Han er megairriterende, og så synes jeg aldrig rigtig han har vist noget fornuftigt som klubtræner.Fromthecradle skrev: ↑12. nov 2020, 21:53Jeg ved nu ikke - jeg har et eller andet et lidt blødt punkt ift Niels Frederiksen. En træner med lidt mere begavelse end de fleste af tågehornene (David, Michelsen, Bo H mfl). Og med en interesse i udvikling af unge spillere. Han er som person "likeable" (som Feher og Friis selvfølgelig også er).Pastorius skrev: ↑12. nov 2020, 21:44Jeg vil går videre. Jeg bliver megasur, hvis vi henter en af dem. De dur ikke, så er Feher et langt bedre valg.jonas386 skrev: ↑12. nov 2020, 20:42Hverken Michelsen eller Niels Fredriksen gør det rigtigt for mig..Fromthecradle skrev: ↑12. nov 2020, 20:41Der er også lidt røre om Michelsen i OB, men det vil godt nok være mega nedtur.FIDEL skrev: ↑12. nov 2020, 20:31Hvem ellers? Niels Frederiksen og ham i Bodø/glimt måske.Julgranen skrev: ↑12. nov 2020, 15:45
Nå, så kan vi nok godt begynde at gætte. Der er i hvert fald et par oplagte kandidater... og en af dem er Jens Gustafsson, som efter 4 gode år i Norrköping vist er ved at nå til et punkt, hvor han har gjort hvad han kan for dem. Sværger til en 4-3-3 eller 3-4-3 opstilling, meget offensivt tænkende.
Men der er også et par andre, der kan komme i spil i min optik.
Ny Træner
Re: Ny Træner
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Hellere Frederiksen end Michelsen. Men helst noget fra Sverige og Norge, hvis det endelig skal være skandinavisk.Pastorius skrev: ↑12. nov 2020, 22:05Han er megairriterende, og så synes jeg aldrig rigtig han har vist noget fornuftigt som klubtræner.Fromthecradle skrev: ↑12. nov 2020, 21:53Jeg ved nu ikke - jeg har et eller andet et lidt blødt punkt ift Niels Frederiksen. En træner med lidt mere begavelse end de fleste af tågehornene (David, Michelsen, Bo H mfl). Og med en interesse i udvikling af unge spillere. Han er som person "likeable" (som Feher og Friis selvfølgelig også er).Pastorius skrev: ↑12. nov 2020, 21:44Jeg vil går videre. Jeg bliver megasur, hvis vi henter en af dem. De dur ikke, så er Feher et langt bedre valg.jonas386 skrev: ↑12. nov 2020, 20:42Hverken Michelsen eller Niels Fredriksen gør det rigtigt for mig..Fromthecradle skrev: ↑12. nov 2020, 20:41Der er også lidt røre om Michelsen i OB, men det vil godt nok være mega nedtur.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Smukke Erik er måske snart ledig, efter at Island missede kvalifikationen til EM.
Tør man virkelig håbe på Hamren...
Han er ledig på markedet lige om lidt, det er der nok ikke meget tvivl om..
Meeeeeeen mon han overhovedet er interesseret i et klubtrænerjob (medmindre han tjener kassen)..
Han er trods alt oppe i årene..
Han er ledig på markedet lige om lidt, det er der nok ikke meget tvivl om..
Meeeeeeen mon han overhovedet er interesseret i et klubtrænerjob (medmindre han tjener kassen)..
Han er trods alt oppe i årene..
Siden vi nu ved, at fokus er på skandinaviske trænere eller trænere, der kender til Skandinavien, kan vi jo godt komme med nogle kvalificerede bud. Det mest oplagte vil være en fri træner, der har haft jobs i toppen eller subtoppen af de skandinaviske ligaer inden for de sidste par år:
- Tor Ole Skullerud - mestertræner med Molde i 2014, men blev fyret året efter. Har senest været to år i Strømsgodset. Tidligere U21-landstræner.
- Rikard Norling - min absolutte favorit. Vandt guld med Malmö i 2013 og med AIK i 2018. Det AIK-hold han satte sammen spillede vidunderlig fodbold. Vant til at spille 3-5-2/3-4-3 med højt pres.
- Poya Asbaghi - lavede fine resultater med et tyndt IFK-hold indtil denne sæson, hvor de dog vandt pokaltitlen. Dog meget ung og uden topholdserfaring.
- Bo Henriksen - hvis Bo var svensker, så ville vi være vilde efter at få fat i ham. Hans facon passer ikke rigtig til AaB, men hans resultater kan man altså ikke sætte en finger på.
Derudover er der nogle af de gamle travere som Trond Sollied og Kjell Jonevret. Ingen af dem har haft seriøse projekter de sidste 5-10 år, men kan selvfølgelig godt komme i spil hvis Inge vil have en gammel rotte i faget.
Og endelig kan det selvfølgelig også sagtens være at Inge vil hente en træner, der allerede er i job. Men ovenstående er i hvert fald de bedste bud fra det "frie marked" og det ville undre mig om ikke et par stykker fra listen her er at finde blandt Inges 3-4 kandidater.
- Tor Ole Skullerud - mestertræner med Molde i 2014, men blev fyret året efter. Har senest været to år i Strømsgodset. Tidligere U21-landstræner.
- Rikard Norling - min absolutte favorit. Vandt guld med Malmö i 2013 og med AIK i 2018. Det AIK-hold han satte sammen spillede vidunderlig fodbold. Vant til at spille 3-5-2/3-4-3 med højt pres.
- Poya Asbaghi - lavede fine resultater med et tyndt IFK-hold indtil denne sæson, hvor de dog vandt pokaltitlen. Dog meget ung og uden topholdserfaring.
- Bo Henriksen - hvis Bo var svensker, så ville vi være vilde efter at få fat i ham. Hans facon passer ikke rigtig til AaB, men hans resultater kan man altså ikke sætte en finger på.
Derudover er der nogle af de gamle travere som Trond Sollied og Kjell Jonevret. Ingen af dem har haft seriøse projekter de sidste 5-10 år, men kan selvfølgelig godt komme i spil hvis Inge vil have en gammel rotte i faget.
Og endelig kan det selvfølgelig også sagtens være at Inge vil hente en træner, der allerede er i job. Men ovenstående er i hvert fald de bedste bud fra det "frie marked" og det ville undre mig om ikke et par stykker fra listen her er at finde blandt Inges 3-4 kandidater.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Fin analyse af Tap In Fodboldanalyse - anbefaler at læse hele tråden
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Du glemte Ståle Solbakken på listen over frie trænereYankee skrev: ↑13. nov 2020, 08:10Siden vi nu ved, at fokus er på skandinaviske trænere eller trænere, der kender til Skandinavien, kan vi jo godt komme med nogle kvalificerede bud. Det mest oplagte vil være en fri træner, der har haft jobs i toppen eller subtoppen af de skandinaviske ligaer inden for de sidste par år:
You pay for this?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg kunne ikke finde så meget om ham, men den her er et lille kig værd. Lyder ok interessant.
https://www.tipsbladet.no/artikler/nors ... opp-5-liga
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi kommer ikke til at hente en gammel proven træner. Det må være en yngre og mere uerfaren. Så må vi at det bliver godt. Spanieren lyder sandsynlig ud fra de parametre.
Ligger også mærke til, at nationaliteten ikke nævnes. Kun kendskab til Norden, så det kunne også være den spanske danske u21 træner eller David Nielsens tidligere højre hånd, som jo også har været i Norge
Ligger også mærke til, at nationaliteten ikke nævnes. Kun kendskab til Norden, så det kunne også være den spanske danske u21 træner eller David Nielsens tidligere højre hånd, som jo også har været i Norge
- FlæskeFrank
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Neestrup burde også være et emne medmindre københavner livet og et retur som assistent i FCK er for fristende.
Har gjort det rigtig fint med et ellers svagt spillermateriale i Viborg FF og når de rammer dagen spiller viborgenserne noget rigtig fin bold. Viborgenserne virker som et godt trænet hold der har nogle klare angrebsmønstre
Har gjort det rigtig fint med et ellers svagt spillermateriale i Viborg FF og når de rammer dagen spiller viborgenserne noget rigtig fin bold. Viborgenserne virker som et godt trænet hold der har nogle klare angrebsmønstre
Hvorfor er det at alle både nær og fjern bliver ved med at kalde ham IOA.
Inge Olsen Andre ?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Fordi folk over en bred kam er idioter.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
ralphwiggum
- Miniput

- Favoritspiller: Jari Pedersen
Jeg forstår ikke, hvorfor nogen herinde foreslår trænere med en stil, der ligger milevidt fra det nuværende koncept. Vil det virkelig give mening at sadle om igen og satse på en type som eksempelvis Bo Henriksen? Heldigvis virker det til, at ledelsen har tænkt sig at holde kursen.
"Vores kommende træner skal være i stand til at udvikle det fysiske og højintense spil, som vi gerne vil have," siger Inge Andre Olsen i dag til EB.
"Vores kommende træner skal være i stand til at udvikle det fysiske og højintense spil, som vi gerne vil have," siger Inge Andre Olsen i dag til EB.
Jeg tror heller ikke Bo Henriksen er et super match, men jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle kunne bidrage til "at udvikle en fysisk og højintensiv" spillestil, som du skriver. Synes du ikke Horsens spillede fysisk og intensivt under Bo Henriksen?ralphwiggum skrev: ↑13. nov 2020, 12:35Jeg forstår ikke, hvorfor nogen herinde foreslår trænere med en stil, der ligger milevidt fra det nuværende koncept. Vil det virkelig give mening at sadle om igen og satse på en type som eksempelvis Bo Henriksen? Heldigvis virker det til, at ledelsen har tænkt sig at holde kursen.
Ligesom fx Jess Thorup og Niels Frederiksen er Bo Henriksen en type, der kan tilpasse sig til at få det maksimale ud af den trup han har og den spillestil, der praktiseres rundt omkring. I Horsens var deres spillestil bare den bedste måde at overleve år efter år på et skrabet budget.
Jeg smider lige Henrik Pedersen fra Strømgodset i puljen af emner.
Tror personligt mest på at det bliver Feher, meeeeen..
Henrik Pedersen er om nogen en mand der er uddannet i det høje og aggressive presspil - han har således været ansat i flere forskellige funktioner i RedBull koncernen, er vant til talent arbejdet i kraft af flere ungdoms træner jobs - han røg ud på røv og albuer da han var chef i Tyskland, så han har også prøvet den del af gamet..
Hører tilmed at han skulle være en yderst motiverende træner.
Jeg har ikke godt nok styr på Norsk fodbold til at vurdere hvad han har leveret i Norge. Ud fra tabellen ligger han i den tunge ende, men hvilket budget klubben har ved jeg ikke..
Tror personligt mest på at det bliver Feher, meeeeen..
Henrik Pedersen er om nogen en mand der er uddannet i det høje og aggressive presspil - han har således været ansat i flere forskellige funktioner i RedBull koncernen, er vant til talent arbejdet i kraft af flere ungdoms træner jobs - han røg ud på røv og albuer da han var chef i Tyskland, så han har også prøvet den del af gamet..
Hører tilmed at han skulle være en yderst motiverende træner.
Jeg har ikke godt nok styr på Norsk fodbold til at vurdere hvad han har leveret i Norge. Ud fra tabellen ligger han i den tunge ende, men hvilket budget klubben har ved jeg ikke..
Vi skal simpelhen ikke have en dansk træner såfremt det ikke skal være Feher.Pastorius skrev: ↑12. nov 2020, 22:05Han er megairriterende, og så synes jeg aldrig rigtig han har vist noget fornuftigt som klubtræner.Fromthecradle skrev: ↑12. nov 2020, 21:53Jeg ved nu ikke - jeg har et eller andet et lidt blødt punkt ift Niels Frederiksen. En træner med lidt mere begavelse end de fleste af tågehornene (David, Michelsen, Bo H mfl). Og med en interesse i udvikling af unge spillere. Han er som person "likeable" (som Feher og Friis selvfølgelig også er).Pastorius skrev: ↑12. nov 2020, 21:44Jeg vil går videre. Jeg bliver megasur, hvis vi henter en af dem. De dur ikke, så er Feher et langt bedre valg.jonas386 skrev: ↑12. nov 2020, 20:42Hverken Michelsen eller Niels Fredriksen gør det rigtigt for mig..Fromthecradle skrev: ↑12. nov 2020, 20:41Der er også lidt røre om Michelsen i OB, men det vil godt nok være mega nedtur.
De danske trænere skifter og skifter mellem de danske klubber.
Håber godt nok AaB tænker en ordentlig kapacitet nu.
Naivt, hvis du tror AaB sadler om, bare fordi der kommer en ny træner. Selvfølgelig kan en dygtig træner, som Bo Henriksen, sadle om. Om han så er det rette match, tvivler jeg på.ralphwiggum skrev: ↑13. nov 2020, 12:35Jeg forstår ikke, hvorfor nogen herinde foreslår trænere med en stil, der ligger milevidt fra det nuværende koncept. Vil det virkelig give mening at sadle om igen og satse på en type som eksempelvis Bo Henriksen? Heldigvis virker det til, at ledelsen har tænkt sig at holde kursen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu vi er omkring, hvad der er milevidt fra AaB. Dem som gerne ser en træner, som giver dummeslag til spillerne og ikke er bleg for at svine dem til offentligt, kan også godt pakke forhåbningerne sammen. Det ophørte med Lektor Blomme..
- FlæskeFrank
Enig. Men måske man kan finde en gylden mellemvej mellem de danske skolelærertrænere og træneruddannede fritidspædagoger og så Lektor Blomme? Det ville være fint med en træner der ikke er bleg for at vise sine ambitioner og drage konsekvenser af elendighed.FlæskeFrank skrev: ↑13. nov 2020, 13:50Nu vi er omkring, hvad der er milevidt fra AaB. Dem som gerne ser en træner, som giver dummeslag til spillerne og ikke er bleg for at svine dem til offentligt, kan også godt pakke forhåbningerne sammen. Det ophørte med Lektor Blomme..
Din copycat!Yankee skrev: ↑13. nov 2020, 08:10Siden vi nu ved, at fokus er på skandinaviske trænere eller trænere, der kender til Skandinavien, kan vi jo godt komme med nogle kvalificerede bud. Det mest oplagte vil være en fri træner, der har haft jobs i toppen eller subtoppen af de skandinaviske ligaer inden for de sidste par år:
Norling har spillet Ståle-fodbold de sidste par år, trods idéen om højt pres, og blev netop fyret fordi han ikke var i stand til at gå over til en offensiv spillestil uden at de indkasserede mål på mål - AIK har været notorisk kendt for en brølstærk defensiv under Norling, og så levet på individuelle præstationer af Elyounoussi, Goitom osv. Bortset fra i år, hvor han blev bedt af ledelsen om at tænke mere offensivt - spillerne var simpelthen for dårlige f.eks. i europæisk kampe, fordi de var så idéfattige offensivt.
Der står lidt om det her: https://www.expressen.se/sport/qs/rikar ... -tanka-om/
Norling har desuden fejlet monumentalt i det eneste trænerjob han har haft udenfor Sverige.
Paradoksalt nok var AIK's største krav til hans efterfølger, at han havde bedre idéer defensivt - og så forfremmede man assistenten.
Norling's AIK lukkede færrest mål ind af alle i 2016, 2017 og 2018. på hjemmebane lukkede man i 15 kampe hhv. 9, 12, 7 og 7 mål ind i de 4 foregående sæsoner, inden i år. Bedre på udebane, men oftest nogle reelle langgabere på hjemmebane.
I år lukkede man allerede 7 mål ind i de første 3 hjemmekampe. Norlings nye "offensive" AIK havde det ekstremt svært.
Her bliver vi nok ikke enige, Yankee :-)