Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Ruddifanten
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Frank strandli

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Ruddifanten » 13. aug 2020, 22:52

Hanga skrev:
13. aug 2020, 17:56
Buzz Killington skrev:
13. aug 2020, 17:39
Tyskeren skrev:
13. aug 2020, 17:34
Hanga skrev:
13. aug 2020, 17:28
Endnu en spiller som vi ved absolut intet om, og derfor kun kan gisne om niveau. Jeg kan ligesom Jonas godt være lidt bekymret over den vej vi går, selvom jeg jo synes det er super vi forsøger at få nogle andre personligheder ind og primært går efter yngre spillere. Portugiseren her har en rigtig fin alder hvor han trods alt har sæsoner som senior med i bagagen, og han kommer som en af de bedre spillere på det hold han forlader. Hylden vi plukker på virker bare umiddelbart ikke særligt imponerende, så vi skal virkelig have gjort vores hjemmearbejde grundigt.
Helt enig, Hanga... Jeg er sgu lidt bekymret for en spiller fra den 2. bedste række i Portugal! Det er måske den vigtigste plads på vores hold (sat hårdt op), så der SKAL vi have kvalitet ind...
Vores bedste cm kommer fra den danske 2div
Klart, men det var så også en spiller vi havde indgående kendskab til. Det der kan bekymre mig er at disse navne næppe er nogen vi har enorme datamængder på eller har kunnet scoute på førstehånd i massevis af kampe. Det lugter langt væk af at være anbefalinger via Inges netværk.

Igen, de kan vise sig at være de helt rigtige og have niveauet, men det er svært for os at sige noget om nu. Der havde jeg været liidt mere tryg ved en blanding af disse unge spillere fra andre kulturer, og så mere mere etablerede navne som man vidste præcis hvad kunne i skandinavisk fodbold.

Ved via min kilde helt i toppen af ledelsen at de kommende spillere er Undersøgt yderst grundigt ifht data

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 13. aug 2020, 22:56

Hovedet skrev:
13. aug 2020, 20:46
Gaarde6 skrev:
13. aug 2020, 17:45
I modsætning til en del andre herinde er jeg glad for den nye strategi.
Vi er pt en klub, som er nød til at sælge spillere. Vi har ikke mange interessante spillere på holdet nu, som en klub i udlandet vil betale mange penge for.
Synes det er SÅ BEFRIENDE at vi ENDELIG indser at vi er nød til, at hente andet end naboens søn, for at sælge spillere til store penge.
For det første tror jeg ikke de unge spillere vi henter nu, koster en stor overgang. Tror heller ikke de høster den store løn.
Tror også de kan konkurrere og få spilletid på de positioner de er hentet ind til.
Og sidst men ikke mindst giver det mere konkurrence og en bredere bænk.
Hvis bare EN af dem slår til, kan vi hente vores penge ind mange gange.

Nu håber jeg så på en oprydning i truppen. Der er vel 3-4 spillere, som har langt vej til første holdet nu (Kasper P, Magnus, Wessam, Thellufsen og nok desværre også Kusk)

Kan vi få Okore på plads synes jeg dælme det har været et kanon vindue!

PS og så er vi (indtil andet er bevist) nød til at tro på at Inge ved noget om de spillere, selvom vi ikke har hørt om dem.
Jeg vil vende den om og sige: Hvis Okore forlænges, ville det være den første forstærkning af den nuværende trup!

Vi er vidne til det mest aparte transfervindue i klubbens historie: En uendelig flom af underlige spillere fra guderne må vide hvor. Hvilket sprog har man egentlig tænkt sig at kommunikere på i "det nye AaB"? Det ligner slet og ret desperation i et vindue, hvor vi havde behov for 2 klassespillere til startopstillingen, som man så kunne kombinere med en eller anden lottokupon fra Ongobongoland og håbe på en Bassagog. Indtil videre har vi fået 4 af slagsen, hvoraf den ene er Rade Pricas søn, hvilket i sig selv ikke borger for en højere kvalitet end den, Georges Weahs fætter i sin tid skulle have haft - til gengæld har vi mistet et af de få talenter, vi rent faktisk selv har været i stand til at producere.

Vi er ved at blive Superligaens nye Hobro - bare på en anden måde end den, Allan Gaarde var på vej til at forvandle os til. Ville nogen herinde have været misundelige på samme Hobro - eller Horsens, SønderjyskE eller Vejle - hvis de klubber var kommet rendende med de samme indkøb?
Du vil ikke lige se hvordan spillerne performer, inden du skaber dig? Kan i øvrigt godt give dig en geografilektion, hvis Serbien, Sverige og Frankrig er for eksotiske for dig.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 22:59

Ruddifanten skrev:
13. aug 2020, 22:52
Hanga skrev:
13. aug 2020, 17:56
Buzz Killington skrev:
13. aug 2020, 17:39
Tyskeren skrev:
13. aug 2020, 17:34
Hanga skrev:
13. aug 2020, 17:28
Endnu en spiller som vi ved absolut intet om, og derfor kun kan gisne om niveau. Jeg kan ligesom Jonas godt være lidt bekymret over den vej vi går, selvom jeg jo synes det er super vi forsøger at få nogle andre personligheder ind og primært går efter yngre spillere. Portugiseren her har en rigtig fin alder hvor han trods alt har sæsoner som senior med i bagagen, og han kommer som en af de bedre spillere på det hold han forlader. Hylden vi plukker på virker bare umiddelbart ikke særligt imponerende, så vi skal virkelig have gjort vores hjemmearbejde grundigt.
Helt enig, Hanga... Jeg er sgu lidt bekymret for en spiller fra den 2. bedste række i Portugal! Det er måske den vigtigste plads på vores hold (sat hårdt op), så der SKAL vi have kvalitet ind...
Vores bedste cm kommer fra den danske 2div
Klart, men det var så også en spiller vi havde indgående kendskab til. Det der kan bekymre mig er at disse navne næppe er nogen vi har enorme datamængder på eller har kunnet scoute på førstehånd i massevis af kampe. Det lugter langt væk af at være anbefalinger via Inges netværk.

Igen, de kan vise sig at være de helt rigtige og have niveauet, men det er svært for os at sige noget om nu. Der havde jeg været liidt mere tryg ved en blanding af disse unge spillere fra andre kulturer, og så mere mere etablerede navne som man vidste præcis hvad kunne i skandinavisk fodbold.

Ved via min kilde helt i toppen af ledelsen at de kommende spillere er Undersøgt yderst grundigt ifht data
Ser ud til du fik ret mht. Valgeir, at han ikke var interessant nok.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 13. aug 2020, 23:01

McMark skrev:
13. aug 2020, 22:46
FIDEL skrev:
13. aug 2020, 22:31
Forza skrev:
13. aug 2020, 22:26
FIDEL skrev:
13. aug 2020, 22:18
På Pedro Ferreiras Instagram er der en video med ham i kamp. :danmarkfan:
Hvad hedder hans Instagram?
https://instagram.com/pedromdferreira4? ... iqr98nakkx
Her er er direkte link til videoen: https://www.instagram.com/tv/B_ke87GnGf ... se2qyg4i4q

Ligner umiddelbart en defensiv midtbane med stort D!
Nu det svært at spore sig ind på niveauet, men ingen tvivl om at den knægt er 6'er ;-)

Ser ud til at sidde et lækkert hoved på ham. Og imponerende forudseenhed i de indgreb han laver. Der er lidt Würtz over det.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 23:13

Kristian skrev:
13. aug 2020, 23:01
Ser ud til at sidde et lækkert hoved på ham. Og imponerende forudseenhed i de indgreb han laver. Der er lidt Würtz over det.
Og meget lidt Magnus Christensen. Yderst positivt.
Vi har ikke haft tradition for spaniere/portugisere i Superligaen, men i Norge og Sverige har der optrådt nogle stykker de senere år.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. aug 2020, 23:15

Kristian skrev:
13. aug 2020, 22:17
Hovedet skrev:
13. aug 2020, 20:46
Gaarde6 skrev:
13. aug 2020, 17:45
I modsætning til en del andre herinde er jeg glad for den nye strategi.
Vi er pt en klub, som er nød til at sælge spillere. Vi har ikke mange interessante spillere på holdet nu, som en klub i udlandet vil betale mange penge for.
Synes det er SÅ BEFRIENDE at vi ENDELIG indser at vi er nød til, at hente andet end naboens søn, for at sælge spillere til store penge.
For det første tror jeg ikke de unge spillere vi henter nu, koster en stor overgang. Tror heller ikke de høster den store løn.
Tror også de kan konkurrere og få spilletid på de positioner de er hentet ind til.
Og sidst men ikke mindst giver det mere konkurrence og en bredere bænk.
Hvis bare EN af dem slår til, kan vi hente vores penge ind mange gange.

Nu håber jeg så på en oprydning i truppen. Der er vel 3-4 spillere, som har langt vej til første holdet nu (Kasper P, Magnus, Wessam, Thellufsen og nok desværre også Kusk)

Kan vi få Okore på plads synes jeg dælme det har været et kanon vindue!

PS og så er vi (indtil andet er bevist) nød til at tro på at Inge ved noget om de spillere, selvom vi ikke har hørt om dem.
Jeg vil vende den om og sige: Hvis Okore forlænges, ville det være den første forstærkning af den nuværende trup!

Vi er vidne til det mest aparte transfervindue i klubbens historie: En uendelig flom af underlige spillere fra guderne må vide hvor. Hvilket sprog har man egentlig tænkt sig at kommunikere på i "det nye AaB"? Det ligner slet og ret desperation i et vindue, hvor vi havde behov for 2 klassespillere til startopstillingen, som man så kunne kombinere med en eller anden lottokupon fra Ongobongoland og håbe på en Bassagog. Indtil videre har vi fået 4 af slagsen, hvoraf den ene er Rade Pricas søn, hvilket i sig selv ikke borger for en højere kvalitet end den, Georges Weahs fætter i sin tid skulle have haft - til gengæld har vi mistet et af de få talenter, vi rent faktisk selv har været i stand til at producere.

Vi er ved at blive Superligaens nye Hobro - bare på en anden måde end den, Allan Gaarde var på vej til at forvandle os til. Ville nogen herinde have været misundelige på samme Hobro - eller Horsens, SønderjyskE eller Vejle - hvis de klubber var kommet rendende med de samme indkøb?
Endelig en sportsdirektør der handler så der er noget på plads til sæsonstart.

De to klassespillere du snakker om er ikke engang sikkert at vi kan få og hvis, så bliver det 5-7 kampe inde i sæsonen.

Synes det er ekstremt spændende det man har gang og hvor er dog lækkert at vi ser AaB gå en aggressiv vej nu. Hvis Garde havde siddet i den stol skulle vi høre på at Thomsen skulle hentes hjem og at man er så forelsket i naboens søn.

Nej nu sker der fandme noget med Hr..Inge..
Giv dem nu lige en chance.
Mit ærinde var i grunden det modsatte. Jeg mener, at AaB har et ganske habilt hold og måske endda mere endnu, hvis man kunne få en Lucas Andersen tilbage på fuld kraft, hvad vi på intet tidspunkt havde i forrige sæson, hvor vi dog sluttede med at vinde 5 af de sidste 7 kampe i mesterskabsspillet uden samme Lucas og en del andre i øvrigt.

Jeg mener snarere, at man målrettet skulle være gået efter 1 eller 2 etablerede spillere som forstærkning af vores ganske habile hold, som dog enhver kan se har problemer på den defensive midtbane f.eks. Man kunne så have suppleret med 1, måske 2 af disse eksotiske unggutter i håbet om en Bassogog eller Spalvis. Men 4 af slagsen? Det synes jeg godt nok er vildt, og jeg har svært ved at se det videre perspektiv i det. Det minder mig faktisk lidt om det her besynderlige brasilianereventyr, man kortvarigt forsøgte sig med i Hamréns tid. I dette tilfælde kunne vi altså med større ret hive noget op fra vores egen ungdomsafdeling.

Inge har bestemt været et frisk pust på det kommunikative plan oven på en Gaarde, der var gået helt i tomgang kulminerende med det ikoniske Bilbaointerview, der afslørede en mand, der ikke virkede, som om han egentlig havde lyst til at være der. Men jeg må tilstå, at jeg ikke ser, hvad pokker det her skal føre til, medmindre der er tale om en demonstrativ modreaktion mod Gaardes nabosønnesniksnak.

For egen regning vil jeg dog tilstå, at AaB allerede i praksis forlod talent- og nordjydestrategien i 2016 med købene af Meilinger, Sloth, Holgerson og Flores. Siden fulgte spillere som Lesniak, Ochs, Rantala, Safranko, Sylvestr, Fossum ligesom Pallesen, Okore, Patrick Olsen ikke havde meget med nordjyske nabosønner at gøre. Kusk, Lucas Andersen og Thelander (der i øvrigt er københavner) var ganske vist en slags nabosønner, men dog uhyre dyre af slagsen.

Der har i flere år været en dissonans mellem Gaardes nordjyde- og talentbavl og den linje, der i praksis blev fulgt med stribevis af hundedyre indkøb, hvoraf det store flertal hverken var nordjyder endsige dansker.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2020, 06:59

jonas386 skrev:
13. aug 2020, 21:20
Nej, jeg tror han giver sine indkøb et positivt spin, ligesom Erik Rasmussen og 'Den hvide Ronaldinho'.

Jeg håber da at det er 4 super spillere vi har fået fat i, og som kan give os alle sammen en masse fede oplevelser. Jeg er bare bekymret hvis det er hvad der kan forventes fra vores norske ven i fremtiden. Og jeg synes det er bekymrende, at der snakkes om forstærkninger i alle kæder, og det så viser sig at vi kun styrker fremtiden og bredden.

Min ide om forstærkninger er ikke 18 årige fra større klubbers overskudslager. Men derimod skandinaviske profiler med erfaring fra højere niveau, og et sted i karrieren hvor de har behov for det vi kan tilbyde med fast spilletid og muligheden for at komme udenlands igen.

Jeg skal da være den første til at indrømme jeg har taget fejl, hvis det viser sig at det har været de helt rigtige indkøb med de rette kompetencer og er med til at forbedre niveauet hos nogle af vores andre spillere.
Hvis jeg tænker nogle sæsoner tilbage, så har vi hentet spillere med lidt mere erfaring.
Vi har bla hentet: Andreas Blomqvist, Gilli, Donny Gorter, Jakub Sylvestr, Markus Holgersson, Marko Meilinger, Casper Sloh, Lesniak, Safranko, Kusk, Ochs og Flores.
Spillere, som er lige et hak eller 2 ældre end dem vi har hentet nu. Og de fleste af dem BURDE ha været profiler. Der er desværre ingen garantier for de så også er det.
Hvis du vil have endnu større profiler end dem? Så er jeg pænt sikker på vi ikke har råd.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 14. aug 2020, 08:41

Meget opløftende at se video med vores portugisiske ven. Ved godt at de salgsvideoer er meget taknemmelige at sætte sammen, men synes trods alt man kan se meget i hans bevægemønstre, hans omgang med bolden og tilgang til spillet. Virker umiddelbart meget kompromiløs og kontant, men stadig med et rigtig godt touch og blik for det fremadrettede spil.
Tror ikke man kan lave videoer med Kakeeto el Magnus, som vil efterlade samme indtryk som den her gjorde

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2020, 08:43

Jo mere jeg tænker over det jo mere positiv bliver jeg for den her "talent udefra" satsning. Blev de hentet ind til at være startopstillingen så ville jeg være skeptisk, da det ville være for mange, for ungt og nok også for mange nationaliteter. Sagen er derimod, at vi jo stadig har vores stamme holdet er bygget på med Rinne, Pallesen, Ahlmann, Thelander, Lucas, Patrick O, Fossum og Tom. Det er ikke alle stjerne, men det er alle voksne spillere og med minimum fornuftigt Superliganiveau så det smadret jo ikke holdet det her.

Derudover giver det jo mere konkurrence på holdet, hvilket vi har manglet da AaB hidtil har været alt for meget start-11 og resten. Derudover har vi set at vores talentafdeling aktuelt ikke er så god som vi gerne vil. Så må vi hente udviklingsspillerne andre steder. Der er jo ingen fra akademiet til at udfylde de har pladser når den enste man rykker op er en stopper.

Derudover synes jeg også vi skal sættes forventningerne individuelt til spillerne. Nogen af dem kommer givet til at spille mere end andre og jeg synes også det er forskelligt, hvad vi kan forvente.

- Tim Prica: Jeg forventer, at han får en fornuftig første sæson. Jeg tror ikke, at han bliver vores topscorer eller bliver en liga profil fra dag et, men jeg tror han får en del spilletid (også fra start) og kommer til at lave 5-10 mål for os. Det er et velkendt stort talent fra vores egen verdensdel og han bør hurtigt kunne integreres. Derudover vil han være tættere på spilletid her end i Malmö, hvor han var tæt på spilletid så talentet må være der.
- Nkada: Jeg forventer at han kommer til at være omkring startopstillingen og byde ind med noget af den fart vores kanter har manglet og nogle dybdeløb. Vi har tidligere set spiller fra lavt niveau i Frankrig brage igennem i Superligaen f.eks. Djiby Fall. Derudover må der jo være en grund til, at Reims ikke bare har skibbet ham videre, men udlejet ham.
- Pedro Ferreira: Jeg forventer, at det her bliver en spiller som kan spille fra dag et. Der vil selvfølgelig være lidt integration af en portugiser, men det er en gut på 22 som har spillet voksenfodbold på et niveau der minimum svarer til dansk første divsion. Derudover har han været i en stor klubs anerkendte akademi og fået en del spilletid på højt niveau der. Jeg forventer, at det er en spiller som hurtigt kan gå ind og etablere sig på holdet.
- Vladimir Prijovic: Jeg tror ikke, at han kommer til at spille meget i første sæson. Klubben har tydeligt sagt, at det er et fremtidsprojekt så det bliver mere en reserve rolle. Smutter Okore bør han ikke være erstatningen da vi så bliver for tynde i bagkæden.
- Santiago Ocampos: Stort talent som har været i Juve så potentialet må være der. Jeg havde nok ønsket mig profilen der kunne slå til fra dag et og definitivt skubbede Palle ud på bænken, men Palle er da trods alt hæderligt så vi er dækket ind på pladsen ind til Ocampos overhaler ham.

Ingen af de fem ovennænte cases kan jeg isoleret set sige noget negativt om. Jeg så dog gerne den ene eller to signings som direkte styrker startopstllingen. Jeg havde nok drømt lidt om en mere etableret 6'er og måske en mere etableret spiller til angrebskæden. Derudover ser jeg den store fordel i de fem ovenstående, at de alle er unge og nogen vi kan tjene penge på, hvis de slår igennem. Derudover er jeg tryg ved, at man har opsat nogle kriterier og scoutet efter dem.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 14. aug 2020, 08:54

Lad os også huske på, at den bedste og billigste måde at opnå succes i fodboldverdenen er at forbedre de spillere og det hold, man har i forvejen. Det er IKKE at indkøbe nye spillere. Så kan det ske, at en sådan forbedring nogle gange kommer af at få nyt blod og nye typer ind i en trup, men det kan også i høj grad ske ved at professionalisere træningsmiljø og stemning i en klub.

Baseret på hændelserne under Inge, tyder det helt klart på, at han - måske baseret på sin ofte fejlslagne erfaring med at købe mange spillere til Stabæk - har valgt en anden tilgang til at hæve niveauet i AaB. Han har måske set, at vores største problem har været, at vores spillere ikke kontinuerligt har leveret på deres topniveau i kamp, og det forsøger han selvfølgelig at ændre på.

For det første (og ret væsentligt): Trænerteamet er blevet væsentligt ændret med to nye assistenter, som i hvert fald umiddelbart ser ud til at være castet rigtig godt til at supplere Friis.

For det andet har han måske også set, at vores etablerede spillere ikke er blevet udfordret nok nedefra. Udefra set kan man godt lidt have en fornemmelse af, at hierarkiet har været meget fastlåst og urokkeligt i AaB, og at mange af de nyoprykkede unge for let har accepteret at ligge nederst i hierarkiet. Og det er en mentalitet, der har hængt ved, mens de unge er blevet ældre og mere etablerede. Vi har brug for, at vores topspillere bliver udfordret dagligt af midterspillerne. Og at midterspillerne bliver udfordret dagligt af de helt unge.

Nu bringer Inge nogle helt nye spillere ind udefra. Forhåbentlig nogen, der er ligeglade med hierarkiet og traditionen i AaB. Sultne spillere, der trods at de er 18 år, VIL spille hver gang. Det vil presse på opad i truppen, og kan forhåbentlig sikre langt mere stabile præstationer fra vores topspillere hver eneste kamp og hver eneste træning.

Alt dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre på en god måde, hvis grundstammen i truppen er velfungerende. Og det mener jeg, den er. Med spillere som Lucas, Olsen, Thelander, Rinne, van Weert, Ahlmann, Kusk og Pallesen - og forhåbentlig Okore - har vi en kerne af rutinerede spillere med et rigtig godt topniveau. Det så vi jo i sommerens kampe.

Kan vi presse et stabilt højt niveau ud af dem - kombineret med, at vi hæver præstationerne fra Børsting, MC, Ross, Kakeeto m.fl., kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne lave en AGF i år. De har jo ikke et bedre hold på papiret, end os, men har gjort meget af det, jeg har beskrevet her for et år siden.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 14. aug 2020, 09:01

Julgranen skrev:
13. aug 2020, 21:51
Funky skrev:
13. aug 2020, 21:39
Kan hænde at de relevante personer i AaB simpelthen bare vurderer, at det her er 4 dygtige spillere, som giver os nogle flere muligheder i kampene. Jeg synes, det er ved at lyde som om vi har en totalt håbløs trup, som kræver 2-3 Ståle transfers. Det synes jeg altså ikke er rigtigt - eller realistisk.
Nej, det er en fuldstændig hovedløs (no pun intended) kritik.
Vi har masser af spillere med erfaring, med udover 6-7 spillere med høje lønninger har vi en række spillere der trænger til et spark i røven, og nogen der skal til at vise deres værd. Vi har haft en under middel træningskultur.
Det bliver ikke løst af endnu 2 skandinaver til topløn.
Det er jo tydeligvis et problem som har naget i AaB over flere omgange, og forklarer hvorfor vi har unge spillere der laller rundt uden at blive sat på plads.

Inge kommer fra et af Norges bedste talentmiljøer, han startede selv udviklingen i 2013. Han ved hvad der skal til.
Jeg forstår ikke alle de spørgsmålstegn ved hans dispositioner.
Klubben har valgt en ny retning.
Man vil tiltrække investorer.
Man vil give træningsmiljøet et boost, og lade unge, sultne spillere give dynamik til truppen.
Jeg kan ikke se problemet, og da slet ikke ovenpå 6 års dødvande, hvor vores udmeldinger til tider har været lige til at grine af. CIES-målinger og Nordens Bilbao.
Fuldstændig enig! Det er jo måden at gøre det på. Jeg er helt oppe og køre over denne ændring. Det hele virker så gennemført. Endelig virker det til at vores klub har fået et spark i røven og er ved at flytte sig. Jeg ville være grøn af misundelse hvis alt dette var sat igang i f.eks. OB og Gaarde havde siddet på posten herhjemme.

Om jeg fatter alt den negativitet. Det er spillere fra gode klubber som er landet i Aalborg. Det er ikke små ord som f.eks. Tim Prica har fået med på vejen.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 14. aug 2020, 09:07

Inge er den norske Ole Nielsen. Og det er da også fint, at der bliver sparket lidt til stolene på Hornevej.

Han har haft en forkærlighed for eksotiske indslag, og det er fedt, hvis vi kan bygge oven på erfaringerne med Bassogog, og også blive kendt som et klub, hvor talenter med anderledes baggrund kan blive integreret og gjort grydeklare.

Ole fandt jo også Serge Deble til Viborg, og tænker man kan nå langt med et godt netværk opbygget til fætter-kusine-fester til internationale U-turneringer. Som så meget andet i livet gælder det om at drikke G&T'er med de rigtige mennesker.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 14. aug 2020, 09:08

Man må sige, at der da dælme er en meget konsekvent linje i de indkøb, Inge har foretaget. Unge spillere, der er så godt som ukendte for os almindelige mennesker, men som beskrives af AaB til at have et stort potentiale for udvikling. Det bliver et meget spændende projekt at følge, og jeg glæder mig til at se dem alle i aktion -- og til at gøre en foreløbig status, når vinterpausen engang kommer: Hvor meget spilletid har de fået til den tid, og hvor konkurrencedygtige viser de sig i grunden at være i den danske Superliga? Jeg forventer, at de som absolut minimum er på niveau med naboens knægte. Og kan mindst to af dem bide sig fast som startere i løbet af efteråret, er det efter min vurdering et rigtig fint første transfervindue, Inge har begået.

Nu bliver det så spændende, om Okore og Kusk bliver. Det håber jeg. Men hvis ikke, er det spændende om der også er en eller to mere etablerede spillere i transferkikkerten.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 14. aug 2020, 09:53

DenGamleMand skrev:
14. aug 2020, 09:01
Julgranen skrev:
13. aug 2020, 21:51
Funky skrev:
13. aug 2020, 21:39
Kan hænde at de relevante personer i AaB simpelthen bare vurderer, at det her er 4 dygtige spillere, som giver os nogle flere muligheder i kampene. Jeg synes, det er ved at lyde som om vi har en totalt håbløs trup, som kræver 2-3 Ståle transfers. Det synes jeg altså ikke er rigtigt - eller realistisk.
Nej, det er en fuldstændig hovedløs (no pun intended) kritik.
Vi har masser af spillere med erfaring, med udover 6-7 spillere med høje lønninger har vi en række spillere der trænger til et spark i røven, og nogen der skal til at vise deres værd. Vi har haft en under middel træningskultur.
Det bliver ikke løst af endnu 2 skandinaver til topløn.
Det er jo tydeligvis et problem som har naget i AaB over flere omgange, og forklarer hvorfor vi har unge spillere der laller rundt uden at blive sat på plads.

Inge kommer fra et af Norges bedste talentmiljøer, han startede selv udviklingen i 2013. Han ved hvad der skal til.
Jeg forstår ikke alle de spørgsmålstegn ved hans dispositioner.
Klubben har valgt en ny retning.
Man vil tiltrække investorer.
Man vil give træningsmiljøet et boost, og lade unge, sultne spillere give dynamik til truppen.
Jeg kan ikke se problemet, og da slet ikke ovenpå 6 års dødvande, hvor vores udmeldinger til tider har været lige til at grine af. CIES-målinger og Nordens Bilbao.
Fuldstændig enig! Det er jo måden at gøre det på. Jeg er helt oppe og køre over denne ændring. Det hele virker så gennemført. Endelig virker det til at vores klub har fået et spark i røven og er ved at flytte sig. Jeg ville være grøn af misundelse hvis alt dette var sat igang i f.eks. OB og Gaarde havde siddet på posten herhjemme.

Om jeg fatter alt den negativitet. Det er spillere fra gode klubber som er landet i Aalborg. Det er ikke små ord som f.eks. Tim Prica har fået med på vejen.
Rørende enig. Jeg er vild med den tilgang som Inge er kommet med, en Ajax light model. Vi henter talenter ind på de pladser hvor vi er dårligt besatte, med det formål at vider udvikle dem med et godt salg for øje. Det er vejen frem for en bære dygtig økonomi, og et skarpt trænings miliø, der skal ikke være nogle fri pladser til nogle nabo sønner.

Jeg ser at vi nu er ved at have en homogen trup der er godt besat på alle pladser, dog ser jeg gerne Kusk kommer videre, han passer ikke ind i den nye spille stil, og er for dyr i løn kroner til det han levere. God kendt vindue af Inge her fra. :aabfan:

Eagledrop
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Eagledrop » 14. aug 2020, 10:15

FlemmingG skrev:
14. aug 2020, 08:41
Meget opløftende at se video med vores portugisiske ven. Ved godt at de salgsvideoer er meget taknemmelige at sætte sammen, men synes trods alt man kan se meget i hans bevægemønstre, hans omgang med bolden og tilgang til spillet. Virker umiddelbart meget kompromiløs og kontant, men stadig med et rigtig godt touch og blik for det fremadrettede spil.
Tror ikke man kan lave videoer med Kakeeto el Magnus, som vil efterlade samme indtryk som den her gjorde
Ja, han stråler godt nok ret meget i den video. Men det er nok også meningen. Men alt i alt ser det da ikke helt dumt ud. Jeg er mest spændt på hvordan han håndterer det vinter halvår der kommer nu. Der er ikke meget palmer og tapas over dobbelt A.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 14. aug 2020, 10:27

BoT skrev:
14. aug 2020, 08:54
Baseret på hændelserne under Inge, tyder det helt klart på, at han - måske baseret på sin ofte fejlslagne erfaring med at købe mange spillere til Stabæk - har valgt en anden tilgang til at hæve niveauet i AaB. Han har måske set, at vores største problem har været, at vores spillere ikke kontinuerligt har leveret på deres topniveau i kamp, og det forsøger han selvfølgelig at ændre på.
Jeg tror man skal skille skidt og kanel her. Der hvor Inge i de senere sæsoner i Stabæk fejlede lidt var, at de etablerede spillere klubben hentede ind (oftest for mindre beløb) ikke var gode nok.
Når han bliver kaldt Troldmanden fra Søgne, så hænger det sammen med flere ting:

- Evnen til at skabe et hyperattraktivt talentmiljø, fra et niveau hvor klubben havde fået skudt deres drømme og ambitioner ned. Man havde arbejdet på Telenor Arena i et utal af år. Spillede Champions League kval. mod FCK der året inden Inge kom til. Fra 2010 og et par år frem var det en klub i store problemer - uden mål og retning - indtil man lancerede idéen om at fremtidens førstehold skulle baseres på akademi-spillere, og gik benhårdt efter at erobre terræn. Siden da har man fået ry for at have et fremragende udviklingsmiljø for unge spillere.
- Små ressourcer, en uattraktiv hjemmebane og en klubstrategi der skulle retænkes.
- At han ret naturstridigt har holdt dem i den bedste række - to gange har de været millimeter fra at rykke ned. Men klubbens størrelse, opbakning, økonomi osv. tilsiger ikke, at de burde ligge i den bedste række.

I AaB har han andre midler, bedre spillermateriale osv. En vigtig pointe er også beskrivelsen af ham, som klublegende Ingebrigt Steen Jensen kom med:
Vi mister også en «hard man». I Stabæk er det mange «soft men», inkludert meg selv, men Inge André Olsen er en «hard man». Inge står i stormen og rister det av seg.
Jeg tror ikke man skal undervurdere det, at have en sportsdirektør som står fuldt ud på mål for sine beslutninger, er åben omkring hvad der kan og skal ændres osv.
Til sammenligning var Allan Gaarde en gang varm luft. Til sidst stoppede folk med at tage ham alvorligt.

Bruno
2. div
2. div

Indlæg af Bruno » 14. aug 2020, 10:42

BoT skrev:
Lad os også huske på, at den bedste og billigste måde at opnå succes i fodboldverdenen er at forbedre de spillere og det hold, man har i forvejen. Det er IKKE at indkøbe nye spillere.
Bare af nyfigenhed: Hvorfor er det så, at idioterne i verdens bedste klubber med verdens bedste trænere og verdens bedste setups bruger millioner og milliarder på tilføjelser til deres trupper?
For det er jo langt fra Ronaldoer og Messier allesammen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 14. aug 2020, 10:54

FlemmingG skrev:
14. aug 2020, 08:41
Meget enig. Det kunne dog se ud til, at han tager nogle hasarderede tacklinger - også i feltet. Og lige dét bryder jeg mig ikke så meget om.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 14. aug 2020, 10:55

Bruno skrev:
14. aug 2020, 10:42
BoT skrev:
Lad os også huske på, at den bedste og billigste måde at opnå succes i fodboldverdenen er at forbedre de spillere og det hold, man har i forvejen. Det er IKKE at indkøbe nye spillere.
Bare af nyfigenhed: Hvorfor er det så, at idioterne i verdens bedste klubber med verdens bedste trænere og verdens bedste setups bruger millioner og milliarder på tilføjelser til deres trupper?
Fordi de ikke har tid til at vente på, at deres talenter slår igennem. Quick fix-strategier, der skal behage en rig ejer og utålmodige fans.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 14. aug 2020, 10:58

Bruno skrev:
14. aug 2020, 10:42
BoT skrev:
1: Fordi de kan.
2: Fordi de med indkøb af de bedste spillere fastholder deres egen position i toppen af fødekæden
3: Fordi der er kæmpe prestige og omsætning i at indkøbe dyre duper-stjerner.
4: Fordi nogle af dem fejlagtigt tror, at det er den bedste vej til succes.

Låst