Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
jonas386
- Allstar

Julgranen skrev: ↑11. aug 2020, 09:45
Nyheden om Prijovic til AaB breakede allerede for 2 dage siden i serbiske medier. Vi har givet 1,5 mio. for at hente ham.
Danske kroner vel?
Og nej, det betyder ikke nødvendigvis, at der ikke forlænges med Okore, men der er også noget langt for ham til spilletid hvis Ross, Okore og Thelander alle er her.
Spændende spiller, men synes nok der går lidt for meget FM i den, og indtil videre har 4 folk, hvis ham paraguaneren kommer, der sammenlagt har mindre end 5 førsteholdskampe. Det er ikke hvad jeg ser som 'forstærkninger'. Det er byggeprojekter, hvilket da kan være fint, men ikke helt det Inge påstod før sæsonstart.
Jeg er også noget lunken ved den her tilgang, og især når vi smider penge for ham.
-
san
- 1. div

- Favoritspiller: Matovac
Hinrup85 skrev: ↑11. aug 2020, 09:41
Altså - det er jo lige før der går FM i den for tiden. Vi henter en masse obskønne talenter over alt.
Det er i og for sig fint nok, hvis bare vi også henter til start-11. Det er jeg så desværre bange for at vi ikke gør.
Dem til start 11 kommer.. det er jo derfor AaB's transfer vindue er åbent til 5 oktober. Men først sent i vinduet
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Jeg tror det her er en gardering og rettidigt omhu på et farvel til stortalentet Ross indenfor de næste 18 mdr.
forlæng med Okore prisen uagtet og lad ham og Thelander være mentor og anker for de unge forsvarsspillere der kommer op.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Julgranen
- Allstar

- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
Altså - det er jo lige før der går FM i den for tiden. Vi henter en masse obskønne talenter over alt.
Det er i og for sig fint nok, hvis bare vi også henter til start-11. Det er jeg så desværre bange for at vi ikke gør.
Det der ensidige fokus på nye Hylde A-spillere er lidt trættende.
Det er jo ikke forbudt for dem vi har at blive bedre. Hvis Inge har set, at træningerne simpelthen ikke er på et højt nok niveau og at den nordjyske mentalitet trænger til at blive rystet lidt op, så er det da super at tilføre talenter fra større klubber med et væsentligt mere konkurrence-minded træningsmiljø.
Der er masser af gode spillere i AaB. Spillere, der kan løfte deres niveau, og spillere der trænger til at komme tilbage til det niveau vi kender. For mig er der absolut intet galt i, at Inge prøver at holde fokus på nogle af de strukturelle problemer der gør at vi ikke præsterer.
AGF lavede et turnaround på spiller-fronten - lugede ud, og tilføjede spillere med ild i øjnene, samt en træner der kan holde dem i kog. Det har gjort alverden til forskel for dem - ligeså skal AaB også forandre noget radikalt, og den dårlige træningskultur er et godt sted at starte. Det er ikke for sjov at begge vores tidligere anførere påpegede dette.
-
9000AaB
- Superliga

- Favoritspiller: M. Lindstrøm
Julgranen skrev: ↑11. aug 2020, 09:40
Aalborg frederikshavner skrev: ↑11. aug 2020, 09:33
Må sige at IAO på kort tid allerede har sat sit præg på klubben, både kommunikativt men også i forhold til transfers.
Interessant med de unge talenter som hentes i det store Europa hvilket nok også sker i erkendelse af at den nordjyske talentmasse er for lille.
Ja, det har han i den grad.
Det eneste man kan sige er, at Gaardes strategi blev smidt på porten allerede inden han var ude af døren. Dumpet, sandsynligvis fordi den var for uambitiøs. Men Anders Damgaard, den nuværende talentchef, stod jo altså også på mål for den.
Ved ikke om man kan sige at der bliver et forklaringsarbejde, men det er i hvert fald markant anderledes med de indkøb der sker nu.
Og hvor er det dog forrygende at vi får tilsat talenter der kommer fra andre træningskulturer, og med en anden mentalitet. Det der nordjyske flinkeskole-noget er passé - tak for det.
Syntes det fedt med alle de talenter MEN vi mangler stadig spillere til start 11eren.
Og syntes os IAO mangler at vise hvad han er i stand til ift salg af spillere.
Men syntes uden tvivl det var på tide AaB indså at man er for snævresynet i forhold til kun at satse på talenter i Nordjylland.
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Julgranen skrev: ↑11. aug 2020, 09:53
Det der ensidige fokus på nye Hylde A-spillere er lidt trættende.
Det er jo ikke forbudt for dem vi har at blive bedre. Hvis Inge har set, at træningerne simpelthen ikke er på et højt nok niveau og at den nordjyske mentalitet trænger til at blive rystet lidt op, så er det da super at tilføre talenter fra større klubber med et væsentligt mere konkurrence-minded træningsmiljø.
Der er masser af gode spillere i AaB. Spillere, der kan løfte deres niveau, og spillere der trænger til at komme tilbage til det niveau vi kender. For mig er der absolut intet galt i, at Inge prøver at holde fokus på nogle af de strukturelle problemer der gør at vi ikke præsterer.
AGF lavede et turnaround på spiller-fronten - lugede ud, og tilføjede spillere med ild i øjnene, samt en træner der kan holde dem i kog. Det har gjort alverden til forskel for dem - ligeså skal AaB også forandre noget radikalt, og den dårlige træningskultur er et godt sted at starte. Det er ikke for sjov at begge vores tidligere anførere påpegede dette.
Fuldstændigt enig. De unge spillere fra sydamerika og Balkan har traditionelt et meget højt ambitionsniveau og er ikke bange for at gå til stålet til træning - hvilket i den grad kan højne kvaliteten hos de nuværende spillere.
Det kan også være grunden til at fcn og fcm har succes med de unge - de spiller ikke med de samme spillere de er vokset op med gennem ungdomsrækkerne og dermed gode kammerater.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
TK-allez
- Superliga

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Så skulle han da ved gud ikke bruges til andet end reservemålmand.
-
gravballe
- Allstar

Byd velkommen til Vladimir Prijovic
spændene....
-
Julgranen
- Allstar

TK-allez skrev: ↑11. aug 2020, 10:10
Hvorfor? I en målmandskamp er det da ikke nogen fordel hvis ikke førstemålmanden er udfordret.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
af Erasmus Montanus » 11. aug 2020, 10:16
Nej, lige præcis.
En rigtig fin reserve til Hansen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
TK-allez
- Superliga

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Julgranen skrev: ↑11. aug 2020, 10:14
Hvorfor? I en målmandskamp er det da ikke nogen fordel hvis ikke førstemålmanden er udfordret.
Jeg kan ikke forestille mig, at en målmand uden anden erfaring end Regionalliga kan true..
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Jeg skal da love for at der endelig vælter ketchup ud af flasken.
Man må sige at Inge ikke er bange for at tage fat og ændre vores måde at gøre tingene på radikalt, og ønsker at få flere forskellige typer ind på og omkring holdet. Det er jeg generelt kæmpe fan af. Jeg er dog liiidt bekymret over at vi henter så ungt og spillere som vi helt tydeligt ikke har kunnet scoute gennemgribende. Det kunne være interessant at dykke ned i hvem der repræsenterer de her spillere, for det må da være spillere som er anbefalet i Inges netværk.
Nu håber jeg vi går efter en mere etableret spiller til 6'er positionen, hvilket det vel også tyder på, ud fra vores interesse i Matthews.
Og så må man vel forvente en lejeaftale til f.eks. Oliver Klitten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
BoT skrev: ↑11. aug 2020, 09:34
Pastorius skrev: ↑11. aug 2020, 09:25
BoT skrev: ↑11. aug 2020, 09:19
Så forstår man vel bedre Bærtelsen-exitten. Det tyder virkelig på, at Inge vil ryste lidt i talent-posen og bringe noget ukendt og forstyrrende ind i en måske lidt for magelig og komfortabel trup?
Interessant i hvert fald. Men stadig næppe start-11'ere, vi har fået tilgang af - og igen: Det er ikke nødvendigvis et problem.
Bærtelsen-exitten kom vel før det her, og var nærmere et udtryk for at Bærtelsen ville finde fast spilletid fra sæsonstart, hvilket lyder som en yderst fornuftig disposition af ham.
Generelt kan man sige om talentudvikling, at så længe de stadig spiller fast på de bedste ungdomshold og helt også u-landshold, så hænger det sammen, at de ikke får fuld spilletid på AaB's førstehold, men hvis de ikke er i nærheden af det, skal de videre. Enten fast eller på leje. Det er ikke nok at spille reserveholdskampe over en længere periode, hvis man skal kunne nå et niveau som en solid superligaspiller. Så er førsteholdskampe i 1. division langt bedre. Det er i de første seniorår at der virkelig skal bygges på, for at gå fra at være talent til kompetent.
Men jeg kunne godt forestille mig, at Inge har vurderet, at uagtet, at Bærtelsen havde potentiale, ville det pynte i truppen med noget mere x-factor talent, og derfor solgte man ham til Hjørring.
Har du hørt Bærtelsens udlægning. Han er helt klar i mælet om at han har brug for fast spilletid nu, og derfor skiftede han - og det har han ret i.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Må sige at IAO på kort tid allerede har sat sit præg på klubben, både kommunikativt men også i forhold til transfers.
Interessant med de unge talenter som hentes i det store Europa hvilket nok også sker i erkendelse af at den nordjyske talentmasse er for lille.
Det eneste man kan sige er, at Gaardes strategi blev smidt på porten allerede inden han var ude af døren. Dumpet, sandsynligvis fordi den var for uambitiøs. Men Anders Damgaard, den nuværende talentchef, stod jo altså også på mål for den.
Ved ikke om man kan sige at der bliver et forklaringsarbejde, men det er i hvert fald markant anderledes med de indkøb der sker nu.
Og hvor er det dog forrygende at vi får tilsat talenter der kommer fra andre træningskulturer, og med en anden mentalitet. Det der nordjyske flinkeskole-noget er passé - tak for det.
Jeg tror det er alt for simpelt at se det som Gaardes strategi vs Inges. Det er nok også Schoor vs Bælum, og så en grad af at bestyrelsen har indset af det de først ville ikke kunne bære til at opfylde ambitionerne. Jeg tror - stadig - ikke at der er en mand der bestemmer ret meget helt alene i AaB, Men Inge er helt klart knivskarpt scoutet for at kunne udfylde netop den rolle han pt. har gang i.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Julgranen
- Allstar

