Han er dygtig, men vil gætte på, at han er for dyr. De sælger ikke for småpenge i FCMFlemmingG skrev: ↑22. jun 2020, 08:39Ifølge bold.dk savner Rasmus Nicolaisen fra FCM spilletid. Det er et par stærke folk der står foran ham i køen dernede, dem slår han sgu nok ikke lige af. Kunne han være interessant for os? Vi må bare erkende at de unge spillere der kommer igennem deres akademi, plejer at holde højt niveau... tænker han kunne være en fin erstatning for Okore - og måske heller ikke så pokkwrs dyr, når han nu gerne vil væk
Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
- KongGulerod
- Landshold

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... abildgaardPastorius skrev: ↑20. jun 2020, 17:24Jo, men sidebemærkningen er helt standard, den kommer hver gang. Det er ikke slået fast i syvtommersøm, men det er en rimelig indikation af prislejet. Jeg tror ikke de har ændret planer mht. investeringer, forstærkninger etc. fordi et helt forventet salg af Abildgaard er gået igennem.Forza skrev: ↑20. jun 2020, 17:15Er det ikke bare ca det beløb se har ændret forventningerne til regnskabet med? En del af beløbet er vel øremærket nye investeringer i truppen. Samtidig tror jeg også de betalte et fint beløb for at leje Abildgaard.
Stærk handel vi er kommet ud af for en spiller som næppe havde været fast mand for os. Især ikke i Friis’ system.
15 mio ifølge EB.
Det er altså en flot handel for en mand der sad på bænken for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Har AaB solgt for 40 mio dkr i år og forventer stadig kun lige at gå i 0?Forza skrev: ↑22. jun 2020, 09:06https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... abildgaardPastorius skrev: ↑20. jun 2020, 17:24Jo, men sidebemærkningen er helt standard, den kommer hver gang. Det er ikke slået fast i syvtommersøm, men det er en rimelig indikation af prislejet. Jeg tror ikke de har ændret planer mht. investeringer, forstærkninger etc. fordi et helt forventet salg af Abildgaard er gået igennem.Forza skrev: ↑20. jun 2020, 17:15Er det ikke bare ca det beløb se har ændret forventningerne til regnskabet med? En del af beløbet er vel øremærket nye investeringer i truppen. Samtidig tror jeg også de betalte et fint beløb for at leje Abildgaard.
Stærk handel vi er kommet ud af for en spiller som næppe havde været fast mand for os. Især ikke i Friis’ system.
15 mio ifølge EB.
Jøsses.
Er Stephan Schors ledig?
Uden Synd Ingen Frelse
En pokaltitel og efterfølgende Europa vil uden tvivl pynte på resultatet. Når de laver en lille opjustering af regnskabet betyder det nok at de sidste 7-8 mio er afsat til at forstærke truppen.
Ja, det er et enormt blødende hul, desværre.Halil skrev: ↑22. jun 2020, 09:49Har AaB solgt for 40 mio dkr i år og forventer stadig kun lige at gå i 0?Forza skrev: ↑22. jun 2020, 09:06https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... abildgaardPastorius skrev: ↑20. jun 2020, 17:24Jo, men sidebemærkningen er helt standard, den kommer hver gang. Det er ikke slået fast i syvtommersøm, men det er en rimelig indikation af prislejet. Jeg tror ikke de har ændret planer mht. investeringer, forstærkninger etc. fordi et helt forventet salg af Abildgaard er gået igennem.Forza skrev: ↑20. jun 2020, 17:15Er det ikke bare ca det beløb se har ændret forventningerne til regnskabet med? En del af beløbet er vel øremærket nye investeringer i truppen. Samtidig tror jeg også de betalte et fint beløb for at leje Abildgaard.
15 mio ifølge EB.
Jøsses.
Er Stephan Schors ledig?
Bælum lavede nogle flotte salg med Abildgaard og Kaufmann, men jeg synes stadig ikke jeg har set/hørt noget der beroliger mig med hans egentlige job som økonomi mand.
