Absolut en spændende spiller men det bli'r nok noget op ad bakke at lande Hiljemark, der skal rigtig meget til før det kan lykkes. FCM bejler tilsyneladende kraftigt til Hiljemark og de kan måske snart lokke med CL boldemenike skrev: ↑28. sep 2020, 19:36Oscar Hiljemark står stadig uden en klub efter kontrakten med Genoa udløb i starten af august. En udpræget 8'er med 27 kampe for det svenske A-landshold og en karriere der er gået noget i stå i det store udland; lyder som en klassisk AaB signing fra Lynge tiden. De seneste rygter jeg kan læse mig frem til kæder ham dog sammen med Bologna og Besiktas, men de ligger trods alt godt en måned tilbage i tiden.
Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
Jeg så altså gerne gislason i AaB. Det er rutine og det mangler vi. Og så er han altså en lækker fyr..
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Apropos et muligt salg af Ross til hvem-det-nu-end-måtte-være (og her må man vel gå ud fra, at det er nogen, der IKKE har set hans indsats mod SønderjyskE...), er der så nogen, der ved, hvilket prisleje AaB forventer, at et sådant salg vil ligge i?
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Det er en skrøne at vi mangler rutinerede spillere.
Jeg tæller mange rutinerede spillere i truppen som
Rinne, Okore, Pallesen, Thelander, Ahlmann, Kusk, Andersen, van Weeŕt, Fossum og KP.
Derudover er MC ikke længere at betragte som et talent.
Vi har et yderst rutineret mandskab
Helt enig, gens. aldre i vores trup er 24,3 år, kun FCN stikker helt af i den sammenhæng med et gens. på 21 år.Aalborg frederikshavner skrev: ↑28. sep 2020, 20:26Det er en skrøne at vi mangler rutinerede spillere.
Rinne, Okore, Pallesen, Thelander, Ahlmann, Kusk, Andersen, van Weeŕt, Fossum og KP.
Hallo rygtesmede, I må opstøve noget! 
Well screw u Guys.. Han er en flot fyr og skrøne eller ej, så skriger vores hold på rutinerede kræfter der kan kæfte op og få gang i de unge og holde de ældre ved ilden. Det er min personlige holdning, ikke sikkert i er enige, men det er vel bedre end 17 sider om hvorvidt kusk er god eller ej...Redwhite skrev: ↑28. sep 2020, 20:52Helt enig, gens. aldre i vores trup er 24,3 år, kun FCN stikker helt af i den sammenhæng med et gens. på 21 år.Aalborg frederikshavner skrev: ↑28. sep 2020, 20:26Det er en skrøne at vi mangler rutinerede spillere.
Hehe - ved ikke om jeg lige drømmer om Rurik, men jeg drømmer bestemt om ikke at skulle igennem 17 sider om Kusk og hans expected goals og assists...RicoBR02 skrev: ↑28. sep 2020, 21:26Well screw u Guys.. Han er en flot fyr og skrøne eller ej, så skriger vores hold på rutinerede kræfter der kan kæfte op og få gang i de unge og holde de ældre ved ilden. Det er min personlige holdning, ikke sikkert i er enige, men det er vel bedre end 17 sider om hvorvidt kusk er god eller ej...Redwhite skrev: ↑28. sep 2020, 20:52Helt enig, gens. aldre i vores trup er 24,3 år, kun FCN stikker helt af i den sammenhæng med et gens. på 21 år.Aalborg frederikshavner skrev: ↑28. sep 2020, 20:26Det er en skrøne at vi mangler rutinerede spillere.
Jeg savner Winsnes
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Som jeg skrev i et indlæg efter det quoted, handler prisen om de forventninger man har til en billig og en dyr spiller, og som jeg også skrev, er jeg enig i at Børsting skal være reserve. Hele min anke går på, de angreb Børsting modtager herinde.Pastorius skrev: ↑28. sep 2020, 19:53Men vi sparer jo ikke pengene ved at bruge Børsting i stedet. Jeg synes det er irrelevant. De er begge i truppen og vi skal bruge den bedste (og det er Kusk)Brodernumsi skrev: ↑28. sep 2020, 15:52Kusk har ikke skabt 5 100%-chancer, de sidste to kampe. Der er også en verden til forskel i hvad de to spillere koster klubben.Julgranen skrev: ↑28. sep 2020, 14:02Der er forskel på at tvinge målmanden til gode redninger, og så til at sparke 3 meter forbi mål på en fri chance, og ikke få afsluttet i en 2-mod-1 situation...Brodernumsi skrev: ↑28. sep 2020, 13:52Kusk brændte vist markant større chancer mod Horsens, end Børsting gjorde i går.
Desuden satte Kusk gang på gang sine medspillere op til gode chancer mod Horsens, mens Børsting ikke satte en fod rigtigt.
Hvilket han heller ikke gjorde mod Lyngby, hvor han var banens ringeste...
Hvad nytter det at fighte godt, hvis ens slutprodukt er helt håbløst? Den ene har skabt 5 100% chancer til sine medspillere de sidste 2 kampe, mens den anden ikke engang kan hverken aflevere eller afslutte i en 2 mod 1-situation. Der er en verden til forskel.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Nu bliver jeg sikkert skudt ned af Julgranen, men jeg synes STADIG vi mangler noget eksplosivitet i forreste geled set ift den spillestil vi praktiserer.
Hvorfor i alverden skulle jeg skyde dig ned? Vi har dog skabt omkring 20 kvalificerede skud i de første 3 kampe, så jeg forstår ikke helt kritikken af offensiven minus det tekniske sjusk.
Men jeg synes ikke der er typer vi mangler i offensiven, udover måske en Asante-type der kan byde ind med ekstrem fart og udfordringer. Men reelt set har vi jo hentet sådan en i Nkada.
Hvad blev da af ham brasilianeren eller var det bare en joke?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Om det var en joke skal jeg ikke kunne sige, men han spillede 70 min. i går, så sandsynligheden for at han sidder i flyveren på vej til Paris Nord er nok ikke så høj.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ja, det har vi, og han har fået en anonym start. Men jeg kan da godt forestille mig, at han får mere spilletid imod de bedre hold. Det bekymrer mig dog lidt, at Nkada og Prica er så ringe på reserveholdet. Men deres medspillere er selvfølgelig heller ikke så gode. Fx. Idag stilles der op med både mc, Kakeeto, Højholt - ikke de mest dynamiske spillere!Julgranen skrev: ↑28. sep 2020, 21:48Hvorfor i alverden skulle jeg skyde dig ned? Vi har dog skabt omkring 20 kvalificerede skud i de første 3 kampe, så jeg forstår ikke helt kritikken af offensiven minus det tekniske sjusk.
Men jeg synes ikke der er typer vi mangler i offensiven, udover måske en Asante-type der kan byde ind med ekstrem fart og udfordringer. Men reelt set har vi jo hentet sådan en i Nkada.
-
Nordens Bilbao ja tak
- Drenge

- Favoritspiller: Mikkel Kaufmann
Mon ikke Ross bliver udtaget til u21 landsholdet imorgen? Blev ikke udtaget til u19 selvom han var anfører sidste gang. Det må da skyde hans pris lidt op.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Enig Ja Børsting har absolut sine magler, og skal kun være reserve. Det sagt så er han nødvendig i det masive presspil som Friis insistere på at spille. Uden ham i angrebet duer vores første pres ikke.Brodernumsi skrev: ↑28. sep 2020, 21:36Som jeg skrev i et indlæg efter det quoted, handler prisen om de forventninger man har til en billig og en dyr spiller, og som jeg også skrev, er jeg enig i at Børsting skal være reserve. Hele min anke går på, de angreb Børsting modtager herinde.Pastorius skrev: ↑28. sep 2020, 19:53Men vi sparer jo ikke pengene ved at bruge Børsting i stedet. Jeg synes det er irrelevant. De er begge i truppen og vi skal bruge den bedste (og det er Kusk)Brodernumsi skrev: ↑28. sep 2020, 15:52Kusk har ikke skabt 5 100%-chancer, de sidste to kampe. Der er også en verden til forskel i hvad de to spillere koster klubben.Julgranen skrev: ↑28. sep 2020, 14:02Der er forskel på at tvinge målmanden til gode redninger, og så til at sparke 3 meter forbi mål på en fri chance, og ikke få afsluttet i en 2-mod-1 situation...Brodernumsi skrev: ↑28. sep 2020, 13:52Kusk brændte vist markant større chancer mod Horsens, end Børsting gjorde i går.
Desuden satte Kusk gang på gang sine medspillere op til gode chancer mod Horsens, mens Børsting ikke satte en fod rigtigt.
Hvilket han heller ikke gjorde mod Lyngby, hvor han var banens ringeste...
Hvad nytter det at fighte godt, hvis ens slutprodukt er helt håbløst? Den ene har skabt 5 100% chancer til sine medspillere de sidste 2 kampe, mens den anden ikke engang kan hverken aflevere eller afslutte i en 2 mod 1-situation. Der er en verden til forskel.
Ingen af de andre angribere evner at presse i den grad. Kusk specilet. Uden Børsting og hans pres falder hele Friis's pres bold fra hinanden. Det er det Børsting gør. og der for han er starter til Lucas er tillbage, men synes han bliver gjort dårligere end han er herind.
I sæsonerne omkring mesterskabet 08 lå vi markant over AGF og også et stykke over OB. Kun FCK og Brøndby var foran - og det slet ikke i en grad, som FCM og FCK er i dag.
Fra 2008:
TIPS-bladet har indsamlet oplysninger om spillerbudgettet - det vil sige klubbens budget til transferbeløb, spillerløn og afskrivninger på tidligere spillerkøb - hos de 12 SAS Liga-klubber. Tallene er opgjort i millioner danske kroner.
1) FC København – 120-130
2) Brøndby IF – 60-65
3) OB – 40-45
4) FC Midtjylland - 35-40
5) AaB – 30-35
6) AGF - 25-30
7) Esbjerg fB - 25-30
8) Randers FC – 25-30
9) FC Nordsjælland - 20-22
10)Vejle - 20-22
11)AC Horsens – 18-20
12)SønderjyskE – 14-16