Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 09:11

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 09:03
Hvis denne sæson ender dårligere end sidste sæson, så er folk vel til gengæld enige om, at Inge har dumpet sit første år med et brag?

1. Vi er enige om, at AaB forsøger at sætte en helt ny retning, ikke? Bl.a. for at rette op på nogle af de ting, der har forhindret succes de senere år.
I så fald er det fuldstændig uholdbart overhovedet at diskutere hvorvidt vores nye sportschef er en fiasko. Det er et langt, sejt træk og vi har kun haft et halvt år med de centrale figurer der skal bære det.

2. Jeg forstår ikke dommedagsretorikken. AaB har solgt en central spiller, ja, men ikke en uerstattelig spiller. Og ovenikøbet tjent godt på ham. Hvis Inge har fået AGF til at sætte transferrekord for Patrick Olsen, der parantes bemærket er 26 år, så er det ikke helt skidt.
Patrick Olsen har været fodboldnomade hele sit professionelle liv, og er født og opvokset på Vestegnen. At han skulle slå rødder her er urealistisk.

Munken83
2. div
2. div
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Indlæg af Munken83 » 19. aug 2020, 09:12

Kunne det tænkes, at PO ved forlængelsen havde fået en frikøbsklausul ind der gjorde at han kunne skifte ved et bestemt bud?

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 19. aug 2020, 09:13

Money talks bullshit walks

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 19. aug 2020, 09:14

Ét skridt frem og to tilbage, IAO. Indtil i nat troede vi alle vel at PO fortsat skulle være en af de bærende kræfter på holdet. Hold kæft en bitter pille at sluge. Endnu værre er det vel, at det meget godt illustrer at magtbalancen er rykket, når lobotomi-drengene bare stjæler en top 3 spiller fra os, for en slik.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2020, 09:14

Virkelig mystisk og overraskende transfer, og meget skuffende. Vi skal nu ud og hente en spiller til toppen af hierarkiet både på og uden for banen, og det er både meget dyrt og meget svært.

Der må stikke et eller andet under - hvorfor skulle Patrik ville skifte kort efter forlængelse af kontrakten? AGF er på ingen måde et skridt opad - med mindre de seriøst har sprængt løn-banken.

Jeg er MEGET skeptisk over for, at Inge kan hente en 1:1-afløser.

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 19. aug 2020, 09:15

Når man hører Patrick Olsens kommenterer, så lader det til, at det er en drømmedestination for ham med AGF og David. Jeg tænker ikke det er ulogisk, at han har presset lidt på.

Jeg forstår ham til gengæld ikke. Han har for første gang i sit liv fundet et miljø, han kan præstere i.

Jeg har 100% tiltro til Inge, indtil han ikke fortjener det længere. Det her ændrer ikke på det.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. aug 2020, 09:16

RufusTheDog skrev:
19. aug 2020, 09:14
Ét skridt frem og to tilbage, IAO. Indtil i nat troede vi alle vel at PO fortsat skulle være en af de bærende kræfter på holdet. Hold kæft en bitter pille at sluge. Endnu værre er det vel, at det meget godt illustrer at magtbalancen er rykket, når lobotomi-drengene bare stjæler en top 3 spiller fra os, for en slik.
Fuldstændig, det må selv de største AGF fornægtere herinde efterhånden erkende. De napper lige et talent vi gerne ville forlænge med, og en af de sikreste kort i start elleveren. Det ville være fuldstændig utopi at det skulle ske den anden vej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 09:17

Hanga skrev:
19. aug 2020, 09:07
I mine øjne overstrålede han de andre, derfor synes jeg det er helt gak at sælge ham nu, for sådan et beløb til en direkte konkurrent.
Og så er han i øvrigt en af de få vi havde i truppen, der har den mere flamboyante og her kommer jeg attitude som har bidraget positivt til trupsammensætningen. Samt vores stjernespillers bedste ven på holdet.
Udelukkende i kraft af at han kom for pebernødder. Han gjorde en forskel, ja, men folk lukkede også øjnene for hans mangler. Hans boldtab, hans langsomme tilbageløb osv. Taler vi value for money er han klart en af de bedste signings i flere år, og attityden var jeg også vild med. Men sæsonens spiller - aaaarh. Jacob Rinne var f.eks. top 2-målmand i den nyligt overståede sæson.

Han er ikke Lucas' bedste ven på holdet. Det er ikke en han rejser med, fejrer børnefødselsdag med osv. - det er vist en myte.

Vi har allerede vist, at vi kan hente potente navne. Så lad os nu se.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 09:18

Det skræmmer mig virkelig at holdet fra den ene sæson til den anden pludselig skal fyldes med udlændinge. Jeg er med på at prisen sikkert har været fin for PO, men selv hvis IAO køber en stjerne i Norge, så ved han ikke om vedkommende matcher AaB ligeså meget som PO.

Og så er det altså et signal at sende en top 2 spiller fra sidste sæson til en af vores nærmeste konkurrenter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 19. aug 2020, 09:18

Et glimerende salg. Et salg som formentlig har kostet AGF mange penge (transfer + en fem årig kontrakt). Patrick O. er sgu hurtigt glemt. Han var én sæson. Hvor han dælme også fået kritik og haft en håbløs attitude i visse kampe. Hvis AGF vil være det nye OB så skal vi endelige lade dem være det. Det gik glimrende sidst.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2020, 09:18

Hanga skrev:
19. aug 2020, 09:16
RufusTheDog skrev:
Fuldstændig, det må selv de største AGF fornægtere herinde efterhånden erkende. De napper lige et talent vi gerne ville forlænge med, og en af de sikreste kort i start elleveren. Det ville være fuldstændig utopi at det skulle ske den anden vej.
Det er vel ikke anderledes, end at hvis vi får en bedre sæson en AGF så var det en god handel, gør vi ikke er den dårlig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 09:20

Det er da måske bare mig der har misforstået hvad Inge egentlig mente, da han snakkede om forstærkninger i alle tre kæder, Jeg antog måske noget naivt at vi ville komme styrkede ud af vinduet og kunne arbejde videre med en ret solid stamme. Olsen har nogle kvaliteter jeg synes kan være rigtig svære at finde. Og som vi har savnet siden Risgaard var på toppen.

Det fodboldmæssige er der sikkert andre der kan udfylde, men viljen og det intense pres over nærmest hele banen bliver svært at finde i en spiller der er på samme tekniske niveau. Nu snakker vi jo selv meget om attituden og vindervilje i truppen. Det er da om noget hvad Olsen bidrager med, og noget hvor man endelig har kunne mærke nogle spillere der har forventninger til folkene omkring sig.

Den rolle kan jeg ikke se andre i truppen overtage lige med det første.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. aug 2020, 09:23

Pastorius skrev:
19. aug 2020, 09:18
Hanga skrev:
RufusTheDog skrev:
Det er vel ikke anderledes, end at hvis vi får en bedre sæson en AGF så var det en god handel, gør vi ikke er den dårlig.
Det var alligevel noget af en forsimpling hvor en helt sæson skal koges ned til én spiller.

Det er det faktum, at spillere som vi enten gerne vil forlænge med eller som var bærende spillere på holdet, forlader os til fordel for AGF. Det sker ikke den anden vej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 09:25

Vi må nok være enige om at være rygende uenige herinde på forummet.

Jeg kan ikke se det store problem so far, men den holdning har jeg også udelukkende fordi jeg regner med en fornuftig erstatning.

Patrick Olsen var ikke uerstattelig, og ikke nogen kulturbærer. Han har ikke slået rod ét eneste sted i sit professionelle liv, så hvorfor AaB.

Han er en super case for os, for ingen ville røre ham med en ildtang da vi hentede ham, og nu har vi fået AGF til at sætte transferrekord.

Jeg håber vi får en fin erstatning på plads.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2020, 09:26

Hanga skrev:
19. aug 2020, 09:23
Pastorius skrev:
19. aug 2020, 09:18
Hanga skrev:
RufusTheDog skrev:
Det var alligevel noget af en forsimpling hvor en helt sæson skal koges ned til én spiller.

Det er det faktum, at spillere som vi enten gerne vil forlænge med eller som var bærende spillere på holdet, forlader os til fordel for AGF. Det sker ikke den anden vej.
Jo, men hvad AGF har købt ved os, og under hvilke omstændigheder er kun et problem, hvis de rent faktisk er bedre end os
Med venlig Hilsen
--
Robert

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 19. aug 2020, 09:26

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 09:25
Vi må nok være enige om at være rygende uenige herinde på forummet.

Jeg kan ikke se det store problem so far, men den holdning har jeg også udelukkende fordi jeg regner med en fornuftig erstatning.

Patrick Olsen var ikke uerstattelig, og ikke nogen kulturbærer. Han har ikke slået rod ét eneste sted i sit professionelle liv, så hvorfor AaB.

Han er en super case for os, for ingen ville røre ham med en ildtang da vi hentede ham, og nu har vi fået AGF til at sætte transferrekord.

Jeg håber vi får en fin erstatning på plads.
Hvis så vi heller ikke er tvunget ud i at skulle skibbe Ross afsted.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 19. aug 2020, 09:27

Virkelig skuffende transfer uagtet at vi får flere millioner for PO. Som jeg skrev igår så er PO en vigtig spiller på holdet og har vel udviklet sig til at være vores 2. bedste spiller efter Lucas. At handlen går til AGF vidner bare om de to klubbers styrkeforhold lige pt. Når de både får en af vores stor talenter, samt spiller. Min tillid og tro på IA har squ lidt et ordentlig knæk efter den her transfer. Nu er der ihvertfald store forventerninger til hvem vi henter, og det har ikke at være en lottokupon fra udlandet. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 09:27

Hanga skrev:
19. aug 2020, 09:23
Der er en væsentlig forskel. Vi SKULLE ikke sælge til AGF denne gang. Tengstedt røg på fri. Klubben har selv valgt at skille sig af med Olsen her, og vurderet at han ikke er det værd som AGF har villet give for ham. Derfor har vi selv skubbet ham ud af døren - formentlig fordi vi har bedre på bedding.
Hvis vi ville sætte transferrekord for Bror Blume, så ville AGF nu nok også sælge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 09:30

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 09:17
Hanga skrev:
19. aug 2020, 09:07
I mine øjne overstrålede han de andre, derfor synes jeg det er helt gak at sælge ham nu, for sådan et beløb til en direkte konkurrent.
Og så er han i øvrigt en af de få vi havde i truppen, der har den mere flamboyante og her kommer jeg attitude som har bidraget positivt til trupsammensætningen. Samt vores stjernespillers bedste ven på holdet.
Udelukkende i kraft af at han kom for pebernødder. Han gjorde en forskel, ja, men folk lukkede også øjnene for hans mangler. Hans boldtab, hans langsomme tilbageløb osv.

Han er ikke Lucas' bedste ven på holdet. Det er ikke en han rejser med, fejrer børnefødselsdag med osv. - det er vist en myte.

Vi har allerede vist, at vi kan hente potente navne. Så lad os nu se.
Enig. Altså, han er en god afslutter, har hurtige fusser, men han har en tendens til at blive mast når det bliver for fysisk. Og hans lange afleveringer er sjuskede. Han har passet glimrende til AaB hvor vi spiller hurtigt og hvor der var konstant bevægelse omkring ham fra boldfaste spillere der kan modtage hans korte afleveringer. Hans gennembrud er i høj grad udtryk for vi faktisk har nogle pisse gode folk omkring ham. Og jeg tror det er det vi skal sætte vores lid til.

Af samme grund kan jeg ikke se ham have samme success i Aarhus. Han er ikke en Amini-type der selv står for de hurtige gennembrudsløb med bold. Han skal spille sig frem på banen. Men han har ikke bevægelsen omkring sig til at fungere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

huzaza
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Indlæg af huzaza » 19. aug 2020, 09:30

Klam præsentation hvor han står og klapper AGF logoet :|

Han er en klassespiller men også en nomade og går efter pengene. Fred være med det, han er blot en parantes i AaB´s historie..

Stoler på Inge har en plan - lad nu manden få lidt snor.. :aabfan:

Låst