Jeg taler ikke om svenske eller norske spillere, men spillere fra Allsvenskan og Tippeligaen.Silver77 skrev: ↑8. aug 2020, 11:02Jeg synes nu at AaB har haft ret stor succes med spillere fra Norge og Sverige igennem tiderne, Bård,Wæhler, Trond, Rada, Kleber, Lindstrøm, Johansson, Andersson, Jozo, EricssonBoT skrev: ↑7. aug 2020, 22:34Der er måske en håndfuld spillere fra Tippeligaen, der ville kunne forstærke os, og bestemt ikke nogen fra ligaens nr. 8. Husk på, at senest Brann solgte en spiller til Danmark - den dengang store profil i ligaen, Sivert Heltne Nielsen, blev han er kæmpe flop.
Vi skal ikke hente spillere fra Norge eller Sverige - de få virkelig dygtige spillere, der er dér, er uden for vores rækkevidde.
Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Men har de spillere ikke spillet i den svenske og norske liga tidligere? I det hele taget har jeg svært ved at forstå din pointe.BoT skrev: ↑8. aug 2020, 11:30Jeg taler ikke om svenske eller norske spillere, men spillere fra Allsvenskan og Tippeligaen.Silver77 skrev: ↑8. aug 2020, 11:02Jeg synes nu at AaB har haft ret stor succes med spillere fra Norge og Sverige igennem tiderne, Bård,Wæhler, Trond, Rada, Kleber, Lindstrøm, Johansson, Andersson, Jozo, EricssonBoT skrev: ↑7. aug 2020, 22:34Der er måske en håndfuld spillere fra Tippeligaen, der ville kunne forstærke os, og bestemt ikke nogen fra ligaens nr. 8. Husk på, at senest Brann solgte en spiller til Danmark - den dengang store profil i ligaen, Sivert Heltne Nielsen, blev han er kæmpe flop.
Vi skal ikke hente spillere fra Norge eller Sverige - de få virkelig dygtige spillere, der er dér, er uden for vores rækkevidde.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nu blev Bård, Wæhler, Saarenpäa, Lindström og Matovac jo alle hentet i de to nævnte ligaer. Og ret beset er spillere som Rinne, Jönsson og senest Fossum jo altså spillere, som alle blev hentet i direkte konkurrence med andre nordiske topklubber. Om de spiller i Tippeligaen i forvejen, eller har splinter i røven i Holland, Tyskland eller hvor de nu er endt er jo lidt ligegyldigt i den sammenhæng. Så ja, selvfølgelig er vi kompetitive og kan udfordre om nogle af de gode spillere - men vi ville selvfølgelig være endnu bedre stillet hvis vi lå længere oppe i tabellen.
Jeg føler mig ganske overbevist om, at vores sportschef, som har væsentligt bedre kendskab til norsk fodbold, vil være fortørnet over din påstand om at vi ikke kan tiltrække gode norske spillere.
Peter Feher som assistenttrænerNitten skrev: ↑7. aug 2020, 22:59Hvordan er det lige status er for Inge nu såBuzz Killington skrev: ↑7. aug 2020, 20:56Videresalgsklausul med Bærtelsen er selvfølgelig fint nok, men 1.div-spillere går sjældent for ret meget. Og der går nok lang tid før vi ser Hjørring i superligaen igen med den nye struktur. På den anden side fungerer det som et afslag i prisen hvis vi en dag vil købe ham tilbage.AaB1978 skrev: ↑7. aug 2020, 19:54Lidt nyt fra abonnementsartiklen på Nordjyske i dag:
- Bærtelsen ville selv videre nu, da han ønskede fast spilletid.
- Inge Andre Olsen indikerer, at der er en videresalgsklausul.
- Man er optimistisk omkring en ny aftale for Okore. Olsen håber på en afklaring i løbet af næste uge.
- Olsen forventer nyt blod på forsvarssiden.
Mht. Okore lyder det noget mere optimistisk end længe. Kan være en positiv sidegevinst ved Coronaen. Vores forsvar har været helt fænomenalt på det sidste, så det ville være fedt at beholde ham. Det er også en gedigen investering i Ross som jo bliver båret frem af Thelander og Jores. Det kan kun være godt for hans fremtidige salgspris.
