Jeg har skrevet noget lig, at den magelige middelklasse har overtaget i Nordjylland. Derfor tænker jeg også det skal være så bekvemt som muligt, og derfor tror jeg det er på tide, at lave nogle analyser om Hele Nordjyllands hold ikke også skal have en nem adgang til at se deres hold. Og om det ikke vil skabe et større fundament.RicoBR02 skrev: ↑24. jul 2020, 16:51martinaalborg skrev: ↑24. jul 2020, 16:29Hanga skrev: ↑24. jul 2020, 12:00Præcis - det handler ganske enkelt om hvad folk prioriterer og selvom parkering selvfølgelig kan spille en lille rolle i det, så kan jeg simpelthen ikke se det ændre markant på tilskuertallet at flytte stadion eller lign.Meelsen skrev: ↑24. jul 2020, 11:48Da AaB havde et snit på 8.000 i 00'erne og langt flere før i tiden, lå Aalborg Stadion på samme placering. Der peges en masse fingre af AaB's ledelse, men den helt store grund til at der ikke komme flere, er i mine øjne manglende prioritering samt den dovenskab og magelighed der har indfundet sig hos den danske befolkning. Hvorfor flytte sig fra sin sofa, når man kan følge med i det hele fra sin iPhone.
Der er masser af plads til at parkere i Aalborgs Vestby på kampdage og hvis jeg husker korrekt findes offentlig transport vist stadigvæk.
Det store og kritiske spørgsmål er så hvorfor AaB har oplevet så markant en tilbagegang mens andre klubber har evnet enten at fastholde eller udvide deres tal. Det er der næppe én entydig forklaring på men jeg føler jo at pointerne i Bruuns artikel om kedelige/ligegyldige AaB er en del af det. Vi har ikke fat i folk eller evnet at skabe begejstring omkring klubben, nærmere det modsatte. Det er vi nogle der har skrevet meget om herinde i en del år.
Jeg mener helt klart problemet er (for mit vedkommende):
1) de skiftende spilledage og tidspunkter
2) de skiftende spilledage og tidspunkter
3) deskiftende spilledage og tidspunkter
..
6) den dårlige service på stadion, hele indkøbsoplevelsen:
I boderne går det ganske enkelt for langsomt, de er lige overrasket over at der sælges varer i pausen til hver kamp. Og prisniveauet er bare for højt.
Få nu implementeret en APP hvor man fra sin plads kan bestille varer og bagefter afhente dem i boden.
Jeg tror problemerne er mere simple end som så.. Nordjyder har idag ikke den mentalitet som der skal til for at komme til fodbold hver weekend, Aalborg er gået fra ægte arbejder by til universitets by, der er gået magelighed og caffe latte i den og pludselig bliver oplevelsen på stadion overskygget af de trygge rammer i håndbold hallen med klap pølser og fællessang. Havnearbejderen, værfts gutterne, de gamle beskidte rockere osv som vi kender fra gamle dage er her efterhånden ikke mere og mere fintpolerede mellemklasse familier vil hellere sidde og tage selfies på tribunen end at se fodbold. Dette betyder, som jeg ser det, at den rå stemning som vi kendte fra gamle dage på stadion og skøjtehallen i samsøgade, er blevet overtaget af et andet klientel der forventer at få serveret underholdning på banen og af aberne bag målet. Hvis ikke det sker bliver man væk fremfor selv at skabe noget passion omkring kampene. Når folk bliver væk hiver de andre folk med sig. Det handler ikke om p-pladser eller at der er kø ved boderne, det har altid været diskuteret, før i tiden var man bare ligeglad, man skulle nemlig ikke køre bil efter 16 fadøl og 1000 smøger alligevel.
Jeg oplever medfans der beder andre om at dæmpe sig fordi de råber på langside, fans der blokerer for udsynet fordi de skal tage billeder under kampene og fans der brokker sig over at der samtidig kommer for lidt folk og er tam stemning.. Igår var der endda flere der blev sure pga banneret til paddy larmede da de satte det op.. Suk
Silkeborgs nye station ligger lige ved motorvejen har p-pladser nok og derfor nemt st komme til og fra. Det samme med Midtjylland, etc etc....så lav en analyse og se hvad den siger.