Så er det præciseret. let's move on.jonas386 skrev: ↑29. okt 2020, 11:04Er det virkelig det? Du skriver at jeg mangler pli og empati, og indikerer, at jeg indirekte glædes over datterens og familiens situation, fordi det tjener et andet formål.Gnu skrev: ↑29. okt 2020, 10:57Ja, dét kan jeg se. Det undrer mig en del, at du helt frivilligt ønsker at fastholde den position, men det må du selv ligge og rode med.
Men det er en latterlig stråmand, at jeg skulle insinuere, at du på det nærmeste danser på datterens grav. Det er jo overhovedet ikke det, jeg siger.
Det er ikke tilfældet. Jeg ønsker ikke, at Friis eller nogen andre skal opleve den frygt det er at have et alvorligt sygt barn.
Men lad det ligge. Det er næppe en særlig frugtbar diskussion.
Ny Træner
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Nej, det er ikke det, jeg skriver. Du kan ikke læse.jonas386 skrev: ↑29. okt 2020, 11:04Er det virkelig det? Du skriver at jeg mangler pli og empati, og indikerer, at jeg indirekte glædes over datterens og familiens situation, fordi det tjener et andet formål.Gnu skrev: ↑29. okt 2020, 10:57Ja, dét kan jeg se. Det undrer mig en del, at du helt frivilligt ønsker at fastholde den position, men det må du selv ligge og rode med.
Men det er en latterlig stråmand, at jeg skulle insinuere, at du på det nærmeste danser på datterens grav. Det er jo overhovedet ikke det, jeg siger.
Det er ikke tilfældet. Jeg ønsker ikke, at Friis eller nogen andre skal opleve den frygt det er at have et alvorligt sygt barn.
Men lad det ligge. Det er næppe en særlig frugtbar diskussion.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Begrav nu den krænkelsesparathed, og kom videre! 
Flot skrevet - kan kun tilslutte mig disse ord!Reyad skrev: ↑29. okt 2020, 09:18Tak til Jacob.
Først og fremmest for at minde os alle om, at det er (mange) ting i livet, der er vigtigere end fodbold. Jeg har enorm respekt for hans beslutning. Som relativt nybagt far kan jeg slet ikke sætte mig ind i, hvor hårdt det må være for Jacob og familien.
At udtrykke alt andet end respekt for Jacob Friis i dag er nederdrægtigt. Manden har givet alt hvad han havde til klubben gennem mange, mange år.
Personligt håber jeg virkelig, at vi igen får Jacob at se i AaB igen.
Man kan være mere eller mindre enig i Friis' dispositioner, men menneskeligt og kommunikativt har vi fået så meget mere med ham end Wieghorst. En AaB-mand helt ind i hjertet og en sand fighter - og det skal man langt fra undervurdere betydningen af.
Han har gjort AaB relevante igen med en meget mere angrebsivrig spillestil - som han måske har haft svært ved at forløse i de seneste kampe.
Alt godt til Jacob og familie - tak for den kæmpe indsats og måden at respræsentere klubben på. Håber også at vi ser Jacob i klubben igen!
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

Den ligefremme løsning er vel at se hvad Peter Feher kan udrette på egen hånd. Måske var det allerede tanken da han kom, at han på sigt kunne blive vores nye cheftræner. Jeg tænker at han har meget af det vi søger alligevel, så hvorfor ikke vælge en der allerede kender klubben..Patmand skrev: ↑29. okt 2020, 11:10Enig, jeg tror slet ikke en klub af AaB's størrelse matcher Ståle's selvopfattelse af hvor han befinder sig i det danske træner-hiraki.
Nu har han domineret den danske liga med FCK i en årrække.
At han så ikke har fået nok ud af det i FCK ift. det kæmpe budget han alle årene har haft til rådighed, er en anden sag.
Jeg syntes tiden er løbet fra Ståle Solbakken, og jeg tror ikke han kan få et hold med et begrænset budget til at funkle.
Jeg var vild med Ståle da han spillede i AaB, men de sidste par år er han blevet alt for skinger og selvhøjtidelig. Så nej tak herfra og jeg tror heller ikke Ståle er interesseret.
Feher er nok ikke cheftræner-materiale. En glimrende tilføjelse til trænerstaben dog.KlaskmyggenNoah skrev: ↑29. okt 2020, 11:15Den ligefremme løsning er vel at se hvad Peter Feher kan udrette på egen hånd. Måske var det allerede tanken da han kom, at han på sigt kunne blive vores nye cheftræner. Jeg tænker at han har meget af det vi søger alligevel, så hvorfor ikke vælge en der allerede kender klubben..
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

Vi har ført hentet noget fra Helsingør der shinede i AaB pludselig...men kender ham ikke godt nok til at vide om han ville kunne fylde cheftrænersko ud, men det burde Inge gøre nu..Julgranen skrev: ↑29. okt 2020, 11:20Feher er nok ikke cheftræner-materiale. En glimrende tilføjelse til trænerstaben dog.KlaskmyggenNoah skrev: ↑29. okt 2020, 11:15Den ligefremme løsning er vel at se hvad Peter Feher kan udrette på egen hånd. Måske var det allerede tanken da han kom, at han på sigt kunne blive vores nye cheftræner. Jeg tænker at han har meget af det vi søger alligevel, så hvorfor ikke vælge en der allerede kender klubben..
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Godt for AaB og klubbens fremtid.
Han klarede det ikke særligt godt i Helsingør, og er langt bedre i PEA-rollen. Taktisk dygtig og vant til at arbejde med unge spillere.KlaskmyggenNoah skrev: ↑29. okt 2020, 11:27Vi har ført hentet noget fra Helsingør der shinede i AaB pludselig...men kender ham ikke godt nok til at vide om han ville kunne fylde cheftrænersko ud, men det burde Inge gøre nu..
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Fin snak med Friis på Nordjyske (betalingsartikel). Han har været på Hornevej og sige farvel til spillere mv her til formiddag.
Når situationen en gang tillader det, forventer han at vende tilbage til fodboldens verden.
Held og lykke, Friis!
Når situationen en gang tillader det, forventer han at vende tilbage til fodboldens verden.
Held og lykke, Friis!
You pay for this?
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

Nu får han da til en start chancen, og hvis han gør det på niveau med PEA i 95' så er jeg tilfredsJulgranen skrev: ↑29. okt 2020, 11:32Han klarede det ikke særligt godt i Helsingør, og er langt bedre i PEA-rollen. Taktisk dygtig og vant til at arbejde med unge spillere.KlaskmyggenNoah skrev: ↑29. okt 2020, 11:27Vi har ført hentet noget fra Helsingør der shinede i AaB pludselig...men kender ham ikke godt nok til at vide om han ville kunne fylde cheftrænersko ud, men det burde Inge gøre nu..
Det må man håbe. For Jacob Friis har en masse AaB kan bruge. Han skal bare bruges hvor han shiner og har sine kompetencer. Der er han til gengæld virkelig stærk.Fromthecradle skrev: ↑29. okt 2020, 11:36Fin snak med Friis på Nordjyske (betalingsartikel). Han har været på Hornevej og sige farvel til spillere mv her til formiddag.
Held og lykke, Friis!
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Meget trist baggrund Friis stopper på, det er svært ikke at blive rørt når man læser Friis' udtalelser om den svære situation familien er i. Når alt kommer til alt så er der selvsagt ting der er vigtigere end fodbold.
Sportsligt har jeg i et stykke tid gerne set en anden cheftræner i AaB men det er meget trist at det sker på denne baggrund.
Håber det bedste for familien Friis
Sportsligt har jeg i et stykke tid gerne set en anden cheftræner i AaB men det er meget trist at det sker på denne baggrund.
Håber det bedste for familien Friis
Kedelig måde som Friis må stoppe på. Men fuld forståelse og respekt for den. Det må være svært.
Håber han forsat kan have en rolle i AaB, når han er klar til det igen.
Håber han forsat kan have en rolle i AaB, når han er klar til det igen.
Uden Synd Ingen Frelse
Tænk, at du gider...
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

Det er ikke udelukket, at Feher kan blive en permanent løsning, men trænermarkedet skal først sonderes, og der er ikke sat tidshorisont på processen, fortæller sportschefen.KlaskmyggenNoah skrev: ↑29. okt 2020, 11:38Nu får han da til en start chancen, og hvis han gør det på niveau med PEA i 95' så er jeg tilfredsJulgranen skrev: ↑29. okt 2020, 11:32Han klarede det ikke særligt godt i Helsingør, og er langt bedre i PEA-rollen. Taktisk dygtig og vant til at arbejde med unge spillere.KlaskmyggenNoah skrev: ↑29. okt 2020, 11:27Vi har ført hentet noget fra Helsingør der shinede i AaB pludselig...men kender ham ikke godt nok til at vide om han ville kunne fylde cheftrænersko ud, men det burde Inge gøre nu..![]()
-
Anubit
- 1. div

- Favoritspiller: Chris Rolfe
- Geografisk sted: Svenstrup
Et fantastisk indslag på AaB's YouTube kanal. Man kan bare ikke andet end at holde af den mand. Bedste tanker herfra!
https://www.youtube.com/watch?v=0gfDT5vz1JU
https://www.youtube.com/watch?v=0gfDT5vz1JU
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!
De sidste tre trænere; Søndergaard, Wieghorst og Friis har ikke været større profiler og jeg tænker det har haft en helt del med den foruddefinerede rolle at gøre - altså rent taktisk.
De har været tvunget til at købe ind på Villarreal stilen, uden mulighed for at ændre det helt store. Hvis ikke jeg husker forkert så kom der også nogle pip fra Wieghorst i den retning.
Det er naturligvis min opfattelse af tingene, jeg ved ikke om jeg står alene med den.
Så tænker jeg med pensionen af PEA og tilgangen af Inge, er der så åbnet op for, at en ny træner har noget mere råderum taktisk mv.?
Det forestiller jeg mig gør stillingen mere spændende og dermed også lettere at tiltrække en dygtig træner. Så syntes jeg også AaB har en spændende spillertrup efter danske forhold, det må også trække op. Egentlig er jeg positiv omkring hele situationen hvor vi nu skal finde en ny træner.
Det eneste ultimative krav til den nye træner bør være, at mindst én angriber skal indgå i startformationen.
Hvad tænker I?
De har været tvunget til at købe ind på Villarreal stilen, uden mulighed for at ændre det helt store. Hvis ikke jeg husker forkert så kom der også nogle pip fra Wieghorst i den retning.
Det er naturligvis min opfattelse af tingene, jeg ved ikke om jeg står alene med den.
Så tænker jeg med pensionen af PEA og tilgangen af Inge, er der så åbnet op for, at en ny træner har noget mere råderum taktisk mv.?
Det forestiller jeg mig gør stillingen mere spændende og dermed også lettere at tiltrække en dygtig træner. Så syntes jeg også AaB har en spændende spillertrup efter danske forhold, det må også trække op. Egentlig er jeg positiv omkring hele situationen hvor vi nu skal finde en ny træner.
Det eneste ultimative krav til den nye træner bør være, at mindst én angriber skal indgå i startformationen.
Hvad tænker I?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Patmand skrev: ↑29. okt 2020, 12:27De sidste tre trænere; Søndergaard, Wieghorst og Friis har ikke været større profiler og jeg tænker det har haft en helt del med den foruddefinerede rolle at gøre - altså rent taktisk.
Hvad tænker I?
Mit indtryk efter at have lyttet til bl.a. mediano's podcast-serie om AaB, så er den røde tråd er blevet endnu mere markant efter Inge og i den grad Søren Krogh er kommet til. Hvor det tidligere var en noget mere uformel strategi inspireret (dikteret) af i høj grad PEA, er det nu nedskrevet i tykke bøger med DBU-omslag at vi skal spille chanceskabende, med højt pres. Det er den stil der skal danne grobund for at vi kan sælge spillere til de store ligaern, og det er den stil vi har købt ind til på det seneste. Så jeg tror da bestemt at forventningen er at en ny træner skal indordne sig i samme grad som de forrige trænere.
Ovenstående siger Inge forresten også mere eller mindre i Friis afskedsvideo.
Tjek den evt. når du har fri fra arbejde og når familien er blevet lagt i seng
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Jeg tænker at det vigtigste i forhold til den nye træner er at finde en der matcher den ønskede spillestil.Patmand skrev: ↑29. okt 2020, 12:27De sidste tre trænere; Søndergaard, Wieghorst og Friis har ikke været større profiler og jeg tænker det har haft en helt del med den foruddefinerede rolle at gøre - altså rent taktisk.
Hvad tænker I?
Hvis klubben holder fast i den nye spillestil så kommer det til at snævre feltet af egnede kandidater væsentligt ind da den nye træner i så fald skal agere under fastsatte rammer.
Jeg har ikke lige overblik over hvad der render rundt af skandinaviske trænere som matcher den aggressive spillestil men det kan også sagtens tænkes at der render en del tyske trænere rundt med den ønskede profil.