Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 09:32

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 09:25
Patrick Olsen var ikke uerstattelig, og ikke nogen kulturbærer. Han har ikke slået rod ét eneste sted i sit professionelle liv, så hvorfor AaB.
Jeg synes da netop at han har vist sig som en potentiel kulturbærer, og rent faktisk med en kultur der er værd at bære videre på. Han har jo i den grad en noget andet frembrusen end Kusk, Lucas, Thomsen, Magnus, Abildgaard osv osv osv. Han har om nogen noget af den hårdhed og vilje som vores egne unge spillere kunne få gavn af, og en personlighedstype der passer rigtig godt til den måde vi øjensyneligt gerne vil spille på. Og det er faktisk mest det jeg er bange for at vi sender videre til en rival som pt har fin succes med at opbygge en kultur ala den Olsen står for.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2020, 09:34

Glemmer folk ikke lidt Patrick O i det her?
Hvis han virkelig ønskede denne transfer, hvad så?
Ved godt det er nemt at skyde efter Inge. Det nægter jeg altså at gøre, før jeg ser truppen til den nye sæson. Jeg er stadig overbevist om vi er styrket i forhold til sidste sæson, når vinduet lukker.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 19. aug 2020, 09:35

Folk overvurderer generelt bare Patrick Olsen. Han har gjort det rigtigt godt, men han er på ingen måde uerstattelig, og på ingen måde en spiller der har et specielt bånd til klubben.

Bruno
2. div
2. div

Indlæg af Bruno » 19. aug 2020, 09:37

Patrick O er en so. Punktum.

At han er på linje med AGF's fans i deres patetiske falden på halen over klubbens eneste hæderlige resultat i det 21. århundrede/i den grad er en sucker for mammon, siger mest om ham.

Han er langt fra uerstattelig, men det er jo uomtvisteligt, at AaB nu har styrket, hvad der må formodes at være en direkte konkurrent i den kommende sæson.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2020, 09:37

Fakta: Der er MAXIMALT pres på Inge nu. Og han skal for første gang prøve kræfter med at hente reelle forstærkninger til holdet - ikke "bare" sulte ungdomsspillere, der kan lægge pres på de etablerede spillere nedefra. Og det er altså en HELT anden udfordring. Hans netværk i Europa (ikke Skandinavien) skal levere nu, for vi skal altså op på en for AaB ret høj hylde for at erstatte Olsens betydning på og uden for banen. Og det kan blive dyrt - også så dyrt, at vi måske har solgt for billigt..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. aug 2020, 09:38

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 09:32
Julgranen skrev:
Patrick Olsen var ikke uerstattelig, og ikke nogen kulturbærer. Han har ikke slået rod ét eneste sted i sit professionelle liv, så hvorfor AaB.
Jeg synes da netop at han har vist sig som en potentiel kulturbærer, og rent faktisk med en kultur der er værd at bære videre på. Han har jo i den grad en noget andet frembrusen end Kusk, Lucas, Thomsen, Magnus, Abildgaard osv osv osv. Han har om nogen noget af den hårdhed og vilje som vores egne unge spillere kunne få gavn af, og en personlighedstype der passer rigtig godt til den måde vi øjensyneligt gerne vil spille på. Og det er faktisk mest det jeg er bange for at vi sender videre til en rival som pt har fin succes med at opbygge en kultur ala den Olsen står for.
Enig Jonas. Både på og uden for banen gav PO et stort udbytte og var en spiller jeg forventede skulle være en del af fundamentet. Så kan Iver Fossum have været nok så talentfuld og løbe nok så mange meter, han har set fra min stol ikke haft samme indflydelse på holdet... og så kostede PO ikke i nærheden af det samme på lønsedlen.

Nå, jeg skal sluge den og komme videre...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 09:38

jonas386 skrev:
Han er nu oppe på 9 klubber på 9 år? En kulturbærer er en der viderefører noget, og det var der vist ingen chance for. Når David om et år er videre fra AGF så kan han ligeså vel være på vej. Der er en grund til at han ikke har passet ind særligt mange steder.

Det kan godt være, men nu har vi fået andre ind udefra der bl.a. er hentet for det samme, så det er jeg ikke så nervøs for.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 09:40

BoT skrev:
19. aug 2020, 09:37
Fakta: Der er MAXIMALT pres på Inge nu. Og han skal for første gang prøve kræfter med at hente reelle forstærkninger til holdet - ikke "bare" sulte ungdomsspillere, der kan lægge pres på de etablerede spillere nedefra. Og det er altså en HELT anden udfordring. Hans netværk i Europa (ikke Skandinavien) skal levere nu, for vi skal altså op på en for AaB ret høj hylde for at erstatte Olsens betydning på og uden for banen. Og det kan blive dyrt - også så dyrt, at vi måske har solgt for billigt..
Ja, det er da rigtigt, og specielt på dette (relativt kritiske) tidspunkt. Men modsat Allan Gaarde HAR han jo så også et netværk, og også et der forgrener sig ind i nogle af de helt store spillere på agent-markedet.

Vi må se hvad han hiver op af hatten.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. aug 2020, 09:42

Hvis vi får Thomsen som erstatning så bliver jeg skuffet. Thomsen er god, men han er blevet for tung i FCK.

Inge skal virkelig hive en god kanin op at hatten før det her giver mening.

sjovt der ingen rygter er i artiklen om hvad AGF har betalt.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 19. aug 2020, 09:42

Var det egentlig ikke David Nielsen der droppede ham i strømsgodset?

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 19. aug 2020, 09:44

Hanga skrev:
19. aug 2020, 09:38
jonas386 skrev:
Julgranen skrev:
Enig Jonas. Både på og uden for banen gav PO et stort udbytte og var en spiller jeg forventede skulle være en del af fundamentet. Så kan Iver Fossum have været nok så talentfuld og løbe nok så mange meter, han har set fra min stol ikke haft samme indflydelse på holdet... og så kostede PO ikke i nærheden af det samme på lønsedlen.

Nå, jeg skal sluge den og komme videre...
PO passede ikke ind i vores nye 3-4-3 system. Han fylder for lidt som én af to centrale spillere + han laver ind imellem for satsede ting så langt tilbage på banen.

Fordi han ikke passer ind, blev han smidt frem i angrebet her efter corona-pausen. Det var en nødløsning, som fungerede. Men vel ikke noget, som nogen ser som en permanent løsning i vores angreb? Tidligere har han i 3-4-3 være prøvet på kanten uden succes.

Så han er blevet lidt til overs efter vores systemskifte. Så er det vel godkendt at indkassere en transfer på ham?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2020, 09:46

gravballe skrev:Hvis vi får Thomsen som erstatning så bliver jeg skuffet. Thomsen er god, men han er blevet for tung i FCK.

Thomsen har aldrig set god ud i FCK og ikke spillet meget. Han kan sagtens komme til at gøre det godt hos os, men han skal nok bruge nogle måneder på at komme i nærheden af det rigtige niveau
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 19. aug 2020, 09:46

Om det er en god økonomisk case for AaB er jeg fløjtende ligeglad med. For mig er det resultaterne på banen som tæller, og her havde vi i Patrick Olsen en spiller, som fungerede rigtig godt, scorede mål og havde en rigtig god attitude. Han vil vinde, og er ikke en af dem, som bare vil være med.

Vi har så tit talt om stille nordjyske drenge, der går og gemmer sig. Patrick Olsen kom med præcis det modsatte så også uden for banen, er det et stort tab. Med den store tilgang af eksotiske navne, er der også brug for at bevare en god stamme og kontinuitet i truppen, så også i den henseende er det lidt af en bet at sælge ud fra toppen af hierarkiet.

Den er svær at sluge, den her.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2020, 09:47

Pastorius skrev:
19. aug 2020, 09:46
gravballe skrev:Hvis vi får Thomsen som erstatning så bliver jeg skuffet. Thomsen er god, men han er blevet for tung i FCK.

Thomsen har aldrig set god ud i FCK og ikke spillet meget. Han kan sagtens komme til at gøre det godt hos os, men han skal nok bruge nogle måneder på at komme i nærheden af det rigtige niveau
Han skal ihvertfald tabe sig et par kilo...........på hver kind.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 09:49

PeterS skrev:
19. aug 2020, 09:42
Var det egentlig ikke David Nielsen der droppede ham i strømsgodset?
Tjoh. Han spillede der jo i 2014, og der blev Ronny Deila sendt videre til udlandet i juni. Men han fik ikke meget spilletid.

David Nielsen var dog svært glad for tilføjelsen af ham dengang: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/Dav ... ske-ideer/

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 19. aug 2020, 09:50

gravballe skrev:
19. aug 2020, 09:42
Hvis vi får Thomsen som erstatning så bliver jeg skuffet. Thomsen er god, men han er blevet for tung i FCK.

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk vil have Thomsen hjem. Manden nyder københavnerlivstilen og har ikke præsteret en skid i 5 år. Han har knap nok siddet på bænken i størstedelen af tiden..

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. aug 2020, 09:53

FIDEL skrev:
19. aug 2020, 09:47
Pastorius skrev:
19. aug 2020, 09:46

Han skal ihvertfald tabe sig et par kilo...........på hver kind.
Det er bare så fanden uopfindsomt.. Han har jo ikke været rigtig god siden han forlod os. Vi skal have en spiller ind der fra dag et man levere, ikke en der skal bruge et år på at komme i form.

Thomsen man sikkert blive en god spiller men ikke her. Så skal det være fordi vi kan få ham ind som et billigt genopretnings projekt, men han skal ikke være købt som starter

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 19. aug 2020, 09:54

Gaarde6 skrev:
19. aug 2020, 09:34
Glemmer folk ikke lidt Patrick O i det her?
Hvis han virkelig ønskede denne transfer, hvad så?
Ved godt det er nemt at skyde efter Inge. Det nægter jeg altså at gøre, før jeg ser truppen til den nye sæson. Jeg er stadig overbevist om vi er styrket i forhold til sidste sæson, når vinduet lukker.
Glemmer Patrick O? Han har intet at skulle sige indtil AaB har accepteret et bud. Han havde underskrevet en kontrakt frem til 2023, og den overholder han selvfølgelig lige indtil det ikke længere er aktuelt.

Fastland
2. div
2. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Fastland » 19. aug 2020, 09:54

Er virkelog også spændt på, at se hvad Inge finder på. Vi skal altså ikke til at blive det nye Esbjerg, Vejle, Silkeborg, hvor vi kun henter ukendte udlændinge og tror de kan sikre os top 4. Er ikke videre imponeret over dette transfervindue.
Indtil videre har vi kun hentet nogle unge spillere, sikkert spændende spillere, men forhåbeligt ikke den hat, hvor vi lægger alle vores æg!
Vi skal altså ud og ha spillere til start 11 nu!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2020, 09:55

Så er der måske noget om Fisse-Mike-rygtet, selvom han er 32 år.

Låst