Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 5. aug 2020, 11:58

FIDEL skrev:
5. aug 2020, 11:58
Asdfghj skrev:
5. aug 2020, 11:51
Emil Berggreen er set i Aalborg sammen med Lucas Andersen på det sidste. Ved ikke om det evt har noget med en transfer at gøre
Hmm, håber ikke vi henter ham. Alt for skadet, og passer vel ikke så godt til spillestilen.
Enig. Jeg kan ikke umiddelbart se et godt match i det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2020, 11:59

Asdfghj skrev:
Emil Berggreen er set i Aalborg sammen med Lucas Andersen på det sidste. Ved ikke om det evt har noget med en transfer at gøre
Der kan man da snakke om en lottokupon. Hvis han er næsten gratis i løn kan man da godt have ham rendende i et par år. Men det er på ingen måde en spiller man skal forvente noget af.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 5. aug 2020, 12:02

Julgranen skrev:
9520AaB skrev:
5. aug 2020, 07:19
Hvis du kan finde et eneste indlæg hvor jeg skriver hvad spillere i AaB tjener, så giver jeg en ølBillede.
Har savnet dig, du forsvandt noget senere end Kusk stemplede ud, ville ønske han havde det fightergen du besidder.
viewtopic.php?f=1&t=16888&hilit=l%C3%B8 ... 20#p573390

Her skriver du:
Ringe opstilling ja. Kan nogen på trods af det, fortælle mig om Kusk og Van Wert har fortjent at starte inde, hvis vi ser siden Corona.
Jeg har sagt det før. Kusk skal ikke være lønførende i AaB. Han er bare ikke god nok.
FIDEL har så gentaget det siden, men det gør det jo ikke mere rigtigt. Kasper Kusk er ikke lønførende i AaB. Lucas og Fossum tjener væsentligt mere end han gør.

Øllen behøver jeg ikke, men der er bare ingen grund til at liste usandheder op og det afsporer debatten.
Du skriver et beløb ???, hvor har jeg skrevet det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. aug 2020, 12:05

9520AaB skrev:
5. aug 2020, 12:02
Julgranen skrev:
9520AaB skrev:
5. aug 2020, 07:19
Hvis du kan finde et eneste indlæg hvor jeg skriver hvad spillere i AaB tjener, så giver jeg en ølBillede.
Har savnet dig, du forsvandt noget senere end Kusk stemplede ud, ville ønske han havde det fightergen du besidder.
viewtopic.php?f=1&t=16888&hilit=l%C3%B8 ... 20#p573390

Her skriver du:
Ringe opstilling ja. Kan nogen på trods af det, fortælle mig om Kusk og Van Wert har fortjent at starte inde, hvis vi ser siden Corona.
Jeg har sagt det før. Kusk skal ikke være lønførende i AaB. Han er bare ikke god nok.
FIDEL har så gentaget det siden, men det gør det jo ikke mere rigtigt. Kasper Kusk er ikke lønførende i AaB. Lucas og Fossum tjener væsentligt mere end han gør.

Øllen behøver jeg ikke, men der er bare ingen grund til at liste usandheder op og det afsporer debatten.

Det sagde hun også igår...

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. aug 2020, 12:12

Ang. Berggreen, så kender han vist Lucas fra u21-landsholdet. Tror mere på han ender i Vejle.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 5. aug 2020, 12:38

Forza skrev:
5. aug 2020, 11:49
Matthew har jo lige valgt os fra, i hvert fald frem til vinter, med sin forlængelse. Så jeg tror ikke han er aktuel.
Han har ikke valgt nogen fra. Han turde ikke skifte grundet corona-situationen, og derfor var det lidt en nødtvungen forlængelse. Han er lidt... speciel. Vil væk, vil ikke væk, vil væk, vil til udlandet, vil ikke til Rosenborg.
Jeg håber dog også vi har bedre på bedding end ham.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. aug 2020, 12:41

9520AaB skrev:
5. aug 2020, 12:02
Jeg skrev, at du havde påstået han var lønførende. Det er han ikke, og ikke desto mindre brugte du det som løftestang for din argumentation.
Jeg har intet skrevet om beløb, blot at han skal tjene 5+ millioner for at være lønførende. Det gør han helt sikkert ikke.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 5. aug 2020, 12:43

Hanga skrev:
5. aug 2020, 11:39
Kokkefar skrev:
5. aug 2020, 11:29
Altid-for-Aalborg skrev:
5. aug 2020, 10:50
Følg ekstra godt med med F5 de næste par dage,
Måske idag, måske først fredag eftermiddag :cheers: :aabfan: :danmarkfan:
Ved du noget?
Det kan godt være han gør, men uanset er det jo oplagt at forvente en snarlig signing, når Inge har sagt at han forventer flere nye ansigter til første træning (12/8)
Det var mere for at høre om han kunne være mere konkret, eller om det blot var gisninger.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2020, 12:44

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gen ... ertragtet/

Der er interesse om Mæhle, men Genk vil gerne beholde ham. Jeg håber at det bare er forhandlingstaktik. Et storsalg af Mæhle vil vel potentielt kunne være det samme som et mid-range salg fra truppen (10 - 20 millioner, alt efter beløb, og den klausul Gaarde har forhandlet hjem).

Jeg synes at der for et vindue eller to siden var tale om 185 millioner, hvilket vel heller ikke er helt urealistisk, skulle en klub som Southampton komme på banen. Genk har vel heller ikke europæisk bold på programmet næste sæson i og med de lå nummer 7 da ligaen blev annulleret.

Hvordan er det iøvrigt med solidaritetspenge? Er de uafhængige af en eventuel klausul klubberne imellem? Der er op mod 5% til os og Østervrå da et skifte til Southampton, eksempelvis, er på tværs af landegrænser. Men jeg ved ikke hvordan det regnes, hvis vi allerede står til at få eksempelvis 10%

I så fald vil et +150 millioners salg kunne give ret mange penge i kassen. Selv med de flade 10% istedet for eksempelvis 15% af fortjenesten, så er det som minimum 15 millioner, hvilket vel svarer til hvad vi kan få for Rinne, og potentielt 7.5 der skal deles mellem os og Østervrå (ret mig endelig hvis jeg tager fejl angående solidaritetspenge her).

Hvis klausulen er 15% af Genks profit, så vil det være ca. 20 millioner, uden eventuelle solidaritetspenge. Noget af Gaardes eftermæle kan reddes, hvis han har fået strikket en god klausul sammen her, og på den måde kan skaffe os midler til at investere yderligere i truppen. Skulle Rinne ligeledes blive solgt for 15 millioner, så har vi så vidt jeg lige kan komme frem til, opnået 70 millioner i transferindtægter siden 1. Januar. Det er faktisk ikke helt dårligt, når vi i samme ombæring kun siger farvel til én decideret profil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Altid-for-Aalborg
2. div
2. div
Favoritspiller: Røde romario (Erik Bo)

Indlæg af Altid-for-Aalborg » 5. aug 2020, 12:45

Kokkefar skrev:
5. aug 2020, 12:43
Hanga skrev:
Kokkefar skrev:
Altid-for-Aalborg skrev:
Ved du noget?
Det kan godt være han gør, men uanset er det jo oplagt at forvente en snarlig signing, når Inge har sagt at han forventer flere nye ansigter til første træning (12/8)
Det var mere for at høre om han kunne være mere konkret, eller om det blot var gisninger.
Det var blot for at skabe lidt spænding og lidt lir 😊 min fornemmelse siger mig at vi har signet en mere inden fredag eftermiddag 😊

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 5. aug 2020, 12:47

Altid-for-Aalborg skrev:
5. aug 2020, 12:45
Kokkefar skrev:
5. aug 2020, 12:43
Hanga skrev:
Kokkefar skrev:
Altid-for-Aalborg skrev:
Ved du noget?
Det var blot for at skabe lidt spænding og lidt lir 😊 min fornemmelse siger mig at vi har signet en mere inden fredag eftermiddag 😊
Det må du gerne lige disclaime næste gang.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2020, 12:47

jonas386 skrev:
5. aug 2020, 12:44
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gen ... ertragtet/

Der er interesse om Mæhle, men Genk vil gerne beholde ham. Jeg håber at det bare er forhandlingstaktik. Et storsalg af Mæhle vil vel potentielt kunne være det samme som et mid-range salg fra truppen (10 - 20 millioner, alt efter beløb, og den klausul Gaarde har forhandlet hjem).

Jeg synes at der for et vindue eller to siden var tale om 185 millioner, hvilket vel heller ikke er helt urealistisk, skulle en klub som Southampton komme på banen. Genk har vel heller ikke europæisk bold på programmet næste sæson i og med de lå nummer 7 da ligaen blev annulleret.

Hvordan er det iøvrigt med solidaritetspenge? Er de uafhængige af en eventuel klausul klubberne imellem? Der er op mod 5% til os og Østervrå da et skifte til Southampton, eksempelvis, er på tværs af landegrænser. Men jeg ved ikke hvordan det regnes, hvis vi allerede står til at få eksempelvis 10%

I så fald vil et +150 millioners salg kunne give ret mange penge i kassen. Selv med de flade 10% istedet for eksempelvis 15% af fortjenesten, så er det som minimum 15 millioner, hvilket vel svarer til hvad vi kan få for Rinne, og potentielt 7.5 der skal deles mellem os og Østervrå (ret mig endelig hvis jeg tager fejl angående solidaritetspenge her).

Hvis klausulen er 15% af Genks profit, så vil det være ca. 20 millioner, uden eventuelle solidaritetspenge. Noget af Gaardes eftermæle kan reddes, hvis han har fået strikket en god klausul sammen her, og på den måde kan skaffe os midler til at investere yderligere i truppen. Skulle Rinne ligeledes blive solgt for 15 millioner, så har vi så vidt jeg lige kan komme frem til, opnået 70 millioner i transferindtægter siden 1. Januar. Det er faktisk ikke helt dårligt, når vi i samme ombæring kun siger farvel til én decideret profil.
Ah hva? Jeg mindes overhovedet ikke noget som helst i den størrelseorden.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. aug 2020, 12:51

Buzz Killington skrev:
5. aug 2020, 12:47
Ah hva? Jeg mindes overhovedet ikke noget som helst i den størrelseorden.
Med tanke på at Berge kostede 22 mio. pund og Trossard 15 da Genk sendte dem til England, så tror jeg ikke på 15+ mio. pund for Joakim Mæhle. Det tæller ikke ligefrem op, at han har været sat af og heller ikke været ligeså iøjnefaldende som inden seneste transfervindue.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2020, 12:56

Nu googlede jeg lige efter, og kan se Genk aviste et bud lige over 100 millioner i vinters, og at der har været spekuleret i at Genk ville have cirka det samme, som de fik for Sander Berge (+160 millioner). 85 kan jeg se kommer fra et af de første bud tilbage i sommer, det er nok det jeg har blandet sammen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 5. aug 2020, 13:10

Forza skrev:
FIDEL skrev:
Asdfghj skrev:
Hmm, håber ikke vi henter ham. Alt for skadet, og passer vel ikke så godt til spillestilen.
Enig. Jeg kan ikke umiddelbart se et godt match i det.
Jeg foreslog i tidernes morgen Berggren til AaB, før han skiftede fra Brønshøj til Hobro.
Jeg så ham nogle gange i Brønshøj og var vanvittig imponeret af hans teknik og styrke, selvom han er så høj.
Der er sket meget i hans karriere og hans skader bør nok, få os til at være meget påpasselig.
Men en skadesfri Berggren ville jeg se som en pisse god forstærkning til vores hold!
Han vil nemlig gerne ligge i feltet og vil være et glimrende alternativ til truppen, hvor vi ikke har en type, som bare minder om ham.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. aug 2020, 13:15

jonas386 skrev:
5. aug 2020, 12:56
Nu googlede jeg lige efter, og kan se Genk aviste et bud lige over 100 millioner i vinters, og at der har været spekuleret i at Genk ville have cirka det samme, som de fik for Sander Berge (+160 millioner). 85 kan jeg se kommer fra et af de første bud tilbage i sommer, det er nok det jeg har blandet sammen.
Det mest oplagte er nu nok Atalanta, hvor hans forgænger på højre back-posten i Genk, Timothy Castagne, er rygtet væk til Tottenham, Milan og Sevilla bl.a.
Det er et skifte der vil passe Mæhle væsentligt bedre end Premier League.
Det er klub der ikke betaler i ligeså dyre domme for spillere, men nu er det jo også sådan at vi ikke ved hvad Mæhle har af aftaler med Genk - karriereplan osv.. Atalanta hentede Malinovskyi sidste år i Genk, og betalte knap 14 mio. euro. En offensiv midtbanespiller, der var ekstremt eftertragtet. Mæhle hentede de billigt i AaB, og det vil de nok have med i overvejelserne. Uanset hvad har han været en super-investering for dem.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. aug 2020, 13:17

Gaarde6 skrev:
5. aug 2020, 13:10

Men en skadesfri Berggren ville jeg se som en pisse god forstærkning til vores hold!
Skadesfri og Berggreen er to ting der ikke rimer på hinanden.

Manden er en omvandrende skade:
https://www.transfermarkt.com/emil-berg ... ler/234375

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 5. aug 2020, 13:30

Julgranen skrev:
5. aug 2020, 13:17
Gaarde6 skrev:
5. aug 2020, 13:10

Skadesfri og Berggreen er to ting der ikke rimer på hinanden.

Manden er en omvandrende skade:
https://www.transfermarkt.com/emil-berg ... ler/234375
I know

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 5. aug 2020, 16:04

Så lige at 5 ud af de 10 mest scorende spillere i Superligaens historie har spillet i AaB. Vi plejer altså at have en der bare hammer dem ind, det skal vi altså til igen!!!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 5. aug 2020, 17:18

raekkeettre skrev:
5. aug 2020, 16:04
Så lige at 5 ud af de 10 mest scorende spillere i Superligaens historie har spillet i AaB. Vi plejer altså at have en der bare hammer dem ind, det skal vi altså til igen!!!
'Plejer' vil jeg ikke kalde det, de 4 af dem ligger årtier tilbage, og Duncan var her i 5 måneder.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Låst