Buzz Killington skrev: ↑23. dec 2020, 20:44
R Rosenberg skrev: ↑23. dec 2020, 20:34
FIDEL skrev: ↑23. dec 2020, 20:22
Buzz Killington skrev: ↑23. dec 2020, 20:00
R Rosenberg skrev: ↑23. dec 2020, 18:32
Buzz Killington skrev: ↑23. dec 2020, 16:44
Om det så var Gaarde, Lynge eller en tredje der sad i chefstolen skulle vi da aldrig have hentet den nar efter hans opførsel og den måde han omtalte det i hans bog. Det er da forhåbentlig aldrig til diskussion.
Om Gaarde så er kompetent eller ej, har ikke noget med sagen at gøre. Han var AaB spiller og blev overlagt overfaldt af David uden anger.
Naturligvis er det da til diskussion.
"Under antagelse at man har nogle fornuftige værdier, og ser AaB som en klub der bør være repræsentant for disse værdier, indenfor normale rammer" - naturligvis.
Pladder.
Enig.
Som sagt, "
fornuftige værdier". Hvis man mener en dømt for overlagt vold der har skrevet følgende tre år efter et overfald bør være træner i AaB, så er man naturligvis undtaget:
"
- Jeg zoomer ind på Allans lange, blege stænger, der på afstand ligner to trækrykker, der har fået en omgang hvid maling. Jeg har lyst til at knække dem, som man knækker et stykke træ, hvor lyden et kort sekund er så skarp, at man et kort sekund føler sig døv.
[...]
-Jeg løber lige stå stille og venter. Lusker rundt fem meter fra Allan og lader som om, at jeg ikke rigtig er med, fordi jeg har ondt i foden. Endelig får han bolden. Han har ikke set mig. Mit syn er knivskarpt. Indstillet på hans knæhaser. Det føles som om, at det hele går i slow motion, da jeg løber de sidste meter hen mod ham. Jeg springer ind i ham, og hamer ham ned i knæhøjde. Fuldt skrald. Begge ben. Klask. Jeg kan mæske, hvordan jeg bare fortsætter gennem ham, mens han knækker sammen og braser som en skyskraber
[...]
- Jeg behøver bare at trække tanker tilbage til de nætter, hvor jeg har siddet og set Mike Tysons kampe i fjernsynet. Så jeg træder et skridt frem, lægger hele vægten på mit højre ben, mens jeg går lidt ned i knæ og trækker hånden helt nede fra knæhøjde og affyrer skråt op. Allan Gaarde er slet ikke klar. Slet ikke forberedt på, hvad der kommer. Al den vrede og irritation, jeg har i min krop kommer i ét nådesløst hug direkte til kæben af ham. Det er ikke bare et hug, men et slag med en sådan kraft, at den er en VM-sværvægtskamp værdig"
Ikke nok med det, så løg det umoralske svin også i retten hvor han påstod at Gaarde havde opført sig truende overfor ham, hvilket både Augo og Olesen benægtede.
Gaarde fik forresten hjernerystelse efter episoden (som kan medføre alvorlige senfølger).
Ja, lad endelig noget pøleri for 15 år siden være noget, vi hænger os i. Gaarde havde provokeret ham, talt dårligt om hans dame og så klappede han ham én. Det er vist ikke noget, der ikke er set en gang eller to før. Og på en fodboldbane med høj intensitet og kampmentalitet (hos nogle) er det da bare endnu mere nærværende. Det er set 1000 gange før til træninger.
Og sådan en bette infight for 15 år siden siger vist ikke alverden om ens værdier. Der er løbet meget vand gennem åen siden, og folk ændrer sig heldigvis.
Så please, bare stop dit hellighedstrip - eller gå på Twitter og vær krænket over et eller andet 2020-agtigt. Helst noget, du ikke ved noget om andet end på et teoretisk plan, som alle de andre.
I øvrigt ved jeg ikke, om du er bekendt med, at biografier godt kan have en tendens til at smøre lidt tykt på. Well, nu ved du det.