Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2020, 21:23

emenike skrev:
31. aug 2020, 21:05
Legum Magister skrev:
31. aug 2020, 20:42
Jorgenjensen73 skrev:
28. aug 2020, 09:20
Jeg kom med et tidligere indlæg omkring Markus Henriksen, omkring aftale. :|
Jeg var lidt for hurtig med min udmelding omkring kontrakt,
Men det ser desværre ikke ud til og lykkes, men de var i fremskredne forhandlinger.
Det seneste - fra Norge indhentede - rygte vedr. Markus Henriksen er, at han har afvist et tilbud fra en klub, der er rykket op i en top-5 liga, angiveligt fordi han ikke fandt det sportsligt attraktivt. Spekulationerne gik på, at den afviste klub var enten Crotone, Huesca eller Elche.

Nu ved jeg ikke, hvorvidt rygtet er sandt eller ej; men hvis Markus Henriksen afviser Serie A eller La Liga klubber fordi han ikke finder dem sportsligt attraktive, så er chancen for, at manden overhovedet ville overveje AaB nok så som så.
Han rygtes i øjeblikket til både Rosenborg og især Galatasaray, så ham kan vi nok godt glemme.
Prica blev også rygtet til Rosenborg. Men nej, der har ikke været nogen indikationer overhovedet på at vi har jagtet MH.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 31. aug 2020, 21:41

Buzz Killington skrev:
31. aug 2020, 21:23
emenike skrev:
Legum Magister skrev:
Jorgenjensen73 skrev:
Men det ser desværre ikke ud til og lykkes, men de var i fremskredne forhandlinger.
Det seneste - fra Norge indhentede - rygte vedr. Markus Henriksen er, at han har afvist et tilbud fra en klub, der er rykket op i en top-5 liga, angiveligt fordi han ikke fandt det sportsligt attraktivt. Spekulationerne gik på, at den afviste klub var enten Crotone, Huesca eller Elche.

Nu ved jeg ikke, hvorvidt rygtet er sandt eller ej; men hvis Markus Henriksen afviser Serie A eller La Liga klubber fordi han ikke finder dem sportsligt attraktive, så er chancen for, at manden overhovedet ville overveje AaB nok så som så.
Han rygtes i øjeblikket til både Rosenborg og især Galatasaray, så ham kan vi nok godt glemme.
Prica blev også rygtet til Rosenborg. Men nej, der har ikke været nogen indikationer overhovedet på at vi har jagtet MH.
Mon ikke vi har spurgt til ham, og trukket os ligeså hurtigt igen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. sep 2020, 02:15

Brodernumsi skrev:
31. aug 2020, 21:41
Buzz Killington skrev:
31. aug 2020, 21:23
emenike skrev:
Legum Magister skrev:
Jorgenjensen73 skrev:

Mon ikke vi har spurgt til ham, og trukket os ligeså hurtigt igen.
Er fetafætter og jj73 ikke i samme katagori?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. sep 2020, 02:15

BULLSHIT:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 1. sep 2020, 06:20

Pastorius skrev:
31. aug 2020, 11:57
Bros skrev:
31. aug 2020, 11:42
Yankee skrev:
31. aug 2020, 11:05
emenike skrev:
31. aug 2020, 10:28

Jeg vil da umiddelbart være lidt skuffet hvis ikke Abou Ali skulle få en chance til næste sæson efter det ret succesfulde ophold i Vendsyssel. Hvis vi stod til at hente en ung 21-årig angriber fra 1. division gratis, der i den seneste sæson i gennemsnit scorede et mål i hver anden kamp, så vil det da på papiret lyde som en meget fornuftig signing. Her får vi ham så bare retur fra leje, hvor man må formode han har udviklet sig og fået tanket noget selvtillid.

Konkurrencen i front er selvfølgelig stor, men er det ikke netop det som IA og trænerne har efterlyst? At der skal kæmpes for hver plads på holdet og at bredden skulle styrkes for at man vil stå stærkere i forhold til skader og formdyk. Her tænker jeg da godt at Ali kunne få en rolle, men spørgsmålet er selvfølgelig hvad han selv vil.
Jeg er helt enig ift. Wessam. Dog er der lige nu 9 spillere til 3 spillere i forreste linje, så det er åbenlyst at der skal trimmes lidt. Det bliver næppe de forventede startere (Børsting, Kusk, TvW) og ikke nogen af de nye (Nkada, Prica). Et salg af Lucas er heller ikke lige i kortene, så det efterlader kun Klitten, Thellufsen og Wessam.
at udleje Wessam igen er nok ikke en dårlig ide, hvis vi kan forlænge hans kontrakt til 30062020 og venter til sidst i vinduet.
dermed har han fået 2 års førsteholds bold i benene.
men pt siges der at han giver den max gas til træningerne, så alt kan stadig ske.
Løber hans kontrakt ikke til 31/12-2021?

Edit: Jo: https://aabsport.dk/nyheder/2018/februa ... ig-aftale/
Mente også 30062022 beklager

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2020, 07:32

Bros skrev:
1. sep 2020, 06:20
Pastorius skrev:
Bros skrev:
Yankee skrev:
emenike skrev:

Jeg vil da umiddelbart være lidt skuffet hvis ikke Abou Ali skulle få en chance til næste sæson efter det ret succesfulde ophold i Vendsyssel. Hvis vi stod til at hente en ung 21-årig angriber fra 1. division gratis, der i den seneste sæson i gennemsnit scorede et mål i hver anden kamp, så vil det da på papiret lyde som en meget fornuftig signing. Her får vi ham så bare retur fra leje, hvor man må formode han har udviklet sig og fået tanket noget selvtillid.

Konkurrencen i front er selvfølgelig stor, men er det ikke netop det som IA og trænerne har efterlyst? At der skal kæmpes for hver plads på holdet og at bredden skulle styrkes for at man vil stå stærkere i forhold til skader og formdyk. Her tænker jeg da godt at Ali kunne få en rolle, men spørgsmålet er selvfølgelig hvad han selv vil.
Jeg er helt enig ift. Wessam. Dog er der lige nu 9 spillere til 3 spillere i forreste linje, så det er åbenlyst at der skal trimmes lidt. Det bliver næppe de forventede startere (Børsting, Kusk, TvW) og ikke nogen af de nye (Nkada, Prica). Et salg af Lucas er heller ikke lige i kortene, så det efterlader kun Klitten, Thellufsen og Wessam.
at udleje Wessam igen er nok ikke en dårlig ide, hvis vi kan forlænge hans kontrakt til 30062020 og venter til sidst i vinduet.
men pt siges der at han giver den max gas til træningerne, så alt kan stadig ske.

Så giver det hele mening igen.

Nordjyske har her til morgen en overskrift om at han kan være på vej væk igen allerede, men jeg kan kun læse overskriften.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2020, 08:11

Pastorius skrev:
1. sep 2020, 07:32
Bros skrev:
1. sep 2020, 06:20
Pastorius skrev:
Bros skrev:
Yankee skrev:
emenike skrev:

Så giver det hele mening igen.

Nordjyske har her til morgen en overskrift om at han kan være på vej væk igen allerede, men jeg kan kun læse overskriften.
Det er den samme som bliver gengivet her:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... andre-veje
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 1. sep 2020, 08:50

Hvis Wessam ryger videre, kan man måske godt begynde at analysere på, om man har fået nok ud af fire så store offensive talenter som Wessam, Tengstedt, Ramkilde og Kaufmann. Det er jo kun Kaufmann man endte med at tjene penge på, det er ikke godt nok.
Mener stadig det var en forkert beslutning ikke at forlænge Ramkilde et år mere. Talentet er uomtvisteligt - hvilket en kontrakt i QPR vel også bevidner?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2020, 09:11

Martino skrev:
1. sep 2020, 08:50
Hvis Wessam ryger videre, kan man måske godt begynde at analysere på, om man har fået nok ud af fire så store offensive talenter som Wessam, Tengstedt, Ramkilde og Kaufmann. Det er jo kun Kaufmann man endte med at tjene penge på, det er ikke godt nok.
Mener stadig det var en forkert beslutning ikke at forlænge Ramkilde et år mere. Talentet er uomtvisteligt - hvilket en kontrakt i QPR vel også bevidner?
Ramkilde syntes jeg man skal tage ud af ligningen, for det er jo ikke tydeligt at AaB kunne ha' gjort noget anderledes. Han har været enormt skadet.

Mht. Tengstedt er det bare svært at se hvad der er gået galt. Hvis man var for langsom til at forlænge på et tidspunkt hvor talentet burde ha' været klart, så er konklusionen ret tydelig og AaB har fejlet.

Mht. Wessam, så har han jo fået masser af chancer, men vist aldrig noget i kamp. Så med mindre vi skal spekulere i at der er gået noget galt mht. til træningen, så er konklusionen måske bare at talentet ikke var der til den øverste halvdel af superligaen indenfor en rimelig tidshorisont.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 1. sep 2020, 09:19

Buzz Killington skrev:
1. sep 2020, 09:11
Martino skrev:
1. sep 2020, 08:50
Ramkilde syntes jeg man skal tage ud af ligningen, for det er jo ikke tydeligt at AaB kunne ha' gjort noget anderledes. Han har været enormt skadet.

Mht. Tengstedt er det bare svært at se hvad der er gået galt. Hvis man var for langsom til at forlænge på et tidspunkt hvor talentet burde ha' været klart, så er konklusionen ret tydelig og AaB har fejlet.

Mht. Wessam, så har han jo fået masser af chancer, men vist aldrig noget i kamp. Så med mindre vi skal spekulere i at der er gået noget galt mht. til træningen, så er konklusionen måske bare at talentet ikke var der til den øverste halvdel af superligaen indenfor en rimelig tidshorisont.
Ramkilde var enormt meget skadet. Det jeg advokerer for er at man havde forlænget et år, for netop at se om han endelig blev skaderne kvit, hvilket det jo ser ud til.

Tengstedt var man for længe om at bringe i spil - om den falder tilbage på Friis ved jeg ikke, men jeg synes han skulle have fået chancen længe før, hvilket så nok også have givet bedre og tidligere grundlag for kontraktsnak.

Wessam er det store spørgsmålstegn. Kunne man i U-17 og U-19 regi have gjort mere for at udvikle hans åbenlyse spidskompetancer endnu mere? Tænker nok han skal ende i superligaen, men det bliver så nok bare ikke for AaB. Om det er manglen på talent eller mangel på coaching finder vi vel aldrig ud af. Men i hvertfald tænker jeg det er sundt at AaB ændrer mange ting i deres talentsektor pt og ikke længere er så ensporede i deres tilgang - Hej Poul Erik...

Med hensyn til Wessam synes jeg man skal holde på ham indtil jul og leje Oliver Klitten ud, og så revurdere der.
Jeg savner Winsnes

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 1. sep 2020, 09:24

Øv, det ser ikke ud til der er Mæhle milioner på vej til nyindkøb :-( https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/joa ... merskifte/

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. sep 2020, 09:43

Angående Tengstedt, så blev det nævnt i en af de der AaB podcasts, at Tengstedt var meget skuffet over, at kontrakten ikke allerede blev forlænget da han blev rykket op, og i hans optik var det mangel på tillid fra AaBs side. Beslutningen skulle allerede været truffet der, men hvor han så har brugt det år i AaB på at vise sig frem for interesserede klubber.

Jeg ved ikke hvad der er gået galt derude. Jeg synes talentet er rimelig åbenlyst, og med bolden ved fødderne er det længe siden jeg kan huske en ny AaB'er med mere selvtillid og vision i spillet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2020, 10:00

jonas386 skrev:
1. sep 2020, 09:43
Angående Tengstedt, så blev det nævnt i en af de der AaB podcasts, at Tengstedt var meget skuffet over, at kontrakten ikke allerede blev forlænget da han blev rykket op, og i hans optik var det mangel på tillid fra AaBs side. Beslutningen skulle allerede været truffet der, men hvor han så har brugt det år i AaB på at vise sig frem for interesserede klubber.

Jeg ved ikke hvad der er gået galt derude. Jeg synes talentet er rimelig åbenlyst, og med bolden ved fødderne er det længe siden jeg kan huske en ny AaB'er med mere selvtillid og vision i spillet.
Det var en spiller der scorede 4 mål i 13 kampe i u19 ligaen i en sæson hvor han fik en meget alvorlig knæskade. Til sammenligning scorede Kaufmann 16 mål i 17 kampe og Oliver 7 mål i 22. Jeg aner ikke om talentet var åbenlyst på det tidspunkt, men i en sæson hvor man rykker 3 angribere op på førsteholdet, og dermed vil have meget svært ved at give alle mand spilletid, så kan jeg da egentlig godt forstå at AaB lige trækker vejret lidt og ser hvordan han udvikler sig. Og hvis spilleren så syntes det er hammer uretfærdigt, så er det nok bare sådan en man må æde, da det i det lange løb ikke kan betale sig for en profklub at tage sådanne smålige hensyn. Med hans afgang har vi fået plads til Prica i stedet for. Det skal nok gå.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 1. sep 2020, 10:06

jonas386 skrev:

Korrekt, det er også korrekt at Tengsted bare brugte tiden i AaB på at vise sig frem, allerede kort efter vinters, var det alm kendt blandt hans omgangs kreds at han ingen intentioner havde om at forlænge med AaB, hvilke jeg har skrevet flere gange her inde.

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 1. sep 2020, 10:13

gravballe skrev:
1. sep 2020, 10:06
jonas386 skrev:

Korrekt, det er også korrekt at Tengsted bare brugte tiden i AaB på at vise sig frem, allerede kort efter vinters, var det alm kendt blandt hans omgangs kreds at han ingen intentioner havde om at forlænge med AaB, hvilke jeg har skrevet flere gange her inde.
Loyaliteten er da til at få øje på... Er godt nok stadig noget harm over attituden, så at sige, men vi kan jo desværre ikke gøre det store nu.
Føler ikke umiddelbart der er gjort meget forkert fra AaB's side, i hvert fald. Hvor normalt er det at forlænge allerede ved oprykning af talenter?
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. sep 2020, 10:18

Men også en spiller der har været til prøvetræning i Benfica, hvor han fik rosende ord med på vejen. Det er fair nok at påpege at Tengstedt ikke brændte ligaen af, men det er jo heller ikke altid målet som ungdomsspiller. Jeg synes personligt at man ret hurtigt kunne se forskellen på Tengstedt og Klitten i de indhop de fik bare før vinterpausen, hvor Søren dog fik meget lidt spilletid. Nogle offensive spillere har bare 'det', som er evnen til at sætte en mand, se mulighederne og turde at gå i mod mål i de fleste aktioner. Sådan en spiller er Tengstedt, hvorimod en spiller som Oliver Klitten hellere stopper op, og venter på at andre er i position til at skabe en chance. Det undrer mig bare, hvis det billede skulle være helt anderledes på ungdomsholdene eller til træning.

Jeg ville gerne gå med til din udlægning, hvis vi ikke generelt havde en historik for at være meget tidligt ude med enhver af vores unge der viser bare lidt potentiale. Man behøvede selvfølgelig ikke at stikke ham 5 år og kæmpeløn, men en forlængelse på et års tid eller to i første omgang for at vise man stadig tror på spilleren, og giver ham tid til at komme igen. Hvis det så ikke lykkedes, så er det selvfølgelig ærgerligt, men imo ikke meget anderledes end andre sats der tages med spillere.
Og så vil jeg mene af Tengstedt kan spille de fleste offensive pladser. Imo behøver han ikke spille helt fremme, og jeg tror heller ikke det er sådan man kommer til at se ham i GF'. Jeg ville ikke se det som et større problem at finde plads til både Tengstedt, Kaufmann, Kusk og Lucas i en starter.

Anyways, det er selvfølgelig lidt ligegyldigt nu hvor han er taget videre.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 1. sep 2020, 10:19

Anubit skrev:
1. sep 2020, 10:13
gravballe skrev:
1. sep 2020, 10:06
jonas386 skrev:

Loyaliteten er da til at få øje på... Er godt nok stadig noget harm over attituden, så at sige, men vi kan jo desværre ikke gøre det store nu.
Føler ikke umiddelbart der er gjort meget forkert fra AaB's side, i hvert fald. Hvor normalt er det at forlænge allerede ved oprykning af talenter?
Hans famile har altid haft en "for stor til AaB Attityde"... Jeg mener heller ikke AaB gjorde noget galt, andet man burde have lugtet lunten noget før.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2020, 10:24

jonas386 skrev:
1. sep 2020, 10:18
Men også en spiller der har været til prøvetræning i Benfica, hvor han fik rosende ord med på vejen. Det er fair nok at påpege at Tengstedt ikke brændte ligaen af, men det er jo heller ikke altid målet som ungdomsspiller. Jeg synes personligt at man ret hurtigt kunne se forskellen på Tengstedt og Klitten i de indhop de fik bare før vinterpausen, hvor Søren dog fik meget lidt spilletid. Nogle offensive spillere har bare 'det', som er evnen til at sætte en mand, se mulighederne og turde at gå i mod mål i de fleste aktioner. Sådan en spiller er Tengstedt, hvorimod en spiller som Oliver Klitten hellere stopper op, og venter på at andre er i position til at skabe en chance. Det undrer mig bare, hvis det billede skulle være helt anderledes på ungdomsholdene eller til træning.

Jeg ville gerne gå med til din udlægning, hvis vi ikke generelt havde en historik for at være meget tidligt ude med enhver af vores unge der viser bare lidt potentiale. Man behøvede selvfølgelig ikke at stikke ham 5 år og kæmpeløn, men en forlængelse på et års tid eller to i første omgang for at vise man stadig tror på spilleren, og giver ham tid til at komme igen. Hvis det så ikke lykkedes, så er det selvfølgelig ærgerligt, men imo ikke meget anderledes end andre sats der tages med spillere.
Og så vil jeg mene af Tengstedt kan spille de fleste offensive pladser. Imo behøver han ikke spille helt fremme, og jeg tror heller ikke det er sådan man kommer til at se ham i GF'. Jeg ville ikke se det som et større problem at finde plads til både Tengstedt, Kaufmann, Kusk og Lucas i en starter.

Anyways, det er selvfølgelig lidt ligegyldigt nu hvor han er taget videre.
Hej Jonas, har du noget imod at bruge citat-funktionen? Det kan sommetider være svært at gennemskue hvis indlæg du svarer på. Og med citatfunktionen er der den kæmpe fordel af man samtidig får en notifikation når der kommer et svar.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. sep 2020, 10:28

Og så var Tengstedt meget skadet i U19-tiden, hvor sporene fra Ramkilde måske har fået AaB til lige at vurdere, at man ville have længere tid til at se om hans bentøj kunne holde til en øget træningsmængde.

Kan ikke se AaB har gjort noget galt. Spørgsmålet er mere om AaB er parate til selv at nappe talenter fra fx Viborg, Silkeborg, Randers gennem aktiv lobby-arbejde. Det er mit indtryk, at vi kun har fået spillere herfra, når DBUs licenssystem har gjort at disse klubber er blevet degraderet i U-rækkerne.
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. sep 2020, 10:32

Buzz Killington skrev:
1. sep 2020, 10:24

Hej Jonas, har du noget imod at bruge citat-funktionen? Det kan sommetider være svært at gennemskue hvis indlæg du svarer på. Og med citatfunktionen er der den kæmpe fordel af man samtidig får en notifikation når der kommer et svar.
Modtaget. Jeg undlader at bruge den, hvis mit eget svar bliver for langt, og jeg svarer på et par generelle indlæg, men skal nok være opmærksom når jeg svarer mere konkret som her.

Låst