Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 19. aug 2020, 08:53

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 08:41
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 08:34
Du sætter igen dine egne præmisser, som vi kender i de gode gamle dage. Og fordi du siger vi skal holde op, holder vi nok ikke op. Sig til BIF, at de skal da holde op med at skabe sig over at Wilczek smutter til FCK - hold da op med det pjat, de får jo en anden angriber! :thumbsup: ingen problem....

Jeg er med i koret der siger at det vil være en falliterklæring med denne transfer.

Selvfølgelig kan han erstattes, det er jo ikke det folk siger, og hvis du tror, vi tror AaB rykker ned, så må jeg skuffe dig. Det er følelser, det er AaBs top 1-3 bedste spiller i sidste sæson, han kæmper altid lige meget om vi er bagud eller foran, han fører an, han tilbringer vores træningskultur noget kulør.

Men jeg forstår også dit håb om at IAO er fantastisk, og det håber vi andre også. Men LIGE den her, den er næsten mere "træls" end Lucas til FCK.
Dine sammenligninger er helt i skoven. Jeg har ikke sagt noget om nedrykning, men det er lidt en ynk at læse at vi skal være utroligt kede af at miste en one-season wonder til AGF.
Det overlever vi nok.
Særligt hvis AGF sætter transferrekord for ham.
Lur mig om ikke du havde sagt noget andet, hvis det var Allan der havde skrevet under på den aftale.

"One season wonder" - måske, jeg tror det ikke, vi får se.

Hans tekniske niveau og høje arbejdsradius kan ikke diskuteres. Han passede super godt ind på holdet og var meget af det både du og jeg skreg på til midtbanen da duen der hed MC - Abildgaard. Efter min mening var han sæsonens bedste spiller for os. Selvfølgelig ikke på Lucas niveau men så heller ikke skadet i store dele af sæsonen.

Det kan godt være at det koldt og kynisk er en fornuftig bussiness case, men vi skal også have et hold der fungerer. Indtil videre har Inge hentet en række uprøvede spillere, som skal blive spændende at se, hvad kan byde ind med. Vi mister en af de bedste spillere fra det hold vi var ved at bygge op. Vores stjernespillers bonkammerat. Igen er det AGF der stjæler hos os, og de har manifesteret at de på nuværende tidspunkt bare er en større og mere attraktiv klub end AaB, desværre.

Meget skuffet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 08:53

Analysen må være at AaB vil gå over til en 3-4-3 permanent nu når Okore har forlænget, og vi høre også der skal hentes flere forsvarsspillere ind. Dvs de 2 på midtbanen skal kunne operere begge veje, og det man har set til PO er at han er god fremadrettet men ikke god i det defensive arbejder hvor han også tager ALT for store chancer i hans spil. Derfor blev han også brugt som 9er, men man vil helt sikkert begynde at arbejde med en mere angribende 9er fremadrettet, derfor Prica etc....og så er PO måske kommet lidt i ingen mands land,.og hvis GF så står med 10 millioner, jamen så slår man til....

Edit: glemte noget at skrive "FORHELVEDE DA OGSÅ!!!!" ;)

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af PFA » 19. aug 2020, 08:55

Så skal der findes eb verbal general til den midtbane, Olsen kan ikke erstattes internt. Hvis man får omkring 10 mil for en spiller man selv har givet 1 mil for, så er det forretningsmæssigt en god handel. Olsen er også kendt som en spiller der ikke slår rødder i de klubber han er i, havde dog håbet på han var blevet noget længere, han fight og energi kommer vi til at mangle. Men set over hele sidste sæson var der også mange udfald, så han kan erstattes men skal godt nok være en med noget erfaring til den midtbane vi skal have ind.

Hvem er den næste profil der ryger? Ross, Rinne eller Lucas? Håber så vi er færdige med at sælge til superliga hold, har dog bange anelser omkring Ross er på blokken hos FCK som mangler til det centraleforsvar, og med deres fokus på køb af unge danskespillere er han vel det mest oplagte bud.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. aug 2020, 08:55

Jeg tror sagtens, at PO kan erstates selvom det er en spiller jeg var blevet glad for. Mit problem er afgjort mere, at vi svækker os selv og styrker en konkurrent. havde vi kunnet få pengen et andet sted for en spiller vi fik for en slik for et år siden var det jo fint i og for sig. Problemet er, at vi nu er svækkede og GF er styrkede og der altid er en risiko når vi skal erstatte en spiller. Der hviler et kæmpe pres på Inge nu.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2020, 08:57

Altså hvis det er PO ønske og AGF stod med millionerne. Så er den jo ikke længere.
Jeg er fuld af fortrøstning. Inge skal nok sørge for vi er stærkere når vinduet lukker, end vi var da det åbnede.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 08:58

Ja. Farvel og tak til Inge. I kan pisse af med jeres case snak. Der er mere til en fodboldtrup end bare summen af de enkelte spillere. Olsen er en spiller der giver noget til helheden, selvom han måske individuelt er en lidt dårligere spiller end eksempelvis Fossum.

Inge skal virkelig imponere mig over det næste års tid. Indtil nu er min agtelse for manden kun gået ned. Og jeg frygter han er ved at smadre hvad der ellers var konturene til en rigtig stærk trup.

Det er vel i øvrigt 2 folk der mangler til den centrale midtbane nu. Jeg håber ikke portugiseren er tiltænkt start-11'eren.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 19. aug 2020, 08:58

Gaarde6 skrev:
19. aug 2020, 08:57
Altså hvis det er PO ønske og AGF stod med millionerne. Så er den jo ikke længere.
Jeg er fuld af fortrøstning. Inge skal nok sørge for vi er stærkere når vinduet lukker, end vi var da det åbnede.
Helt, helt enig. Folk maler fanden på væggen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 08:59

Hanga skrev:
19. aug 2020, 08:53
Lur mig om ikke du havde sagt noget andet, hvis det var Allan der havde skrevet under på den aftale.

Hans tekniske niveau og høje arbejdsradius kan ikke diskuteres. Han passede super godt ind på holdet og var meget af det både du og jeg skreg på til midtbanen da duen der hed MC - Abildgaard. Efter min mening var han sæsonens bedste spiller for os. Selvfølgelig ikke på Lucas niveau men så heller ikke skadet i store dele af sæsonen.

Det kan godt være at det koldt og kynisk er en fornuftig bussiness case, men vi skal også have et hold der fungerer. Indtil videre har Inge hentet en række uprøvede spillere, som skal blive spændende at se, hvad kan byde ind med. Vi mister en af de bedste spillere fra det hold vi var ved at bygge op. Igen er det AGF der stjæler hos os, og de har manifesteret at de på nuværende tidspunkt bare er en større og mere attraktiv klub end AaB, desværre.

Meget skuffet.
Man kan vel ikke tillade sig at være sur over at Patrick O., vores 3. bedste midtbanespiller, får vores rivaler til at sætte transferrekord.

Teknik og arbejdsradius var over middel - det samme med presspillet. Til gengæld glemmer folk også alle hans fejl, og lader sig forblænde af at han kom som en nobody ingen havde forventninger til. Han har leveret den ene gode sæson i hele hans karriere, og nu kommer han til Århus hvor presset er langt større, særligt nu.
Der er ingen garanti for at det går godt, og hvis det kan holde Okore og Rinne i klubben denne sæson med, så er det godt givet ud. Der var minimalt videresalgspotentiale i Patrick O., der er for langsom til større ligaer.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2020, 09:01

Jakobsen skrev:
19. aug 2020, 08:55
Jeg tror sagtens, at PO kan erstates selvom det er en spiller jeg var blevet glad for. Mit problem er afgjort mere, at vi svækker os selv og styrker en konkurrent. havde vi kunnet få pengen et andet sted for en spiller vi fik for en slik for et år siden var det jo fint i og for sig. Problemet er, at vi nu er svækkede og GF er styrkede og der altid er en risiko når vi skal erstatte en spiller. Der hviler et kæmpe pres på Inge nu.
Nu er vinduet jo ikke lukket, så vi ved jo reelt ikke om vi er svækket.
Lad os nu se, hvem vi henter før vi maler fanden på væggen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 09:03

Og kan vi ikke lige lade være med at lade som om, at den ultimative succes ved spillerkøb er hvorvidt vi kan tjene penge på dem eller ej. Der er altså også folk der skal levere resultaterne og piske holdet frem på banen. Og her kan jeg sagtens se Olsen være mere end 10 millioner værd over det næste år.

Hvis denne sæson ender dårligere end sidste sæson, så er folk vel til gengæld enige om, at Inge har dumpet sit første år med et brag?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2020, 09:04

PFA skrev:
Så skal der findes eb verbal general til den midtbane, Olsen kan ikke erstattes internt. Hvis man får omkring 10 mil for en spiller man selv har givet 1 mil for, så er det forretningsmæssigt en god handel. Olsen er også kendt som en spiller der ikke slår rødder i de klubber han er i, havde dog håbet på han var blevet noget længere, han fight og energi kommer vi til at mangle. Men set over hele sidste sæson var der også mange udfald, så han kan erstattes men skal godt nok være en med noget erfaring til den midtbane vi skal have ind.

Hvem er den næste profil der ryger? Ross, Rinne eller Lucas? Håber så vi er færdige med at sælge til superliga hold, har dog bange anelser omkring Ross er på blokken hos FCK som mangler til det centraleforsvar, og med deres fokus på køb af unge danskespillere er han vel det mest oplagte bud.
Spørgsmålet er så, om det er Pedro Ferreira, som er erstatningen for PO. Ferreira er dog mest def. midt, så jeg tror på 2 stk. midtbanespillere ind.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2020, 09:05

Nåda. Virkelig en ekstremt mystisk handel, som jeg kun kan kan vride ind i noget, der giver mening, hvis pengene har været virkelig gode, og hvis AaB samtidig har vurderet (som andre peger på), at PO dels ikke passer optimalt ind i spillet med sin chancebetonede stil OG at de kan erstatte ham med noget bedre.

Men det rimer fandeme dårligt på, at man lige har forlænget med manden, og at han vel var et af de sikreste navne i start-11.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 19. aug 2020, 09:05

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 08:58
Ja. Farvel og tak til Inge. I kan pisse af med jeres case snak. Der er mere til en fodboldtrup end bare summen af de enkelte spillere. Olsen er en spiller der giver noget til helheden, selvom han måske individuelt er en lidt dårligere spiller end eksempelvis Fossum.

Inge skal virkelig imponere mig over det næste års tid. Indtil nu er min agtelse for manden kun gået ned. Og jeg frygter han er ved at smadre hvad der ellers var konturene til en rigtig stærk trup.
Mit syn på IA har godt nok også lidt et alvorligt knæk på den her transfer. Spørgsmålet er om det er af nød vi sælger ud, for så har jeg svært ved at se hvordan vi skal kunne hente en fuldgod erstatning til midtbanen der kan bidrage fra dag ét. IA åbner endda op for at vi måske må erstatte ham internet, hvilket simpelthen vil være for åndsvagt.

Bongo123456
Junior
Junior
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af Bongo123456 » 19. aug 2020, 09:06

FIDEL skrev:
19. aug 2020, 09:04
PFA skrev:

Spørgsmålet er så, om det er Pedro Ferreira, som er erstatningen for PO. Ferreira er dog mest def. midt, så jeg tror på 2 stk. midtbanespillere ind.
Mit bud er Nicolai Thomsen - vent og se....:)

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 09:06

Buzz Killington skrev:
19. aug 2020, 07:34
Bongo123456 skrev:
19. aug 2020, 07:14
Nordjyske bringer idag en snak med Inge Andre Olsen. Han fortæller, at AaB ikke er færdige med at handle.
Han forventer, at der kommer to forsvare og en midtbane mere ind. Det bliver nogen med erfaring og fortæller at han arbejder med flere emner.
Ligeså fortæller han, at der kommer en del afgange af spillere som bliver i overskud.

Nordjyske skirver også, at der lige er stor interesse for Patrik Olsen og Mathias Ross. Og Inge Andre Olsen bekræfter, at AaB i øjeblikket forhandler salg af spillere - dog uden at sætte navn på, dog bekræfter han er interresse for Patrik Olsen.
Han harer slutter af med at sige: Sælger vi en erfaren spiller, så kommer der også en erfaren spiller ind.
To forsvarer? Der er vel ikke brug for mere erfaring til forsvarskæden, med mindre en af de tre sikre er på vej ud. Så det lyder som at Ross er ved at blive byttet til kontanter. Hvis vi får 25+ mio for ham, er det helt fint og fair. Noget andet er at hvis Olsen er på vej væk, så skulle man forvente at der var mere end én midtbanespiller på vej. Pedro var jo - antageligvis - allerede på vej før det spekulerede Olsen-bud.
Medmindre Ross er på vej væk er det vel ham backen fra Juve + Okore han tæller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 09:07

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 09:03
Og kan vi ikke lige lade være med at lade som om, at den ultimative succes ved spillerkøb er hvorvidt vi kan tjene penge på dem eller ej. Der er altså også folk der skal levere resultaterne og piske holdet frem på banen. Og her kan jeg sagtens se Olsen være mere end 10 millioner værd over det næste år.

Hvis denne sæson ender dårligere end sidste sæson, så er folk vel til gengæld enige om, at Inge har dumpet sit første år med et brag?
Nej, det kan vi ikke blive enige om. Specielt ikke når man har valgt at købe unge spillere som først peaker om et par år. Ideen med at tjene penge er at vi på sigt kan styrke os. Der er da ingen der nogensinde herinde har givet udtryk for at pengene i sig selv var et mål.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. aug 2020, 09:07

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 08:59
Hanga skrev:
19. aug 2020, 08:53

Det kan godt være at det koldt og kynisk er en fornuftig bussiness case, men vi skal også have et hold der fungerer. Indtil videre har Inge hentet en række uprøvede spillere, som skal blive spændende at se, hvad kan byde ind med. Vi mister en af de bedste spillere fra det hold vi var ved at bygge op. Igen er det AGF der stjæler hos os, og de har manifesteret at de på nuværende tidspunkt bare er en større og mere attraktiv klub end AaB, desværre.

Meget skuffet.
Man kan vel ikke tillade sig at være sur over at Patrick O., vores 3. bedste midtbanespiller, får vores rivaler til at sætte transferrekord.

Teknik og arbejdsradius var over middel - det samme med presspillet. Til gengæld glemmer folk også alle hans fejl, og lader sig forblænde af at han kom som en nobody ingen havde forventninger til. Han har leveret den ene gode sæson i hele hans karriere, og nu kommer han til Århus hvor presset er langt større, særligt nu.
Der er ingen garanti for at det går godt, og hvis det kan holde Okore og Rinne i klubben denne sæson med, så er det godt givet ud. Der var minimalt videresalgspotentiale i Patrick O., der er for langsom til større ligaer.
Vi opjusterer regnskabet med 3 mio. kr.
Enten er der sat en seriøst sum penge af til geninvestering, eller også er den transfersum ikke så højt som der håbes. Jeg tænker Sorgenfri har ramt plet med en pris på godt 1 mio. euro.

Det synes jeg ikke er meget for sidste sæsones bedste spiller. Ja han er 26 men dermed også en spiller med mange år tilbage. Han bliver aldrig et kæmpe salg nej, men kunne have været en habil spiller for os i flere år, eller et okay salg til udlandet. Hvorfor lige til AGF, når transfersummen øjensynligt ikke er større?

Baseret på sidste sæson er han ikke kun truppens 3. bedste midtbanespiller. I mine øjne overstrålede han de andre, derfor synes jeg det er helt gak at sælge ham nu, for sådan et beløb til en direkte konkurrent.

Og så er han i øvrigt en af de få vi havde i truppen, der har den mere flamboyante og her kommer jeg attitude som har bidraget positivt til trupsammensætningen. Samt vores stjernespillers bedste ven på holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2020, 09:07

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 09:03

Skal vi nu ikke lige se, hvordan truppen ser ud, inden vi snakker om, hvor vi ender og, hvor meget Patrick Olsen er værd?
det kan jo være vi henter en endnu bedre spiller.
Synes Inge kommer godt rundt om det hele i den nye ripodsten. Sælger vi en etableret spiller, skal der en ny etableret spiller ind.
Han kommer også ind på, at vi skal til at spille med i top 4.
Jeg tror helt sikkert der ligger en plan klar. Og jeg er også sikker på vores hold er stærkere når vinduet lukker end det var i sidste sæson.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 09:07

Bongo123456 skrev:
19. aug 2020, 09:06
FIDEL skrev:
19. aug 2020, 09:04
PFA skrev:

Mit bud er Nicolai Thomsen - vent og se....:)
Ja så kan man da i hvert fald begynde at tale om tillidsbrud.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 09:08

Funky skrev:
19. aug 2020, 09:05
Nåda. Virkelig en ekstremt mystisk handel, som jeg kun kan kan vride ind i noget, der giver mening, hvis pengene har været virkelig gode, og hvis AaB samtidig har vurderet (som andre peger på), at PO dels ikke passer optimalt ind i spillet med sin chancebetonede stil OG at de kan erstatte ham med noget bedre.

Men det rimer fandeme dårligt på, at man lige har forlænget med manden, og at han vel var et af de sikreste navne i start-11.
Hvis IAO har fået 8-9 mio og har stor tiltro til egne evner på transfermarkedet, så vurderer han nok at han kan få mere for de penge.

Jeg er dog voldsomt skuffet over denne handel. Det lader vitterligt til vi er med i et spil football manager.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst