Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kristian » 30. sep 2020, 22:59

Mogens skrev:
30. sep 2020, 22:52
Fuck, noget lort. DER blev superligaen endegyldigt Skotland, 2.0, og AaB´s i forvejen spinkle chance for et mesterskab i nær fremtid blev helt fucked up.
Vi vandt da mesterskab i 2014 selvom FCK's økonomi har været lysår foran i efterhånden 20 år.

Lad os nu se om de midtjyder kan formidle de penge rigtigt, eller der skal lukkes huller i driften. De har jo ikke ligefrem haft overskud uden enorme spillersalg. Og mon ikke det skal betales lidt afkast til Benham nu.

Og FCM i CL og superliga..lad os nu se om de kan det

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2020, 23:00

Mogens skrev:
Fuck, noget lort. DER blev superligaen endegyldigt Skotland, 2.0, og AaB´s i forvejen spinkle chance for et mesterskab i nær fremtid blev helt fucked up.
AaB bliver ikke mestre i vores levetid - FCM i Champions League eller ej. Lottekuponernes tid er forbi; og vi har forvaltet dem elendigt hver eneste gang. Det er ikke uden grund, at vi kaldes "Fætter Højben" - klubben. Men uden dygtighed og ambitionsniveau rykker det aldrig på længere sigt.

Men jeg opfatter heller ikke længere FCM som en konkurrent i gængs forstand. Dertil er forskellen simpelthen alt for stor - AaB har vel i dag lige så langt op til FCM, som klubben havde op til Brøndby i 1987. Og dem opfattede vi jo heller ikke som jævnbyrdige konkurrenter i slutfirserne.

Vi må simpelthen bare anerkende den dygtighed og det ambitionsniveau, som kendetegner FCM - og stilfærdigt ærgre os over, at alle de chancer, vi har haft for noget tilsvarende, ikke er udnyttet.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 30. sep 2020, 23:01

Funky skrev:
30. sep 2020, 22:57
Mogens skrev:
Det var superligaen også før dagens kamp.
Præcis, det eneste man kan spekulere i er om Benham kunne være blevet træt af projektet noget før. Men jeg har ikke set noget der har tydet på det. Det her er flere penge ned i Benhams lommer, og det største mål for ham er stadigvæk at spille Brentford op i prem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 30. sep 2020, 23:05

Gentleman Finn skrev:
30. sep 2020, 23:01
Det her er flere penge ned i Benhams lommer, og det største mål for ham er stadigvæk at spille Brentford op i prem.
Sikke noget vrøvl - Brentford har f.eks. ikke en jordisk chance for at komme i Champions League. Det er en kæmpe turnering. Selvfølgelig får FCM lov til at forfølge noget her, og mon ikke de henter en profileret spiller mere inden vinduet lukker.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 30. sep 2020, 23:11

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 23:05
Gentleman Finn skrev:
Det her er flere penge ned i Benhams lommer, og det største mål for ham er stadigvæk at spille Brentford op i prem.
Sikke noget vrøvl - Brentford har f.eks. ikke en jordisk chance for at komme i Champions League. Det er en kæmpe turnering. Selvfølgelig får FCM lov til at forfølge noget her, og mon ikke de henter en profileret spiller mere inden vinduet lukker.
Benham holder først og fremmest med Brentford, det er hans klub. Der betyder evt. muligheder for afkast mindre når klubfølelserne tager over. I øvrigt er det nogle milliardbeløb man får stukket i lommen, og især over 3 år, hvis man rykker op. Prøv at se hvor meget Leeds køber ind pt.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 30. sep 2020, 23:14

30 9 2020
En ulykkes dag for dansk fodbold
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2020, 23:16

Gentleman Finn skrev:
30. sep 2020, 23:11
Julgranen skrev:
30. sep 2020, 23:05
Gentleman Finn skrev:
Benham holder først og fremmest med Brentford, det er hans klub. Der betyder evt. muligheder for afkast mindre når klubfølelserne tager over. I øvrigt er det nogle gmilliardbeløb man får stukket i lommen, og især over 3 år, hvis man rykker op. Prøv at se hvor meget Leeds køber ind pt.
Det siger du godt nok, men i lyset af hvor mange penge han er villig til at lade FCM spendere, og den totale mangel på klubskifter fra FCM mod Brentford, så syntes jeg ikke der er noget der tyder på at han vil tilgodese Brentford på bekostning af FCM.

Brentford er altså også godt selvkørende. De har lige solgt Ollie Watkins til Villa for 30 mio euro, hvilket er nogenlunde det samme FCM kommer til at trække ud af CL.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2020, 23:21

634 skrev:
30. sep 2020, 23:14
30 9 2020
En ulykkes dag for dansk fodbold
Den ulykke er jo sket forlængst. Det her havde kunnet bringe mit pis i kog i 2015. I dag er FCM som sagt slet ikke en konkurrent; AaB og FCM befinder sig på to forskellige planeter, og dette her understreger det bare yderligere, men ændrer intet fundamentalt. Klubben havde stadig stået til en stor gevinst i Europa League; og du kan være forvisset om, at FCM ikke kommer rendende med Luton Shelton, bliver nr. 7 i næste sæsons Superliga og lancerer sig som "den lille klub i Midtjylland", men som klubben i Jylland, der ikke kommer til at beskæftige sig med AaB, men alene med FCK på dansk grund.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 30. sep 2020, 23:23

Hovedet skrev:
30. sep 2020, 23:21
Den ulykke er jo sket forlængst. Det her havde kunnet bringe mit pis i kog i 2015. I dag er FCM som sagt slet ikke en konkurrent; AaB og FCM befinder sig på to forskellige planeter, og dette her understreger det bare yderligere, men ændrer intet fundamentalt. Klubben havde stadig stået til en stor gevinst i Europa League; og du kan være forvisset om, at FCM ikke kommer rendende med Luton Shelton, bliver nr. 7 i næste sæsons Superliga og lancerer sig som "den lille klub i Midtjylland", men som klubben i Jylland, der ikke kommer til at beskæftige sig med AaB, men alene med FCK på dansk grund.
Ja, nu skal vi til at bevæge os ind i kampen om at blive "best of the rest". Vi skal koncentrere os om klubber som AGF og Brøndby. For nu at bruge Meulensteens berømte udtryk så er FCM fucking miles away.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2020, 23:29

En dejlig sidegevinst er dog at følge med i de selvfede københavneres paniske på en Brøndby-classic hvor man desperat forsøger at klynge sig til fortidens meritter for at understøtte at man altså stadig er ovenpå.

Jeg tror aldrig jeg har set så megen aktivitet på deres bold.dk-afsnit som her til aften. Underholdende læsning.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2020, 23:30

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 23:23
Hovedet skrev:
30. sep 2020, 23:21
Ja, nu skal vi til at bevæge os ind i kampen om at blive "best of the rest". Vi skal koncentrere os om klubber som AGF og Brøndby. For nu at bruge Meulensteens berømte udtryk så er FCM fucking miles away.
Enig. Vores kamp går på at undgå at ende i Superligaens 3. sortering med f.eks. Horsens og SønderjyskE, som. vi har haft kurs mod siden 2014, hvor vi fuldstændig fejlvurderede situationen. Jeg ser dog tegn på, at man i AaB - bl.a. med ansættelsen af en noget mere ærgerrig Inge Andre Olsen - er vågnet noget op efter årene i talentboblen. Men skal det blive spændende at se fodbold i Aalborg igen, er der ingen vej udenom en stor investor.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2020, 23:33

Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 23:29
En dejlig sidegevinst er dog at følge med i de selvfede københavneres paniske på en Brøndby-classic hvor man desperat forsøger at klynge sig til fortidens meritter for at understøtte at man altså stadig er ovenpå.
Ja, det er også sådan, jeg ser det. Uden ligefrem at være lidenskabelig holdt jeg med FCM i dag og håbede på den CL-gevinst, da det i helt uhørt grad presser FCK. Selvfølgelig med et lille stænk i hjertet, da jeg jo godt ved, at AaB har haft de muligheder, som FCM har grebet de senere år.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 30. sep 2020, 23:34

Buzz Killington skrev:
Ja, det er ganske fornøjeligt!

Hold kæft, hvor de rygcrawler - når man har tabt et hav af de seneste indbyrdes opgør, pisset 180 mio. væk på lortespillere som Matic, Santos usw. og i øvrigt demonstreret al form for mangel på klasse, mens magten lige så stille og roligt er gledet dem af hænde, så har de kraftedme godt af det. Ulidelige københavner-svin.
Gad vide om den norske skrigeskinke overvejer at hoppe af nu, hvor han ikke længere kan påstå at FCM ikke kan præstere i Europa. Han skal til at lede meget dybt i posen med undskyldninger for hans egen inkompetence.
FCK har selv har spillet dødssyg kujonfodbold i Europa i et helt årti.
Håber de ryger ud i morgen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2020, 23:43

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 23:34
Buzz Killington skrev:
Ja, det er ganske fornøjeligt!

Hold kæft, hvor de rygcrawler - når man har tabt et hav af de seneste indbyrdes opgør, pisset 180 mio. væk på lortespillere som Matic, Santos usw. og i øvrigt demonstreret al form for mangel på klasse, mens magten lige så stille og roligt er gledet dem af hænde, så har de kraftedme godt af det. Ulidelige københavner-svin.
Gad vide om den norske skrigeskinke overvejer at hoppe af nu, hvor han ikke længere kan påstå at FCM ikke kan præstere i Europa. Han skal til at lede meget dybt i posen med undskyldninger for hans egen inkompetence.
FCK har selv har spillet dødssyg kujonfodbold i Europa i et helt årti.
Håber de ryger ud i morgen.
Hvis de gør det, så er det vel også slut med Ståle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Geografisk sted: 9000

Indlæg af LarsNor » 1. okt 2020, 06:45

Men hvor skal han tage hen? Han vil vel gerne være i en klub der er foran fra start og jeg ser ikke at der står Sole Stålbakken på trænersædet i psg..

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. okt 2020, 07:02

Så er det bogstaveligt talt dagen derpå.

På sin vis gør det ondt at Møgjylland har kvalificeret sig til det forjættede land men det er ikke noget der kan hidse mig op. Hedebønderne har via nytænkning, ambitioner og nogle visionære medarbejdere allerede distanceret os totalt så mange CL millioner gør nok hverken fra eller til.

På dansk fodbolds vegne er det godt hvis Møgjylland og FCK har europæisk succes. Det medfører større anseelse af Superligaen i udlandet samt højere salgspriser hvilket jo ikke ligefrem er uvæsentligt for en klub som gerne vil ha' Skandinaviens bedste akademi (tiden må vise om det er et luftkastel eller ej).

Derudover betyder europæisk succes for hedebønderne og københavnerne at flere danske hold kommer i Europa og at vejen til gruppespil bliver lidt nemmere.

Jeg er bedøvende ligeglad med hvad der sker på heden da det er uvæsentligt for AaB. Vi skal koncentrere os om os selv og finde en vej ud af den sump vi har befundet os i siden '14, som en anden debattør skrev for et stykke tid siden så er vi havnet i samme grøft som OB som en nordjysk storklub der er havnet i glemslen.

Nu foretages der nogle tiltag på Hornevej men der kommer selvsagt til at gå en rum tid før vi ved om det er noget der kan hive klubben ud af ligegyldigheden.
Jeg har dog min tvivl om de skibe der er ved at blive søsat er tilstrækkeligt, jeg har nævnt det mange gange før at jeg tror ikke at vi kommer uden om et salg af klubben hvis det skal lykkes at komme væk fra sumpen og bejle permanent til en topplacering.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 1. okt 2020, 07:33

Det er imponerende flot det FCM har præsteret. Stærkt at slå de bulgarske, schweiziske og tjekkiske mestre ud - og det endda rimelig overbevisende ( de var dog heldige igår med det straffespark ). Men derfor er det stadigt irriterende og kvalmefrembringende at det lykkes for dem.
Det er en skam at vi ikke selv er der hvor vi for alvor kan lege med - endnu forhåbentlig. Det kommer til at koste for FCM at de har Champions League at fokusere på, specielt her i efteråret. Og jeg tror virkelig at FCK går endnu en middelmådig sæson - tror sgu Ståle er ved at spille fallit i det københavnske.
Hvis vi på nuværende tidspunkt havde et hold der virkelig performede, så kunne vi i løbet af efteråret spille os frem til et virkeligt spændende forår. Men det har vi ikke!
Jeg tror derimod at AGF kan lugte blod nu. De virker sammenspillede med et godt koncept, har en stærk trup og en dygtig træner. Hvis vinden blæser deres vej, så kan de godt stå med pokalen til sommer😒

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 1. okt 2020, 07:42

AaB kommer aldrig der op igen og snuser til et mesterskab med mindre nogle kommer med en stor bunke risiko villig kapital. Havde man haft Inges vision tilbage for 5 år siden havde vi måske ikke været så langt bagud. Men faktum er en lille lorte klub på en mark har overhalet AaB på 10år. Ganske vist med lidt held også, men man kan jo spørge sig selv om hvorfor man gik i panik da cl glippede I 99. Det er skuffende at AaB ikke har magtet at bygge vidre på mesterskaber men konstant falder igennem gang på gang.

Vi kan da håbe de smider pengene væk lige så hurtig som Brøndby gør men jeg tvivler.. AaB har bare været en flok amatører i alt for mange år angående fremtids planer og udvikling. Se bare hele deres talent satsning som blev snakket stort i medierne i 14 men var en omgang varm luft kun pga nød.

Nå in Inge we trust.. Hvis han ikke formår at trække AaB ud af elendigheden så er der sku ikke noget der kan

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 08:42

gravballe skrev:
1. okt 2020, 07:42
AaB kommer aldrig der op igen og snuser til et mesterskab med mindre nogle kommer med en stor bunke risiko villig kapital. Havde man haft Inges vision tilbage for 5 år siden havde vi måske ikke været så langt bagud. Men faktum er en lille lorte klub på en mark har overhalet AaB på 10år. Ganske vist med lidt held også, men man kan jo spørge sig selv om hvorfor man gik i panik da cl glippede I 99. Det er skuffende at AaB ikke har magtet at bygge vidre på mesterskaber men konstant falder igennem gang på gang.

Vi kan da håbe de smider pengene væk lige så hurtig som Brøndby gør men jeg tvivler.. AaB har bare været en flok amatører i alt for mange år angående fremtids planer og udvikling. Se bare hele deres talent satsning som blev snakket stort i medierne i 14 men var en omgang varm luft kun pga nød.

Nå in Inge we trust.. Hvis han ikke formår at trække AaB ud af elendigheden så er der sku ikke noget der kan
AaB burde aldrig have vundet et mesterskab tidligere, måske bortset fra 99, med de argumenter. Hver gang har vi har vundet, har vi gjort det ved at (over)satse, og det sats har så ikke holdt 2 år i træk, men efter 99-mesterskabet, var det fandme tæt på, men dengang var der ikke VAR. Reelt har vi aldrig haft økonomien til at bygge den organisation der skal til for at vinde mesterskab i DK, og så bliver det meget svært at skabe kontinuert gode resultater.

Det ser da svært ud, men det har det altid gjort. Selvfølgelig kan det stadig lade sig gøre. Det er bare at klø på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 1. okt 2020, 09:17

Hovedet skrev:
30. sep 2020, 23:00
Det er ikke uden grund, at vi kaldes "Fætter Højben" - klubben.
Hvad?

1) Hvem kalder os det?
2) Du mener det åbenbart også, så du må gerne forklare hvorfor vi skulle være en Fætter Højben-klub.

Besvar