Enig vi burde kunne få en 4 eller 5 plads i år. Men med Friis så ved man sku aldrig. Jeg vil se ham ændre et kamp forløb når tingene ikke går AaBs vej før jeg begynder at tro lidt på hans evner igen. Alt for længe har han fejlet i de ting.Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 08:21Jeg snakker ikke om bedste hold siden 99. Jeg snakker om et top 3 hold, på papiret, uden skader i topform. Vi er ikke bedre end FCK.gravballe skrev: ↑19. okt 2020, 08:07Næh. Se nu lige på kampen, lidt mere held til FCK og de havde lavet et par mål. Børsting pøler en chance væk, der ud over har vi de 2 chancer som gav mål samt Toms. Vores slut produkt er stadig for elendigt og jeg har ikke tiltro til Friis kan levere. Se bare hvordan han kostede point i sønderjyske hvor vi taktisk blev kørt over og han viste endnu engang hvor handlings lammet han bliver.Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 07:54Siden Lyngby har vi fået tilgang af Lucas, Thelander og Hiljemark. Pedro er desuden kommet i form.
Aner ikke hvor vi ender, men vores trup i topform er bedre end i hvert fald 9 af de andre hold.
Sindsygt at se folk snakke om "bedste hold siden 99" og guld drømme.. I kommer til at blive skuffet..
Jeg kan heller ikke se hvad det har med din kritik af Friis at gøre. Jeg taler om spillerne. Hvis du mener han ikke gør det godt nok må det være fordi du selv mener holdrt er bedre end i hvert top 5 hvor vi landede sidste år.
Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00
Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00
Der er bestemt folk derude der kommer med fuldstændigt usaglige kommentarer.Gaarde6 skrev: ↑19. okt 2020, 03:21SÅ ENIG!BoT skrev: ↑18. okt 2020, 23:34Fremragende kamp, der på ny viser, hvorfor det heldigvis er Jakob Friis, der er træner, og ikke de ellers mange, kloge stemmer herinde. Shit mand, prøv lige at læs denne kamptråd igennem og husk det, forud for næste kamptråd.
Fremragende kamp. Den måske bedste udekamp siden 3-2 i Herning. Hiljemark og Ferreira suveræne på den centrale midt, Børsting og Fossum fremrangende som presspillere offensivt. Vi har det måske bedste hold siden 99. Og det siger ikke så lidt.
Helt sindssygt, så kloge folk er før en kamp.
Det herinde er ikke engang det værste.
På facebook haglede folk Friis ned før kampen.
Efter kampen er der ikke en eneste kommentar fra de selv samme folk.
Men I laver lidt samme fejl, bare med omvendte fortegn. Efter én kamp med succes er I der med jeres "se hvad vi sagde, jeres kritik var tåbelig", mens dem i den anden grøft har kunnet sige stort set det samme efter andre kampe.
Gaarde 6 du må jo så være klar til at sende Friis på porten til vinter, hvis ikke vi ligger til medaljer... hvis du altså vitterligt er enig i, at vi nu har det bedste hold siden 99? Det plejer ikke just at være tonen fra dig.
Hvis vi zoomer ud en gang, så har vi det seneste halve års tid bevist at vi med det nye system og aggressiv fight fodbold kan gøre kampbillederne mod "de store" til 50/50 kampe. Det er meget positivt for det kæmpede vi jo virkeligt med før. Til gengæld mangler jeg stadig at se os præsterer på højt stabilt niveau i de øvrige opgør, og især vores offensive output skal forbedres væsentligt. I for mange kampe skaber vi alt for få chancer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Vi har absolut intet i 2. halvleg udover Ahlmanns langskud hvilket også er derfor at jeg taler om en skuffende 2. halvleg. Vi stod godt defensivt men det der gav os sejren var stor træfsikkerhed i 1. halvleg samt nogle halvsløje FCK afslutninger. Vi skal blive bedre til at holde på bolden og kontrollere en kamp.gravballe skrev: ↑19. okt 2020, 08:07Næh. Se nu lige på kampen, lidt mere held til FCK og de havde lavet et par mål. Børsting pøler en chance væk, der ud over har vi de 2 chancer som gav mål samt Toms. Vores slut produkt er stadig for elendigt og jeg har ikke tiltro til Friis kan levere. Se bare hvordan han kostede point i sønderjyske hvor vi taktisk blev kørt over og han viste endnu engang hvor handlings lammet han bliver.Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 07:54Siden Lyngby har vi fået tilgang af Lucas, Thelander og Hiljemark. Pedro er desuden kommet i form.
Aner ikke hvor vi ender, men vores trup i topform er bedre end i hvert fald 9 af de andre hold.
Sindsygt at se folk snakke om "bedste hold siden 99" og guld drømme.. I kommer til at blive skuffet..
Vi har stadigvæk meget svært ved at skabe chancer mod de gode hold når vi ikke kan spille på kontraangreb.
Gulddrømme er skudt over målet, men jeg mener helt bestemt at vi har lov til at drømme/forvente at det her hold kan gå i top 4. Forudsat selvfølgelig at vores profiler holder sig skadesfri og leverer på et højt og stabilt niveau.
Igår var vi meget effektive, men jeg synes nu ikke at FCK skabte nogen nævneværdige chancer mod os. Falk har en stor chance efter Daramys vip ind i feltet og ellers et par løse chancer. Men personligt sad jeg ikke på kanten af sofaen i slutningen af kampen - synes vi havde godt styr på dem og stod godt i forsvaret.
Hvis vi ser på de første kampe i sæsonen, synes jeg personligt ikke vi har fået helt som fortjent ift point og mål. Vi skulle ha vundet i Lyngby - og vundet klart. Horsens burde vi ha klasket minimum 4/5-0. Sønderjyske kampen burde også ha givet et point, set ift chancer. AGF vurderer jeg meget fair den ender uafgjort. Vi kunne altså uden at nogen kan rynke på næsen af det, ha haft 11 point og lagt nummer 2 i ligaen.
Vi har fået en rigtig dygtig central midtbane i Pedro, Hiljemark, som stadig er godt rusten ( og Fossum ). Lucas er på vej tilbage i form, forhåbentlig er Thelander det samme. Vores bænk er den stærkeste vi kan mønstre i mange sæsoner.
Gulddrømme er som sagt skudt over målet, men medaljedrømmene lever i bedste velgående hos mig
Igår var vi meget effektive, men jeg synes nu ikke at FCK skabte nogen nævneværdige chancer mod os. Falk har en stor chance efter Daramys vip ind i feltet og ellers et par løse chancer. Men personligt sad jeg ikke på kanten af sofaen i slutningen af kampen - synes vi havde godt styr på dem og stod godt i forsvaret.
Hvis vi ser på de første kampe i sæsonen, synes jeg personligt ikke vi har fået helt som fortjent ift point og mål. Vi skulle ha vundet i Lyngby - og vundet klart. Horsens burde vi ha klasket minimum 4/5-0. Sønderjyske kampen burde også ha givet et point, set ift chancer. AGF vurderer jeg meget fair den ender uafgjort. Vi kunne altså uden at nogen kan rynke på næsen af det, ha haft 11 point og lagt nummer 2 i ligaen.
Vi har fået en rigtig dygtig central midtbane i Pedro, Hiljemark, som stadig er godt rusten ( og Fossum ). Lucas er på vej tilbage i form, forhåbentlig er Thelander det samme. Vores bænk er den stærkeste vi kan mønstre i mange sæsoner.
Gulddrømme er som sagt skudt over målet, men medaljedrømmene lever i bedste velgående hos mig
Jaae lige voldsomt nok at snakke om guld efter fem kampe der har været lidt op og ned, der går jo helt agf i den.
Men vi har efterhånden en stærk trup, der kan spille med i den sjove ende, og vores nye powerplay er yderst effektivt mod topholdene det beviste vi allerede i slutspillet sidste sæson.
Vi mangler at skabe nogle flere chancer, men skifter man Børsting ud med kusk, så tror jeg vi får er andet udtryk offensivt, det håber jeg vi gør i næste kamp, hvor der på papiret venter en lidt nemmere kamp
Men vi har efterhånden en stærk trup, der kan spille med i den sjove ende, og vores nye powerplay er yderst effektivt mod topholdene det beviste vi allerede i slutspillet sidste sæson.
Vi mangler at skabe nogle flere chancer, men skifter man Børsting ud med kusk, så tror jeg vi får er andet udtryk offensivt, det håber jeg vi gør i næste kamp, hvor der på papiret venter en lidt nemmere kamp
Dejlig sejr i parken i går! Vi er i modsætning til tidligere kampe effektive, da vi får mulighederne og Pedro og Hiljemark bliver store profiler på vores hold!
Når det så er sagt er guldrømmen selvfølgelig skudt helt ved siden af. Vi mangler stadig at vise, at vi kan noget andet end bare at presse højt og tvinge modstanderen til at begå fejl. Jeg mangler, at vi kan kontrollere kampene bedre, bliver roligere på bolden, men også kan skabe chancer i det etablerede angrebsspil!
Det er tilladt at drømme og også at drømme stort, men jeg mangler at se, at AaB kan andet og mere end at presse og slå kontra! Vores spil bliver alt for endimensionelt til tider!
Men lad endelig sejren i parken være en tendens, der fortsætter og at vi ikke skal vente 13 år igen med at få en sejr derover!
Når det så er sagt er guldrømmen selvfølgelig skudt helt ved siden af. Vi mangler stadig at vise, at vi kan noget andet end bare at presse højt og tvinge modstanderen til at begå fejl. Jeg mangler, at vi kan kontrollere kampene bedre, bliver roligere på bolden, men også kan skabe chancer i det etablerede angrebsspil!
Det er tilladt at drømme og også at drømme stort, men jeg mangler at se, at AaB kan andet og mere end at presse og slå kontra! Vores spil bliver alt for endimensionelt til tider!
Men lad endelig sejren i parken være en tendens, der fortsætter og at vi ikke skal vente 13 år igen med at få en sejr derover!
Fremragende indsats af holdet i går. Fight over hele linjen, et højt stressende pres og kvalitet over hele linjen.
Må krybe til korset og melde mig som en af kritikerne, da jeg så startopstillingen. Friis fortjener ros for at se noget som vi var mange det var uenige i.
Jeg mener dog stadig ikke den opstillingen blottet for angribere er langtidsholdbar. Især ikke når vi møder de mindre gode hold.
Hiljemark - Pedro midtbanen er jeg fuldstændig vild med. Begge er simpelthen fremragende signings.
Må krybe til korset og melde mig som en af kritikerne, da jeg så startopstillingen. Friis fortjener ros for at se noget som vi var mange det var uenige i.
Jeg mener dog stadig ikke den opstillingen blottet for angribere er langtidsholdbar. Især ikke når vi møder de mindre gode hold.
Hiljemark - Pedro midtbanen er jeg fuldstændig vild med. Begge er simpelthen fremragende signings.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Skøn skøn sejr i går, nu må den forbandelse være brudt.
Angående guld drømme så bunder de nok i Hiljemarks udtalelser om vi slog FCK på en meget svær udebane for første gang i mange år, og vi har et godt hold der nok skal blive endnu bedre når, det bliver spillet mere sammen.
Og han ikke kunne se hvor for det ikke skulle blive i år vi kan indfri hans ambition om at vinde guld i Danmark også.
Synes også det er lige vel optimistisk, men tror på vi ender højere end sidste år top 4 er slet ikke umuligt med de nye spillere der er kommet til.
Angående guld drømme så bunder de nok i Hiljemarks udtalelser om vi slog FCK på en meget svær udebane for første gang i mange år, og vi har et godt hold der nok skal blive endnu bedre når, det bliver spillet mere sammen.
Og han ikke kunne se hvor for det ikke skulle blive i år vi kan indfri hans ambition om at vinde guld i Danmark også.
Synes også det er lige vel optimistisk, men tror på vi ender højere end sidste år top 4 er slet ikke umuligt med de nye spillere der er kommet til.
-
Stegosaurus
- Allstar

Det var en kontrolleret og stærk udebaneindsats i går imod et hold, der ganske vist er i en lille krise, men på papiret har et hold, der er "over Superliganiveau". Så det handler sgu ikke om at smadre derudaf hele tiden og skabe chance på chance. Hvorfor skulle vi det, når vi fører 2-0!?Aalborg frederikshavner skrev: ↑19. okt 2020, 08:29Vi har absolut intet i 2. halvleg udover Ahlmanns langskud hvilket også er derfor at jeg taler om en skuffende 2. halvleg. Vi stod godt defensivt men det der gav os sejren var stor træfsikkerhed i 1. halvleg samt nogle halvsløje FCK afslutninger. Vi skal blive bedre til at holde på bolden og kontrollere en kamp.gravballe skrev: ↑19. okt 2020, 08:07Næh. Se nu lige på kampen, lidt mere held til FCK og de havde lavet et par mål. Børsting pøler en chance væk, der ud over har vi de 2 chancer som gav mål samt Toms. Vores slut produkt er stadig for elendigt og jeg har ikke tiltro til Friis kan levere. Se bare hvordan han kostede point i sønderjyske hvor vi taktisk blev kørt over og han viste endnu engang hvor handlings lammet han bliver.Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 07:54Siden Lyngby har vi fået tilgang af Lucas, Thelander og Hiljemark. Pedro er desuden kommet i form.
Vi har stadigvæk meget svært ved at skabe chancer mod de gode hold når vi ikke kan spille på kontraangreb.
Tophold spiller ikke altid underholdende, og skaber ikke nødvendigvis mange chancer. De er bare mere effektive end modstanderne, og har en god defensiv. Bare se på fcm de sidste par sæsoner.
Jeg synes generelt, at mange AaB fans har det med at sammenligne vores spil og kampe med 2014-sæsonen. Det må gerne slutte nu.
Flot af drengene, men resultatet skal følges op med en sejr over Vejle.
Det var en rigtig dejlig kamp i går. Men jeg er også helt enig. Lad os tage en kamp ad gangen. Hvis vi i næste runde taber til Vejle så er vi jo ikke kommet nogen vegne. Vi skal fokusere og så bare stille arbejde os ind på de andre klubber.Stegosaurus skrev: ↑19. okt 2020, 09:26Enig..... en svale...... magter ikke at vi skal være det nye AGF
http://www.youtube.com/watch?v=_0eINGyJHz8 Wheeeezzzz
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Nu bliver jeg nok lidt smålig, men se den lige igen Julgranen (fra 1:34)Buzz Killington skrev: ↑18. okt 2020, 18:32Jeg ser den på et stream med 2x3 pixels, så muligt jeg overser noget. Men hvad jeg kunne se var der ingen skudmulighed.Julgranen skrev: ↑18. okt 2020, 18:30Løbeduel?! Han er foran dem. Men han skal da for fanden sparke på den! Også selvom det er fra kanten af feltet.Buzz Killington skrev: ↑18. okt 2020, 18:29'Pisse godt timet løb af Børsting. Men han vinder ikke i en direkte løbeduel med to FCK-forsvarer uanset hvor meget folk vil begrave ham.
https://youtu.be/9F5iVPugBmY?t=34
Zeca æder ham, som han åd så mange andre i går. Jovist, han kunne ha tyret til den langt ude fra, men det havde jo ikke været en målchance.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Interessant at se action-map for i går. Så kan man tale om vigtigheden af presspillet, men både Tom Van Weert og Kasper Kusk har flere afleveringer på hhv. 22 og 15 minutter, end Frederik Børsting havde på 71 minutter. 9 afleveringer på 71 minutter.
Man kan vist godt sige, at han (udover at løbe meget) ikke var med i kampen.
Det var åbenlyst, at hvor den midterste "angriber" plejer at søge ned og modtage bolde, eller få en del bolde til duel ell. kombinationsspil, så angreb vi konsekvent de to backs i pres fra særligt wingbacks og de centrale midtbanespillere og gjorde meget i at vinde bolde derude.
En anden ting vi gjorde rigtig godt offensivt var (og det må tilskrives træneren), at det var tydeligt at Lucas var instrueret i at søge rummet ved siden af og bag Boilesen, der står utroligt højt sammenlignet med de to centerforsvarere. Det lykkes for os 3-4 gange i 1. halvleg, at spille bagom ham højt i banen. Lucas' manglende fart ødelægger det en enkelt gang, men det giver også et mål der var perfekt orkestreret.
Man kan vist godt sige, at han (udover at løbe meget) ikke var med i kampen.
Det var åbenlyst, at hvor den midterste "angriber" plejer at søge ned og modtage bolde, eller få en del bolde til duel ell. kombinationsspil, så angreb vi konsekvent de to backs i pres fra særligt wingbacks og de centrale midtbanespillere og gjorde meget i at vinde bolde derude.
En anden ting vi gjorde rigtig godt offensivt var (og det må tilskrives træneren), at det var tydeligt at Lucas var instrueret i at søge rummet ved siden af og bag Boilesen, der står utroligt højt sammenlignet med de to centerforsvarere. Det lykkes for os 3-4 gange i 1. halvleg, at spille bagom ham højt i banen. Lucas' manglende fart ødelægger det en enkelt gang, men det giver også et mål der var perfekt orkestreret.
Den første fejl han begår er at gå ned i fart, da han modtager bolden. Han holder ikke farten fra sit første ryk i dybden, for løbet tager han jo helt rigtigt og den er godt vinklet af Lucas.Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 09:40Nu bliver jeg nok lidt smålig, men se den lige igen Julgranen (fra 1:34)
Zeca æder ham, som han åd så mange andre i går. Jovist, han kunne ha tyret til den langt ude fra, men det havde jo ikke været en målchance.
https://imgur.com/a/RLL54Xn
Her er det tydeligt, at han er fri af Zeca og kan sparke, men tøver og dribler så ind i begge uden at få en afslutning på. Han prøver at tage et lille træk der hvor han egentlig bør sparke. Hvis du stopper den på 24:17, så er det endnu tydeligere at han sagtens kan få afsluttet.
Men hans største fejl her er at han ikke holder farten.
- Buzz Killington
- Allstar

Lidt stats på Pedro i superligaen.
Flest tacklinger i superligaen (18).
Andenflest dueller vundet langs jorden (33)
Flest bolderobringer af ikke-forsvarsspillere (12)
Tredjeflest meter løbet (Fossum er naturligvis bedste i suppen).
Han kommer til at koste mange penge. Han begynder snart at bonne ud i mange sydlandske klubbers scouting-systemer.
Andre interessante stats, så er Pallesen den spiller i suppen med tredjeflest løb i høj fart - Børsting er nummer seks.
Han kommer til at koste mange penge. Han begynder snart at bonne ud i mange sydlandske klubbers scouting-systemer.
Andre interessante stats, så er Pallesen den spiller i suppen med tredjeflest løb i høj fart - Børsting er nummer seks.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Buzz Killington
- Allstar

Arh Julle, den køber jeg ikke. I det screengrab er han ude af balance da han dækker af for Zeca.Julgranen skrev: ↑19. okt 2020, 09:50Den første fejl han begår er at gå ned i fart, da han modtager bolden. Han holder ikke farten fra sit første ryk i dybden, for løbet tager han jo helt rigtigt og den er godt vinklet af Lucas.Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 09:40Nu bliver jeg nok lidt smålig, men se den lige igen Julgranen (fra 1:34)
https://imgur.com/a/RLL54Xn
Her er det tydeligt, at han er fri af Zeca og kan sparke, men tøver og dribler så ind i begge uden at få en afslutning på. Han prøver at tage et lille træk der hvor han egentlig bør sparke. Hvis du stopper den på 24:17, så er det endnu tydeligere at han sagtens kan få afsluttet.
Men hans største fejl her er at han ikke holder farten.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Hvor støver du dette lækre data op henne?Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 09:56Lidt stats på Pedro i superligaen.
Så håber jeg det en anden gang er tilladt en anden gang at ytre hvor usigeligt ringe en 6'er vi HAR haft, ifht. hvad en 6'er også kan være. Det blev kaldt en hetz og alt muligt andet, men Inge har jo tydeligvis set det samme - at det har været holdets svageste punkt.Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 09:56Lidt stats på Pedro i superligaen.
Flest taklinger i superligaen (18).
Impact på holdets spil er ekstremt tydeligt allerede nu, og særligt hurtighed, evnerne i presspillet og erobringsspillet er jo milevidt fra det vi har spillet med de sidste 2-3 år.
En kæmpe fornøjelse, at vi er kommet væk fra den sovepude med brugen af middelmådige talenter uden spidskompetencer.
https://superliga.dk/performance-center ... -2020-2021Raiman skrev: ↑19. okt 2020, 10:01Hvor støver du dette lækre data op henne?Buzz Killington skrev: ↑19. okt 2020, 09:56Lidt stats på Pedro i superligaen.
vil jeg tro.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Stegosaurus
- Allstar

Nu har jeg set pre-match interviewet med William Kvist! Snyd ikke jer selv for den velkrydrede lækkerbisken. Manden er jo VRED, så VRED! Over hvad, ved jeg ikke, men er et nærmest surrealistisk interview. Han virkede derudover komplet uforberedt på samtlige spørgsmål og fik fyringen af Ståle til at fremstå som et tryk på verdens største panikknap.