Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 11. aug 2020, 10:34

Kokkefar skrev:
11. aug 2020, 10:31
Men har I overhovedet læst artiklen? Der er tale om en lejeaftale. Vi kommer forhåbentlig ikke til at leje en 20-årig målmand.
Hvorfor i alverden skulle vi ikke det? Hvad er forskellen på ham og Nkada?
For at styrke træningsmiljøet, og få en stærk målmand ind med langt større meritter end Hansen på landsholdsniveau.
Det ville ikke være et dårligt bytte, mens man vurderer om Andreas Hansen overhovedet har niveau til at være førstemålmand. Så meget har vi heller ikke set til ham.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2020, 10:43

Julgranen skrev:
11. aug 2020, 10:32
Pastorius skrev:
11. aug 2020, 10:24
Jeg tror det er alt for simpelt at se det som Gaardes strategi vs Inges. Det er nok også Schoor vs Bælum, og så en grad af at bestyrelsen har indset af det de først ville ikke kunne bære til at opfylde ambitionerne. Jeg tror - stadig - ikke at der er en mand der bestemmer ret meget helt alene i AaB, Men Inge er helt klart knivskarpt scoutet for at kunne udfylde netop den rolle han pt. har gang i.
Jeg taler om NORDKRAFTEN, som blev søsat et år efter Schors var fyret.
Det var den strategi Gaarde præsenterede for bestyrelsen, og brugte til at tegne retningen for de kommende år.
Men den var jo altså bare dybt uambitiøs, og ret beset fyringsgrundlag. Ude af trit med bestyrelsens forventninger og ønsker. Og ikke ligefrem en strategi der var specielt investor-venlig. Man kan (desværre) ikke bare sådan lige grave 10 stortalenter op af den nordjyske muld.
De har vel godkendt den, siden den trådte i kraft, og der gik et pænt stykke tid inden han blev fyret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 11. aug 2020, 10:47

Lidt fra Prica om klubvalget. Lyder som en moden, velovervejet knægt:

I Aalborg är Prica redan ett välkänt namn. Men då handlar det inte om Tim, utan om pappa Rade. Rade Prica firade framgångar som anfallare i klubben från 2006 till 2008 och den tidigare svenske landslagsanfallaren svarade för 26 mål på 58 tävlingsmatcher under sin tid där. Men pappa Prica ska inte ha haft något större del när det kommer till Tims flytt.

- Egentligen inte. Det är skönt att snacka med pappa. Han har varit här, så han har kunnat ge sin inblick om hur det är att vara här, även om mycket har förändrats. Det har varit skönt att kunna snacka med honom, men han har absolut inte haft någon påverkan på mitt beslut.

Du känner ingen press? Han levererade under sin tid där.
- Alltså, nej. Som fotbollsspelare måste du kunna lära dig att hela tiden kunna hantera press. Det vet jag om. Jag har spelat i Malmö, där det är mest press i hela Sverige. Sedan har det blivit lite extra press för att jag är hans son, men det får jag bara lära mig att handskas med. Det handlar om att vara professionell.

Du vet ju såklart inget annat - men att du är hans son, kan du känna att det är jobbigt ibland eller är det bara positivt?
- Jag får den frågan hela tiden, men jag tycker inte det är jobbigt alls. Jag ser det bara som positivt, att han kan hjälpa mig och så där. Jag ser det absolut inte som något negativt.

Tim Prica har också målats upp som ett synnerligen stort löfte och när han blev klar för Aalborg kallade klubbens sportchef Inge André Olsen honom för "en av de största talangerna i Norden på anfallspositionen". De stora orden som skrivits om honom är ingenting som 18-åringen själv våndas över, och han känner ingen press över att ses som ett framtidsnamn.

- Ska jag vara helt ärlig trivs jag med det. Men sedan är det upp till mig att visa det. Press är det vi fotbollsspelare lever med och det är en del i att bli professionell. Det är bara positivt.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. aug 2020, 11:18

Der går en anelse meget football manager i den for mig nu. Talenter kan vel altid bruges men 1.5 mio (ifølge julgraven) for en midterforsvarer synes jeg vi kunne bruge bedre.

Vi trænger til kvalitet på den centrale midtbane. Helst gerne en spiller over 18.

AaB budgetterer med at tjene mange penge på salg hvert år, og her er talenter vejen frem. Det er sikkert derfor Inge satser så kraftigt på talenter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. aug 2020, 11:25

https://footy.dk/footy-fodbold/2020/08/ ... liga-klub/

Mærkelig historie om vores nye serber.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 11. aug 2020, 11:25

Forza skrev:
11. aug 2020, 11:18
Der går en anelse meget football manager i den for mig nu. Talenter kan vel altid bruges men 1.5 mio (ifølge julgraven) for en midterforsvarer synes jeg vi kunne bruge bedre.

Vi trænger til kvalitet på den centrale midtbane. Helst gerne en spiller over 18.

AaB budgetterer med at tjene mange penge på salg hvert år, og her er talenter vejen frem. Det er sikkert derfor Inge satser så kraftigt på talenter.
Nogle gange kan en spillers værdi jo øges voldsomt på kort tid. Se på Bassogo som vi vel nærmest fik gratis eller Sanneh som Horsens fik for en slik, FCM købte for tre millioner og solgte for 40+ millioner som jeg husker det.
Jeg synes også vi skal have nogle voksne spillere, men jeg er vild med man begynder at agere lidt mere moderne og også laver transfers med det formål at tjene mange penge. Det har selvføglelig altid været et mål, men det virker meget målrettet at det her er spillere som skal udvikles og sælges fremfor en ældre spillere som er hentet af andre grunde.
RAUS RAUS SSE!

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. aug 2020, 11:43

Jakobsen skrev:
11. aug 2020, 11:25
Forza skrev:
11. aug 2020, 11:18

Nogle gange kan en spillers værdi jo øges voldsomt på kort tid. Se på Bassogo som vi vel nærmest fik gratis eller Sanneh som Horsens fik for en slik, FCM købte for tre millioner og solgte for 40+ millioner som jeg husker det.
Jeg synes også vi skal have nogle voksne spillere, men jeg er vild med man begynder at agere lidt mere moderne og også laver transfers med det formål at tjene mange penge. Det har selvføglelig altid været et mål, men det virker meget målrettet at det her er spillere som skal udvikles og sælges fremfor en ældre spillere som er hentet af andre grunde.
Nu kender jeg på ingen måde til vores talent-fødekæde, MEN jeg kunne forestille mig, at de spillere der er hentet, er hentet for at fylde de huller ud OG fordi de har talentet til mere.

De kan forhåbentlig også yde ind som eksempler for vores "egne" unge. Både i forhold til det fodboldmæssige, men bestemt også i forhold til modenhed og professionalisme. Sidste men ikke mindst, byde ind med noget lidt mere kant omkring fodboldkulturen i klubben. Inge virker som en no nonsense/professionel type og jeg tænker, at det er det miljø, som han gerne vil forme klubben.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 11. aug 2020, 11:45

Julgranen skrev:
TK-allez skrev:
11. aug 2020, 10:17
Jeg kan ikke forestille mig, at en målmand uden anden erfaring end Regionalliga kan true..
Han har kampe på alle tyske U-landshold til nu.
Florian Kohfeldt hev ham selv ind på U15-niveau, og kender ham derfor særdeles godt. Kalder ham fremtidig Bundesliga-keeper i Werder.