Rinne ja. Der har været nogle pletter på Olsens indsats - men han har været ok offensivt. Van Weerth har ingen mål scoret, og er kommet til ret få chancer. Han burde være vores bærende angriber (med afstand).Forza skrev: ↑22. jun 2020, 08:34Mindes også at Rinne, Olsen og Van Weert har været ret gode.Hovedet skrev: ↑21. jun 2020, 22:17På baggrund af det pinligt lave niveau, vi har været vidne til efter coronapausen, er vi jo også nødt til at reagere i endda meget stor stil på det transfermarked, uagtet at vi nu har købt til højre og venstre gennem efterhånden 4 år. Vi har vel reelt kun haft succes med Lucas Andersen ud af den flodbølge af dyre spillere, vi har købt. Jeg kan i hvert fald ikke nævne en virkelig succeshistorie udover det.
Jeg gruer for den afslutning her og vil i øjeblikket karakterisere os som Superligaens absolut dårligste hold. Jeg hentyder ikke til mesterskabsspillet, men til hele Superligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Van Weert har en okay målstatistik i sin tid i AaB. At sige han ingen mål har scoret er faktuelt forkert.Pastorius skrev: ↑22. jun 2020, 10:02Rinne ja. Der har været nogle pletter på Olsens indsats - men han har været ok offensivt. Van Weerth har ingen mål scoret, og er kommet til ret få chancer. Han burde være vores bærende angriber (med afstand).Forza skrev: ↑22. jun 2020, 08:34Mindes også at Rinne, Olsen og Van Weert har været ret gode.Hovedet skrev: ↑21. jun 2020, 22:17På baggrund af det pinligt lave niveau, vi har været vidne til efter coronapausen, er vi jo også nødt til at reagere i endda meget stor stil på det transfermarked, uagtet at vi nu har købt til højre og venstre gennem efterhånden 4 år. Vi har vel reelt kun haft succes med Lucas Andersen ud af den flodbølge af dyre spillere, vi har købt. Jeg kan i hvert fald ikke nævne en virkelig succeshistorie udover det.
Jeg gruer for den afslutning her og vil i øjeblikket karakterisere os som Superligaens absolut dårligste hold. Jeg hentyder ikke til mesterskabsspillet, men til hele Superligaen.
Olsen kostede 500.000 og ingen forventede vel at han skulle være så dominerende som han har været. Klassekøb.
Forza skrev: ↑22. jun 2020, 10:04Van Weert har en okay målstatistik i sin tid i AaB. At sige han ingen mål har scoret er faktuelt forkert.Pastorius skrev: ↑22. jun 2020, 10:02Rinne ja. Der har været nogle pletter på Olsens indsats - men han har været ok offensivt. Van Weerth har ingen mål scoret, og er kommet til ret få chancer. Han burde være vores bærende angriber (med afstand).Forza skrev: ↑22. jun 2020, 08:34Mindes også at Rinne, Olsen og Van Weert har været ret gode.Hovedet skrev: ↑21. jun 2020, 22:17På baggrund af det pinligt lave niveau, vi har været vidne til efter coronapausen, er vi jo også nødt til at reagere i endda meget stor stil på det transfermarked, uagtet at vi nu har købt til højre og venstre gennem efterhånden 4 år. Vi har vel reelt kun haft succes med Lucas Andersen ud af den flodbølge af dyre spillere, vi har købt. Jeg kan i hvert fald ikke nævne en virkelig succeshistorie udover det.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er også helt ved siden af at vurdere Bælum ud fra salg af spillere. Det er ikke det han skal eller er blevet ansat til.Forza skrev: ↑22. jun 2020, 09:57Ja, det er et enormt blødende hul, desværre.Halil skrev: ↑22. jun 2020, 09:49Har AaB solgt for 40 mio dkr i år og forventer stadig kun lige at gå i 0?Forza skrev: ↑22. jun 2020, 09:06https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... abildgaardPastorius skrev: ↑20. jun 2020, 17:24Jo, men sidebemærkningen er helt standard, den kommer hver gang. Det er ikke slået fast i syvtommersøm, men det er en rimelig indikation af prislejet. Jeg tror ikke de har ændret planer mht. investeringer, forstærkninger etc. fordi et helt forventet salg af Abildgaard er gået igennem.Forza skrev: ↑20. jun 2020, 17:15Er det ikke bare ca det beløb se har ændret forventningerne til regnskabet med? En del af beløbet er vel øremærket nye investeringer i truppen. Samtidig tror jeg også de betalte et fint beløb for at leje Abildgaard.
