Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2020, 16:51

Og så er jeg ikke engang begyndt at snakke om trupharmonien og det stærke sammenhold der er så vigtigt når vi præsterer på højeste niveau. Jeg mindes ikke at det nogensinde har været succesfuldt at køre en strategi, hvor man fylder op med alle mulige nationaliteter og har et højt turnover på spillere. I hvert fald ikke i skandinavisk fodbold.

AGF røg ned over flere omgange, OB var tæt på. Vejle og Esbjerg har også tidligere brændt fingrene.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Altid-for-Aalborg
2. div
2. div
Favoritspiller: Røde romario (Erik Bo)

Indlæg af Altid-for-Aalborg » 13. aug 2020, 16:53

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 16:53

Julgranen skrev:
13. aug 2020, 16:48
raekkeettre skrev:
13. aug 2020, 16:25
Jeg kunne sige det samme til dig Julgran - rent vås og manglende indsigt i hvordan ledelse fungere. ;)

Alt hvad Hamren gjorde var sanktioneret igennem Lynge - i og med, det var Lynge der havde ansat ham og givet ham beføjelserne til at ændre måde hvorpå AaB agerede inden for hans ansvarsområde. Og den gode leder Lynge var, lod han Hamren gøre hvad han så bedst. Så nej vi ville ikke spise højbelagt hvis det skulle igennem Lynge.

Du skriver også, at erhvervslivet fungere på en måde så en chefs chef bare hyre ind uden at få en accept fra hans leder, om hans syn på den pågældende nye medarbejdere. Det vil ALDRIG ske, og hvis det sker så er det dømt til at gå galt, da det er Friis der skal arbejde med ham til dagligt. Og hvis IAO går ind og begynder at fortælle Friis hvem der skal spille og hvorfor, går det jo først galt.

Det er så fedt at få IAO ind og han passer meget bedre til at kunne formidle den allerede eksisterende strategi - som ikke er blevet ændret med IAOs tilstedekomst - den presser bare mere ud i rammerne end Gaardes måde, som var mere ned af midten. Men det hele er jo aftalt igennem bestyrelsen ellers ville han jo aldrig blive ansat, og Friis har bestemt også nikkede godkendende til projektet og IAO "nye projekt" med yngre udenlandske talenter til at supplere vores egne, ellers var han jo ikke træner nu.

Dog giver jeg dig ret i, at jeg nægter at tro alle de spillere der er hentet er blevet kørt igennem bestyrelsen, det sker kun hvis købet springer nogle rammer som allerede er sat, eller at det kan få brand konsekvenser som Wilczek handlen i FCK, selvom den lå inden for rammerne, tror jeg bestemt den er kørt forbi bestyrelsen inden.

Og nu måske en ny "ung" spillere - det er ved at blive liiiiige lovlig spændende, synes du ikke ;)?
Jeg har ikke snakket om beføjelser, jeg har skrevet om det stykke arbejde der skal laves, og at det minder om hinanden. En sportschef kan godt være dominerende, ligesom en træner kan det. Der findes rigeligt med eksempler på sportschefer der har arbejdet massivt med at forandre kultur i deres klubber, nøjagtig som der kan findes eksempler på det modsatte. Og ditto med trænere.
Men Hamrén professionaliserede mange forhold i AaB, og det er samme opgave Inge André Olsen nu har påbegyndt - med en helt anden pondus og retning end hans forgænger. Men også med et helt andet og langt mere kompetent CV.

Ståle Solbakken startede også kun som træner, men der er en grund til at han med tiden og fik titel som sportslig ansvarlig. Ligesom Hamrén har han sat store aftryk i FCK som træner. Stillede krav til organisation, kompetencer i staben, udvikling af spillerkompetencer og ungdomsarbejde.
Mens en gammeldags type som Kent Nielsen ikke interesserede sig en dyt for særligt meget andet end at være træner.
Du skriver også, at erhvervslivet fungere på en måde så en chefs chef bare hyre ind uden at få en accept fra hans leder, om hans syn på den pågældende nye medarbejdere. Det vil ALDRIG ske, og hvis det sker så er det dømt til at gå galt, da det er Friis der skal arbejde med ham til dagligt. Og hvis IAO går ind og begynder at fortælle Friis hvem der skal spille og hvorfor, går det jo først galt.
Den her sætning er noget vås, og det tror jeg godt du ved. Friis er ansat til at være træner, ikke til at referere til bestyrelsen og sætte den sportslige retning. Du skriver en hel masse, som jeg ikke har skrevet.
Jeg har intet skrevet om at Inge skal bestemme hvem der skal spille og hvorfor. Men det er Inge André Olsen der har ansvaret for til- og afgange, og træneren der kan komme med input. Nogle handler foregår i samarbejde, andre er op til sportschefen. Helt naturligt. Det er ham der skal stå på mål for dem. Træneren skal få et hold til at fungere.

Du ævler løs igen i næste afsnit, som er fuldstændig uforståeligt. "Gaardes måde var mere ned af midten." Ned af midten af hvad?
Gaarde var Nordens Bilbao, naboens søn og indskrænkning af talentarbejde til Nordjylland og Himmerland.
Det er da enormt tydeligt at Inge arbejder i et helt andet spor. Den eksisterende strategi røg i skraldespanden med Gaardes afgang, og nu kommer unge spillere fra et professionelt miljø til for at give AaB's egne talenter et tiltrængt wakeup-call. Det handler ikke længere om kvantitet, men kvalitet hos de spillere vi udvikler. Og om at sætte en ny retning der kan gøre os interessant for investorer og løfte os et trin op af stigen.
Lige præcis. Og det kunne jo være fedt at opbygge et image, som en klub, der er meget dygtige til at tage disse udenlandske talenter ind, udvikle dem og få dem solgt til større europæiske klubber.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 16:55

jonas386 skrev:
Jamen der kan være mange fine grunde, og de enkelte spillere kan da også være udmærkede. Jeg må dog sige, at jeg allerede er noget lunken på Inge. Jeg tror desværre at han er en betydeligt bedre kommunikatør end fodboldchef. Han har lavet et par ok handler i Stabæk, men ellers virker det til at han bare har købt ind til højre og venstre og ramt et par heldige kuponer. Han siger jo de rigtige ting i medierne, men i praksis synes jeg ikke at det stemmer overens med de ord der kommer ud af hans mund.

Jeg er oprigtigt bekymret for hvordan truppen ser ud om 2-3 år, og om vi pludselig bliver sådan en transithal for tilfældige udlændinge der lige vender klubben i en sæson eller to, før de er videre.
Kan vi ikke lige droppe den sammenligning med Stabæk-tiden. AaB har en dataanalytiker ansat og en miniorganisation omkring ham, som hjælper med at få bedre evalueringer af spillerne. Den del af to do-listen fra Gaarde-æraen er således også opfyldt. Det betyder også at vi ikke ender i at det bliver Erik Larsen-anbefalinger der bliver AaB's transferstrategi.
Vi må forvente, at beslutningerne omkring spillere foretages på et mere kvalificeret grundlag end tidligere, så lad os nu se hvad de kan først.

Og så er der jo altså dét i det, at man har vurderet at truppen skriger på et bedre træningsmiljø, hvor hver enkelt bliver presset og hvor disciplinen bliver en anden. Det er jo netop derfor vi henter de her unge talenter fra miljøer, hvor man ikke bare kan få kontrakt på at være velfriseret og kunne spille bolden sidelæns.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 16:58

jonas386 skrev:
13. aug 2020, 16:51
Og så er jeg ikke engang begyndt at snakke om trupharmonien og det stærke sammenhold der er så vigtigt når vi præsterer på højeste niveau. Jeg mindes ikke at det nogensinde har været succesfuldt at køre en strategi, hvor man fylder op med alle mulige nationaliteter og har et højt turnover på spillere. I hvert fald ikke i skandinavisk fodbold.

AGF røg ned over flere omgange, OB var tæt på. Vejle og Esbjerg har også tidligere brændt fingrene.
Jeg syntes det er mega fedt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 13. aug 2020, 16:58

FIDEL skrev:
13. aug 2020, 16:53
Julgranen skrev:
raekkeettre skrev:
Jeg kunne sige det samme til dig Julgran - rent vås og manglende indsigt i hvordan ledelse fungere. ;)

Alt hvad Hamren gjorde var sanktioneret igennem Lynge - i og med, det var Lynge der havde ansat ham og givet ham beføjelserne til at ændre måde hvorpå AaB agerede inden for hans ansvarsområde. Og den gode leder Lynge var, lod han Hamren gøre hvad han så bedst. Så nej vi ville ikke spise højbelagt hvis det skulle igennem Lynge.

Det er så fedt at få IAO ind og han passer meget bedre til at kunne formidle den allerede eksisterende strategi - som ikke er blevet ændret med IAOs tilstedekomst - den presser bare mere ud i rammerne end Gaardes måde, som var mere ned af midten. Men det hele er jo aftalt igennem bestyrelsen ellers ville han jo aldrig blive ansat, og Friis har bestemt også nikkede godkendende til projektet og IAO "nye projekt" med yngre udenlandske talenter til at supplere vores egne, ellers var han jo ikke træner nu.

Dog giver jeg dig ret i, at jeg nægter at tro alle de spillere der er hentet er blevet kørt igennem bestyrelsen, det sker kun hvis købet springer nogle rammer som allerede er sat, eller at det kan få brand konsekvenser som Wilczek handlen i FCK, selvom den lå inden for rammerne, tror jeg bestemt den er kørt forbi bestyrelsen inden.

Og nu måske en ny "ung" spillere - det er ved at blive liiiiige lovlig spændende, synes du ikke ;)?
Jeg har ikke snakket om beføjelser, jeg har skrevet om det stykke arbejde der skal laves, og at det minder om hinanden. En sportschef kan godt være dominerende, ligesom en træner kan det. Der findes rigeligt med eksempler på sportschefer der har arbejdet massivt med at forandre kultur i deres klubber, nøjagtig som der kan findes eksempler på det modsatte. Og ditto med trænere.
Men Hamrén professionaliserede mange forhold i AaB, og det er samme opgave Inge André Olsen nu har påbegyndt - med en helt anden pondus og retning end hans forgænger. Men også med et helt andet og langt mere kompetent CV.

Ståle Solbakken startede også kun som træner, men der er en grund til at han med tiden og fik titel som sportslig ansvarlig. Ligesom Hamrén har han sat store aftryk i FCK som træner. Stillede krav til organisation, kompetencer i staben, udvikling af spillerkompetencer og ungdomsarbejde.
Mens en gammeldags type som Kent Nielsen ikke interesserede sig en dyt for særligt meget andet end at være træner.
Den her sætning er noget vås, og det tror jeg godt du ved. Friis er ansat til at være træner, ikke til at referere til bestyrelsen og sætte den sportslige retning. Du skriver en hel masse, som jeg ikke har skrevet.
Jeg har intet skrevet om at Inge skal bestemme hvem der skal spille og hvorfor. Men det er Inge André Olsen der har ansvaret for til- og afgange, og træneren der kan komme med input. Nogle handler foregår i samarbejde, andre er op til sportschefen. Helt naturligt. Det er ham der skal stå på mål for dem. Træneren skal få et hold til at fungere.

Du ævler løs igen i næste afsnit, som er fuldstændig uforståeligt. "Gaardes måde var mere ned af midten." Ned af midten af hvad?
Gaarde var Nordens Bilbao, naboens søn og indskrænkning af talentarbejde til Nordjylland og Himmerland.
Det er da enormt tydeligt at Inge arbejder i et helt andet spor. Den eksisterende strategi røg i skraldespanden med Gaardes afgang, og nu kommer unge spillere fra et professionelt miljø til for at give AaB's egne talenter et tiltrængt wakeup-call. Det handler ikke længere om kvantitet, men kvalitet hos de spillere vi udvikler. Og om at sætte en ny retning der kan gøre os interessant for investorer og løfte os et trin op af stigen.
Lige præcis. Og det kunne jo være fedt at opbygge et image, som en klub, der er meget dygtige til at tage disse udenlandske talenter ind, udvikle dem og få dem solgt til større europæiske klubber.
Hvilket i øvrigt lyder og minder meget om hvad Ajax’s strategi er, dog på en langt højere hylde selvfølgelig. Mindes også at IA har omtalt netop Ajax som inspirationskilde for hvordan han ser klubben skal drives og udvikles, så tror det bliver noget vi kommer til at se mere til.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 17:04

Investorsporet er jo i øvrigt ret relevant, når nu vi ved at klubben er mere end åbne overfor det. Der er langt mere ræson i IA's tanker om hvordan AaB skal udvikle sig, indkøb af spillere og styrkelse af staben i et investor-perspektiv, end i en indskrænket talentstrategi, hvor man begrænser sig, spiller på det sikre kort og i øvrigt hænger ubegribeligt fast i fortiden.
Med hans baggrund in mente, så synes jeg det tegner ualmindeligt spændende. Og anderledes. Men nogen gange skal der forandring til.

johnfrank
2. div
2. div

Indlæg af johnfrank » 13. aug 2020, 17:04

[/quote]

Kan vi ikke lige droppe den sammenligning med Stabæk-tiden. AaB har en dataanalytiker ansat og en miniorganisation omkring ham, som hjælper med at få bedre evalueringer af spillerne. [/quote]

Haha. Det er jo bare en tredierangs ungdomstræner der har haft tid til at sætte sig ind i nogle søgefunktioner.

Og hvad er den mini organisation for noget?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2020, 17:09

Julgranen skrev:
13. aug 2020, 16:55
jonas386 skrev:
Jamen der kan være mange fine grunde, og de enkelte spillere kan da også være udmærkede. Jeg må dog sige, at jeg allerede er noget lunken på Inge. Jeg tror desværre at han er en betydeligt bedre kommunikatør end fodboldchef. Han har lavet et par ok handler i Stabæk, men ellers virker det til at han bare har købt ind til højre og venstre og ramt et par heldige kuponer. Han siger jo de rigtige ting i medierne, men i praksis synes jeg ikke at det stemmer overens med de ord der kommer ud af hans mund.

Jeg er oprigtigt bekymret for hvordan truppen ser ud om 2-3 år, og om vi pludselig bliver sådan en transithal for tilfældige udlændinge der lige vender klubben i en sæson eller to, før de er videre.
Kan vi ikke lige droppe den sammenligning med Stabæk-tiden. AaB har en dataanalytiker ansat og en miniorganisation omkring ham, som hjælper med at få bedre evalueringer af spillerne. Den del af to do-listen fra Gaarde-æraen er således også opfyldt. Det betyder også at vi ikke ender i at det bliver Erik Larsen-anbefalinger der bliver AaB's transferstrategi.
Vi må forvente, at beslutningerne omkring spillere foretages på et mere kvalificeret grundlag end tidligere, så lad os nu se hvad de kan først.

Og så er der jo altså dét i det, at man har vurderet at truppen skriger på et bedre træningsmiljø, hvor hver enkelt bliver presset og hvor disciplinen bliver en anden. Det er jo netop derfor vi henter de her unge talenter fra miljøer, hvor man ikke bare kan få kontrakt på at være velfriseret og kunne spille bolden sidelæns.
Jeg synes sammenligningen er lige for, uanset at mulighederne for data-analyse skulle være bedre her. Jeg er heller ikke sikker på hvor meget data der overhovedet er at analysere på i de konkrete tilfælde, og det er heller ingen garanti, at det der præsteres i den serbiske U19 liga kan overføres til dansk fodbold. Jeg synes det virker usandsynligt når Inge påstår at samtlige spillere er gennemscoutet, og det lyder desværre til at der er lidt for stor tiltro til hvad der kan ses i de data der er til rådighed. Jeg aner ikke hvilke folk der er tale om, og hvorfor de nødvendigvis skulle være kvalificeret til at finde skjulte talenter igennem data. Det er ikke noget vi har set indtil nu, så jeg venter med at være helt oppe at køre.

Ift mentaliteten, så tror jeg at det skal ændres i trænerteamet, og ikke ved at hente mere eller mindre talentfulde østeuropæere til for at presse dem. Alternativt kan man finde det hos de profiler der kan løfte holdet. Jeg er ikke imod at der hentes udenlandske talenter, eller der tages en chance med en spiller i en ringere liga. Men jeg har et problem med, at det virker til at være noget nær 90% af transferstrategien, og at vi virker til at være gået væk fra en af de få dicipliner vi har haft stor succes med, nemlig at finde dygtige skandinavere i udlandet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 13. aug 2020, 17:13

Julgranen skrev:
raekkeettre skrev:

Den strategi der er og stadigvæk er der, er at vi skal samle de nordjyske talenter op, udvikle dem, være en vigtig del af Nordjylland, der er IKKE andre der skal hente vores talenter og hvis de gør, har vi fejlet - de SKAL spille i AaB. Den er der stadigvæk, og der er intet der siger vi ikke kan hente spillere udefra som vi også altid har gjort, også under Gaarde - Gaarde holds sig bare på sin vis "safe" inden for strategiens rammer, og udfordrede den aldrig. Det skal jeg så love for den bliver gjort nu, og det bliver mega spændende at følge.

Ang. det med Sportschef kontra træner, når en spiller bliver købt - kan jeg godt følge dig, og tilbøjelig til at give dig ret ;) Da vi nu ser i den moderne udvikling af en klub, at trænerne skal ansættes til klubbens filosofi og koncept, og derfor skal spillere også hentes ind med den begrundelse at de passer til klubben og ikke til trænere - et :thumbsup: herfra.

Det andet du skriver er ikke noget til debat, da det er selvfølgeligheder...

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 17:20

johnfrank skrev:
13. aug 2020, 17:04
Haha. Det er jo bare en tredierangs ungdomstræner der har haft tid til at sætte sig ind i nogle søgefunktioner.

Der var en artikel i en norsk avis, hvor han beskrev de store forskelle på at arbejde i Stabæk og AaB. I Stabæk var han alene om alt, og i Aalborg har han fået et lille team omkring sig ifht. at kvalificere arbejdet med spillere. Han beskrev det indgående i artiklen, der er nogle uger gammel. Jeg kan prøve at se om jeg kan finde den igen.

Mon ikke AaB's dataanalytiker er lidt ærgerlig over, at du kalder ham en tredjerangs-ungdomstræner, der kan sætte sig ind i søgefunktioner. Hvis ikke han havde brugbare kompetencer havde man næppe ansat ham.
Det ændrer da ikke på, at vi formodentlig kommer til at se mere kvalificerede beslutninger omkring transfers. Inge André har også det internationale netværk, som Gaarde ikke havde. Søren Krogh har qua arbejdet i Nordsjælland også en anden forståelse for hvad talenter skal kunne, på de forskellige trin af deres udvikling. Samlet set må vi siges at være styrket ifht. den type spillere vi ønsker at rekruttere.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 13. aug 2020, 17:27

Lækkert hvis der kommer noget til den defensive midt, håber han falder hurtigt til

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. aug 2020, 17:28

Endnu en spiller som vi ved absolut intet om, og derfor kun kan gisne om niveau. Jeg kan ligesom Jonas godt være lidt bekymret over den vej vi går, selvom jeg jo synes det er super vi forsøger at få nogle andre personligheder ind og primært går efter yngre spillere. Portugiseren her har en rigtig fin alder hvor han trods alt har sæsoner som senior med i bagagen, og han kommer som en af de bedre spillere på det hold han forlader. Hylden vi plukker på virker bare umiddelbart ikke særligt imponerende, så vi skal virkelig have gjort vores hjemmearbejde grundigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 13. aug 2020, 17:30

Julgranen skrev:
13. aug 2020, 17:20
johnfrank skrev:
13. aug 2020, 17:04

Der var en artikel i en norsk avis, hvor han beskrev de store forskelle på at arbejde i Stabæk og AaB. I Stabæk var han alene om alt, og i Aalborg har han fået et lille team omkring sig ifht. at kvalificere arbejdet med spillere. Han beskrev det indgående i artiklen, der er nogle uger gammel. Jeg kan prøve at se om jeg kan finde den igen.

Mon ikke AaB's dataanalytiker er lidt ærgerlig over, at du kalder ham en tredjerangs-ungdomstræner, der kan sætte sig ind i søgefunktioner. Hvis ikke han havde brugbare kompetencer havde man næppe ansat ham.
Det ændrer da ikke på, at vi formodentlig kommer til at se mere kvalificerede beslutninger omkring transfers. Inge André har også det internationale netværk, som Gaarde ikke havde. Søren Krogh har qua arbejdet i Nordsjælland også en anden forståelse for hvad talenter skal kunne, på de forskellige trin af deres udvikling. Samlet set må vi siges at være styrket ifht. den type spillere vi ønsker at rekruttere.
AaB har desuden KMD (som vist er en af de bedste, hvis ikke dén bedste) som hjælper til med dataen, så mon ikke AaB’s dataanalytiker har styr på sit derude?

Ift. Gaardes brug af data, så kunne selv en amatør se, at det ikke var profiler vi hentede. Jeg var selv inde og se Safrankos Wyscouts stats, og de var slet ikke prangende.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. aug 2020, 17:34

Hanga skrev:
13. aug 2020, 17:28
Endnu en spiller som vi ved absolut intet om, og derfor kun kan gisne om niveau. Jeg kan ligesom Jonas godt være lidt bekymret over den vej vi går, selvom jeg jo synes det er super vi forsøger at få nogle andre personligheder ind og primært går efter yngre spillere. Portugiseren her har en rigtig fin alder hvor han trods alt har sæsoner som senior med i bagagen, og han kommer som en af de bedre spillere på det hold han forlader. Hylden vi plukker på virker bare umiddelbart ikke særligt imponerende, så vi skal virkelig have gjort vores hjemmearbejde grundigt.
Ja VI ved intet.
Men mon ikke Inge ved noget ;-)
Går ud fra der er en plan med hans indkøb ihvertfald.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 13. aug 2020, 17:34

Hanga skrev:
Helt enig, Hanga... Jeg er sgu lidt bekymret for en spiller fra den 2. bedste række i Portugal! Det er måske den vigtigste plads på vores hold (sat hårdt op), så der SKAL vi have kvalitet ind...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 13. aug 2020, 17:37

Tyskeren skrev:
13. aug 2020, 17:34
Hanga skrev:
Helt enig, Hanga... Jeg er sgu lidt bekymret for en spiller fra den 2. bedste række i Portugal! Det er måske den vigtigste plads på vores hold (sat hårdt op), så der SKAL vi have kvalitet ind...
Jamen ved du, hvor god han er?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 17:39

Tyskeren skrev:
13. aug 2020, 17:34
Hanga skrev:
Vores bedste cm kommer fra den danske 2div
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Mikki89
1. div
1. div

Indlæg af Mikki89 » 13. aug 2020, 17:41

Jeg synes IAO's tilgang er enormt spændende! Alle de spillere, han har hentet, er fra gode klubber med et godt navn. Jeg kunne også godt savne de mere "sikre kort", men det er ikke nødvendigvis dem, der ville kunne hæve kvaliteten i truppen.
Jeg forholder mig foreløbigt positivt og glæder mig bare til at se de unge gå og give sig fuldt ud i hver kamp. Det eneste jeg godt kunne tænke mig nu, var en Felip Rogic til midtbanen, der kan presse Olsen og Fossum, så kan det blive rigtig godt! :aabfan:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 13. aug 2020, 17:45

I modsætning til en del andre herinde er jeg glad for den nye strategi.
Vi er pt en klub, som er nød til at sælge spillere. Vi har ikke mange interessante spillere på holdet nu, som en klub i udlandet vil betale mange penge for.
Synes det er SÅ BEFRIENDE at vi ENDELIG indser at vi er nød til, at hente andet end naboens søn, for at sælge spillere til store penge.
For det første tror jeg ikke de unge spillere vi henter nu, koster en stor overgang. Tror heller ikke de høster den store løn.
Tror også de kan konkurrere og få spilletid på de positioner de er hentet ind til.
Og sidst men ikke mindst giver det mere konkurrence og en bredere bænk.
Hvis bare EN af dem slår til, kan vi hente vores penge ind mange gange.

Nu håber jeg så på en oprydning i truppen. Der er vel 3-4 spillere, som har langt vej til første holdet nu (Kasper P, Magnus, Wessam, Thellufsen og nok desværre også Kusk)

Kan vi få Okore på plads synes jeg dælme det har været et kanon vindue!

PS og så er vi (indtil andet er bevist) nød til at tro på at Inge ved noget om de spillere, selvom vi ikke har hørt om dem.

Låst