OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Gaarde6 » 5. dec 2020, 10:59

Her dagen der på har jeg stadig svært ved at sluge nederlaget.
Ja vi kan godt kigge på, hver enkelt spiller og blive enige om at ham og ham ikke spillede godt.
Men NØJ, hvor manglede der indstilling og fight fra SAMTLIGE spillere. Vi spillede jo i et tempo, hvor et 2 div hold sagtens kunne være med!
Synes hver og en nærmest luntede rundt som om de ikke gad. Eller som om det hele nok skulle gå.
Ingen tog ansvar og bolden blev nærmest tjattet rundt så langsomt, at man sommetider troede det var løgn!
Jeg synes det lignede en flok forkælede møgunger, der løb rundt derinde.
Det her er SÅ TYPISK AaB!!! Vi er endelig kommet lidt igang og så falder hele klubben i søvn! Vi er så satans ustabile at det halve kunne være nok! Vi kan vinde over alle. Men vi kan satme også tabe til alle. Det er så gennemført RINGE!
Hvis man er overmatchet. Så kan man i det mindste dø med støvlerne på i stedet for at slå op i banen!

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. dec 2020, 11:35

Hanga skrev:
5. dec 2020, 09:51
Jakobsen skrev:
5. dec 2020, 09:44
Dennis Nielsen skrev:
5. dec 2020, 08:59
Der er nogle eftervirkninger fra Friis tiden.

Manglende løbemønstre og nogle automatismer. Feher kunne høres have en snak med Lucas omkring sin positionering, hvor han blev bedt om at opsøge hullerne og dermed være mindre stationær. Selvfølgelig skal spilleere coaches fra bænken, men det undrede og godt nok, at en spiller med det niveau skal have sådan en besked, men det skete altså.

Ift debatten omkring vores angreb, så er det i min optik på tide, at der bliver valgt nogle fast. Så må de få nogle kampe og kontinuitet, som kan være katalysator for automatismerne. Ændrer det ikke på noget, så skift.
Jeg forstår simpelthen heller ikke Lucas's positionering. Hvorfor er det altid så langt fremme og ude i venstre side?
Jeg har en fornemmelse af, at Lucas måske kunne skabe mere uro, hvis han var lidt længere tilbage og entral som en 10'er med to angribere foran.
Lige står han jo nærmest på tæerner af de andres fosvar. Vi ville få mere ud af Lucas hvis han var lidt meter længere tilbage og der var nogen som løb foran ham. Når vi har leget så meget med falske 9'ere forstår jeg simpelthen ikke, at vi ikke har prøvet Lucas som 10'er i stedet.
Enig, han bliver "fanget" derude på venstrekanten og vi får ham for sjældent ind i hullerne hvor han kan gøre en forskel. Når han ligger så langt fremme tror jeg igen det har noget med ønsket om et højt førstepres at gøre.

Igen vil jeg advokere for at komme over i en 4-3-3/4-2-3-1 hvor han både kan spille kanten som nu, men også komme ind på en central midtbanerolle, hvor han kan komme meget mere på bolden og være med til at vende spillet.
Nu fik han jo besked på at være mere bevægelig, så Lukas er formentlig ikke fanget der, men det er der, hvor han selv vælger at positionere sig.

Ingen af os har en krystal kugle og clairvoyante evner, men fra min sofa af, der virker Lukas som en spiller, der gerne vil en masse på egen hånd og VIL det FOR meget. I forlængelse heraf, så virker Lukas fanget i et ønske om at spille på en bestemt måde og lige mangle den sidste % for at kunne det.

Han har haft mange skader og det skaber bare nogle udfordringer ift fleksibilitet og bevægelsen. Det gør det sværere at lege driblekonge i små rum. Han har dog en rigtig fin teknik og et virkelig godt overblik og han burde, synes jeg, justere lidt på spillestilen, således hans forcer kommer mere til udtryk.

En 3 mands midtbane, hvor Lukas bliver dækket af verdens vildeste portugiser og lukas i en fri rolle, ville jeg gerne se. Der ville han kunne sætte spillet op og være en pestilens for modstanderne.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 5. dec 2020, 11:53

Forza skrev:
4. dec 2020, 20:52
Stegosaurus skrev:
4. dec 2020, 20:52
Legum Magister skrev:
4. dec 2020, 20:50
Ross kostede 3 point, længere er den ikke.
Ross er elendig. Sejler rundt. Har nogen ud over Friis set et lys i ham?
U-19 landsholdsanfører. Kan vi se udover 45 min i Odense?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2020, 13:13

Dennis Nielsen skrev:
Hanga skrev:
5. dec 2020, 09:51
Jakobsen skrev:
5. dec 2020, 09:44
Dennis Nielsen skrev:
5. dec 2020, 08:59
Der er nogle eftervirkninger fra Friis tiden.

Manglende løbemønstre og nogle automatismer. Feher kunne høres have en snak med Lucas omkring sin positionering, hvor han blev bedt om at opsøge hullerne og dermed være mindre stationær. Selvfølgelig skal spilleere coaches fra bænken, men det undrede og godt nok, at en spiller med det niveau skal have sådan en besked, men det skete altså.

Ift debatten omkring vores angreb, så er det i min optik på tide, at der bliver valgt nogle fast. Så må de få nogle kampe og kontinuitet, som kan være katalysator for automatismerne. Ændrer det ikke på noget, så skift.
Jeg forstår simpelthen heller ikke Lucas's positionering. Hvorfor er det altid så langt fremme og ude i venstre side?
Jeg har en fornemmelse af, at Lucas måske kunne skabe mere uro, hvis han var lidt længere tilbage og entral som en 10'er med to angribere foran.
Lige står han jo nærmest på tæerner af de andres fosvar. Vi ville få mere ud af Lucas hvis han var lidt meter længere tilbage og der var nogen som løb foran ham. Når vi har leget så meget med falske 9'ere forstår jeg simpelthen ikke, at vi ikke har prøvet Lucas som 10'er i stedet.
Enig, han bliver "fanget" derude på venstrekanten og vi får ham for sjældent ind i hullerne hvor han kan gøre en forskel. Når han ligger så langt fremme tror jeg igen det har noget med ønsket om et højt førstepres at gøre.

Igen vil jeg advokere for at komme over i en 4-3-3/4-2-3-1 hvor han både kan spille kanten som nu, men også komme ind på en central midtbanerolle, hvor han kan komme meget mere på bolden og være med til at vende spillet.
Nu fik han jo besked på at være mere bevægelig, så Lukas er formentlig ikke fanget der, men det er der, hvor han selv vælger at positionere sig.

Ingen af os har en krystal kugle og clairvoyante evner, men fra min sofa af, der virker Lukas som en spiller, der gerne vil en masse på egen hånd og VIL det FOR meget. I forlængelse heraf, så virker Lukas fanget i et ønske om at spille på en bestemt måde og lige mangle den sidste % for at kunne det.

Han har haft mange skader og det skaber bare nogle udfordringer ift fleksibilitet og bevægelsen. Det gør det sværere at lege driblekonge i små rum. Han har dog en rigtig fin teknik og et virkelig godt overblik og han burde, synes jeg, justere lidt på spillestilen, således hans forcer kommer mere til udtryk.

En 3 mands midtbane, hvor Lukas bliver dækket af verdens vildeste portugiser og lukas i en fri rolle, ville jeg gerne se. Der ville han kunne sætte spillet op og være en pestilens for modstanderne.
Enig, jeg har egentlig svært på at pege på en rigtig god Lucas A kamp efter 3-4-3. Men derudover skal han også lade være at køre så meget selv. Det er ikke altid det rigtige og jeg så gerne Lucas fik et par kæmpe på bænken og besked på at ændre fokus. Han har en lederrolle og det handler lige så meget om at få de andre til at shine. Han virker mest fokuseret på at shine selv. Så ja, der er både noget Lucas skal ændre på, men formationsmæssigt virker han låst derude.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2020, 18:05

Før Feher gik hovedkritikken af Friis at vi ikke spillede med vores offensive spillere oppe foran, og til tider Brugte Børsting og Fossum i stedet for Weert og Kusk. Fint nok. Nu har vi så de sidste kampe fået et indblik i årsagen til Friis dispositioner. For det er godt nok ikke meget offensivt output angrebsspillerne har præsteret. Et mål og en assist er det blevet til fra angrebsspillerne Kusk, Weert og Lucas.

Ud fra hvad angriberne har vist kan man i hvert fald ikke klandre Friis alvorligt for at prioritere offensive spiller med flere defensive kvaliteter når effektiviteten i de offensive aktioner er nogenlunde den samme.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 5. dec 2020, 23:16

Buzz Killington skrev:
5. dec 2020, 18:05
Før Feher gik hovedkritikken af Friis at vi ikke spillede med vores offensive spillere oppe foran, og til tider Brugte Børsting og Fossum i stedet for Weert og Kusk. Fint nok. Nu har vi så de sidste kampe fået et indblik i årsagen til Friis dispositioner. For det er godt nok ikke meget offensivt output angrebsspillerne har præsteret. Et mål og en assist er det blevet til fra angrebsspillerne Kusk, Weert og Lucas.

Ud fra hvad angriberne har vist kan man i hvert fald ikke klandre Friis alvorligt for at prioritere offensive spiller med flere defensive kvaliteter når effektiviteten i de offensive aktioner er nogenlunde den samme.
Nej det kan man vel næppe, og man må sige at vi under Feher er gået væk fra det voldsomme presspil vi praktiserede under Friis, men det er jo nok en naturlig konsekvens ved at skifte Børsting og Fossum med Kusk og Van Weert.

Jeg tror ledelsen (Søren Krogh og Inge) ønsker vi skal tilbage til presspillet, så jeg tror ikke de ser Feher som manden der skal stå i spidsen for holdet

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. dec 2020, 07:39

En helt gennemført forfærdelig kamp.

Men lad os ikke gøre det værre end det er. Feher har et flot pointsnit, vi var ubesejret i en del kampe inden OB.

Det var skidt over hele linjen, men vi har altså stadig gang i noget godt i klubben.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. dec 2020, 10:53

Forza skrev:
6. dec 2020, 07:39
En helt gennemført forfærdelig kamp.

Men lad os ikke gøre det værre end det er. Feher har et flot pointsnit, vi var ubesejret i en del kampe inden OB.

Det var skidt over hele linjen, men vi har altså stadig gang i noget godt i klubben.
Det er også sandt. Og på den lyse side, så virker det ikke ligefrem umuligt at forstærke start-11'eren i samarbejde med en forhåbentligt ny træner. Jeg synes ikke at vi nødvendigvis mangler en topscorer, men vi mangler en offensivspiller der kan skabe noget mere end Van Weert både med og uden bold. Kan vi samtidig få en højreback med initiativ og der formår at holde fart i spillet selvom der er 2-3 mand mand foran ham, så skal det nok blive fint.

Og så håber jeg at vi får en mand ind der kan ændre i systemet løbende, og bare engang imellem kan se fordelen i at spille med tre på midten frem for tre i bagkæden, eller i nogle tilfælde spille med to på toppen og uden kanter. Vi har snakket meget om at være fleksible rent taktisk, men vi gider åbenbart ikke rigtigt vise det. Og det synes jeg er noget problematisk.

Hvis Kaufmann er i overskud i FCK til vinter, så kunne en lejeaftale med købsoption være en mulighed. Jeg ved ikke om han er Thorups kop the, men synes det er en mulighed der skal overvejes. Især fordi han sagtens kan sælges igen, og jeg tror mere på ham som en +15 målscorer end Van Weert.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 6. dec 2020, 23:40

I Rød Aalborg blev der nærmest gjort grin med, at OB havde hentet Okosun som sidste transfer, mens vi fik Hiljemark.

Nu kan man så konstatere, at vores lægestab IKKE var klogere end alle andre - og Okosun gjorde, som det passede ham mod vores midtbane.

😫😫🤯🤬🤬😡

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2020, 00:04

Mephisto2 skrev:
6. dec 2020, 23:40
I Rød Aalborg blev der nærmest gjort grin med, at OB havde hentet Okosun som sidste transfer, mens vi fik Hiljemark.

Nu kan man så konstatere, at vores lægestab IKKE var klogere end alle andre - og Okosun gjorde, som det passede ham mod vores midtbane.

😫😫🤯🤬🤬😡
Inde på OB's eget forum gjorde de også grin med deres egen klub da de sammenlignede de to handler.

Okosun er langt under det niveau vi bør sigte efter. Og er det ikke liiiidt tidligt at dømme Hiljemark ude?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. dec 2020, 05:24

Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Det bedømmer du simpelthen ud fra EN kamp?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 7. dec 2020, 09:09

Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Det ville jeg også, uden tøven, gøre grin med i dag. Hiljemark er så meget klasse over Okosun at de to vel nærmest ikke kan sammenlignes.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 7. dec 2020, 09:42

Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Med Okosun får man lange bolde og tonserbold ála ac Horsens under Bo H, og det var bestemt effektivt mod os, og skuffende vi ikke havde et modsvar.
Når det er sagt, er jeg glad for vores ambitionsniveau er større end at kopiere ac Horsens gamle spillestil

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 7. dec 2020, 10:56

Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Sikke en gang vrøvl.

Hiljemark har spillet et hav af klubkampe og landskampe på kort tid. Der er absolut intet der tilsiger at vores lægestab IKKE skulle have gjort et ordentligt stykke arbejde.

Simon Okosun er talentløs med alt andet i låget - han ville ikke have noget som helst at gøre på vores hold.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. dec 2020, 11:02

Julgranen skrev:
7. dec 2020, 10:56
Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Sikke en gang vrøvl.

Hiljemark har spillet et hav af klubkampe og landskampe på kort tid. Der er absolut intet der tilsiger at vores lægestab IKKE skulle have gjort et ordentligt stykke arbejde.

Simon Okosun er talentløs med alt andet i låget - han ville ikke have noget som helst at gøre på vores hold.
Helt enig med Okosum. Selv hvis vi skulle have fravalgt Hiljemark så har løsningen aldrig heddet Okosun. Slet ikke god nok med mindre man spiller meget specifikt efter hans fysiske egenskaber.

Hvorvidt vi har oversatset med Hiljemark kan kun tiden vise. Ingen tvivl om at vi har været bekendt med hans hofte problematik. Det har været en chance vi har måttet tage. Nu er han så efter ganske kort tid i klubben blevet hofteskadet. At vi har været vidende om denne potentielle problematik på forhånd, gør hverken fra eller til. Vi må bare håbe at han er fuldt ud klar til foråret og at vi da formår at dossere hans belastning bedre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 7. dec 2020, 11:35

Hanga skrev:
7. dec 2020, 11:02
Julgranen skrev:
Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Sikke en gang vrøvl.

Helt enig med Okosum. Selv hvis vi skulle have fravalgt Hiljemark så har løsningen aldrig heddet Okosun. Slet ikke god nok med mindre man spiller meget specifikt efter hans fysiske egenskaber.

Hvorvidt vi har oversatset med Hiljemark kan kun tiden vise. Ingen tvivl om at vi har været bekendt med hans hofte problematik. Det har været en chance vi har måttet tage. Nu er han så efter ganske kort tid i klubben blevet hofteskadet. At vi har været vidende om denne potentielle problematik på forhånd, gør hverken fra eller til. Vi må bare håbe at han er fuldt ud klar til foråret og at vi da formår at dossere hans belastning bedre.
Hiljemark bliver en vist en dyr fornøjelse at have gående pr. spillet minut, frygter jeg.

Jeg ser ham som en fejl - det var alt for risikabelt, hvilket FCM's læger åbenbart også syntes.

Ang. Okosun er jeg enig i, han ikke lige var vores løsning. Men sammenfaldet af, at Rød Aalborg få dage forinden gjorde sig lystige på OBs bekostninger med Hiljemark / Okosun, er slående.

Når det er sagt, mangler vi altså en fysisk stærk mand på midtbanen / angrebet på det hold. Mindes Mark Nygaard i sin tid var lige så stort et problem for os, som Okosun var forleden.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 7. dec 2020, 11:35

Julgranen skrev:
Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Sikke en gang vrøvl.

Så du er klogere end FCM's lægestab? Selv med ham på den aktuelle skadesliste.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 7. dec 2020, 11:46

Mephisto2 skrev:
7. dec 2020, 11:35
Julgranen skrev:
Mephisto2 skrev:

😫😫🤯🤬🤬😡
Sikke en gang vrøvl.

Uanset hvad så har vi fået en spiller langt over vores hylde og den chance skal vi altså tage. Okosun ville intet have at gøre på vores hold da vi yderst sjældent smider et præcist indlæg til panden ind i feltet og andet kan han ikke bruges til. 1000 gange hellere tage chancen med hiljemark

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 7. dec 2020, 11:53

Mephisto2 skrev:
Hvad er det du ikke forstår?

Det var en kendt problematik! Noget han har døjet med siden teenage-årene, og som et hav af større klubber med bedre lægestab end vores har sagt god for.
At han bliver overbelastet efter en lang række kampe på meget kort tid er ikke specielt meget anderledes end når andre spillere bliver det.
Her ved man bare, at det er noget man skal passe på - og holde øje med.

At ophøje FC Midtjyllands lægestab for at konstatere noget, som står ret åbenlyst rundt omkring på nettet er bare grinagtigt.

Det er en kalkuleret risiko, ligesom det var med Rasmus Jönsson i sin tid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2020, 12:09

Julgranen skrev:
7. dec 2020, 11:53
Mephisto2 skrev:
Hvad er det du ikke forstår?

Det var en kendt problematik! Noget han har døjet med siden teenage-årene, og som et hav af større klubber med bedre lægestab end vores har sagt god for.
At han bliver overbelastet efter en lang række kampe på meget kort tid er ikke specielt meget anderledes end når andre spillere bliver det.
Her ved man bare, at det er noget man skal passe på - og holde øje med.

At ophøje FC Midtjyllands lægestab for at konstatere noget, som står ret åbenlyst rundt omkring på nettet er bare grinagtigt.

Det er en kalkuleret risiko, ligesom det var med Rasmus Jönsson i sin tid.
Enig, men det hjælper ikke så meget at risikoen var kalkuleret, hvis vi har regnet galt ;)

Det er alt for tidligt at male fanden på væggen. Vi ved jo ikke hvorlænge han er ude.

....og jeg er ikke sikker på han kunne have gjort alverden ved kampen i Odense - der var alt for mange der var off.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar