Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Forza » 1. jul 2020, 22:47

raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:31
Forza skrev:
1. jul 2020, 22:28
raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:24
Forza skrev:
1. jul 2020, 22:21
Inge har et kæmpe arbejde foran sig. Til gengæld nok sundt med en udrensning af de sidste hjerneblødninger fra Gaardes side.

En ny træner + assistenter: Friis er ikke manden. Er blandt de dårligste taktikkerne i ligaen. Ofte handlingslammet og en elendig kommunikator i pressen. At man er en flink fåmælt AaB’er er ikke nok til at være cheftræner.

En erstatning for PK: vi har brug for en der kan presse/overtage Pallesen back.

En 6’er: MC er brugbar som bænkevarmer. Som fast mand for et top 6 hold hører han ingen steder hjemme. En ny starter er ønsker.

En kant/angriber: helst en gennembrudsstærk/hurtig spiller. Alternativt en target mand.

Taktikken og stilen er fastlagt med Søren Krogh. Nu skal vi finde typerne der kan føre den ud i livet.
Jeg tror ikke du kan finde nogen, ud over Thelander og Lucas der skal blive i truppen efter sådan en aften...så.bare skyd løs, den er gratis idag...
Jeg skriver det ikke baseret på i dag.
Argh...hvis vi havde vundet og spillede fremragende....så havde der nok været en anden tone...men forstår godt det du skriver nu....for hvis vi kan have sådan en attitude og indsats til sådan en stor kamp....så er ingen hellige mere....ud over Thelander og Lucas....
Ej det har du selvfølgelig ret i. Men det er baseret på hele sæsonen og kulminerer med kampen i dag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 1. jul 2020, 22:49

san skrev:
1. jul 2020, 22:20
DenGamleMand skrev:
1. jul 2020, 22:16
Kampens helt store taber: Den aalborgensiske fanscene.

Spændende hvad klubbens reaktion på problemerne i første halvleg bliver. Man ville ønske at klubben aldrig have kvalificeret sig til den finale...

Fan scene ? de latterlige små hjerne døde drenge i sorte trøje ? De er der kun for dem selv og ingen anden
Og om man begriber hvordan de har fået billet!!
Kæmpe skamplet for Aalborgs fanscene

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2020, 22:52

Forza skrev:
1. jul 2020, 22:47
raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:31
Forza skrev:
1. jul 2020, 22:28
raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:24
Forza skrev:
1. jul 2020, 22:21
Inge har et kæmpe arbejde foran sig. Til gengæld nok sundt med en udrensning af de sidste hjerneblødninger fra Gaardes side.

En ny træner + assistenter: Friis er ikke manden. Er blandt de dårligste taktikkerne i ligaen. Ofte handlingslammet og en elendig kommunikator i pressen. At man er en flink fåmælt AaB’er er ikke nok til at være cheftræner.

En erstatning for PK: vi har brug for en der kan presse/overtage Pallesen back.

En 6’er: MC er brugbar som bænkevarmer. Som fast mand for et top 6 hold hører han ingen steder hjemme. En ny starter er ønsker.

En kant/angriber: helst en gennembrudsstærk/hurtig spiller. Alternativt en target mand.

Taktikken og stilen er fastlagt med Søren Krogh. Nu skal vi finde typerne der kan føre den ud i livet.
Jeg tror ikke du kan finde nogen, ud over Thelander og Lucas der skal blive i truppen efter sådan en aften...så.bare skyd løs, den er gratis idag...
Jeg skriver det ikke baseret på i dag.
Argh...hvis vi havde vundet og spillede fremragende....så havde der nok været en anden tone...men forstår godt det du skriver nu....for hvis vi kan have sådan en attitude og indsats til sådan en stor kamp....så er ingen hellige mere....ud over Thelander og Lucas....
Ej det har du selvfølgelig ret i. Men det er baseret på hele sæsonen og kulminerer med kampen i dag.
Det er jo ikke bare i dag og denne sæson - denne elendighed har nu kørt i 5 år mere eller mindre nonstop. Under Friis har der faktisk været enkeltstående opløftende oplevelser, og vi har generelt været mere underholdende at se på end under Wieghorst. Men vi får slet ikke nok ud af en hundedyr, men håbløst sammensat trup, og vi står nu for - er det efterhånden 10. transfervindue i træk? - og forlanger omgående handling og udrensning og alt det der.

Kampene efter den coronapause har slet og ret været direkte skandaløse! Hvad i alverden har man foretaget sig i den klub i de måneder?

Kan I huske dengang i vinterpausen 2015/2016, hvor vi krydsede fingre for, at AaB kunne bevare den daværende trup? Man kan jo næsten ikke forstå, at det engang har været sådan.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 22:52

raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:37
Funky skrev:
1. jul 2020, 22:32
raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:13
Det var fandme skidt!!! Thelander gjorde det godt, og så er jeg sgu ked af at sige det, men den næste jeg synes faktisk gjorde det okay var Kakeeto....ellers synes jeg faktisk ALLE andre var sindssygt under niveau!!!!!
Gad vide hvad der var sket hvis man faktisk have ladet Kakeeto, som spillede en god kamp mod AGF, starte i stedet for MC. Og tænk hvis Tengstedt også var blevet belønnet for sit fine indhop med en startplads i stedet for Kusk?

Nå, det finder vi jo aldrig ud af. Ej heller i de næste kampe. I AaB er det der med belønning for gode præstationer ikke særligt brugt. Gad vide om ikke cheftræneren har siddet med sine skabeloner og små papirlapper med “typer”, som helst skal passe sammen, sådan som man lærer de dersens smarte dbu trænerkurser...
Kakeeto har ingen fremtid i AaB what so ever og spillede ikke godt mod AGF, men idag når alle andre fejler så meget som de gør, så er Kakeetos niveau bare nok til at fremstå som anden bedste spiller idag....Det siger mere om de andre end Kakeeto.
Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at du har ret, for AaB vil jo helt åbenlyst hellere give MC chance på chance på chance (eller rettere: Spille ham som om han har Wurtz-niveau og positiv betydning for holdet) end at give Kakeeto bare den kvarte chance over 5-10 kampe. Ja, han er åbenlyst dømt ude, og fortjener i den grad at komme til en klub hvor han i det mindste kan få lov at konkurrere på et mere lige grundlag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. jul 2020, 22:53

Funky skrev:
1. jul 2020, 22:52
raekkeettre skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:
Det var fandme skidt!!! Thelander gjorde det godt, og så er jeg sgu ked af at sige det, men den næste jeg synes faktisk gjorde det okay var Kakeeto....ellers synes jeg faktisk ALLE andre var sindssygt under niveau!!!!!
Gad vide hvad der var sket hvis man faktisk have ladet Kakeeto, som spillede en god kamp mod AGF, starte i stedet for MC. Og tænk hvis Tengstedt også var blevet belønnet for sit fine indhop med en startplads i stedet for Kusk?

Nå, det finder vi jo aldrig ud af. Ej heller i de næste kampe. I AaB er det der med belønning for gode præstationer ikke særligt brugt. Gad vide om ikke cheftræneren har siddet med sine skabeloner og små papirlapper med “typer”, som helst skal passe sammen, sådan som man lærer de dersens smarte dbu trænerkurser...
Kakeeto har ingen fremtid i AaB what so ever og spillede ikke godt mod AGF, men idag når alle andre fejler så meget som de gør, så er Kakeetos niveau bare nok til at fremstå som anden bedste spiller idag....Det siger mere om de andre end Kakeeto.
Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at du har ret, for AaB vil jo helt åbenlyst hellere give MC chance på chance på chance (eller rettere: Spille ham som om han har Wurtz-niveau og positiv betydning for holdet) end at give Kakeeto bare den kvarte chance over 5-10 kampe. Ja, han er åbenlyst dømt ude, og fortjener i den grad at komme til en klub hvor han i det mindste kan få lov at konkurrere på et mere lige grundlag.
Manden slog ikke til i Finland eller Jammerbugt. Det siger vel lidt om hans niveau.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2020, 22:56

Forza skrev:
1. jul 2020, 22:53
Funky skrev:
raekkeettre skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:

Manden slog ikke til i Finland eller Jammerbugt. Det siger vel lidt om hans niveau.
Ja! Og det er jo et tegn på komplet desperation, at man bliver ved med at hive en spiller som Kakeeto ind. Har AaB brugt 40-50 millioner kr. på spillerkøb siden 2016?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 1. jul 2020, 22:56

Nå, mon der lukkes op for flere på søndag? Jeg stemmer for udebanefans også plus endnu flere ultras (formoder det betyder et eller andet ned ultra hjernedøde).
You pay for this?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 22:57

Forza skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:

Manden som ikke slog til i Finland og Jammerbugt har spillet bedre end MC de kampe, han har fået chancen. Men altså, det er en akademisk diskussion, Kakeeto er selvfølgelig færdig i AaB, MC - som sikkert ville dominere både Finland og Jammerbugt - skal SKAL!!! pinedød tryllebinde os de næste sæsoner. Sådan er det.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. jul 2020, 23:04

Funky skrev:
1. jul 2020, 22:57
Forza skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:

Manden som ikke slog til i Finland og Jammerbugt har spillet bedre end MC de kampe, han har fået chancen. Men altså, det er en akademisk diskussion, Kakeeto er selvfølgelig færdig i AaB, MC - som sikkert ville dominere både Finland og Jammerbugt - skal SKAL!!! pinedød tryllebinde os de næste sæsoner. Sådan er det.
MC bør aldrig være fast mand i en klub på vores niveau.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2020, 23:08

Fromthecradle skrev:
1. jul 2020, 22:56
Nå, mon der lukkes op for flere på søndag? Jeg stemmer for udebanefans også plus endnu flere ultras (formoder det betyder et eller andet ned ultra hjernedøde).
Det ville være AaBs væsentligste bidrag til dansk fodbold i flere år, hvis klubben var skyld i, at Coronarestriktionerne fortsætter. Det ville være til at hyle af grin over; navnlig i betragtning af at opgøret mellem Brøndby og FCK forløb helt eksemplarisk :cheers:

For AaB vil det ikke have nogen betydning, snarere være en lettelse. Jeg tror, at vi ville få et chok af en helt anden verden, hvis der blev fuldt los for tilskuere til AaB-Brøndby her om nogle dage. Jeg tror - og dette er kun sagt halvt i spøg - at Brøndby ville kunne hive flere tilskuere med til den kamp, end AaB kunne!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 23:08

Forza skrev:
1. jul 2020, 23:04
Og dog er han åbenbart garanteret en plads i start-11.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 23:09

Hovedet skrev:
1. jul 2020, 23:08
Fromthecradle skrev:
1. jul 2020, 22:56
Det ville være AaBs væsentligste bidrag til dansk fodbold i flere år, hvis klubben var skyld i, at Coronarestriktionerne fortsætter. Det ville være til at hyle af grin over; navnlig i betragtning af at opgøret mellem Brøndby og FCK forløb helt eksemplarisk :cheers:

For AaB vil det ikke have nogen betydning, snarere være en lettelse. Jeg tror, at vi ville få et chok af en helt anden verden, hvis der blev fuldt los for tilskuere til AaB-Brøndby her om nogle dage. Jeg tror - og dette er kun sagt halvt i spøg - at Brøndby ville kunne hive flere tilskuere med til den kamp, end AaB kunne!
Ikke utænkeligt, slet ikke.

Fromthecradle
Landshold
Landshold

Indlæg af Fromthecradle » 1. jul 2020, 23:16

Funky skrev:
Forza skrev:
Han var dog en stjerne i dag ift fx PO, Kusk, Okore.
You pay for this?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 23:20

Fromthecradle skrev:
1. jul 2020, 23:16
Funky skrev:
Forza skrev:
Den ene er væk senest om 6 kampe, de to andre må der virkelig stå nogle store spørgsmålstegn ud for. PO er falmet, Kusk er sådan en historie som får mig til at håbe, man ikke henter Nikolaj Thomsen (hvilket er unfair, han kan nemt tænkes at gøre det bedre end Kusk).

Fromthecradle
Landshold
Landshold

Indlæg af Fromthecradle » 1. jul 2020, 23:25

AaB-direktør Thomas Bælum var ikke tilfreds med de fans, som ikke fulgte retningslinjerne. Han mener, at AaB gjorde nok som klub, men det stak af for fansene.

AaB's administrerende direktør Thomas Bælum mener, at AaB havde gjort nok for at oplyse om retningslinjerne for at være på stadion, efter onsdagens scener, hvor pokalfinalen blev sat på pause i 14 minutter, fordi flere AaB-fans ikke fulgte retningslinjerne.

Det fortalte han efter kampen til TV3 +, hvor han fortalte, at han var glad for, at de fans, som ikke kunne finde ud af det, forlod stadion.

- Det synes jeg, vi har (gjort nok, red.). Vi har kommunikeret utroligt meget i det sidste stykke tid. Vores SLO var hernede at tale med dem før kampen, under kampen, og jeg var ude at sende dem afsted på stadion, og jeg pointerede, hvad retningslinjerne var, så jeg synes ikke, vi kunne gøre mere, end vi har gjort, sagde Bælum.
Farvel Bælum.
You pay for this?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. jul 2020, 23:25

Hjemvendt fra Esbjerg.

Skammeligt af AaB at tage vare på sådan en begivenhed med så lidt hjerte og mandsmod, og skammeligt at en gruppe "fans" absolut skulle sætte sig selv i centrum og over os andre og holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 1. jul 2020, 23:29

dyhrmaN skrev:
1. jul 2020, 22:34
Nu forstår jeg hvordan Brøndby fans har det, når de prøver at distancere sig fra de typer, som alle andre mener repræsenterer hele klubben. Det må nok alligevel være et af Aalborgs aller pinligste øjeblikke på fanscenen.
Ja vi havde også en baneløber for nogle år tilbage men der er heldigvis lagt mellem de helt hjernedøde handlinger.

Jeg synes stemningen på Vesttribunen og på udebaneafsnittende har løftet sig gevaldigt de seneste to sæsoner. Det var somom at mange grupperinger blev opløst efter opturen i 2011 og lige fik sig samlet sammen til en sidste krampetrækning i 2014. De nuværende ultras skaber god stemning men der har virkelig også været optræk til ballade på mange udebaneture denne sæson. Uden at lyde som en lommefilosof så afspejler det den øgede polarisering vi ser i samfundet.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2020, 23:33

Funky skrev:
1. jul 2020, 23:20
Fromthecradle skrev:
1. jul 2020, 23:16
Funky skrev:
Forza skrev:
Den ene er væk senest om 6 kampe, de to andre må der virkelig stå nogle store spørgsmålstegn ud for. PO er falmet, Kusk er sådan en historie som får mig til at håbe, man ikke henter Nikolaj Thomsen (hvilket er unfair, han kan nemt tænkes at gøre det bedre end Kusk).
Kendetegnende for de unge talenter fra vores gyldne epoke, er, at de kulminerede omkring de 19-20 år! Kusk, Helenius, Lucas Andersen, Nikolaj Thomsen - det er en sørgelig historie. Og nej, lad os nu ikke endnu engang excellere i total fantasiløshed og hente Nicolaj Thomsen tilbage; jeg ser ingen anden skæbne end den, der tidligere er overgået Helenius og Kusk.

Hvis vi endelig - for gud ved hvilken gang - skal hive en gammel AaBer hjem, skulle det være Henrik Dalsgaard. Vel nærmest den eneste - og dengang bestemt ikke den mest hypede - af de gyldne drenge, der rent faktisk blev noget udover en "gylden dreng". Eller måske AK Jakobsen, kunne man fristes til at sige. Han har i hvert fald gjort det godt i SønderjyskE. Og netop AK som dobbelt målscorer i en 2-0-kamp leder jo tankerne tilbage til Zagreb i august 2014, der i historiens baglys mere og mere tegner til at stå som den sidste af store AaB-præstationer i Superligaens historie.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. jul 2020, 23:40

Brodernumsi skrev:
1. jul 2020, 20:37
Hanga skrev:
1. jul 2020, 20:34
Buzz Killington skrev:Jeg har ikke kommentatorlyd, men er problemet at folk ikke kan finde ud af at sætte sig ned?
De er utilfredse med at AaB har en klump af fans der står sammen. Har gjort hele kampen so far så jeg ved ikke hvorfor der pludselig skal gøres noget ud af det nu.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Det er blevet påpeget over højtaleren flere gange.
Langt tilbage i tråden I know, men jeg må bare sige, at det hørte jeg simpelthen ikke. Min makker og jeg havde fornemmelsen af, at der var stiltiende accept af det (vi var ikke en del af gruppen). Det var først da kontrollørerne rykkede ind efter de 25 min at det gik op for os.... og her er der jo så en gruppe, der helt tydeligt ikke var til at nå med fornuft.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. jul 2020, 23:41

Man kunne heller ikke høre det på tv. Det kom lidt ud af ingenting

EDIT: advarslerne
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar