Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 8. sep 2020, 14:55

Forza skrev:
8. sep 2020, 12:35
Buzz Killington skrev:
8. sep 2020, 12:34
Forza skrev:
8. sep 2020, 12:23
Buzz Killington skrev:
8. sep 2020, 12:20
Spanky skrev:
8. sep 2020, 10:43
Jakobsen skrev:
8. sep 2020, 10:29

Det er tyndt ja. Beitar er altså heller ikke en helt ringe klub. Det bliver mere eller mindre nr. 3 hver sæson i nyere tid.
Så det viser da, at det ikke er helt elendige spillere vi kigger på.
Israel er nr. 23 på UEFA's koefficientliste efter Norge og Sverige, så det altså heller ikke en helt god klub. Jeg ser Ocampos som endnu en lottokupon.
Han var rygtet til AaB på en treårig aftale, hvilket efter min mening var et år for lidt for en spiller på den alder. Måske AaB havde insisteret på et år mere og Ocampos sagde nej. At han skifter til Beitar netop på 3-år, kan være en indikation af at det har været et fast krav fra spillerens agent.

Måske man alligevel skulle forsøge at hente 17-årige Valgier. Nu har man jo en voksen backup til Palle, så ville han have fint med tid til at lære Valgier voksenfodbold.
AaB havde ifølge BT aftalt en 3-årig aftale med ham. Det er eftersigende AaB der dog alligevel har sagt nej. Jeg synes nu også det er fornuftigt ikke at kaste en vildt lang kontrakt afsted. I den alder, fra en helt anden kultur så er det aldrig sikkert at han udvikler sig til at blive stamspiller. Sådan vil det næsten altid være.

Man skal i hvert fald gerne finde et talent med potentiale til den plads. Det virker ikke til der er en på vej.
Hvor læser du at AaB har sagt nej?
Det skriver Michel Davidsen på twitter, journalisten fra BT der breakede historien om Ocampos i sin tid.
Dalle er på vej hjem....:)

Olev74
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Olev74 » 8. sep 2020, 14:58

Hvor får I fra at IAO har lovet en ny spiller til erstatning for Patrick O.?

Han sagde dengang:

" Patrick gjorde det godt for os i den forgangne sæson, og det lå ikke i kortene, at vi skulle tage afsked med ham nu. Vi er dog af den overbevisning, at vi har modtaget et favorabelt tilbud, ligesom vi er trygge ved, at vi kan finde en kvalificeret erstatning for ham enten i den eksisterende trup eller via en tilgang udefra, siger sportschef Inge André Olsen."

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 8. sep 2020, 15:16

Olev74 skrev:
8. sep 2020, 14:58

Han sagde dengang:

" Patrick gjorde det godt for os i den forgangne sæson, og det lå ikke i kortene, at vi skulle tage afsked med ham nu. Vi er dog af den overbevisning, at vi har modtaget et favorabelt tilbud, ligesom vi er trygge ved, at vi kan finde en kvalificeret erstatning for ham enten i den eksisterende trup eller via en tilgang udefra, siger sportschef Inge André Olsen."
Netop, jeg har også tænkt det samme. Jeg tror Pedro altid har været IAOs førstevalg, med MC og Kakeeto som udfordrer, til at spille ved siden af Fosum. For da vi gik All in, på en 3 mands forsvar, forsvandt PO også fra midtbanen - da han ikke defensivt kan fylde den plads, når der kun er 2 - og han skulle så spille falsk 9er, men her køre man nu med Kusk. Så han er erstattet. Jeg tror ikke vi får mere ind der. MED MINDRE man kan hente en klasse signing!! Men der går nogle uger, før vi får den mulighed.

Vi har truppen klar, og så håber jeg IAO ved hvad han gør!! Jeg er mega skeptisk. Men lad os se - nye veje, kan stadigvæk føre til Rom.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 8. sep 2020, 15:19

Gaarde6 skrev:
7. sep 2020, 18:28
Julgranen skrev:
7. sep 2020, 16:17
Vi må også bare erkende, at økonomien ikke er til at hente superspillere.
At vi har fået Prica billigt er jo et kup. Men udover det har vi jo også, må vi formode, primært betalt små summer.
Er slet ikke uenig.
Men så skal man dælme stoppe med at snakke om den top 4 målsætning!
Det er præcis DET jeg får lange løg af!
En top 4 trup kræver nogle penge til indkøb og lønninger. Har man ikke dem, skal man stoppe med at tale os op til noget vi ikke er.

Går vi og venter på en Investor, så sig da tingene som de er: Vi vil kæmpe om at komme i top 6.
NÅR/HVIS der så kommer en investor. Så kan vi jo altid lave ny målsætning.
Mener du ikke, at man skal forsøge at blive en plads bedre end sidste sæson, og sætte det som mål. Man skal da ikke lave en målsætning om at komme i top 8, eller undgå nedrykning, når man lige er sluttet på en 5. plads, og truppen er intakt. Som Lynge sagde i gamle dage. Det er ikke forbudt for spillerne at udvikle sig.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 8. sep 2020, 15:45

Freddie skrev:
8. sep 2020, 15:19
Gaarde6 skrev:
Julgranen skrev:
At vi har fået Prica billigt er jo et kup. Men udover det har vi jo også, må vi formode, primært betalt små summer.
Er slet ikke uenig.
En top 4 trup kræver nogle penge til indkøb og lønninger. Har man ikke dem, skal man stoppe med at tale os op til noget vi ikke er.

Går vi og venter på en Investor, så sig da tingene som de er: Vi vil kæmpe om at komme i top 6.
Mener du ikke, at man skal forsøge at blive en plads bedre end sidste sæson, og sætte det som mål. Man skal da ikke lave en målsætning om at komme i top 8, eller undgå nedrykning, når man lige er sluttet på en 5. plads, og truppen er intakt. Som Lynge sagde i gamle dage. Det er ikke forbudt for spillerne at udvikle sig.
Jeg er helt enig her.

Jeg forstår ikke, at man kan udfordre målsætningen eller forvente en tilbagegang når man går ind i den nye sæson med en intakt trup. Oven i købet kritisere køb af spillere, som man endnu ikke har set i officielle kampe. At drage den slags konklusioner på nuværende tidspunkt er forsimplet. Bredden er udvidet på samtlige pladser, og konkurrencen er forøget. At man sælger Olsen er vel ud fra en vurdering af, at det er det værd, og intet peger for mig på at den antagelse ikke er korrekt. Der er allerede hentet en erstatning ind, der tilmed passer til den formation som umiddelbart passer bedst til truppen. I bredden har vi flere spillere på den centrale midtbane der længe har savnet fuldgyldig konkurrence og et par unge gutter med u landsholdskampe der står på spring i kulissen hvis vi løber ind i skader og karantæner. Jeg har personligt ro i maven. Henter vi flere nu her når vinduet går på hæld, er det vel fordi det er virkelig gode handler og direkte forstærkninger.

Derudover dejligt konsekvent med nogle salg istedet for udlejninger, af de folk som alle kan se ingen fremtid har i klubben.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 8. sep 2020, 15:48

Gaarde6 skrev:
8. sep 2020, 02:24
Brodernumsi skrev:
7. sep 2020, 22:06
Gaarde6 skrev:
7. sep 2020, 21:58
Kristian skrev:
7. sep 2020, 20:24
Gaarde6 skrev:
Julgranen skrev:
Er slet ikke uenig.

Den top 4 er i 2022? Hvad er problemet.
Jeg er med på Fristrup lavede den målsætning om top 4 i 2022.
Men hvis du hører det afsnit af Ripodsten, hvor Inge er med, snakker han bla om at man brugte Corona pausen på, at sætte sig ned og snakke målsætninger. Bla om at det skulle hedde top 4 og ikke top 6. Og at man ville vinde noget og i Europa.
I mine ører lyder det altså som nu, man vil været et top 4 hold.
Og melder de målsætning om top-6, er de uambitiøse. De kan ikke vinde.
Det ved jeg ikke om du synes?
Jeg synes man skal lave en målsætning, som afspejler holdet og økonomien.
Om så den hedder at blive i ligaen, top 6 eller top 4.
Når der bliver meldt top 4 ud. Så mener jeg der skal noget handling bag de ord.
Havde man holdt fast i top 6 synes jeg godt man kan forsvare den nuværende trup.

Lad os, hvad resten af vinduet bringer.
Håber stadig på et par profiler, så vi kan nærme os top 4.
Er det ikke møgsvært at være sportsdirektør i AaB - Gaarde blev skudt for at tale os ned og ikke sætte baren højt i retorikken - selv om truppen var svag.
Inge sætter baren højt men bliver skudt for udsigten til ikke at kunne levere på baggrund af svag uændret trup.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. sep 2020, 16:05

Forza skrev:
8. sep 2020, 12:23
Buzz Killington skrev:
8. sep 2020, 12:20
Spanky skrev:
8. sep 2020, 10:43
Jakobsen skrev:
8. sep 2020, 10:29
Hanga skrev:
8. sep 2020, 10:15
Erasmus Montanus skrev:
8. sep 2020, 10:06
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/j ... il-israel/
Ocampos til Jerusalem, æv.
Så vi har altså Pallesen og en centerforsvar der kan vikariere.
Lad os håbe der er en plan b.
Det er tyndt ja. Beitar er altså heller ikke en helt ringe klub. Det bliver mere eller mindre nr. 3 hver sæson i nyere tid.
Så det viser da, at det ikke er helt elendige spillere vi kigger på.
Israel er nr. 23 på UEFA's koefficientliste efter Norge og Sverige, så det altså heller ikke en helt god klub. Jeg ser Ocampos som endnu en lottokupon.
Han var rygtet til AaB på en treårig aftale, hvilket efter min mening var et år for lidt for en spiller på den alder. Måske AaB havde insisteret på et år mere og Ocampos sagde nej. At han skifter til Beitar netop på 3-år, kan være en indikation af at det har været et fast krav fra spillerens agent.

Måske man alligevel skulle forsøge at hente 17-årige Valgier. Nu har man jo en voksen backup til Palle, så ville han have fint med tid til at lære Valgier voksenfodbold.
AaB havde ifølge BT aftalt en 3-årig aftale med ham. Det er eftersigende AaB der dog alligevel har sagt nej. Jeg synes nu også det er fornuftigt ikke at kaste en vildt lang kontrakt afsted. I den alder, fra en helt anden kultur så er det aldrig sikkert at han udvikler sig til at blive stamspiller. Sådan vil det næsten altid være.

Man skal i hvert fald gerne finde et talent med potentiale til den plads. Det virker ikke til der er en på vej.
Det kan meget vel være at AaB har trukket sig fordi det har taget for lang tid med at få ham klar - det er jo ikke en spiller man kunne forvente ville være helt umulig at erstatte med en anden. Måske er den anden så Granli som en midlertidig løsning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. sep 2020, 16:06

KlaskmyggenNoah skrev:
8. sep 2020, 13:53
KongGulerod skrev:
8. sep 2020, 13:24
Mikki89 skrev:
8. sep 2020, 13:21
Tilsyneladende indgår Markus Henriksen ikke længere i Portos planer ifølge flere portugisiske kilder.
Lad os håbe, at han heller ikke indgår i Midtjyllands planer nu hvor de har hentet Pione. Så begynder det at ligne noget :cheers:
Må indrømme min viden om MH er begrænset, men er han overhovedet på nogen måde et realistisk AaB target?, btw så er jeg på alder med Jennifer Aniston men jeg bryder ikke mit hoved med om jeg kan score hende :)
som jeg sagde i mine unge dage. Jeg var så tæt på at blive gift med Janni Spies, som man overhovedet kan komme, uden at blive det. Jeg sagde ja, hun sagde nej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. sep 2020, 16:07

raekkeettre skrev:
8. sep 2020, 15:16
Olev74 skrev:

Han sagde dengang:

Netop, jeg har også tænkt det samme. Jeg tror Pedro altid har været IAOs førstevalg, med MC og Kakeeto som udfordrer, til at spille ved siden af Fosum. For da vi gik All in, på en 3 mands forsvar, forsvandt PO også fra midtbanen - da han ikke defensivt kan fylde den plads, når der kun er 2 - og han skulle så spille falsk 9er, men her køre man nu med Kusk. Så han er erstattet. Jeg tror ikke vi får mere ind der. MED MINDRE man kan hente en klasse signing!! Men der går nogle uger, før vi får den mulighed.

Vi har truppen klar, og så håber jeg IAO ved hvad han gør!! Jeg er mega skeptisk. Men lad os se - nye veje, kan stadigvæk føre til Rom.
Hvad har det du skriver med en højreback at gøre? Han har jo netop hentet Granli ind som kan dække højrebacken?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. sep 2020, 16:14

Maglau skrev:
8. sep 2020, 15:48
Gaarde6 skrev:
8. sep 2020, 02:24
Brodernumsi skrev:
7. sep 2020, 22:06
Gaarde6 skrev:
7. sep 2020, 21:58
Kristian skrev:
7. sep 2020, 20:24
Gaarde6 skrev:

Er slet ikke uenig.

Den top 4 er i 2022? Hvad er problemet.
Jeg er med på Fristrup lavede den målsætning om top 4 i 2022.
Men hvis du hører det afsnit af Ripodsten, hvor Inge er med, snakker han bla om at man brugte Corona pausen på, at sætte sig ned og snakke målsætninger. Bla om at det skulle hedde top 4 og ikke top 6. Og at man ville vinde noget og i Europa.
I mine ører lyder det altså som nu, man vil været et top 4 hold.
Og melder de målsætning om top-6, er de uambitiøse. De kan ikke vinde.
Det ved jeg ikke om du synes?
Jeg synes man skal lave en målsætning, som afspejler holdet og økonomien.
Om så den hedder at blive i ligaen, top 6 eller top 4.
Når der bliver meldt top 4 ud. Så mener jeg der skal noget handling bag de ord.
Havde man holdt fast i top 6 synes jeg godt man kan forsvare den nuværende trup.

Lad os, hvad resten af vinduet bringer.
Håber stadig på et par profiler, så vi kan nærme os top 4.
Er det ikke møgsvært at være sportsdirektør i AaB - Gaarde blev skudt for at tale os ned og ikke sætte baren højt i retorikken - selv om truppen var svag.
Inge sætter baren højt men bliver skudt for udsigten til ikke at kunne levere på baggrund af svag uændret trup.
Det er din udlægning at truppen var svag, men hvis det er den holdning du har, så hænger det vel uløseligt sammen med at Gaarde blev afskediget. Det var trods alt hans ansvarsområde.

Mon ikke hans kommunikative mangler kun var en af grundene til at de mente han skulle udskiftes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 8. sep 2020, 17:11

Forza skrev:
8. sep 2020, 16:07
raekkeettre skrev:
8. sep 2020, 15:16
Olev74 skrev:

Han sagde dengang:

Hvad har det du skriver med en højreback at gøre? Han har jo netop hentet Granli ind som kan dække højrebacken?
Åh hvad?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 8. sep 2020, 17:13

Freddie skrev:
Gaarde6 skrev:
Julgranen skrev:
Er slet ikke uenig.

Truppen er da ikke intakt?!
Vi har solgt sidste sæsons bedste spiller.
Og ikke nok med han var bedst. Han var også klart bedst i det pres spil vi spillede.

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 8. sep 2020, 17:16

Shit, har vi solgt Lucas Andersen?

Snart omtales Patrick Olsen vel som ligaens bedste midtbanespiller sidste sæson.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 8. sep 2020, 17:25

Ibiza Polar skrev:
8. sep 2020, 17:16

Snart omtales Patrick Olsen vel som ligaens bedste midtbanespiller sidste sæson.
Haha, det stopper aldrig. Dem, vi sælger, var ryggraden på holdet og garant for fight, teknik, øgede sponsorindtægter og medvind på cykelstien. Alle, vi ikke får signet, er uslebne diamanter. Dem, vi henter, er nulbon'er, som intet har vist og sænker niveauet til træning på U15-holdet.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 8. sep 2020, 17:38

Gaarde6 skrev:
8. sep 2020, 17:13
Freddie skrev:
Gaarde6 skrev:
Julgranen skrev:
Er slet ikke uenig.

Truppen er da ikke intakt?!
Vi har solgt sidste sæsons bedste spiller.
Og ikke nok med han var bedst. Han var også klart bedst i det pres spil vi spillede.
Efter min mening, er Børsting klart den bedste presspiller vi har, hvis det skal forståes som det høje pres. Det har også ofte resulteret i mål. Senest i den nyligt spillede træningskamp, hvor han skaffer straffesparket, der scores på. Jeg synes, han er outstanding i den facet af spillet og i hvert fald over Patrick Olsen, som jo samtidig har en noget langsommere topfart.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 8. sep 2020, 17:42

Stegosaurus skrev:
8. sep 2020, 17:25
Ibiza Polar skrev:

Haha, det stopper aldrig. Dem, vi sælger, var ryggraden på holdet og garant for fight, teknik, øgede sponsorindtægter og medvind på cykelstien. Alle, vi ikke får signet, er uslebne diamanter. Dem, vi henter, er nulbon'er, som intet har vist og sænker niveauet til træning på U15-holdet.
Tengsted til AGF var det bedste der kunne ske. Uden det salg havde vi næppe fået Prica.
Thellufsen til Lyngby.. Ren win win for både AaB og Rasmus.
Wessam til Silkeborg er nok også den rigtige løsning for begge parter, hvis det skulle ske.

Men at bagatelilisere PO's afgang fatter jeg hat af?
JEG synes han varden bedste spiller i sidste sæson. Samtidig var han pisse vigtig i den måde vi gerne vil spille på.
Jeg begræder hans exit. Alt det andet du skriver med sponsor indtægter, medvind på cykelstierne osv, er bare for ondsvagt.
JEG synes han var vores vigtigste spiller på den måde vi gerne vil spille. Du må hjertens gerne have en anden mening.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. sep 2020, 17:52

Gaarde6 skrev:
8. sep 2020, 17:42
Stegosaurus skrev:
8. sep 2020, 17:25
Ibiza Polar skrev:

Tengsted til AGF var det bedste der kunne ske. Uden det salg havde vi næppe fået Prica.
Thellufsen til Lyngby.. Ren win win for både AaB og Rasmus.
Wessam til Silkeborg er nok også den rigtige løsning for begge parter, hvis det skulle ske.

Men at bagatelilisere PO's afgang fatter jeg hat af?
JEG synes han varden bedste spiller i sidste sæson. Samtidig var han pisse vigtig i den måde vi gerne vil spille på.
Jeg begræder hans exit. Alt det andet du skriver med sponsor indtægter, medvind på cykelstierne osv, er bare for ondsvagt.
JEG synes han var vores vigtigste spiller på den måde vi gerne vil spille. Du må hjertens gerne have en anden mening.
Selvfølgelig er der ikke belæg for at bagatelisere PO's afgang. Det tror jeg heller ikke, AaB gør - Inge har trods alt talt om, at er skal en erstatning til. Men skal vi endelig tale om PO's plusser og minusser, så synes jeg, han altså også løb nogle chancer af og til og havde en spild-rate, hvor det kostede farlige boldtab, han havde også sine mere anonyme kampe, og han spillede eks. en hel pokalfinale uden at gøre en positiv forskel, men fik derimod brug kræfterne på at skælde ud på folk. Bærende spiller? Ja det var han da. Men han burde også kunne erstattes med en anden god spiller. Måske har de folk, som taler om, at det skal være en spiller med lidt andre kompetencer, endda ret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 8. sep 2020, 18:13

Ibiza Polar skrev:

Ja man skulle nærmest tro, at Vatikanet er blevet kontaktet med henblik på øjeblikkelig kanonisering... Den helgenkårede in spe Patrick Olsen gjorde da også en god figur offensivt, særligt i spillet på kanten af feltet. Djævlen er som bekendt gemt i detaljen, og den detalje visse folk synes at glemme er, at Patrick Olsen var en belastning i defensiven. (2-1 nederlaget til BIF, 3-0 nederlaget til AGF, 0-3 nederlaget til RFC, 1-1 kampen mod EfB og 2-3 nederlaget til AGF er blot de kampe, der først falder mig i hu, når jeg skal komme i tanke om kampe, hvor Patrick Olsen sejlede rundt rent defensivt)

Forhåbentlig finder Inge en fuldgod erstatning, der også evner at varetage defensive pligter - håbet lever 27 dage endnu.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 8. sep 2020, 18:38

Danni skrev:
8. sep 2020, 17:38
Efter min mening, er Børsting klart den bedste presspiller vi har, hvis det skal forståes som det høje pres. Det har også ofte resulteret i mål. Senest i den nyligt spillede træningskamp, hvor han skaffer straffesparket, der scores på. Jeg synes, han er outstanding i den facet af spillet og i hvert fald over Patrick Olsen, som jo samtidig har en noget langsommere topfart.
Til gengæld er han den af vores offensivspillere der har størst mangler rent teknisk, og i kombinationsspillet.
Når jeg sammenligner ham med Patrick Kristensen, så er det fordi begge spillere i lange perioder af deres karriere har været eksponent for middelmådighed.
Patrick havde et par gode sæsoner, men var ellers mest sådan... meh. Det samme med Børsting. Hans store problem har altid været, at han er 110 % powerspiller, men ikke særligt meget mere end det. Dertil er han simpelthen for ringe teknisk, og ikke chanceskabende nok. Han har skabt marginalt flere chancer på sine 1700 spilminutter sidste sæson, end to marginalspillere, der fik hhv. 1100 og 750 spilminutter. Det er alt, alt for lidt.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 8. sep 2020, 18:43

Så er Ali røget til Silkeborg :thumbsup:

Låst