Mht. forsvarsforstærkninger, så må det død-pine være bl.a. højrebacken man har i tankerne. Vi har ingen backup efter PK's pension og det ligner ikke at vi er fremtidssikret. Det er fint hvis vi henter Valgier. Inge har jo været ude og snakke om at vi skal turde bruge spillere helt ned til 17 år i startopstillingen.
Bærtelsen væk til Vendsyssel
Tengstedt væk til gf
Okore uafklaret
Nkada lejet
Ellers noget ?
Koomson skulle vi have hentet i 2017, da jeg foreslog ham og Sogndal rykkede ud. Men lige ift til det norske marked er jeg sikker på, at Inge ved hvad der rører sig og måske endda har renomme til at tiltrække landsmænd. Ellers er han jo kendt for sådan lidt “Ole Nielsen” agtigt at hente eksotiske indslag.Julgranen skrev: ↑8. aug 2020, 00:03Lyntoget Gilbert Koomson (bedste mand for dem hidtil i en meget skuffende sæson) på højre kant er måske en mulighed, og ellers så har både Gilli, Vegard Forren og den tidligere Toulouse-målmand Ali Ahamada udløb til nytår.Legum Magister skrev: ↑7. aug 2020, 23:57Et par sms'er frem og tilbage har kunnet oplyse følgende: Mit familiemedlem i Norge kendte godt rygtet om AGF's interesse for Gilli, der cirkulerede for nogle uger siden; men som der siden har været stille omkring. Det rygte han fortalte mig om tidligere på aftenen, er et for ham nyt rygte om, at Brann skulle være i konkrete forhandlinger med en unavngiven klub fra Superligaen. Om det er AGF, der har budt på Gilli vidste han derfor af gode grunde ikke.
In verbis simus faciles
Ja, ham havde du allerede på radaren dengang. Jeg ved ikke om jeg synes han ligefrem er skabt til AaB, men nu har han spillet sig op denne sæson, og rangerer pt. blandt de 30 bedst bedømte spillere i Tippeligaen hidtil i denne sæson.Rams skrev: ↑8. aug 2020, 12:14Koomson skulle vi have hentet i 2017, da jeg foreslog ham og Sogndal rykkede ud. Men lige ift til det norske marked er jeg sikker på, at Inge ved hvad der rører sig og måske endda har renomme til at tiltrække landsmænd. Ellers er han jo kendt for sådan lidt “Ole Nielsen” agtigt at hente eksotiske indslag.
Ingen tvivl om at Inge André har et stort netværk, og den helt store forskel på ham og Gaarde er nok netop at sidstnævnte skulle bygge det op gennem sin AaB-tid, mens førstnævnte har det i forvejen. Lynge var kendt for nærmest at have et ikke-eksisterende netværk i udlandet, men brugte til gengæld meget de samme agenter.
Desuden er det sjældent at vi foretager indkøb, der direkte ændrer vores resultatforventninger og dermed kan have væsentlig kurspåvirkning. Vi kan sagtens annoncere et spillerkøb hen over weekenden med mindre vi virkelig har måttet til lommen, og det er der jo ikke meget der tyder på, at vi kommer til.Elvis lever skrev: ↑8. aug 2020, 11:16Børsen skal underettes ved handlinger, som kan påvirke kursen. Da børsen er lukket indtil mandag kl. 0900 er det relativt svært at påvirke aktiekursen.Altid-for-Aalborg skrev: ↑8. aug 2020, 10:55
Har faktisk tænkt det samme, for de plejer at skal informere Børsen, ved salg af en spiller![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Meningen er vel at alle skal have informationen, så inden kan handle på den del. Og når Børsen er lukket er vilkårene ens for køber og sælger?
- FlæskeFrank
Det ser ud til, jeg skal forklare min pointe lidt grundigere:
Fossum er det perfekte eksempel på, hvad jeg mener: Da han var blandt de absolut bedste spillere i Tippeligaen tiltrak han sig interesse fra klubber, som vi ikke kan konkurrere i mod - fx. Hannover. Først da han efter tre år i "udlandet" er åben for at vende tilbage til hjemlige himmelstrøg, har vi en chance. Og vi gør ham da til en af de mest kostbare indkøb i vores klubs historie. Og stadigvæk må vi jo sige, at han ikke ligefrem har sat ligaen eller klubben i brand - selvom jeg bestemt mener, hans indsats er undervurderet herinde.
Ergo: Norske og svenske spillere (eller andre nationaliteter for den sags skyld) fra Allsvenskan eller Tippeligaen, der har niveau til at forstærke AaB, kan vi først hente, når de HAR været en tur forbi udlandet - og måske ikke er lykkedes helt. De spillere, som vi kan være med i konkurrencen om, har (er min påstand) ikke niveau til at forstærke os. Og de vil alligevel være relativt kostbare. Eksempler på det er Eskelinen i AGF, Sivert Heltne Nielsen i Horsens og Tobias Børkeeit i Brøndby. Alle spillere, der var markante navne i deres hjemlige ligaer, men som har måttet sande, at niveauet i Superligaen altså er et andet.
At vi tidligere kunne hente store profiler som Lindstrøm, Klebér og Jozo direkte fra Norge og Sverige skyldtes jo, at Danmark dengang var langt foran Tippeligaen og Allsvenskan rent økonomisk, og at vi havde nogle meget fordelagtige skatteregler.
Igen: Nævn mig spillere, der de seneste 2-3 sæsoner er hentet fra Norge eller Sverige til Superligaen, der har haft væsentlig succes. Fraregnet FCK og FCM.
Og så må jeg altså sige, at grunden til, at Kasper Fisker og Philip Zinckernagel - to absolut middelmådige superligaspillere - kan ligge henholdsvis nr. 1 og p åden delt 3. plads på den norske topscoreliste, siger rigtig meget om niveauet for både forsvarsspillere og angrebsspillere i Norge. Det er heller ikke tilfældigt, at Mike Jensen og AC har været blandt de absolut bedste centrale midtbanespillere i de to ligaer - hvis ikke de to bedste. Der ER niveau-forskel. Og det håber jeg, Inge er klar over.
Fossum er det perfekte eksempel på, hvad jeg mener: Da han var blandt de absolut bedste spillere i Tippeligaen tiltrak han sig interesse fra klubber, som vi ikke kan konkurrere i mod - fx. Hannover. Først da han efter tre år i "udlandet" er åben for at vende tilbage til hjemlige himmelstrøg, har vi en chance. Og vi gør ham da til en af de mest kostbare indkøb i vores klubs historie. Og stadigvæk må vi jo sige, at han ikke ligefrem har sat ligaen eller klubben i brand - selvom jeg bestemt mener, hans indsats er undervurderet herinde.
Ergo: Norske og svenske spillere (eller andre nationaliteter for den sags skyld) fra Allsvenskan eller Tippeligaen, der har niveau til at forstærke AaB, kan vi først hente, når de HAR været en tur forbi udlandet - og måske ikke er lykkedes helt. De spillere, som vi kan være med i konkurrencen om, har (er min påstand) ikke niveau til at forstærke os. Og de vil alligevel være relativt kostbare. Eksempler på det er Eskelinen i AGF, Sivert Heltne Nielsen i Horsens og Tobias Børkeeit i Brøndby. Alle spillere, der var markante navne i deres hjemlige ligaer, men som har måttet sande, at niveauet i Superligaen altså er et andet.
At vi tidligere kunne hente store profiler som Lindstrøm, Klebér og Jozo direkte fra Norge og Sverige skyldtes jo, at Danmark dengang var langt foran Tippeligaen og Allsvenskan rent økonomisk, og at vi havde nogle meget fordelagtige skatteregler.
Igen: Nævn mig spillere, der de seneste 2-3 sæsoner er hentet fra Norge eller Sverige til Superligaen, der har haft væsentlig succes. Fraregnet FCK og FCM.
Og så må jeg altså sige, at grunden til, at Kasper Fisker og Philip Zinckernagel - to absolut middelmådige superligaspillere - kan ligge henholdsvis nr. 1 og p åden delt 3. plads på den norske topscoreliste, siger rigtig meget om niveauet for både forsvarsspillere og angrebsspillere i Norge. Det er heller ikke tilfældigt, at Mike Jensen og AC har været blandt de absolut bedste centrale midtbanespillere i de to ligaer - hvis ikke de to bedste. Der ER niveau-forskel. Og det håber jeg, Inge er klar over.
Du har til dels ret, men en del af at drive en Sportsklub er også at finde spillere man mener at kunne udvikle til et højere niveau, og evt sælge videre.BoT skrev: ↑8. aug 2020, 12:49Det ser ud til, jeg skal forklare min pointe lidt grundigere:
Og niveauet i Alsvenskan er næsten SL-niveau.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Junker..BoT skrev: ↑8. aug 2020, 12:49Det ser ud til, jeg skal forklare min pointe lidt grundigere:
Længe leve arbejderklassen!
EnigFlæskeFrank skrev: ↑8. aug 2020, 12:40Meningen er vel at alle skal have informationen, så inden kan handle på den del. Og når Børsen er lukket er vilkårene ens for køber og sælger?
Men jeg mener stadig at den er forfejlet.
For det passer ganske enkelt ikke. Og desuden kan du jo også vende den om:
Patrick Mortensen brændte overhovedet ikke ligaen af for Sarpsborg. Kun 1 år ud af 4 mulige blev han bedømt til at være blandt de 50 bedste spillere i Tippeligaen, de andre år sluttede han meget længere nede af listen.
I år han har lavet 16 mål for AGF. Han lavede 5 i hans første sæson i Norge.
Andreas Albers var regnet for dårlig til Superligaen - men har haft en rigtig flot sæson i 2. Bundesliga.
Sander Svendsen endte som reservespiller i Hammarby, men har scoret 4. flest mål i Superligaen i år. Igen, et talent der ikke blev forløst.
Og så er det heller ikke rigtigt at Børkeeiet og Eskelinen var markante profiler. Børkeeiet var en del af en gruppe stærke talenter, der fik førsteholdsfodbold i benene i Stabæk: Vetlesen, Brynhildsen, Bohinen og Børkeeiet.
Han var ikke en profil, men regnet som et stort talent, på lige linje med de andre 3.
Eskelinen blev kasseret i Hammarby efter en række lejemål, en spiller de meget gerne ville lykkedes med, da hans far Kaj også var omkring klubben.
Spillede for bundholdet Sundsvall, der rykkede ned i den sæson hvor han skiftede.
Havde været top 4 keeper i ligaen sæsonen inden, men det var også hans første godkendte sæson på seniorniveau.
Efter min mening har det ikke noget med niveau at gøre - men tilfældigheder.
"Igen: Nævn mig spillere, der de seneste 2-3 sæsoner er hentet fra Norge eller Sverige til Superligaen, der har haft væsentlig succes."
Der har stort set ingen trafik været den vej. Men så kunne jeg vende tilbage til Patrick Mortensen, der har stor succes i Danmark, men ikke var særligt imponerende i Norge. Du kan finde eksempler på begge dele i begge ligaer.
Det er dog bl.a. fordi nordmændene introducerer ungdomsspillere langt tidligere end i Danmark at vi har hentet Inge André Olsen og ikke en dansk sportschef. Der er masser af talent, og masser af spillere der kan gøre sig gældende - også i AaB.
Grunden til at Zinckernagel og Junker ligger i front på topscorerlisten, er at de spiller på et af de mest chanceskabende hold i Europa pt., der spiller en 4-3-3, der laves om til 2-3-5 når de er i angreb, med wing backs, der flytter op og så 2 centrale midtbanespillere, der konsekvent lægger sig i mellemrummet mellem forsvar og midtbane.
Det betyder at de to wings strækker forsvaret ud, og så er man konstant i overtal inde centralt mod de to centerforsvarere.
Når de ikke har bolden spiller de med utroligt højt pres, og sørger for at fremtvinge mange boldtab på modstandernes halvdel.
Det er hyper-offensivt, og har været vanvittigt effektivt i mere end én hel sæson nu. Mener at de ligger på knap 2,5 mål i snit for de sidste 40 kampe.
Det har intet at gøre med at de to spillere er middelmådige, men de spiller på et godt hold, ligesom den middelmådige 2. divisionsspiller Patrick Olsen nu også spiller på et bedre hold, hvor han automatisk bliver bedre. Ligesom en lang række af de spillere som er igang med at brænde ligaen af for Bodø/Glimt ikke har været på radaren i andre klubber, men nu rask væk rygtes til klubber i bl.a. Holland og Belgien.
Og så er Anders Christiansen i øvrigt en spiller, som jeg tror alle klubber i Superligaen ville tilknytte, hvis de havde muligheden. Han er forrygende, men nærmest umulig at lokke væk fra Malmö.
For det passer ganske enkelt ikke. Og desuden kan du jo også vende den om:
Patrick Mortensen brændte overhovedet ikke ligaen af for Sarpsborg. Kun 1 år ud af 4 mulige blev han bedømt til at være blandt de 50 bedste spillere i Tippeligaen, de andre år sluttede han meget længere nede af listen.
I år han har lavet 16 mål for AGF. Han lavede 5 i hans første sæson i Norge.
Andreas Albers var regnet for dårlig til Superligaen - men har haft en rigtig flot sæson i 2. Bundesliga.
Sander Svendsen endte som reservespiller i Hammarby, men har scoret 4. flest mål i Superligaen i år. Igen, et talent der ikke blev forløst.
Og så er det heller ikke rigtigt at Børkeeiet og Eskelinen var markante profiler. Børkeeiet var en del af en gruppe stærke talenter, der fik førsteholdsfodbold i benene i Stabæk: Vetlesen, Brynhildsen, Bohinen og Børkeeiet.
Han var ikke en profil, men regnet som et stort talent, på lige linje med de andre 3.
Eskelinen blev kasseret i Hammarby efter en række lejemål, en spiller de meget gerne ville lykkedes med, da hans far Kaj også var omkring klubben.
Spillede for bundholdet Sundsvall, der rykkede ned i den sæson hvor han skiftede.
Havde været top 4 keeper i ligaen sæsonen inden, men det var også hans første godkendte sæson på seniorniveau.
Efter min mening har det ikke noget med niveau at gøre - men tilfældigheder.
"Igen: Nævn mig spillere, der de seneste 2-3 sæsoner er hentet fra Norge eller Sverige til Superligaen, der har haft væsentlig succes."
Der har stort set ingen trafik været den vej. Men så kunne jeg vende tilbage til Patrick Mortensen, der har stor succes i Danmark, men ikke var særligt imponerende i Norge. Du kan finde eksempler på begge dele i begge ligaer.
Det er dog bl.a. fordi nordmændene introducerer ungdomsspillere langt tidligere end i Danmark at vi har hentet Inge André Olsen og ikke en dansk sportschef. Der er masser af talent, og masser af spillere der kan gøre sig gældende - også i AaB.
Grunden til at Zinckernagel og Junker ligger i front på topscorerlisten, er at de spiller på et af de mest chanceskabende hold i Europa pt., der spiller en 4-3-3, der laves om til 2-3-5 når de er i angreb, med wing backs, der flytter op og så 2 centrale midtbanespillere, der konsekvent lægger sig i mellemrummet mellem forsvar og midtbane.
Det betyder at de to wings strækker forsvaret ud, og så er man konstant i overtal inde centralt mod de to centerforsvarere.
Når de ikke har bolden spiller de med utroligt højt pres, og sørger for at fremtvinge mange boldtab på modstandernes halvdel.
Det er hyper-offensivt, og har været vanvittigt effektivt i mere end én hel sæson nu. Mener at de ligger på knap 2,5 mål i snit for de sidste 40 kampe.
Det har intet at gøre med at de to spillere er middelmådige, men de spiller på et godt hold, ligesom den middelmådige 2. divisionsspiller Patrick Olsen nu også spiller på et bedre hold, hvor han automatisk bliver bedre. Ligesom en lang række af de spillere som er igang med at brænde ligaen af for Bodø/Glimt ikke har været på radaren i andre klubber, men nu rask væk rygtes til klubber i bl.a. Holland og Belgien.
Og så er Anders Christiansen i øvrigt en spiller, som jeg tror alle klubber i Superligaen ville tilknytte, hvis de havde muligheden. Han er forrygende, men nærmest umulig at lokke væk fra Malmö.
BoT skrev: ↑8. aug 2020, 12:49Det ser ud til, jeg skal forklare min pointe lidt grundigere:
Ang. Gilli Rolantsson, så skal hans kæreste studere i Aalborg efter sommeren, men det jeg hører er, at det ikke er AaB, som er interesseret i ham. Det er nok AGF.
Det er det du hører simpelthen? Du må have nogle eksklusive kilder.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... kken-i-agf
Det var lidt ekstra info til dem, det interesserer sig.Kokkefar skrev: ↑9. aug 2020, 11:03Det er det du hører simpelthen? Du må have nogle eksklusive kilder.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... kken-i-agf
Nej, men stadig relevant i denne tid.
Der er meget stille på Hornevej

Kom nu med en supersigning
Sent from my iPhone using Tapatalk

Kom nu med en supersigning

Sent from my iPhone using Tapatalk
- KongGulerod
- Landshold

Utroligt, at der ikke er flere konkrete rygter. Det er ikke mange spillere som vi bliver kædet sammen med i disse dage