Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 28. sep 2020, 15:52

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 14:02
Brodernumsi skrev:
28. sep 2020, 13:52
Kusk brændte vist markant større chancer mod Horsens, end Børsting gjorde i går.
Der er forskel på at tvinge målmanden til gode redninger, og så til at sparke 3 meter forbi mål på en fri chance, og ikke få afsluttet i en 2-mod-1 situation...
Desuden satte Kusk gang på gang sine medspillere op til gode chancer mod Horsens, mens Børsting ikke satte en fod rigtigt.
Hvilket han heller ikke gjorde mod Lyngby, hvor han var banens ringeste...

Hvad nytter det at fighte godt, hvis ens slutprodukt er helt håbløst? Den ene har skabt 5 100% chancer til sine medspillere de sidste 2 kampe, mens den anden ikke engang kan hverken aflevere eller afslutte i en 2 mod 1-situation. Der er en verden til forskel.
Kusk har ikke skabt 5 100%-chancer, de sidste to kampe. Der er også en verden til forskel i hvad de to spillere koster klubben.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 28. sep 2020, 15:52

Lad os være ærlige igen, vil Gislason være en forstærkning? Jeg er fuldstændig uenig.

Bruno
2. div
2. div

Indlæg af Bruno » 28. sep 2020, 15:59

BoT skrev:
28. sep 2020, 15:26
Bruno skrev:
28. sep 2020, 10:46
BoT skrev:
28. sep 2020, 08:15
Bruno skrev:
28. sep 2020, 01:28
BoT skrev:
27. sep 2020, 23:02
Mine favorit-indlæg herinde er, når brugere foreslår, at vi henter en angriber med "mål i støvlerne". Så tænker jeg hver gang: Jamen hvorfor fanden har Inge, Gaarde og Lynge ikke selv kunnet se det??
Det gjorde Lynge da jævnligt. Allan Gaarde not so much.
Hvis du kigger på alle de angribere, Lynge hentede i sin tid, vil du relativt set se lige så mange fejlskud, som under Gaarde. At Lynge kunne hente Strandli, Sahlin og Prica var helt unikt for en tid, da AaB og den danske liga var langt mere attraktiv end de skandinaviske modparter - og vi havde budgetter, der var i top-tre i Danmark. Pointen er, at hvis du skal hente en GARANTERET målscorer, skal du have en pengepund frem, som kun FCM og FCK har - og de skyder også forbi på den front.
Jo jo men du postulerer jo at Lynge nærmest ikke gjorde det. Det er jo ikke korrekt. Tværtimod.
Det er dog korrekt at Allan Gaarde ikke gjorde det.
Jeg postulerer, at Lynge vel i snit havde lige så mange fejlskud, som Gaarde havde på målscorerfronten. Det ER bare den plads på banen, hvor det er sværest at lykkes, fordi succeskriteriet er så konkret målbart - og fordi konkurrencen om garanterede målscorere er så hård.
Det postulat bliver du nok nødt til at underbygge så. For jeg har svært ved at se det samme gennemsnit.
Lynge Jakobsen hentede masser af målræve. Han lavede også skæverter.
Allan Gaarde hentede vel 0 målræve. Men havde masser af skæverter.
Men måske du kan hjælpe sådan en som mig med en formel for beregning af gennemsnit overført til målfarlige angribere i AaB-trøjen?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. sep 2020, 16:00

IAO har selvsagt et godt kendskab til den norske Eliteserie, her er kantspilleren Zymer Bytyqi fra Viking FK værd at holde øje med. Kan spille begge kanter og har haft en stærk sæson i Stavanger klubben med mange mål/assist. Har kontraktudløb til vinter

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 28. sep 2020, 16:02

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 15:29
BoT skrev:
Det ER bare den plads på banen, hvor det er sværest at lykkes, fordi succeskriteriet er så konkret målbart - og fordi konkurrencen om garanterede målscorere er så hård.
Det undskylder dog ikke f.eks. Safranko-handlen. En spiller hentet dyrt til et system han ikke kunne spille, og så var han milevidt fra at være god nok.
Ikke bare i AaB, men også efterfølgende hvor han nu render rundt hos det rumænsk/ungarske Sepsi, hvor træner Czaba Laszlo har hentet ham for 3./4. gang i karrieren. Der har han også været pivringe.
Enig - det var et kæmpe fejlskud. Men dem havde Lynge jo også nogle stykker af. Hvad der præcis gik galt i den rekruttering ved jeg ikke, men Wieghorst og Gaarde må have misset hinanden fuldstændig.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 28. sep 2020, 16:05

BoT skrev:
28. sep 2020, 16:02
Julgranen skrev:
BoT skrev:
Det ER bare den plads på banen, hvor det er sværest at lykkes, fordi succeskriteriet er så konkret målbart - og fordi konkurrencen om garanterede målscorere er så hård.
Det undskylder dog ikke f.eks. Safranko-handlen. En spiller hentet dyrt til et system han ikke kunne spille, og så var han milevidt fra at være god nok.
Ikke bare i AaB, men også efterfølgende hvor han nu render rundt hos det rumænsk/ungarske Sepsi, hvor træner Czaba Laszlo har hentet ham for 3./4. gang i karrieren. Der har han også været pivringe.
Enig - det var et kæmpe fejlskud. Men dem havde Lynge jo også nogle stykker af. Hvad der præcis gik galt i den rekruttering ved jeg ikke, men Wieghorst og Gaarde må have misset hinanden fuldstændig.
Gaarde havde også langt bedre forudsætninger end Lynge. Den data Gaarde havde til rådighed har Lynge kun haft i et begrænset omfang til sidst i hans karriere. Jeg kiggede selv på Safrankos stats i scouting programmer, og jeg har stadig ingen ide om, hvad man så i ham.
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. sep 2020, 16:06

BoT skrev:
Julgranen skrev:
BoT skrev:
De benyttede jo Morten Wieghorsts yndlingsscout fra tiden under Michael Laudrup i Erik Larsen. Han fandt også Lesniak til os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. sep 2020, 16:06

Brodernumsi skrev:
28. sep 2020, 15:52
Julgranen skrev:
28. sep 2020, 14:02
Brodernumsi skrev:
28. sep 2020, 13:52
Kusk brændte vist markant større chancer mod Horsens, end Børsting gjorde i går.
Der er forskel på at tvinge målmanden til gode redninger, og så til at sparke 3 meter forbi mål på en fri chance, og ikke få afsluttet i en 2-mod-1 situation...
Desuden satte Kusk gang på gang sine medspillere op til gode chancer mod Horsens, mens Børsting ikke satte en fod rigtigt.
Hvilket han heller ikke gjorde mod Lyngby, hvor han var banens ringeste...

Hvad nytter det at fighte godt, hvis ens slutprodukt er helt håbløst? Den ene har skabt 5 100% chancer til sine medspillere de sidste 2 kampe, mens den anden ikke engang kan hverken aflevere eller afslutte i en 2 mod 1-situation. Der er en verden til forskel.
Kusk har ikke skabt 5 100%-chancer, de sidste to kampe. Der er også en verden til forskel i hvad de to spillere koster klubben.
Kusk har da serveret åbne chancer på et sølvfad.

Så kan vi selvfølgelig diskutere om de er 100, 95 eller 90 % chancer.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. sep 2020, 16:08

BoT skrev:
Julgranen skrev:
BoT skrev:
Hvilke angribere er det, som du tænker på?

Jeg har svært ved at finde et eksempel, hvor der er blevet betalt så stor en transfer og leveret så ringe - på angriber fronten.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. sep 2020, 16:10

Dennis Nielsen skrev:
28. sep 2020, 16:08
BoT skrev:
Julgranen skrev:
BoT skrev:
Hvilke angribere er det, som du tænker på?

Jeg har svært ved at finde et eksempel, hvor der er blevet betalt så stor en transfer og leveret så ringe - på angriber fronten.
Lynge var jo kendt for stort set aldrig at købe angribere. Han lejede ofte.

Til gengæld var Mota købet et dyrt fejlskud. Andres Oper er det dyreste AaB køb nogensinde. I den sammenhæng var han også et stort fejlskud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 16:11

Brodernumsi skrev:
Status for de sidste 2 kampe.

3 friløbere, 2 til Van Weert og 1 til Nkada.
2 kæmpechancer, 1 til Van Weert, hvor han får lov til at afslutte frit 1,5 m. udenfor det lille felt uden at være presset, og 1 til Børsting, hvor han skyder 3 meter forbi, helt upresset lige udenfor det lille felt.
Det er 5 100% chancer.

Og så er det i øvrigt også hans gode aflevering til Ahlmann der bringer Sønderjyskes forsvar ud af balance ved optakten til straffesparket.

Vi diskuterer ikke hvad spillerne koster, men deres berettigelse i startopstillingen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 28. sep 2020, 16:11

Bruno skrev:
28. sep 2020, 15:59
Det postulat bliver du nok nødt til at underbygge så. For jeg har svært ved at se det samme gennemsnit.
Lynge Jakobsen hentede masser af målræve. Han lavede også skæverter.
Allan Gaarde hentede vel 0 målræve. Men havde masser af skæverter.
Men måske du kan hjælpe sådan en som mig med en formel for beregning af gennemsnit overført til målfarlige angribere i AaB-trøjen?
Gaarde hentede vel i alt 6 spillere, der var tænkt som deciderede målscorere: Rasmus Jönsson, Anders K Jacobsen, Thomas Enevoldsen, Nicklas Helenius, Tom VW, Jakub Sylvestr og Pavol Safranko.

Af dem er det kun de to sidstnævnte, der var deciderede fejlskud, mens alle de andre i større eller mindre grad opnåede succes. Nicklas Helenius piller jeg lidt ud af ligningen, da han i sin anden periode var hæmmet af sin sygdom.

Lynge hentede en del angribere, som det var meningen skulle gå ind på holdet med det samme, men hvor flere af dem floppede (nogle af dem var dog også lottokuponer i stil med Sylvestr): Luton Shelton, Lasse Nilsson, Dickson, Kusi-Asare, Daniel Friedheim Holm, Jose Mota, Poul Hübertz m. fl.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 28. sep 2020, 16:14

Aalborg frederikshavner skrev:
28. sep 2020, 16:00
IAO har selvsagt et godt kendskab til den norske Eliteserie, her er kantspilleren Zymer Bytyqi fra Viking FK værd at holde øje med. Kan spille begge kanter og har haft en stærk sæson i Stavanger klubben med mange mål/assist. Har kontraktudløb til vinter
Og Veton Berisha (apropos) fra Viking FK ville også være en lækker tilføjelse. 11 mål i 19 kampe i indeværende sæson.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 16:14

Forza skrev:
28. sep 2020, 16:10
Til gengæld var Mota købet et dyrt fejlskud.
Ja, det var helt ved siden af skiven. Mota levede mildt sagt et meget udsvævende liv udenfor banen, mens han leverede rædderligt på banen. Og hans familie i øvrigt befandt sig i et andet land. Han var et forfærdeligt bekendtskab.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 28. sep 2020, 16:19

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 16:11
Brodernumsi skrev:
Status for de sidste 2 kampe.

3 friløbere, 2 til Van Weert og 1 til Nkada.
2 kæmpechancer, 1 til Van Weert, hvor han får lov til at afslutte frit 1,5 m. udenfor det lille felt uden at være presset, og 1 til Børsting, hvor han skyder 3 meter forbi, helt upresset lige udenfor det lille felt.
Det er 5 100% chancer.

Og så er det i øvrigt også hans gode aflevering til Ahlmann der bringer Sønderjyskes forsvar ud af balance ved optakten til straffesparket.

Vi diskuterer ikke hvad spillerne koster, men deres berettigelse i startopstillingen.
Er det det vi diskuterer? For mig virker det som om, en stor del herinde, giver Børsting skylden for alle dårligdomme siden depressionen, og især du mener, at Kusk er helt og aldeles fejlfri.

Men tilbage til din konklusion, så er vi helt enige. Jeg mener heller ikke, at Børsting skal være blandt de 11 første, og det ville han jo heller ikke være, hvis Lucas var på 100%. Men intet af det, er jo Børstings skyld.

Jeg synes, han er en meget fin reservespiller, billig i drift og knokler røven ud hver kamp, ingen sure miner eller opgivende attituder fra hans side.

Og hvad de koster, skulle også gerne afspejle, hvad vi kan forvente os af dem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 16:21

BoT skrev:
Gaarde hentede vel i alt 6 spillere, der var tænkt som deciderede målscorere: Rasmus Jönsson, Anders K Jacobsen, Thomas Enevoldsen, Nicklas Helenius, Tom VW, Jakub Sylvestr og Pavol Safranko.

Af dem er det kun de to sidstnævnte, der var deciderede fejlskud, mens alle de andre i større eller mindre grad opnåede succes. Nicklas Helenius piller jeg lidt ud af ligningen, da han i sin anden periode var hæmmet af sin sygdom.

Lynge hentede en del angribere, som det var meningen skulle gå ind på holdet med det samme, men hvor flere af dem floppede (nogle af dem var dog også lottokuponer i stil med Sylvestr): Luton Shelton, Lasse Nilsson, Dickson, Kusi-Asare, Daniel Friedheim Holm, Jose Mota, Poul Hübertz m. fl.
Sylvestr var ikke nogen lottokupon, han blev altså også hentet dyrt. Enevoldsen var heller ikke nogen udpræget succes her, men det var ligeså meget hans egen skyld.
Helenius var elendig. Han var jo netop ovre sin sygdom da han kom hjem, men havde for høje tanker om sig selv og kørte samtidig ræs på Skydebanevej, og opførte sig som om han stadig var kongen af Aalborg. Klart flop i mine øjne. Han var simpelthen eminent inden han røg til England, men har aldrig siden lignet den spiller - som i mine øjne sammen med Ronnie er de to bedste afsluttere AaB har haft.
Rasmus Jönsson var et kæmpe gamble i 2. periode - han strålede jo i den første, men led så mere og mere under sin skade. Og så hentede vi ham dyrt samtidig med at man vidste, at han ville være ude næsten en hel sæson efter sin operation. Han er aldrig siden nået op på niveau, og mistede næsten al fart i det genoptræningsforløb. Meget lala.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 28. sep 2020, 16:27

Gaarde6 skrev:
Julgranen skrev:
28. sep 2020, 14:15
Hohenhaus Tenne skrev:
28. sep 2020, 14:08
Altså er du i familie med Kusk, eller hvad? Jeg siger ikke nødvendigvis du tager fejl, men du accepterer absolut ingen kritik af ham.
Nej, jeg foretrækker bare at AaB’s hold udgør af teknisk stærke spillere der kan gøre hinanden farlige. Nu vil enkelte så bænke Kusk fremfor boldmongolen Børsting og argumenterer endda for at sælge ham, hvilket jeg ikke fatter noget af.

AaB har brug for en stærk fronttrio. Kusk var ikke god nok i den forfatning han var i store dele af sidste forår, men nu har en helt anden spilleglæde. Det har vi åbenlyst brug for, når det skorter på offensivt initiativ og Lucas’ høje niveau har lange udsigter.
Jeg er interesseret i at det her hold vinder fodboldkampe!
Ergo, at vi spiller med de bedste spillere, og de spillere der kan gøre hinanden farlige.
Vi har ikke 10 mål der kommer fra midtbanen, eller store kvaliteter på dødbolde. Derfor er vi død og pine nødt til at satse på den fronttrio der øger vores mulighed for point mest muligt.
Fuldstændig enig.
Kusk skal INGEN steder. Det er ham langt det meste kommer fra rent offensivt.
Kunne virkelig godt tænke mig at se Prica i Midten. Flankeret af Kusk og Lucas (når han kommer i form)
Den opstilling tror jeg, kunne være ren dynamit.
Jeg gad også enormt godt se at de tre forreste hed Kusk, Prica og Lucas. Men hvis det skal ske, så er vi alle(også julegranen) nød til at indstille os på at det ikke bliver med højt pres som IAO og Friis ønsker. Det løber hverken Kusk eller Lucas nok til. Ved ikke om Prica passer til det.
Jeg har tidligere skrevet at vi ikke har spillerne til den spillestil vi ønsker. Det er ikke for at sige at Kusk og Lucas ikke er gode nok og ikke skal spille, men de passer ikke til højt og hårdt pres.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 28. sep 2020, 16:28

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 16:14
Forza skrev:
28. sep 2020, 16:10
Til gengæld var Mota købet et dyrt fejlskud.
Ja, det var helt ved siden af skiven. Mota levede mildt sagt et meget udsvævende liv udenfor banen, mens han leverede rædderligt på banen. Og hans familie i øvrigt befandt sig i et andet land. Han var et forfærdeligt bekendtskab.
Mota var det ikke mere et udtryk for at han var her sammen med nogle pisse dygtige spillere og derfor ikke kunne komme på?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 28. sep 2020, 16:31

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 16:21
BoT skrev:

Sylvestr var ikke nogen lottokupon, han blev altså også hentet dyrt. Enevoldsen var heller ikke nogen udpræget succes her, men det var ligeså meget hans egen skyld.
Helenius var elendig. Han var jo netop ovre sin sygdom da han kom hjem, men havde for høje tanker om sig selv og kørte samtidig ræs på Skydebanevej, og opførte sig som om han stadig var kongen af Aalborg. Klart flop i mine øjne. Han var simpelthen eminent inden han røg til England, men har aldrig siden lignet den spiller - som i mine øjne sammen med Ronnie er de to bedste afsluttere AaB har haft.
Rasmus Jönsson var et kæmpe gamble i 2. periode - han strålede jo i den første, men led så mere og mere under sin skade. Og så hentede vi ham dyrt samtidig med at man vidste, at han ville være ude næsten en hel sæson efter sin operation. Han er aldrig siden nået op på niveau, og mistede næsten al fart i det genoptræningsforløb. Meget lala.
Sylvestr kom trods alt transferfrit, så han har næppe belastet budgettet voldsomt. Og Enevoldsen lavede altså 12 mål i 15/16-sæsonen, hvilket bestemt også er godkendt.
Helenius er en lidt speciel case: Han har helt sikkert stadig været præget af sin sygdom, da han kom til Aalborg, men om det er grunden til, at han ikke rigtig faldt til og ragede uklar med PEA og Jakob Friis, er vel ikke helt til at sige.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 28. sep 2020, 16:41

Er det røven på Ross?

Godt arbejde i så fald men de fleste ville nok have valgt et billede hvor ansigtet indgår ;)

Låst