Så er Andreas Hansen altså heller ikke bedre...
Andreas Hansen har ikke vist mere(måske mindre) end Kenneth Stenild gjorde.
Jeg vil sgu heller ikke være med til at putte ham op på en piedestal endnu. Jo tak han skal da have chancen ifald Rinne smutter, men synes ligesom dig, at vi lige skal se tiden an.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2020, 11:47

9520AaB skrev:
11. aug 2020, 11:45
Julgranen skrev:
TK-allez skrev:
Jeg kan ikke forestille mig, at en målmand uden anden erfaring end Regionalliga kan true..
Florian Kohfeldt hev ham selv ind på U15-niveau, og kender ham derfor særdeles godt. Kalder ham fremtidig Bundesliga-keeper i Werder.

Jeg vil sgu heller ikke være med til at putte ham op på en piedestal endnu. Jo tak han skal da have chancen ifald Rinne smutter, men synes ligesom dig, at vi lige skal se tiden an.

Jo han har. Der er en helt anderledes ro og modenhed over både spil og fremtoning hos Andreas Hansen. Han ser ud til at være en fin målmand, der snildt kan udvikle sig til at være en rigtig god én - men det skal han også for at være AaB's førstemålmand.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 11. aug 2020, 11:57

Pastorius skrev:
11. aug 2020, 11:47
9520AaB skrev:
Julgranen skrev:
TK-allez skrev:

Jo han har. Der er en helt anderledes ro og modenhed over både spil og fremtoning hos Andreas Hansen. Han ser ud til at være en fin målmand, der snildt kan udvikle sig til at være en rigtig god én - men det skal han også for at være AaB's førstemålmand.
Enig, Andreas har været meget overbevisende når han har fået chancen og skulle vi sælge Rinne er jeg helt tryg ved at lade ham få chancen som første keeper.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. aug 2020, 12:01

troelsh skrev:
Pastorius skrev:
11. aug 2020, 11:47
9520AaB skrev:
Julgranen skrev:
TK-allez skrev:

Enig, Andreas har været meget overbevisende når han har fået chancen og skulle vi sælge Rinne er jeg helt tryg ved at lade ham få chancen som første keeper.
Det er bare vigtigt at AH bliver presset og udfordret ligesom han har gjort for Rinne, der kun er blevet bedre og mere stabil af det. Der var for mange svipsere da det var tilfældige lejeaftaler der aldrig truede Rinnes position i målet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2020, 12:23

Hanga skrev:
11. aug 2020, 12:01

Det er bare vigtigt at AH bliver presset og udfordret ligesom han har gjort for Rinne, der kun er blevet bedre og mere stabil af det. Der var for mange svipsere da det var tilfældige lejeaftaler der aldrig truede Rinnes position i målet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Jeg tror egentlig ikke så meget på at pres og udfordringer betyder så meget på kort sigt for individet (i dette tilfælde AH). Det er dog helt sikkert at det kan hjælpe med til at forberede spillere til at træde et skridt op, til et hårdere miljø, og sortere ud i dem der ikke kan klare det.

Det kan også være et endnu større pres at være udset til at være førstemålmand, uden en rigtig god backup. Lidt afhængig af spillerens mentalitet.

Grunden til at jeg mener vi skal have en konkurrent ind til AH er en ren risikovurdering. Det er simpelthen for farligt kun at have en rigtig god mand på den post. Jeg tror ikke på at AH bliver en bedre målmand næste sæson af at have en stærk konkurrent (det kan nemt gå modsat også). Klarer han presset og bliver en klar førstemålmand med en anden dygtig målmand bag sig, så er det rigtig fint, men gør han ikke, så skal AaB altså have et alternativ.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bruno
2. div
2. div

Indlæg af Bruno » 11. aug 2020, 12:32

Sten Grytebust af Ålesund er vel blevet ret god til at sidde og stirre på bænken i TELIA Parken.
Kunne være, at Ståle ønsker at afhænde ham. Han er sikkert dyr, nuvel, men han er også en af ligaens bedste på sin plads gennem flere år.
Spørgsmålet er, hvor meget AaB vil ofre på en spiller til den vigtigste plads på holdet.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 11. aug 2020, 12:37

Bruno skrev:
11. aug 2020, 12:32
Sten Grytebust af Ålesund er vel blevet ret god til at sidde og stirre på bænken i TELIA Parken.
Kunne være, at Ståle ønsker at afhænde ham. Han er sikkert dyr, nuvel, men han er også en af ligaens bedste på sin plads gennem flere år.
Spørgsmålet er, hvor meget AaB vil ofre på en spiller til den vigtigste plads på holdet.
Tror ikke nødvendigvis, Ståle er vild efter at sælge. FCK har haft mange dygtige og dyre målmænd siddende på bænken de senere år. Men klart at Grytebust er værd at spørge på, hvis man aktivt leder efter en Rinne-erstatning. Tror dog, han vil være for dyr til os.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2020, 12:56

Mon ikke Ståle kunne være interesseret i Rinne, hvis Kalle Johnson bliver solgt efter kampen i går?
Et bytte mellem Rinne og Grytebust samt nogle penge, en mindre videresalgs klausul og lidt løntilskud vores vej, så kan det være en rigtig fin forretning for begge parter. Jeg under Rinne at spille på et højere niveau, og man må give FCK, at de har været dygtige til at sælge målmænd de sidste par år. De ved hvad de får, og han har stadig en rigtig god alder for en målmand (27). Det er ikke utænkeligt at han kunne blive solgt dyrt videre efter 1-2 sæsoner.

Uden Grytebust forestiller jeg mig 15 millioner. Med Grytebust oveni måske det halve.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BukserneNed
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Mathias Ross

Indlæg af BukserneNed » 11. aug 2020, 13:35

jonas386 skrev:
11. aug 2020, 12:56
Mon ikke Ståle kunne være interesseret i Rinne, hvis Kalle Johnson bliver solgt efter kampen i går?
Et bytte mellem Rinne og Grytebust samt nogle penge, en mindre videresalgs klausul og lidt løntilskud vores vej, så kan det være en rigtig fin forretning for begge parter. Jeg under Rinne at spille på et højere niveau, og man må give FCK, at de har været dygtige til at sælge målmænd de sidste par år. De ved hvad de får, og han har stadig en rigtig god alder for en målmand (27). Det er ikke utænkeligt at han kunne blive solgt dyrt videre efter 1-2 sæsoner.

Uden Grytebust forestiller jeg mig 15 millioner. Med Grytebust oveni måske det halve.
Never in a million years får AaB 15 millioner :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2020, 13:39

BukserneNed skrev:
11. aug 2020, 13:35

Never in a million years får AaB 15 millioner :)
For Rinne? Det synes jeg ellers virker rimelig realistisk for så dygtig en målmand. Kun 27, og stadig to år tilbage af kontrakten. Han skal ikke sælges for meget mindre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2020, 13:50

Nu må der fandme godt ske noget snart!
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 11. aug 2020, 13:53

Buzz Killington skrev:
11. aug 2020, 13:50
LOL :D

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2020, 13:58

Gaarde6 skrev:
11. aug 2020, 13:53
Buzz Killington skrev:
11. aug 2020, 13:50
LOL :D
Ja, man bliver jo helt forvent i disse dage. Heldigvis kan vi også glæde os til nogle mere etablerede spillere jf. dette interview for en uge siden:
- Der kommer flere spillere ind. Vi har arbejdet med det længe, og jeg er ret sikker på, at det er på plads før den første træning. Vi skal skabe en større konkurrence og forstærke holdet samtidig med, at vi gør det yngre for også at skabe spillere, der kan sælges videre efter nogle år. Der vil både komme nogle rigtig store talenter, og nogle, der kan gå direkte ind på holdet,
Det kan selvfølgelig være Inge henviser til Prica og Nkada som spillere der vil kunne gå direkte ind. Men siden vi stadig mangler en 6'er, og evt. skal erstatte Okore og Rinne, så håber (tror) jeg der kommer et par etablerede.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst