Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 22:30

Freddie skrev:
5. okt 2020, 22:24
Så synes jeg da du skal snakke med Thomas Bælum om hvordan AaB får sine kampstatistikker til at passe til Superstats. Det er da lidt jokeagtigt at man bare kaster de tal på banen man kan finde, og så fremhæver dem som de perfekte. Men jeg har sagt hvad jeg vil om det emne. husk nu at snakke med AaB om det.
Hvad i alverden fabler du om? Du svarer på et indlæg, hvor jeg tager afsæt i hans træfsikkerhed i Superligaen sammenlignet med en række andre spillere. Hvad har det med Bælum at gøre?

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 5. okt 2020, 22:32

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 22:30
Freddie skrev:
5. okt 2020, 22:24
Så synes jeg da du skal snakke med Thomas Bælum om hvordan AaB får sine kampstatistikker til at passe til Superstats. Det er da lidt jokeagtigt at man bare kaster de tal på banen man kan finde, og så fremhæver dem som de perfekte. Men jeg har sagt hvad jeg vil om det emne. husk nu at snakke med AaB om det.
Hvad i alverden fabler du om? Du svarer på et indlæg, hvor jeg tager afsæt i hans træfsikkerhed i Superligaen sammenlignet med en række andre spillere. Hvad har det med Bælum at gøre?
Kan I ikke finde den rette tråd til den diskussion?!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 22:32

Mogens skrev:
5. okt 2020, 22:29
Intet mærkeligt, selvom han måske mangler nogle ord i sin forklaring. Jeg er sikker på, der menes, at Kasper P. var vigtigst til midterforsvaret. Naturligvis var Lucas vigtigere.
Men det vil være underligt, hvis man forlænger engagementet med ham til sommer. Han spiller ikke rigtigt, og kommer heller ikke til det. Vi har købt en back-up i Prijovic. Så hjælper det ikke at vi har en 27-årig som 5. valg. Hverken for ham eller os virker det rimeligt - og der er tilsyneladende ingen der er interesseret i hans tjenester.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2020, 22:45

Stadig håb om penge for Mæhle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 5. okt 2020, 22:51

Vinduet er lukket.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2020, 22:51

Inge siger til BT at det er lukket ned nu, der sker ikke mere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 5. okt 2020, 22:52

Vinduet er lukket i AaB... Flot flot vindue, Inge!!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 5. okt 2020, 22:53

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 22:32
Mogens skrev:
5. okt 2020, 22:29
Intet mærkeligt, selvom han måske mangler nogle ord i sin forklaring. Jeg er sikker på, der menes, at Kasper P. var vigtigst til midterforsvaret. Naturligvis var Lucas vigtigere.
Men det vil være underligt, hvis man forlænger engagementet med ham til sommer. Han spiller ikke rigtigt, og kommer heller ikke til det. Vi har købt en back-up i Prijovic. Så hjælper det ikke at vi har en 27-årig som 5. valg. Hverken for ham eller os virker det rimeligt - og der er tilsyneladende ingen der er interesseret i hans tjenester.
Vi spiller med 3 stoppere. Thelander, Okore og Ross er som udgangspunkt førstevalg. Granli reserve efterfulgt af KP.
Thelander spiller ca. halvdelen af kampene på en god sæson. Okore får gerne et par røde kort, og Ross' formkurve er i skrivende stund nedadgående.
KP kommer til at spille mere end 10 kampe for os i denne sæson.
Ham Prijovic, er han ikke tiltænkt en rolle på u19? Der er vel en grund til han end ikke var med på bænken mod SjE, til trods for vi ikke havede en eneste kampklar at sætte ind.
Og så gjorde KP det fantastisk mod AGF, taget i betragtning, at han har spillet minimalt det seneste halve år, og ikke har harft en optimal opstart med mange skader.

Synes du, Julgranen, generelt har mange gode indlæg, men du lider indimellem af tunnelsyn. Kusk burde være fast mand på landsholdet, og KP hører hjemme på samme OB hold som Paddy er startet på(3-5 år for sent). Ikke sandt? :cool:

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 22:57

Det kan godt være vinduet er lukket, men AaB's frontrunner-fan Axel Moen er kommet i problemer hos Charltons fans...

https://imgur.com/a/dwUyP59

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 5. okt 2020, 22:59

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 22:57
Det kan godt være vinduet er lukket, men AaB's frontrunner-fan Axel Moen er kommet i problemer hos Charltons fans...

Hvor er det?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2020, 23:00

Julgranen skrev:

Ha, det er lidt sjovt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 5. okt 2020, 23:00

Julgranen skrev:
20. aug 2020, 11:36
emenike skrev:
20. aug 2020, 11:23
Nu hvor Inge allerede er godt i gang med sit AaB-save i FM, så vil et hurtigt kig på Transfermarkt sådan set vise en række interessante spillere ud over Markus Henriksen, som man i det mindste burde holde øje med til at afløse PO. Kender dem ikke rent spillemæssigt, men de er alle sammen erfarne til den centrale midtbane, har spillet landskampe, og som enten står uden klub nu eller til nytår.
  • Fredrik Ulvestad, 28-årig normand med kontraktudløb 31/12 i Djurgården. Tidligere spillet i England med blandet succes, men virker til at have fundet fodfæste igen i Sverige.
  • Oscar Hiljemark, 28-årig svensker der står uden kontrakt efter en årrække i italienske klubber og senest på et lejeophold i Dynamo Moskva.
  • Simon Thern, 27-årig svensker i IFK Norrköping med udløb til nytår. Har tidligere været kortvarigt i hollandsk fodbold.
Skulle også lige til at tilføje en Filip Rogic til listen, men kan se han netop er skiftet til AIK. Igen, har ingen ide om hvor realistiske nogen af disse spillere er, men det er vel fra denne hylde vi bør forvente en erstatning. Håber godt nok ikke på Mike Jensen!
Ulvestad er der massiv interesse for, bl.a. fra Holland.
Hiljemark er urealistisk.
Simon Thern vil gerne udenlands, når hans kontrakt udløber - og her tror jeg ikke han mener Aalborg :-) Han har været meget tydelig med at han vil ud og spille andetsteds i Europa.
Det er let og være bagklog og alt det der, men mange kaldte det urealistisk, hvilket det nok også var, men nu har vi sgu signet ham for de næste 3 år. Det er sgu da fantastsisk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. okt 2020, 23:06

Julgranen skrev:

Jeg håber ikke nogle engelsktalene brugere kører den gennem translate. Det kan ende helt galt.

edit: whoosh. Så ikke nederste del af det screenshot.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 23:09

Sønderhof skrev:
5. okt 2020, 22:53
Vi spiller med 3 stoppere. Thelander, Okore og Ross er som udgangspunkt førstevalg. Granli reserve efterfulgt af KP.
Thelander spiller ca. halvdelen af kampene på en god sæson. Okore får gerne et par røde kort, og Ross' formkurve er i skrivende stund nedadgående.
KP kommer til at spille mere end 10 kampe for os i denne sæson.
Ham Prijovic, er han ikke tiltænkt en rolle på u19? Der er vel en grund til han end ikke var med på bænken mod SjE, til trods for vi ikke havede en eneste kampklar at sætte ind.
Og så gjorde KP det fantastisk mod AGF, taget i betragtning, at han har spillet minimalt det seneste halve år, og ikke har harft en optimal opstart med mange skader.

Synes du, Julgranen, generelt har mange gode indlæg, men du lider indimellem af tunnelsyn. Kusk burde være fast mand på landsholdet, og KP hører hjemme på samme OB hold som Paddy er startet på(3-5 år for sent). Ikke sandt? :cool:
Granli er på et væsentligt højere niveau end Kasper P. - ikke mindst ifht. at skille sig af med bolden.
Og Kasper P. er (hvordan man end vender og drejer det) en af de pil ned-spillere som man burde skille sig af med. Leverer en god halvsæson hver 2. år, og er dårlig med bolden. Sidstnævnte er ikke specielt godt i en klub som AaB, hvor forsvarsspillere ikke bare skal pumpe bolden op i bagrummet.
Jeg tror ikke på Kasper P. får særligt meget spilletid - fraset AGF-kampen har han jo været fravalgt eller ringe spillende siden han fik forlænget.

Jo, men Prijovic bliver da ældre, og jeg kan ikke forestille mig at vi vil have en 27-årig spiller som 5. valg på forsvarspositionen.

Flere herinde havde travlt med at få solgt Kusk, og jeg er såvidt vides en af de eneste der vedblev med at sige, at han ville generobre sin plads i start-11'eren. Han har så kvitteret med at være forrygende i de første 4 kampe, og blandt de mest chanceskabende spillere i ligaen.
Jeg mener han passer rigtig godt ind i vores måde at spille på, ligesom andre spillere i øvrigt. Det er ikke fordi jeg er mere fan af ham end andre, jeg synes det er mindst ligeså interessant at se en defensiv spiller som Pedro udfolde sig. Men jeg ser på de kompetencer jeg mener holdet har brug for, og hvad de hold der bruger denne formation normalt er afhængig af for spillertyper. Og her er hverken spillere med dårlig teknik eller forsvarsspillere der mangler fart og pasningsevner i specielt høj kurs.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 23:12

Hohenhaus Tenne skrev:
5. okt 2020, 23:00
Det er let og være bagklog og alt det der, men mange kaldte det urealistisk, hvilket det nok også var, men nu har vi sgu signet ham for de næste 3 år. Det er sgu da fantastsisk.
Det var det jo - også da jeg skrev indlægget. Som Inge sagde var Hiljemark slet ikke interesseret i AaB. Ikke før der åbnede sig en mulighed før weekenden - og det tænker jeg at du skal have med, da jeg (sammen med Pastorius bl.a.) var inde på: ... at det her vindue er meget specielt pga. corona, og at der ville åbne sig helt andre muligheder sent i vinduet end normalt. De tyrkiske klubber har været meget lidt kompetitive, spillere på fri transfer har først fundet klubber sent i vinduet, udenlandske klubber er mere nærige osv.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 5. okt 2020, 23:12

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 22:12
Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 22:07
Hvis vi et øjeblik glemmer at Lucas allerede var på leje, så er sommeren 19 vel et af de bedste transfervinduer nogensinde i klubben. Fossum, Olsen. Lucas og Thelander.
Ja, det var et alt eller intet-vindue - vores dyreste vindue nogensinde. Ved ikke om det var det bedste - vi fik kvalitet ind, men ikke ryddet op. Det er lidt sigende, at det er en ny sportschef der har luget ud i dem vi engang kaldte talenter. Og skærpet konkurrencen i truppen. Der er ikke særligt mange leverpostejsspillere tilbage.

Og i virkeligheden var det også det vindue, der kostede Gaarde livet.
Hold da op - du er godt nok i humør hva... :aabfan:

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 5. okt 2020, 23:14

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 23:12
Hohenhaus Tenne skrev:
Det var det jo - også da jeg skrev indlægget. Som Inge sagde var Hiljemark slet ikke interesseret i AaB. Ikke før der åbnede sig en mulighed før weekenden - og det tænker jeg at du skal have med, da jeg (sammen med Pastorius bl.a.) var inde på: ... at det her vindue er meget specielt pga. corona, og at der ville åbne sig helt andre muligheder sent i vinduet end normalt. De tyrkiske klubber har været meget lidt kompetitive, spillere på fri transfer har først fundet klubber sent i vinduet, udenlandske klubber er mere nærige osv.
Det var ikke for at hænge dig ud, vi troede jo alle det var umuligt. Det var mere for at fremhæve, hvor fantastisk en signing det er.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 5. okt 2020, 23:16

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 23:12
Hohenhaus Tenne skrev:
Rolig Rolig....ikke alt er et skud på din kloghed. Det hele skal ikke være så polariseret og Trump agtigt. Vi kan nøjes med en :D og så kan man jo grine lidt af hinanden, når man tager fejl. Det er okay.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2020, 23:16

Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 23:17

Hohenhaus Tenne skrev:
5. okt 2020, 23:14
Det var ikke for at hænge dig ud, vi troede jo alle det var umuligt. Det var mere for at fremhæve, hvor fantastisk en signing det er.
Og det er det! Som jeg også skrev i formiddags er fru Elin gravid med deres første barn, og da de er fra hhv. Gislaved og Jönköping, så er der ikke så langt hjem til bedsteforældrene. Han lagde vægt på i interview med EB, at det har betydet noget at de har fundet et trygt sted at være forud for familieforøgelsen.

Ja, det er en god dag at være AaB-fan. Masser af ting at være optimistiske over.

Låst