15 mio ifølge EB.
Jøsses.
Er Stephan Schors ledig?
Bælum lavede nogle flotte salg med Abildgaard og Kaufmann, men jeg synes stadig ikke jeg har set/hørt noget der beroliger mig med hans egentlige job som økonomi mand.
Det han er blevet ansat(flere tilskuere og flere sponsorkroner hovedsageligt) til har jeg stadig ikke set nogle nævneværdige resultater af og det er sgu noget bekymrende.
Nu får Bælum sikkert noget mere løbetid pga. corona, men jeg er ikke imponeret over Bælums første knap 2 år. Det virker, groft set, til at sponsorindtægter og tilskuerdelen er cirka den samme som altid, mens de faste udgifter er steget.
Uden Synd Ingen Frelse
Jeg antager at man regner med ca. 0 fordi man har tænkt sig at bruge pengene, og ikke fordi vi foruden de to salg ville have et underskud på 40 millioner for året?
Både inden FCN kampen, og efter Kaufmann salget, virkede det på AaB som at de penge skulle investeres i truppen, og ikke at de skulle lukke et eller andet økonomisk hul. Jeg forventer det samme i forbindelse med et evt salg af Jakob Rinne. Jeg er glad for ham som målmand, men hvis vi kan få 10-20 for ham, og samtidig løfte niveauet blandt markspillerne for de samme penge, så tror jeg det er et fint bytte på den lange bane.
Ligeledes kan Rinne også vise sig at være en rigtig fin case, hvor vi hiver en dygtig spiller ind, og får ham sendt tilbage til udlandet efter et par flotte sæsoner.
Der SKAL minimum 1-2 folk ind i dette vindue, og så skal der yderligere suppleres med 1-2 folk til vinter, hvis vi har ambitioner ift medaljer over de næste par sæsoner. Som andre har kommenteret, så skal vi have minimum en skraldemand ind, og en mand til midterforsvaret med det store overblik og den udstråling vi har savnet et par sæsoner efterhånden.
En stabil defensiv, og en midtbane med bare lidt autoritet og rugbrød tror jeg virkelig vil gøre underværker for vores offensiv.
Alexander Milosevic kunne måske være et bud. Jeg ved ikke hvor interessant han er for andre klubber, men det virker til at ophævelsen skyldes økonomiske udfordringer og at Forrest havde hele 11 midterforsvarer i truppen. I de kilder jeg kan se, så er Nottingham fans ikke super begejstrede over ophævningen. Det er selvfølgelig lidt underligt, at han ikke har fundet en ny klub siden. Man skulle tro, at han relativt nemt ville kunne skrive en kort kontrakt for at vise sig frem til udlandet igen.
Måske der er andre problemer, måske en skadeshistorik? Lønnen må være faldet en smule, når han har været uden kontrakt i mere end et halvt år.
Jeg synes ham nigerianeren ser spændende ud, men han er måske heller ikke den oprydder vi mangler. Magnus er ok, men fylder generelt for lidt. Vi skal gerne bruge en spiller der kan tage den defensive midtbane selv, og giver de øvrige spillere (Lucas, Kusk, Olsen og Fossum) frihed til at fokusere på det offensive. Det er en opgave vore backs skal hjælpe med, men her forventer jeg ikke decideret profilkøb de næste sæsoner. Islændingen og Klitten kan for min skyld være fine konkurrerende spillere, og over de næste 1-2 sæsoner tage over, hvis de udvikler sig som planlagt.
Når der er styr på den del kan vi kigge på en angriber. Hvis vi får kastet en bomber i nakken til sommer, eksempelvis Ishak, så skal vi selvfølgelig slå til. For vi har åbenlyst problemer med at få kuglen over stregen. Men så længe vi har så store problemer med at fastholde spillet, dominere området mellem midtbanen og egen forsvarszone samt genvinde bolden relativt højt på banen, så er det lidt ligegyldigt.
Både inden FCN kampen, og efter Kaufmann salget, virkede det på AaB som at de penge skulle investeres i truppen, og ikke at de skulle lukke et eller andet økonomisk hul. Jeg forventer det samme i forbindelse med et evt salg af Jakob Rinne. Jeg er glad for ham som målmand, men hvis vi kan få 10-20 for ham, og samtidig løfte niveauet blandt markspillerne for de samme penge, så tror jeg det er et fint bytte på den lange bane.
Ligeledes kan Rinne også vise sig at være en rigtig fin case, hvor vi hiver en dygtig spiller ind, og får ham sendt tilbage til udlandet efter et par flotte sæsoner.
Der SKAL minimum 1-2 folk ind i dette vindue, og så skal der yderligere suppleres med 1-2 folk til vinter, hvis vi har ambitioner ift medaljer over de næste par sæsoner. Som andre har kommenteret, så skal vi have minimum en skraldemand ind, og en mand til midterforsvaret med det store overblik og den udstråling vi har savnet et par sæsoner efterhånden.
En stabil defensiv, og en midtbane med bare lidt autoritet og rugbrød tror jeg virkelig vil gøre underværker for vores offensiv.
Alexander Milosevic kunne måske være et bud. Jeg ved ikke hvor interessant han er for andre klubber, men det virker til at ophævelsen skyldes økonomiske udfordringer og at Forrest havde hele 11 midterforsvarer i truppen. I de kilder jeg kan se, så er Nottingham fans ikke super begejstrede over ophævningen. Det er selvfølgelig lidt underligt, at han ikke har fundet en ny klub siden. Man skulle tro, at han relativt nemt ville kunne skrive en kort kontrakt for at vise sig frem til udlandet igen.
Måske der er andre problemer, måske en skadeshistorik? Lønnen må være faldet en smule, når han har været uden kontrakt i mere end et halvt år.
Jeg synes ham nigerianeren ser spændende ud, men han er måske heller ikke den oprydder vi mangler. Magnus er ok, men fylder generelt for lidt. Vi skal gerne bruge en spiller der kan tage den defensive midtbane selv, og giver de øvrige spillere (Lucas, Kusk, Olsen og Fossum) frihed til at fokusere på det offensive. Det er en opgave vore backs skal hjælpe med, men her forventer jeg ikke decideret profilkøb de næste sæsoner. Islændingen og Klitten kan for min skyld være fine konkurrerende spillere, og over de næste 1-2 sæsoner tage over, hvis de udvikler sig som planlagt.
Når der er styr på den del kan vi kigge på en angriber. Hvis vi får kastet en bomber i nakken til sommer, eksempelvis Ishak, så skal vi selvfølgelig slå til. For vi har åbenlyst problemer med at få kuglen over stregen. Men så længe vi har så store problemer med at fastholde spillet, dominere området mellem midtbanen og egen forsvarszone samt genvinde bolden relativt højt på banen, så er det lidt ligegyldigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
For at dit regnestykke skal give mening, er du nødt til at vide, hvor meget AaB har tænkt sig at bruge også, eller du synes måske at AaB skal spare pengene op, fremfor at købe nye spillere?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Lad os sige AaB bruger 10 mio på transfers.
Så er jeg stadig utilfreds med at udgifterne er steget så betydeligt.
AaB skal bruge pengene ordenligt og det bliver spændende at se, hvordan Inge håndterer dette. Forhåbentligt får Inge også styr på trænerposten, så den ligegyldige middelmådighed der pt. opleves kan ændres.
Uden Synd Ingen Frelse
Vi kunne også vente at se, hvordan det egentlig hænger sammen, inden vi begynder at brokke os (over det).Halil skrev: ↑22. jun 2020, 11:19Lad os sige AaB bruger 10 mio på transfers.
AaB skal bruge pengene ordenligt og det bliver spændende at se, hvordan Inge håndterer dette. Forhåbentligt får Inge også styr på trænerposten, så den ligegyldige middelmådighed der pt. opleves kan ændres.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Uenig.Pastorius skrev: ↑22. jun 2020, 11:36Vi kunne også vente at se, hvordan det egentlig hænger sammen, inden vi begynder at brokke os (over det).Halil skrev: ↑22. jun 2020, 11:19Lad os sige AaB bruger 10 mio på transfers.
Salg af 40 mio uden at gå i betydeligt plus synes jeg er meget bekymrende og giver mig minder om den måde fcm-svinene driver deres butik på. Bare med den kæmpe forskel, at fcm-svinene ren faktisk har pæn succes med det.
Uden Synd Ingen Frelse
Du ved jo ikke om det skyldes de 40 millioner er øremærket til andre projekter. Jeg er da enig i, at det er et problem hvis pengene går til at dække gæld, eller allerede foretagede udgifter, men det har jeg svært ved at forestille mig skulle være tilfældet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
I forbindelse med salget af Preben og senest lillebror stod der følgende:
Preben:
Lillebror:AaB fastholder forventningerne om et resultat i 2020 i niveauet minus 8- 13 mio. kr.
Heri er indregnet investering i spillertruppen og strategiske investeringer i den kommercielle udvikling.
Der er i resultatforventningen ikke indeholdt yderligere transferindtægter.
.På baggrund af salget af Oliver Abildgaard opjusterer AaB resultatforventningerne til 2020 fra et minus i niveauet 7-12 mio. kr. til
et resultat i niveauet nul til minus 5 mio. kr. Heri er indregnet investering i spillertruppen og strategiske investeringer i den kommercielle udvikling.
Der er i resultatforventningen ikke indeholdt øvrige transferpåvirkninger, mens konsekvenserne af Covid-19 er en usikkerhedsfaktor
Så heftige investeringer må der forventes i AaBs trup og den kommercielle udvikling.
Årsregnskabet for 2019 var iøvrigt:
eResultatet for 2019 med et minus på 33,5 mio. kr. må betegnes som ikke tilfredsstillend
Uden Synd Ingen Frelse
Ja, der var jeg lige hurtig nok på aftrækkeren, og Okore og Kusk har jo heller ikke været dårlige, men heller ikke ubetingede succeshistorier. Men er da godt nok rystet over, at vi ikke har fået mere ud af de investeringer.Forza skrev: ↑22. jun 2020, 08:34Mindes også at Rinne, Olsen og Van Weert har været ret gode.Hovedet skrev: ↑21. jun 2020, 22:17På baggrund af det pinligt lave niveau, vi har været vidne til efter coronapausen, er vi jo også nødt til at reagere i endda meget stor stil på det transfermarked, uagtet at vi nu har købt til højre og venstre gennem efterhånden 4 år. Vi har vel reelt kun haft succes med Lucas Andersen ud af den flodbølge af dyre spillere, vi har købt. Jeg kan i hvert fald ikke nævne en virkelig succeshistorie udover det.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Så er talentarbejdet får i år betalt. Var det ikke ca. 10 mio talentafdelingen æder? Det er da egentlig ok, Og godt man holdt fast på ham.Forza skrev: ↑22. jun 2020, 09:06https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... abildgaardPastorius skrev: ↑20. jun 2020, 17:24Jo, men sidebemærkningen er helt standard, den kommer hver gang. Det er ikke slået fast i syvtommersøm, men det er en rimelig indikation af prislejet. Jeg tror ikke de har ændret planer mht. investeringer, forstærkninger etc. fordi et helt forventet salg af Abildgaard er gået igennem.Forza skrev: ↑20. jun 2020, 17:15Er det ikke bare ca det beløb se har ændret forventningerne til regnskabet med? En del af beløbet er vel øremærket nye investeringer i truppen. Samtidig tror jeg også de betalte et fint beløb for at leje Abildgaard.
15 mio ifølge EB.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Når/hvis Esbjerg rykker ned, så kan man vel fiske 1 til 2 spillere fra dem...!
Jeg synes jo f.eks., at Mohammed Dauda er spændende, men han er vist ejet af Anderlecht.
Hvad mener folket herinde om at tilbyde en hård hund, som Joni Kauko, en kontrakt? Er det netop ikke en spiller som ham vi mangler? En no bullshit-type, som ovenikøbet er pisse god i felterne - defensivt og offensivt.
Yakovenko kunne evt. være en gardering i angrebet, med nogle andre kompetencer end vores nuværende offensiv.
Jeg tænker, at der ikke er den store pengepung at gøre med i næste vindue, så der skal nok hentes noget med potentiale.
Jakob Ankersen er også et oplagt transferemne for os, vil jeg mene. Han har noget fart, erfaring og målfarlighed. Men mon han er for dyr i sign on fee og løn?
Og mon AaB vil forsøge at hente Thomsen i FCK igen?
Hvis Hobro rykker ned, så kunne jeg godt tænke mig, at vi hentede Cappis til den centrale midtbane. Han ser spændende ud.
Yderligere så kunne jeg egentlig godt tænke mig at se Hallur Hansson tilbage i AaB. Han har udviklet sig godt, og er en fighter - det har vi brug for!
Der er mange spørgsmål, og det bliver et meget spændende transfervindue!!
Jeg synes jo f.eks., at Mohammed Dauda er spændende, men han er vist ejet af Anderlecht.
Hvad mener folket herinde om at tilbyde en hård hund, som Joni Kauko, en kontrakt? Er det netop ikke en spiller som ham vi mangler? En no bullshit-type, som ovenikøbet er pisse god i felterne - defensivt og offensivt.
Yakovenko kunne evt. være en gardering i angrebet, med nogle andre kompetencer end vores nuværende offensiv.
Jeg tænker, at der ikke er den store pengepung at gøre med i næste vindue, så der skal nok hentes noget med potentiale.
Jakob Ankersen er også et oplagt transferemne for os, vil jeg mene. Han har noget fart, erfaring og målfarlighed. Men mon han er for dyr i sign on fee og løn?
Hvis Hobro rykker ned, så kunne jeg godt tænke mig, at vi hentede Cappis til den centrale midtbane. Han ser spændende ud.
Yderligere så kunne jeg egentlig godt tænke mig at se Hallur Hansson tilbage i AaB. Han har udviklet sig godt, og er en fighter - det har vi brug for!
Der er mange spørgsmål, og det bliver et meget spændende transfervindue!!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
FIDEL skrev: ↑22. jun 2020, 13:55Når/hvis Esbjerg rykker ned, så kan man vel fiske 1 til 2 spillere fra dem...!
Der er mange spørgsmål, og det bliver et meget spændende transfervindue!!![]()
Fightere og hårde hunde... Nej, det syntes jeg ikke vi mangler mest, og da slet ikke hvis vi kommer til at gå på kompromis med de dyder Krogh efterspørger. Jeg syntes vi for en gangs skyld skal turde stå ved et koncept i stedet for at købe ind i øst og vest. Vi mangler spillere der kan spille den slags fodbold vi gerne vil spille. Forsvarsspillere der ikke bare kyler bolden væk, men har evnerne og modet til at spille op igennem kæderne. Midtbanefolk der har fart og boldsikkerhed. Vi skal kunne vende spillet hurtigt, bevæge os, og spille i længderetningen. Selvfølgelig er det så et plus hvis spillerne udover at kunne spille hurtigt også kan stå imod fysisk, men Hansson, og Kauko!? Det kan jeg ikke se. Dauda kunne måske bruges.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus