Præcis den, og så havde Martin P - som nævnt - også et par hjerneblødninger. Og nej Pricas var ikke undskabsfuld, den var måske lidt dum, men jeg tror nu heller ikke der havde været et ramaskrig i fodbolddanmark, hvis Redder havde nøjedes med en ostemad.Hovedet skrev: ↑14. sep 2020, 20:12
Åh, du hentyder til kampen mod Silkeborg tilbage i 1994? Ja, ok, du fik mig - så den næstmest tossede aktion da. Men jeg har da godt nok sjældent set SÅ åbenlyst og intenderet et benspænd bagfra som det, den unge Prica leverede i går. Om ikke andet har han da allerede udødeliggjort sig selv alene med en aktion.
Jeg vil så lige supplere med, at jeg ikke opfatter situationen som ondskabsfuld eller et forsøg på at skade modstanderen på nogen måde. Det var blot forseelsens helt absurd åbenlyse karakter, der i min verden får den til at gå over i historien.
Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00
Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Den var vel ikke meget værre end den Lucas havde i slutminutterne i hjemmesejren mod FCK i grundspillet sidste sæson?Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 20:41Præcis den, og så havde Martin P - som nævnt - også et par hjerneblødninger. Og nej Pricas var ikke undskabsfuld, den var måske lidt dum, men jeg tror nu heller ikke der havde været et ramaskrig i fodbolddanmark, hvis Redder havde nøjedes med en ostemad.Hovedet skrev: ↑14. sep 2020, 20:12
Åh, du hentyder til kampen mod Silkeborg tilbage i 1994? Ja, ok, du fik mig - så den næstmest tossede aktion da. Men jeg har da godt nok sjældent set SÅ åbenlyst og intenderet et benspænd bagfra som det, den unge Prica leverede i går. Om ikke andet har han da allerede udødeliggjort sig selv alene med en aktion.
Jeg vil så lige supplere med, at jeg ikke opfatter situationen som ondskabsfuld eller et forsøg på at skade modstanderen på nogen måde. Det var blot forseelsens helt absurd åbenlyse karakter, der i min verden får den til at gå over i historien.
Nej, jeg synes ikke den var til klart rødt. Det er som om at dommerne leder efter undskyldninger for ved den mindste mulighed at dele kort ud. For mig er det et tegn på manglende naturlig autoritet, på samme måde som når lærer smider elever ud af klassen eller op på kontoret.Sønderhof skrev: ↑14. sep 2020, 21:37Den var vel ikke meget værre end den Lucas havde i slutminutterne i hjemmesejren mod FCK i grundspillet sidste sæson?Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 20:41Præcis den, og så havde Martin P - som nævnt - også et par hjerneblødninger. Og nej Pricas var ikke undskabsfuld, den var måske lidt dum, men jeg tror nu heller ikke der havde været et ramaskrig i fodbolddanmark, hvis Redder havde nøjedes med en ostemad.Hovedet skrev: ↑14. sep 2020, 20:12
I min verden skal røde kort kun gives hvis det er 100% klart eller bydende nødvendigt for at holde en kamp der er ved at stikke af under kontrol. Jeg synes det er helt på sin plads med gule kort for professionelle frispark, men røde kort skal reserveres til dobbelt-gult eller frispark, hvor man udsætter modspillerne unødig risiko for deres helbred. Fx den FCM-backen lavede på Van Weert som ikke engang gav gult.
Nu vi er igang, så dømmes der også ca dobbelt så mange straffespark som der burde.
PS! Jeg er ligeglad med hvad reglerne formelt siger. Hav lidt fingerspidsfornemmelse eller lav reglerne om.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Det er der forhåbentlig heller ikke nogen der stiller spørgsmålstegn ved mere!! Strategien har været den samme i mange år. Kom nu videre da...Fromthecradle skrev: ↑14. sep 2020, 15:16IAO er ansat til at føre strategien ud i livet. Det var Gaarde også - og der er så ganske naturligt nogle forskelle på hvordan de eksekverer strategien. Den største forskel i deres job er vel at Gaarde var med til at lave strategien hvor IAO "blot" er udførende. Heraf også forskellen på deres stillingsbetegnelser og plads i ledelseshierarkiet.
Men strategien er uændret.
https://aabsport.dk/om-AaB/nordkraften/
Det er simpelthen noget vrøvl. Inden da hed den Fit for Fight, og var ikke et produkt af en undersøgelse i AaB. Ligesom der er enorm forskel på hvad Gaarde mundtligt præsenterede for fans, og den kurs bestyrelsen har slået ind på ved at tilføre Inge.raekkeettre skrev: ↑14. sep 2020, 22:05Det er der forhåbentlig heller ikke nogen der stiller spørgsmålstegn ved mere!! Strategien har været den samme i mange år. Kom nu videre da...
Gaardes forslag var ikke det mindste rettet mod investorer, bare for at nævne én markant forskel.
Du vrøvler. Igen.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
RInger du selv til IFAB, eller venter du bare til de kontakter dig...Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 22:03Nej, jeg synes ikke den var til klart rødt. Det er som om at dommerne leder efter undskyldninger for ved den mindste mulighed at dele kort ud. For mig er det et tegn på manglende naturlig autoritet, på samme måde som når lærer smider elever ud af klassen eller op på kontoret.Sønderhof skrev: ↑14. sep 2020, 21:37Den var vel ikke meget værre end den Lucas havde i slutminutterne i hjemmesejren mod FCK i grundspillet sidste sæson?Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 20:41Præcis den, og så havde Martin P - som nævnt - også et par hjerneblødninger. Og nej Pricas var ikke undskabsfuld, den var måske lidt dum, men jeg tror nu heller ikke der havde været et ramaskrig i fodbolddanmark, hvis Redder havde nøjedes med en ostemad.Hovedet skrev: ↑14. sep 2020, 20:12
I min verden skal røde kort kun gives hvis det er 100% klart eller bydende nødvendigt for at holde en kamp der er ved at stikke af under kontrol. Jeg synes det er helt på sin plads med gule kort for professionelle frispark, men røde kort skal reserveres til dobbelt-gult eller frispark, hvor man udsætter modspillerne unødig risiko for deres helbred. Fx den FCM-backen lavede på Van Weert som ikke engang gav gult.
Nu vi er igang, så dømmes der også ca dobbelt så mange straffespark som der burde.
PS! Jeg er ligeglad med hvad reglerne formelt siger. Hav lidt fingerspidsfornemmelse eller lav reglerne om.
Jeg satser på en revolution nedefra. Jeg har sået frøene, så må I andre lave det hårde arbejde.Legum Magister skrev: ↑14. sep 2020, 22:14RInger du selv til IFAB, eller venter du bare til de kontakter dig...Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 22:03Nej, jeg synes ikke den var til klart rødt. Det er som om at dommerne leder efter undskyldninger for ved den mindste mulighed at dele kort ud. For mig er det et tegn på manglende naturlig autoritet, på samme måde som når lærer smider elever ud af klassen eller op på kontoret.Sønderhof skrev: ↑14. sep 2020, 21:37Den var vel ikke meget værre end den Lucas havde i slutminutterne i hjemmesejren mod FCK i grundspillet sidste sæson?Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 20:41Præcis den, og så havde Martin P - som nævnt - også et par hjerneblødninger. Og nej Pricas var ikke undskabsfuld, den var måske lidt dum, men jeg tror nu heller ikke der havde været et ramaskrig i fodbolddanmark, hvis Redder havde nøjedes med en ostemad.Hovedet skrev: ↑14. sep 2020, 20:12
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Legum Magister
- Landshold

Det er fandme fair. Er der nogen der ved, hvordan man opretter en online-indsamling til det gode formål.Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 22:14Jeg satser på en revolution nedefra. Jeg har sået frøene, så må I andre lave det hårde arbejde.Legum Magister skrev: ↑14. sep 2020, 22:14RInger du selv til IFAB, eller venter du bare til de kontakter dig...Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 22:03Nej, jeg synes ikke den var til klart rødt. Det er som om at dommerne leder efter undskyldninger for ved den mindste mulighed at dele kort ud. For mig er det et tegn på manglende naturlig autoritet, på samme måde som når lærer smider elever ud af klassen eller op på kontoret.Sønderhof skrev: ↑14. sep 2020, 21:37Den var vel ikke meget værre end den Lucas havde i slutminutterne i hjemmesejren mod FCK i grundspillet sidste sæson?Pastorius skrev: ↑14. sep 2020, 20:41Præcis den, og så havde Martin P - som nævnt - også et par hjerneblødninger. Og nej Pricas var ikke undskabsfuld, den var måske lidt dum, men jeg tror nu heller ikke der havde været et ramaskrig i fodbolddanmark, hvis Redder havde nøjedes med en ostemad.Hovedet skrev: ↑14. sep 2020, 20:12
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg snakker Nordkraft strategien som har været der i flere år nu. Den er den samme..som dengang som nu....ALLE siger det..IAO, Bælum, Friis, alle og at den holder de sig selvfølgelig til, intet har ændre sig. Kom nu videre. Jeg ved ikke hvad du synes, du får ud af ved hele tiden at tage det op...enden kan du ikke se det, eller så vil du bare ikke...take a pick men kom videre...Julgranen skrev: ↑14. sep 2020, 22:10Det er simpelthen noget vrøvl. Inden da hed den Fit for Fight, og var ikke et produkt af en undersøgelse i AaB. Ligesom der er enorm forskel på hvad Gaarde mundtligt præsenterede for fans, og den kurs bestyrelsen har slået ind på ved at tilføre Inge.raekkeettre skrev: ↑14. sep 2020, 22:05Det er der forhåbentlig heller ikke nogen der stiller spørgsmålstegn ved mere!! Strategien har været den samme i mange år. Kom nu videre da...
Gaardes forslag var ikke det mindste rettet mod investorer, bare for at nævne én markant forskel.
Du vrøvler. Igen.
Eller så kommer jeg mere og mere i tvivl om du ved hvad en strategi er. For den kan sagtens være den samme men udføres på helt forskellige måder som med IAO og Gaarde. Men strategien er den sammen...
PS. Det du nævner omkring investorer har intet med en ændring i strategien at gøre. Investorerne bliver hentet ind fordi de tror på den strategi AaB har lagt og de mål klubben har. Hvis de ikke tror på det, bliver de heller ikke investorer. Hvis de troen på den, vil deres midler enden underbygge en acceleration af opnåelse af de strategiske mål eller skabe et bedre fundament for at lykkes med den.
Der er nok at adressere i dit indlæg, men jeg nøjes med det her...raekkeettre skrev: ↑14. sep 2020, 23:39Jeg snakker Nordkraft strategien som har været der i flere år nu. Den er den samme..som dengang som nu....ALLE siger det.
Nordkraften er udarbejdet i løbet af 2018 og indledningen af 19, men først præsenteret for offentligheden (udover fans der fik et indblik i den ultimo ‘18) for 13 måneder siden.
Det er altså lodret løgn.
Som jeg skrev hed den tidligere strategi Fit for Fight, og var en ret konservativ og famlende strategi.
Du forstår simpelthen ikke særligt meget, enormt trættende at debattere med dig. Dine argumenter er baseret på dine egne slutninger.raekkeettre skrev: ↑14. sep 2020, 23:39PS. Det du nævner omkring investorer har intet med en ændring i strategien at gøre. Investorerne bliver hentet ind fordi de tror på den strategi AaB har lagt og de mål klubben har. Hvis de ikke tror på det, bliver de heller ikke investorer. Hvis de troen på den, vil deres midler enden underbygge en acceleration af opnåelse af de strategiske mål eller skabe et bedre fundament for at lykkes med den.
Det er helt nyt at strategien har et tydeligt investorspor, ligesom det er helt nyt at AaB tilbyder sig til udenlandske investorer, og indretter klubbens transferpolitik og spillertrup efter det.
En strategi hvor udvikling af nordiske, danske og internationale talenter spiller en central rolle, og hvor vi pludselig har et hyperambitiøst måltal for transfers ud.
Gaarde advokerede for det modsatte - at vi ikke skulle kigge ud.
Bestyrelsen er gået i en anden grøft hvor sportschefen, modsat Gaarde, har erfaring med at integrere et væld af udlændinge og med at opbygge et enormt velanset talentmiljø.
Det er to forskellige verdener.
Er det helt utænkeligt, at Pricas røde kort bliver omstødt til én dags karantæne i stedet for to spilledage? Jeg synes, som så mange andre her i tråden, også, at den er lige på kanten :-)
Om AaB har appelleret den eller har i sinde at gøre det, er mig uvist.
Om AaB har appelleret den eller har i sinde at gøre det, er mig uvist.
-
Legum Magister
- Landshold

Kort svar: Ja, det er tæt på at være utænkeligt.
Langt svar: Jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke Prica får 36 strafpoint, hvilket udløser 2 spilledages karantæne. De 30 af pointene er tillæget forseelsen takseres til ved direkte rødt. De 6 er grundstraffen for en grov forseelse (her rammes Prica dels af, at han løfter og svinger benet igennem bagfra, hvorfor der er tale om unødig stor kraft, og dels af, at forseelsen er forsætlig, da han ikke forsøger at spille bolden - og nej det gør han ikke i fodboldlovens forstand, da han ingen mulighed har for at nå bolden). Da der således er 2 forhold, som normalt vil betyde at forseelsen vil blive bedømt som værende i den grove kategori, vil det være tæt på et mirakel, hvis grundstraffen alene skulle udløse 4 point, hvilket ville få Prica ned på 1 spilledags karantæne. Det er Fodboldlovens § 12, hvis du er interesseret i at få alle detaljerne med.
Patmand skrev: ↑14. sep 2020, 12:48Eller en Anders K. Jacobsen der i det rigtige setup begyndte at shine. Vi ved det ikke, men om et par år er vi nok klogere.Julgranen skrev: ↑14. sep 2020, 11:15Simon Bræmer, Kenneth Stenild osv. Der har været masser af one season-wonders - også i AaB.
Det er jo ikke fordi hans track record, manglende fart og problemer i defensiven ikke har været nævnt herinde?
Super tekniker, god for holdmoralen osv., men havde vi selv betalt en fyrstelig løn og største transfer i årevis for en spiller med én (!) rigtig god sæson på senior-niveau, så var ingen faldet på halen.
Jeg har tidligere skrevet herinde at jeg syntes han passer meget godt ind på AGF's hold - men nu får vi se.Tipsbladet skrev: Der var mange gode præstationer hos AGF, og man kunne pege på en velspillende Gift Links, Jon Dagur Thorsteinsson eller målscorer Frederik Tingager. Men Patrick Olsen strålede alligevel mest på århusianernes midtbane, hvor han leverede en række skarpe afleveringer, et godt presspil og kom med et godt drev med bolden, selvom det blev til hverken mål eller en assist.
Han kan gå endnu en rigtig stor sæson i møde i Superligaen, hvis han fortsætter på den måde, og det ligner et fornuftigt indkøb af AGF.
Det kan også være du og Inge har ret, at han er et one season wonder.
Han var også god da hele holdet spillede godt. Det ændrer stadig ikke på, at jeg ikke tror på at han kan holde det niveau. Han spillede desuden en ret dårlig 1. kamp for AGF.
Lad os se :-)
Jeg ville blive meget skuffet hvis AaB havde gjort ham til et af de dyreste indkøb nogensinde, og givet ham en monsterløn.
Der er intet videresalgspotentiale, og han er for langsom til en top 8-liga.
Men det behøvede vi heller ikke, da han allerede var AaB spiller i de næste to år. Jeg er ikke blind for Olsens mangler, men jeg havde nok foretrukket at vi havde forsøgt at afskibbe vores dyre nordmand istedet, og gået efter noget defensiv kvalitet her, hvis det var en af vores mangler.Julgranen skrev: ↑15. sep 2020, 08:55Han var også god da hele holdet spillede godt. Det ændrer stadig ikke på, at jeg ikke tror på at han kan holde det niveau. Han spillede desuden en ret dårlig 1. kamp for AGF.
Jeg ville blive meget skuffet hvis AaB havde gjort ham til et af de dyreste indkøb nogensinde, og givet ham en monsterløn.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hvad er forskellen i øvrigt på erobringer og generobringer når man ser stats på superligaens hjemmeside.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
Hohenhaus Tenne
- 1. div

Granli og Ferreira er begge på EB’s rundens hold. Stærk debut af de to!
Almindeligvis forekommer du mig at være rimelig objektiv (minus Kusk naturligvis), men nu er det som om du forsøger at fordreje tingene lidt.Julgranen skrev: ↑15. sep 2020, 08:55Han var også god da hele holdet spillede godt. Det ændrer stadig ikke på, at jeg ikke tror på at han kan holde det niveau. Han spillede desuden en ret dårlig 1. kamp for AGF.
Jeg så ikke den første kamp som du henviser til, det må være den mod Honka hvor han scorede?
Det kan da godt være han var rimelig ordinær i den, det ved jeg af gode grunde ikke.
I den første Superligakamp er han banens bedste og flere har ham på rundens hold.
Hvis man er et one season wonder, lige er skiftet til en ny klub, ny spillestil osv., så er det meget godt gået og passer overhovedet ikke ind i den historie du forsøger at fortælle om Patrick Olsen.
Nu er nøgleordene lige pludselig noget med 'et af klubbens dyreste indkøb nogensinde' og monsterløn, men altså Patrick Olsen havde lige forlænget med AaB.
Skal jeg så alligevel forsøge at gå lidt med på din leg, så har AaB kastet utallige millioner efter middelmådige spillere, og i det perspektiv havde jeg været mere end tilfreds med, at AaB hentede en ny spiller for kr. 6 mio. der fra første Superligakamp var banens bedste og på rundens hold.
Jeg tror ikke AGF føler de har købt katten i sækken.
Tipsbladet skrev: Der var mange gode præstationer hos AGF, og man kunne pege på en velspillende Gift Links, Jon Dagur Thorsteinsson eller målscorer Frederik Tingager. Men Patrick Olsen strålede alligevel mest på århusianernes midtbane, hvor han leverede en række skarpe afleveringer, et godt presspil og kom med et godt drev med bolden, selvom det blev til hverken mål eller en assist.
Han kan gå endnu en rigtig stor sæson i møde i Superligaen, hvis han fortsætter på den måde, og det ligner et fornuftigt indkøb af AGF.
Jeg er enig med dig i at Fossum er en skuffelse i forhold til profil hans løn og status som norsk landsholdsspiller burde indikere.jonas386 skrev: ↑15. sep 2020, 09:08Men det behøvede vi heller ikke, da han allerede var AaB spiller i de næste to år. Jeg er ikke blind for Olsens mangler, men jeg havde nok foretrukket at vi havde forsøgt at afskibbe vores dyre nordmand istedet, og gået efter noget defensiv kvalitet her, hvis det var en af vores mangler.Julgranen skrev: ↑15. sep 2020, 08:55Han var også god da hele holdet spillede godt. Det ændrer stadig ikke på, at jeg ikke tror på at han kan holde det niveau. Han spillede desuden en ret dårlig 1. kamp for AGF.
Men jeg lagde mærke til ham i søndags og det var positivt. Han er ikke en dribler som Lucas eller kusk han er heller ikke erobrer som wurtz eller portugiseren, han har heller fyldt med indendørs fodsåls finter som Patrick Olsen.Men han er altid spilbar og få spillet til flyde og dermed sætter tempoet.
Han måske den helt rigtige mand ved siden af Ferrari omend en dyr en af slagsen men jeg tror og håber vi får mere at se til ham i år.
Jeg tror mere på at en midtbane med Fossum og Ferrari får succes end Patrick og Ferrari - den virker mere dynamisk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.