Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af bonanza » 10. aug 2020, 13:55

Freddie skrev:
10. aug 2020, 13:51
Pastorius skrev:
10. aug 2020, 13:39
Nå - evaluering indtil nu (og under formodning af at Prica og Ocampos holder).

Mit gæt er at Inge's plan er at have talenterne klar til sæsonstart, og så være klar til at signe større, mere rutinerede navne, når transferdealine snerper til og hvis mulighederne byder sig.

Jeg håber ikke vi starter sæsonen med MC/Kakeeto på defensiv midt, men under alle omstændigheder er det på midten vi mangler forstærkning som det ser ud nu. Hvis det ikke lykkes at forlænge med Okore (og planen er at spille med 3 mand i forsvaret) så skal vi minimum have en stærk mand ind der.
Det tror jeg er et fejlgæt. Hvor mange tror du AaB skal have i truppen?
Der er uendelig vildskab, til Pastorius formodninger

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2020, 14:02

Jeg har det nok lidt mere blandet med Tim Prica. Var det en spiller vi havde jublet over, hvis ikke han hed Prica til efternavn? Det er jeg ikke sikker på. Jeg frygter lidt en ret ufærdig spiller, da det jo ikke er fordi han har banket voldsomt på til MFFs hold. Både ham og Timothe er jo ret unge og uprøvede og begge hver for sig er fint, men jeg synes måske vi burde have gået efter en ekstra angriber eller kant som er lidt mere etableret.

Jeg håber på det bedste, men jeg er ikke blown-away.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2020, 14:08

Jakobsen skrev:
10. aug 2020, 14:02
Jeg har det nok lidt mere blandet med Tim Prica. Var det en spiller vi havde jublet over, hvis ikke han hed Prica til efternavn? Det er jeg ikke sikker på. Jeg frygter lidt en ret ufærdig spiller, da det jo ikke er fordi han har banket voldsomt på til MFFs hold. Både ham og Timothe er jo ret unge og uprøvede og begge hver for sig er fint, men jeg synes måske vi burde have gået efter en ekstra angriber eller kant som er lidt mere etableret.

Jeg håber på det bedste, men jeg er ikke blown-away.
Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2020, 14:08

Freddie skrev:
10. aug 2020, 13:51
Pastorius skrev:
10. aug 2020, 13:39
Nå - evaluering indtil nu (og under formodning af at Prica og Ocampos holder).

Mit gæt er at Inge's plan er at have talenterne klar til sæsonstart, og så være klar til at signe større, mere rutinerede navne, når transferdealine snerper til og hvis mulighederne byder sig.

Jeg håber ikke vi starter sæsonen med MC/Kakeeto på defensiv midt, men under alle omstændigheder er det på midten vi mangler forstærkning som det ser ud nu. Hvis det ikke lykkes at forlænge med Okore (og planen er at spille med 3 mand i forsvaret) så skal vi minimum have en stærk mand ind der.
Det tror jeg er et fejlgæt. Hvor mange tror du AaB skal have i truppen?
Jeg har ikke talt efter, men man kunne forestille sig at det ikke nødvendigvis var alle dem der er i truppen nu, der også vil være det hele sæsonen. Udover potentielle videresalg (Rinne, Mathias Roos etc.), så tror jeg ikke rigtig på at Wessam og Thelufsen indgår i nogen som helst planer for fremtidien i AaB (hvilket de hidtidige indkøb - Prica og Nkada - heller ikke tyder på).

...men selvfølgelig er det et gæt, der også er en smule præget af ønsketænkning. Jeg tror der bliver mulighed for at tilknytte nogle virkeligt store profiler, der ellers ville være helt uden for AaB's rækkevidde, når transfervinduet nærmer sig sin lukning, og folks muligheder begynder at udtømmes. Jeg håber virkelig at AaB er klar dér.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. aug 2020, 14:15

Nu har jeg kun set lidt youtube videoer af Prica, men umiddelbart ligner han lidt sin pappa med god fysik, godt spark og god på låget, ikke dårligt at få ham ind foran kassen med Lucas med siden af

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Indlæg af donjuul84 » 10. aug 2020, 14:25

Teoretisk set kan også gå som egen avl. Han født i 02 og var omkring 4 da prica kom til AaB. Så det er ikke utænkeligt at han startede med at spille bold mens de boede i Aalborg

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 10. aug 2020, 14:27

troelsh skrev:
10. aug 2020, 14:15
Nu har jeg kun set lidt youtube videoer af Prica, men umiddelbart ligner han lidt sin pappa med god fysik, godt spark og god på låget, ikke dårligt at få ham ind foran kassen med Lucas med siden af
Man skal også være særdeles god på låget for at få noget ud af Pallesens indlæg.....
In verbis simus faciles

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 10. aug 2020, 14:31

Nu har jeg set lidt video med Ocampos, og hans indlæg er langt bedre end Pallesens.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 10. aug 2020, 14:32

Rams skrev:
10. aug 2020, 14:27
troelsh skrev:
10. aug 2020, 14:15
Man skal også være særdeles god på låget for at få noget ud af Pallesens indlæg.....
Man skal i hvert fald helst være forreste mand, for ham kommer den aldrig over.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2020, 14:37

Alpa Chino skrev:
10. aug 2020, 14:31
Nu har jeg set lidt video med Ocampos, og hans indlæg er langt bedre end Pallesens.
Altså, jeg synes jo at Pallesens indlæg er langt bedre end fx. hans tæmninger, hans 1-1-forsvar og hans evne til at sætte en mand 1-1.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2020, 14:38

Spurgte lige en Malmö fan. Han siger Tim var tæt på spilletid, men røg ud i kulden fordi han går efter pengene og ikke ville forlænge. Lyder lidt mavesur over at miste et talent. Han kalder ham derudover en komplet offensiv midtbanespiller.

Derudover slog det mig at vi så kan spille med Tom, Tim og Timothe.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. aug 2020, 14:44

Pastorius skrev:
10. aug 2020, 14:37
Alpa Chino skrev:
Altså, jeg synes jo at Pallesens indlæg er langt bedre end fx. hans tæmninger, hans 1-1-forsvar og hans evne til at sætte en mand 1-1.
Det synes jeg så ikke. Hans indlæg er ubetinget hans største svaghed og den primære årsag til den assist tørke han har haft i det meste af sin karriere. Han er til gengæld rigtig god til at komme med frem og komme til indlægsmulighederne, men de rammer stort set aldrig en mand. Han får ikke rigtig orienteret sig og hans indlæg bærer præg af tilfældighed og manglende præcision.

Super spændende med Tim Prica. Ingen tvivl om at han har talentet, spørgsmålet er så om vi kan forløse det i Aalborg. Håber på en lang kontrakt.
Ocampos er umiddelbart en stor lottokupon ligesom franskmanden. Håber vi har lavet vores hjemmearbejde ordentligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2020, 14:47

Hanga skrev:
10. aug 2020, 14:44
Pastorius skrev:
Alpa Chino skrev:
Det synes jeg så ikke. Hans indlæg er ubetinget hans største svaghed og den primære årsag til den assist tørke han har haft i det meste af sin karriere. Han er til gengæld rigtig god til at komme med frem og komme til indlægsmulighederne, men de rammer stort set aldrig en mand. Han får ikke rigtig orienteret sig og hans indlæg bærer præg af tilfældighed og manglende præcision.
Jeg synes ikke han er god til at komme frem til mulighederne. Det sker aldrig ved at han selv sætter en mand af. Han er afhængig af at holdet spiller ham fri. Desuden løber han ikke dybt hurtigt nok og ofte nok til at det for alvor bliver godt.

De andre mangler jeg nævnte bærer ikke præg af tilfældighed - de er 100% konsistente fra kamp til kamp. Det slår aldrig fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 10. aug 2020, 14:54

Så han er i bund og grund bare en superpøler version 2.0

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 10. aug 2020, 14:55

Jakobsen skrev:
10. aug 2020, 14:38
Spurgte lige en Malmö fan. Han siger Tim var tæt på spilletid, men røg ud i kulden fordi han går efter pengene og ikke ville forlænge. Lyder lidt mavesur over at miste et talent. Han kalder ham derudover en komplet offensiv midtbanespiller.

"fordi han går efter pengene" spændende analogi, og endnu mere spændende ifht. at han er rygtet til AaB. Tror du ikke nærmere han går efter spilletid?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2020, 14:58

bonanza skrev:
10. aug 2020, 14:55
Jakobsen skrev:
10. aug 2020, 14:38

"fordi han går efter pengene" spændende analogi, og endnu mere spændende ifht. at han er rygtet til AaB. Tror du ikke nærmere han går efter spilletid?
Pengene kunne godt være på lidt længere sigt. En rigtig god sæson på seniorplan og så en stor kontrakt et andet sted - mens han stadig er ung nok til at være rigtig mange penge værd.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 10. aug 2020, 14:59

Pastorius skrev:
10. aug 2020, 14:47
Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Alpa Chino skrev:
Jeg synes ikke han er god til at komme frem til mulighederne. Det sker aldrig ved at han selv sætter en mand af. Han er afhængig af at holdet spiller ham fri. Desuden løber han ikke dybt hurtigt nok og ofte nok til at det for alvor bliver godt.

De andre mangler jeg nævnte bærer ikke præg af tilfældighed - de er 100% konsistente fra kamp til kamp. Det slår aldrig fejl.
Her er du altså også farvet af din generelle Pallesen aversion. Specielt i 2020 har han faktisk været rigtig god 1v1. Det ser ikke kønt ud, men han formår altså med fornuftige mellemrum at komme forbi sin modstander Ved baglinjen. At han næsten aldrig får skilt sig ordenligt af med bolden bagefter er hans største problem offensivt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. aug 2020, 15:08

Hvis dagens historier holder, så er det da også lidt af en pres-bold til Friis og co. En ting er, at de lokale drenge kan fejle, ja der er måske endda en lille, pervers fryd hos enkelte ved at kunne konstatere, at "nåja, ham naboens søn blev ikke til noget, ja hvad sagde jeg, godaw do", men hvis ikke man får succes ud af i hvert fald et par af de her unge gutter, vi åbenbart henter, så tror jeg da nok, kritikken bliver tydelig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2020, 15:08

Kokkefar skrev:
10. aug 2020, 14:59
Pastorius skrev:
10. aug 2020, 14:47
Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Alpa Chino skrev:

Her er du altså også farvet af din generelle Pallesen aversion. Specielt i 2020 har han faktisk været rigtig god 1v1. Det ser ikke kønt ud, men han formår altså med fornuftige mellemrum at komme forbi sin modstander Ved baglinjen. At han næsten aldrig får skilt sig ordenligt af med bolden bagefter er hans største problem offensivt.
Enig. De griner stadig nede i Viborg.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. aug 2020, 15:11

Pallesen har sgu da ofte sat en mand af på den højre back. Det er netop det, han har kunnet. Han har endda været bedre til det end Ahlmann.

Det har været det defensive og slutproduktet, der har haltet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Låst