Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 16:00

Freddie skrev:
13. aug 2020, 14:07
Hamren var træner, Inge er sportsdirektør. Alle Hamrens tiltag var aftalt med Lynge, ligesom Inge selvfølgelig heller ikke ikke henter spillere uden om Friis. De handler, der er gennemført nu, er foretaget i enighed og derefter sanktioneret af bestyrelsen. Det du kalder sammenspisthed kalder jeg samarbejde, og det er lige præcis det, der skal til.
Det er altså noget vås, Freddie. Deres opgave minder meget om hinanden.

Hamrén blev sat til at forandre og professionalisere en lang række ting omkring førsteholdet. Kost, fokus på kondition osv. Hvis Hamrén havde konfereret med Lynge om kost, så havde vi stadig haft højtbelagt smørrebrød ved middagsmaden.
Han var en mand der forandrede mindsettet i klubben.

Inge Andre Olsen er sat til at forandre nabosøn-AaB. Sælge en anden fortælling og arbejde med et AaB der skal flyttes et trin op af stigen - samt strømline en sportslig organisation som var stagneret under Gaarde.
Vi må ikke glemme Inge Andre Olsens profil - kommer fra en klub, som endte i enorm krise efter Telenor Arena-skandalen for år tilbage og blev slået tilbage til start med kampe på oldgamle Nadderud, og en spillertrup blottet for profiler. Opbyggede en utroligt stærk ungdomsafdeling, og havde altid som mantra at alle penge der blev tjent skulle geninvesteres i ungdomsafdelingen og talenter med kvalitet - jo flere penge der blev puttet i org., jo større talenter kunne man tiltrække.
At den lille Bærum-klub Stabæk konsekvent har kunnet snuppe talenter fra Oslo-klubberne, og leveret over evne kan de takke ham for.

Men tilbage til hans filosofi: Jo stærkere og jo større navn på talent-fronten, jo bedre muligheder for at opnå resultater med få ressourcer.
Han er mere kontant, har en helt, helt anden profil (bl.a. med et enormt internationalt netværk, hvilket hverken Lynge eller Gaarde kunne prale af), og har en ret kulørt baggrund. Helt modsat Lynge (og Gaarde) for den sags skyld.

Selvfølgelig henter sportsdirektører i ny og næ spillere udenom deres træner. Jeg tror heller ikke du ser andre chefer i erhvervslivet spørge deres underordnede hver gang de skal tage en beslutning. Træneren kan ønske spillere, men det er til syvende og sidst sportschefen der har det fulde ansvar for en spillerhandel.

Du aner ikke hvad der er sanktioneret af bestyrelsen - normalt er det nu sådan at man bliver givet et rammebudget at agere indenfor, og ved ekstraordinære handler skal en bestyrelse inddrages. Det er vist en meget gængs måde at arbejde på.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 16:11

AaB er angiveligt tæt på at sikre sig den 22-årige portugiske midtbanespiller Pedro Ferreira fra Varzim, som spiller i den næstbedste række i Portugal. Ferreira spillede 23 kampe i sidste sæson og har kontraktudløb 2022. #sldk #transferdk #AaBInside
https://t.co/vWFfAlVmFm

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. aug 2020, 16:15

Ved ikke helt med endnu en ung spiller uden store erfaring. Der skal trods alt også stadig være noget sammenhængskraft i truppen og nogen til at bære. Så godt nok også gerne et indkøb eller to af den mere etablerede slags.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 16:16

FIDEL skrev:
13. aug 2020, 16:11
AaB er angiveligt tæt på at sikre sig den 22-årige portugiske midtbanespiller Pedro Ferreira fra Varzim, som spiller i den næstbedste række i Portugal. Ferreira spillede 23 kampe i sidste sæson og har kontraktudløb 2022. #sldk #transferdk #AaBInside
https://maissemanario.pt/clube-dinamarq ... do-varzim/

Så kommer der endelig værdig konkurrrence på den plads. Tak. Better late than never.

Lader til at klubben ikke ejer ham fuldt ud, og at vi ikke betaler det store i transfer. Ah, Sporting ejer stadig 50 % af rettighederne til ham.

Masser af kampe på U-landsholdene og skolet i Sporting.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. aug 2020, 16:21

FIDEL skrev:
Kørte den lige gennem google translate:

Aalborg, et hold fra 1. Division of Denmark, er tæt på at sikre midtbanespiller Pedro Ferreira, skriver avisen O Jogo i tirsdagens udgave.

Ifølge nyhederne i sporten dagligt er lederne af den danske klub og Varzim "i forhandlinger om at lukke overførslen med kun detaljer for den aftale, der skal indgås".

Avisen nævner også, at Varzim ikke er indehaveren af ​​spillerens hele pas, og at pengene "til at passe ind hjælper med at afbalancere statskassen".

Pedro Ferreira spillede 23 kampe for Varzim sidste sæson og har en kontrakt med poveiro-klubben i to sæsoner til

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 13. aug 2020, 16:25

Julgranen skrev:
13. aug 2020, 16:00
Freddie skrev:
13. aug 2020, 14:07
Hamren var træner, Inge er sportsdirektør. Alle Hamrens tiltag var aftalt med Lynge, ligesom Inge selvfølgelig heller ikke ikke henter spillere uden om Friis. De handler, der er gennemført nu, er foretaget i enighed og derefter sanktioneret af bestyrelsen. Det du kalder sammenspisthed kalder jeg samarbejde, og det er lige præcis det, der skal til.
Det er altså noget vås, Freddie. Deres opgave minder meget om hinanden.

Hamrén blev sat til at forandre og professionalisere en lang række ting omkring førsteholdet. Kost, fokus på kondition osv. Hvis Hamrén havde konfereret med Lynge om kost, så havde vi stadig haft højtbelagt smørrebrød ved middagsmaden.
Han var en mand der forandrede mindsettet i klubben.

Inge Andre Olsen er sat til at forandre nabosøn-AaB. Sælge en anden fortælling og arbejde med et AaB der skal flyttes et trin op af stigen - samt strømline en sportslig organisation som var stagneret under Gaarde.
Vi må ikke glemme Inge Andre Olsens profil - kommer fra en klub, som endte i enorm krise efter Telenor Arena-skandalen for år tilbage og blev slået tilbage til start med kampe på oldgamle Nadderud, og en spillertrup blottet for profiler. Opbyggede en utroligt stærk ungdomsafdeling, og havde altid som mantra at alle penge der blev tjent skulle geninvesteres i ungdomsafdelingen og talenter med kvalitet - jo flere penge der blev puttet i org., jo større talenter kunne man tiltrække.
At den lille Bærum-klub Stabæk konsekvent har kunnet snuppe talenter fra Oslo-klubberne, og leveret over evne kan de takke ham for.

Men tilbage til hans filosofi: Jo stærkere og jo større navn på talent-fronten, jo bedre muligheder for at opnå resultater med få ressourcer.
Han er mere kontant, har en helt, helt anden profil (bl.a. med et enormt internationalt netværk, hvilket hverken Lynge eller Gaarde kunne prale af), og har en ret kulørt baggrund. Helt modsat Lynge (og Gaarde) for den sags skyld.

Selvfølgelig henter sportsdirektører i ny og næ spillere udenom deres træner. Jeg tror heller ikke du ser andre chefer i erhvervslivet spørge deres underordnede hver gang de skal tage en beslutning. Træneren kan ønske spillere, men det er til syvende og sidst sportschefen der har det fulde ansvar for en spillerhandel.

Du aner ikke hvad der er sanktioneret af bestyrelsen - normalt er det nu sådan at man bliver givet et rammebudget at agere indenfor, og ved ekstraordinære handler skal en bestyrelse inddrages. Det er vist en meget gængs måde at arbejde på.
Jeg kunne sige det samme til dig Julgran - rent vås og manglende indsigt i hvordan ledelse fungere. ;)

Alt hvad Hamren gjorde var sanktioneret igennem Lynge - i og med, det var Lynge der havde ansat ham og givet ham beføjelserne til at ændre måde hvorpå AaB agerede inden for hans ansvarsområde. Og den gode leder Lynge var, lod han Hamren gøre hvad han så bedst. Så nej vi ville ikke spise højbelagt hvis det skulle igennem Lynge.

Du skriver også, at erhvervslivet fungere på en måde så en chefs chef bare hyre ind uden at få en accept fra hans leder, om hans syn på den pågældende nye medarbejdere. Det vil ALDRIG ske, og hvis det sker så er det dømt til at gå galt, da det er Friis der skal arbejde med ham til dagligt. Og hvis IAO går ind og begynder at fortælle Friis hvem der skal spille og hvorfor, går det jo først galt.

Det er så fedt at få IAO ind og han passer meget bedre til at kunne formidle den allerede eksisterende strategi - som ikke er blevet ændret med IAOs tilstedekomst - den presser bare mere ud i rammerne end Gaardes måde, som var mere ned af midten. Men det hele er jo aftalt igennem bestyrelsen ellers ville han jo aldrig blive ansat, og Friis har bestemt også nikkede godkendende til projektet og IAO "nye projekt" med yngre udenlandske talenter til at supplere vores egne, ellers var han jo ikke træner nu.

Dog giver jeg dig ret i, at jeg nægter at tro alle de spillere der er hentet er blevet kørt igennem bestyrelsen, det sker kun hvis købet springer nogle rammer som allerede er sat, eller at det kan få brand konsekvenser som Wilczek handlen i FCK, selvom den lå inden for rammerne, tror jeg bestemt den er kørt forbi bestyrelsen inden.

Og nu måske en ny "ung" spillere - det er ved at blive liiiiige lovlig spændende, synes du ikke ;)?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 16:26

FIDEL skrev:
Ligner et stort talent der lige har haft brug for at tage en tur ned. Også et godt tegn at Sporting har beholdt nogle af rettighederne på ham. Vidner om potentialet. Knap så fedt er det dog hvis vi investerer i en spiller hvor vi vores indtægtmuligheder er begrænsede.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2020, 16:26

Jeg er godt nok overhovedet ikke tryg ved en strategi hvor vi hiver obskure udlændinge ind i hobetal, og som aldrig har præsteret på noget der ligner det her niveau. En ting er niveauet, men jeg tror heller ikke rigtigt på et AaB gold der er overrendt af tilfældige serbere, portugisere og hvad nu. Vi har ofte vundet på vores stærke holdånd og indbyrdes spilforståelse.

Og så skal Inge have fat i en ordbog. Spillere uden førsteholdsfodbold i benene eller fra segunda ligaer er altså ikke 'forstærkninger'.

Tim Prica er en kongetransfer, mens de øvrige tyder på en sportsdirektør der har været vant til at truppen skal fyldes op med folk udefra. Indtil videre må jeg sige at Inge skuffer mig. Hans hitrate i stabæk imponerer mig heller ikke. Den er nemlig slet ikke god, og der blev ellers hentet MANGE spillere
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. aug 2020, 16:27

FIDEL skrev:
Som en skrev på Twitter, så lyder det godt nok til at være en random handel
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 13. aug 2020, 16:27

Julgranen skrev:
13. aug 2020, 16:16
FIDEL skrev:

Så kommer der endelig værdig konkurrrence på den plads. Tak. Better late than never.

Lader til at klubben ikke ejer ham fuldt ud, og at vi ikke betaler det store i transfer. Ah, Sporting ejer stadig 50 % af rettighederne til ham.

Hvad betyder det i forhold til vores ejerskab - vi kommer til at eje ham 100% ikke (spørger lige dumt) :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. aug 2020, 16:28

Julgranen skrev:
FIDEL skrev:

Jeg synes ikke, det er åbenlyst HVILKEN plads på midten, han skal skabe konkurrence på. Men det er vel Olsens/Fossums?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 16:29

Funky skrev:
13. aug 2020, 16:28
Julgranen skrev:
FIDEL skrev:

Jeg synes ikke, det er åbenlyst HVILKEN plads på midten, han skal skabe konkurrence på. Men det er vel Olsens/Fossums?
Han står som defensiv midt.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. aug 2020, 16:29

jonas386 skrev:
13. aug 2020, 16:26
Jeg er godt nok overhovedet ikke tryg ved en strategi hvor vi hiver obskure udlændinge ind i hobetal, og som aldrig har præsteret på noget der ligner det her niveau. En ting er niveauet, men jeg tror heller ikke rigtigt på et AaB gold der er overrendt af tilfældige serbere, portugisere og hvad nu. Vi har ofte vundet på vores stærke holdånd og indbyrdes spilforståelse.

Og så skal Inge have fat i en ordbog. Spillere uden førsteholdsfodbold i benene eller fra segunda ligaer er altså ikke 'forstærkninger'.

Tim Prica er en kongetransfer, mens de øvrige tyder på en sportsdirektør der har været vant til at truppen skal fyldes op med folk udefra. Indtil videre må jeg sige at Inge skuffer mig. Hans hitrate i stabæk imponerer mig heller ikke. Den er nemlig slet ikke god, og der blev ellers hentet MANGE spillere
Helt enig. Jeg synes det var fint med et par talenter med udviklingspotentiale, men det ligner jo vitterligt FM handler. Jeg håber vi tager uendelig meget fejl og de fleste slår til, men det ligner godt nok lotto kuponer der skal forbedre os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. aug 2020, 16:29

FIDEL skrev:
13. aug 2020, 16:29
Funky skrev:
13. aug 2020, 16:28
Julgranen skrev:
FIDEL skrev:

Han står som defensiv midt.
Ok, tak.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 13. aug 2020, 16:30

Hvornår kommer spillerne til start 11-'eren,?
Altså på superliga holdet, for reserveholdet er da fyldt helt op.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. aug 2020, 16:31

Forza skrev:
13. aug 2020, 16:29
jonas386 skrev:

Helt enig. Jeg synes det var fint med et par talenter med udviklingspotentiale, men det ligner jo vitterligt FM handler. Jeg håber vi tager uendelig meget fejl og de fleste slår til, men det ligner godt nok lotto kuponer der skal forbedre os.
Men måske er det netop strategien. At hente mange, til færre penge end dyre profiler, og acceptere en højere spildprocent.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 13. aug 2020, 16:32

jonas386 skrev:

Det er jeg enig med dig i - men han lyder altså spændende. Er fra Sportings talentfabrik, som udvikler RIGTIG mange gode spillere, han har 38 ungdomslandskampe på hans CV. Spiller DM og er 1,83 cm høj. Jeg kan lig det ;)

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 16:37

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2020, 16:48

Jamen der kan være mange fine grunde, og de enkelte spillere kan da også være udmærkede. Jeg må dog sige, at jeg allerede er noget lunken på Inge. Jeg tror desværre at han er en betydeligt bedre kommunikatør end fodboldchef. Han har lavet et par ok handler i Stabæk, men ellers virker det til at han bare har købt ind til højre og venstre og ramt et par heldige kuponer. Han siger jo de rigtige ting i medierne, men i praksis synes jeg ikke at det stemmer overens med de ord der kommer ud af hans mund. Det er jo ren øregas at betegne noget af det der er kommet ind, eller rygtet til os, som forstærkninger .

Jeg er oprigtigt bekymret for hvordan truppen ser ud om 2-3 år, og om vi pludselig bliver sådan en transithal for tilfældige udlændinge der lige vender klubben i en sæson eller to, før de er videre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 16:48

raekkeettre skrev:
13. aug 2020, 16:25
Jeg kunne sige det samme til dig Julgran - rent vås og manglende indsigt i hvordan ledelse fungere. ;)

Alt hvad Hamren gjorde var sanktioneret igennem Lynge - i og med, det var Lynge der havde ansat ham og givet ham beføjelserne til at ændre måde hvorpå AaB agerede inden for hans ansvarsområde. Og den gode leder Lynge var, lod han Hamren gøre hvad han så bedst. Så nej vi ville ikke spise højbelagt hvis det skulle igennem Lynge.

Du skriver også, at erhvervslivet fungere på en måde så en chefs chef bare hyre ind uden at få en accept fra hans leder, om hans syn på den pågældende nye medarbejdere. Det vil ALDRIG ske, og hvis det sker så er det dømt til at gå galt, da det er Friis der skal arbejde med ham til dagligt. Og hvis IAO går ind og begynder at fortælle Friis hvem der skal spille og hvorfor, går det jo først galt.

Det er så fedt at få IAO ind og han passer meget bedre til at kunne formidle den allerede eksisterende strategi - som ikke er blevet ændret med IAOs tilstedekomst - den presser bare mere ud i rammerne end Gaardes måde, som var mere ned af midten. Men det hele er jo aftalt igennem bestyrelsen ellers ville han jo aldrig blive ansat, og Friis har bestemt også nikkede godkendende til projektet og IAO "nye projekt" med yngre udenlandske talenter til at supplere vores egne, ellers var han jo ikke træner nu.

Dog giver jeg dig ret i, at jeg nægter at tro alle de spillere der er hentet er blevet kørt igennem bestyrelsen, det sker kun hvis købet springer nogle rammer som allerede er sat, eller at det kan få brand konsekvenser som Wilczek handlen i FCK, selvom den lå inden for rammerne, tror jeg bestemt den er kørt forbi bestyrelsen inden.

Og nu måske en ny "ung" spillere - det er ved at blive liiiiige lovlig spændende, synes du ikke ;)?
Jeg har ikke snakket om beføjelser, jeg har skrevet om det stykke arbejde der skal laves, og at det minder om hinanden. En sportschef kan godt være dominerende, ligesom en træner kan det. Der findes rigeligt med eksempler på sportschefer der har arbejdet massivt med at forandre kultur i deres klubber, nøjagtig som der kan findes eksempler på det modsatte. Og ditto med trænere.
Men Hamrén professionaliserede mange forhold i AaB, og det er samme opgave Inge André Olsen nu har påbegyndt - med en helt anden pondus og retning end hans forgænger. Men også med et helt andet og langt mere kompetent CV.

Ståle Solbakken startede også kun som træner, men der er en grund til at han med tiden og fik titel som sportslig ansvarlig. Ligesom Hamrén har han sat store aftryk i FCK som træner. Stillede krav til organisation, kompetencer i staben, udvikling af spillerkompetencer og ungdomsarbejde.
Mens en gammeldags type som Kent Nielsen ikke interesserede sig en dyt for særligt meget andet end at være træner.
Den her sætning er noget vås, og det tror jeg godt du ved. Friis er ansat til at være træner, ikke til at referere til bestyrelsen og sætte den sportslige retning. Du skriver en hel masse, som jeg ikke har skrevet.
Jeg har intet skrevet om at Inge skal bestemme hvem der skal spille og hvorfor. Men det er Inge André Olsen der har ansvaret for til- og afgange, og træneren der kan komme med input. Nogle handler foregår i samarbejde, andre er op til sportschefen. Helt naturligt. Det er ham der skal stå på mål for dem. Træneren skal få et hold til at fungere.

Du ævler løs igen i næste afsnit, som er fuldstændig uforståeligt. "Gaardes måde var mere ned af midten." Ned af midten af hvad?
Gaarde var Nordens Bilbao, naboens søn og indskrænkning af talentarbejde til Nordjylland og Himmerland.
Det er da enormt tydeligt at Inge arbejder i et helt andet spor. Den eksisterende strategi røg i skraldespanden med Gaardes afgang, og nu kommer unge spillere fra et professionelt miljø til for at give AaB's egne talenter et tiltrængt wakeup-call. Det handler ikke længere om kvantitet, men kvalitet hos de spillere vi udvikler. Og om at sætte en ny retning der kan gøre os interessant for investorer og løfte os et trin op af stigen.

Låst