TK-allez skrev: ↑11. aug 2020, 10:17
Jeg kan ikke forestille mig, at en målmand uden anden erfaring end Regionalliga kan true..
Han har kampe på alle tyske U-landshold til nu.
Florian Kohfeldt hev ham selv ind på U15-niveau, og kender ham derfor særdeles godt. Kalder ham fremtidig Bundesliga-keeper i Werder.
Så er Andreas Hansen altså heller ikke bedre...
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Enig - vi skal ikke have en reserve til AH, vi skal have en konkurrent. Andet giver da heller ikke mening ift artiklen om Bremenmålmanden. Han skal jo ikke gå fra at være reserve i Bremen til at være reserve i AaB, hvis det skal give mening for ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Pastorius skrev: ↑11. aug 2020, 10:24
Jeg tror det er alt for simpelt at se det som Gaardes strategi vs Inges. Det er nok også Schoor vs Bælum, og så en grad af at bestyrelsen har indset af det de først ville ikke kunne bære til at opfylde ambitionerne. Jeg tror - stadig - ikke at der er en mand der bestemmer ret meget helt alene i AaB, Men Inge er helt klart knivskarpt scoutet for at kunne udfylde netop den rolle han pt. har gang i.
Det tror jeg du har helt ret i. Den overordnede sportslige strategi fastsættes ikke kun af én mand uden generel accept af bestyrelsen og Bælum. Men det er nok ingen tvivl om at Inge også er kommet med mange input til hvad han ser af mulige forbedringer. Det har vel netop også været ønsket om "nye øjne på" der ligger bag valget af Inge. Det samme med ansættelsen af Søren Krogh.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Kokkefar
- Allstar

Pastorius skrev: ↑11. aug 2020, 10:28
Enig - vi skal ikke have en reserve til AH, vi skal have en konkurrent. Andet giver da heller ikke mening ift artiklen om Bremenmålmanden. Han skal jo ikke gå fra at være reserve i Bremen til at være reserve i AaB, hvis det skal give mening for ham.
Men har I overhovedet læst artiklen? Der er tale om en lejeaftale. Vi kommer forhåbentlig ikke til at leje en 20-årig målmand.
-
Julgranen
- Allstar

Pastorius skrev: ↑11. aug 2020, 10:24
Jeg taler om NORDKRAFTEN, som blev søsat et år efter Schors var fyret.
Det var den strategi Gaarde præsenterede for bestyrelsen, og brugte til at tegne retningen for de kommende år.
Men den var jo altså bare dybt uambitiøs, og ret beset fyringsgrundlag. Ude af trit med bestyrelsens forventninger og ønsker. Og ikke ligefrem en strategi der var specielt investor-venlig. Man kan (desværre) ikke bare sådan lige grave 10 stortalenter op af den nordjyske muld.