Der er også billeder af Oscar.
Skadestråden
Re: Skadestråden
Kan vi så blive enige om, at det med Hiljemark ikke bare var et lille slag på hoften? Det er vel efterhånden snart 2 måneder, han er ude - og uden udsigt til at være med, når vi starter op.
Det er altså et voldsomt sats at hyre en så dyr spiller med den historik.
Kan du ikke snart stikke piben ind med dit konspiratoriske vrøvl, det er da ulideligt at høre på.Mephisto2 skrev: ↑20. jan 2021, 09:35Kan vi så blive enige om, at det med Hiljemark ikke bare var et lille slag på hoften? Det er vel efterhånden snart 2 måneder, han er ude - og uden udsigt til at være med, når vi starter op.
Et bone bruise/knogleødem (udvendigt) har intet med slidgigt (indvendigt) at gøre. Et knogleødem kan godt tage længere tid - der står lidt om det her: http://www.gertvinnie.dk/bone_bruise.html. Men det har absolut INTET med hans slidgigt i hoften at gøre!
Det har aldrig været noget voldsomt sats. Vi taler en spiller der har spillet et par hundrede kampe på allerhøjeste niveau.
Det var et endnu større sats at hente Lucas, hvis vi tager din sølvpapirshat på.
Hvordan kan det være konspiratorisk at tage et sats?Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 09:51Kan du ikke snart stikke piben ind med dit konspiratoriske vrøvl, det er da ulideligt at høre på.Mephisto2 skrev: ↑20. jan 2021, 09:35Kan vi så blive enige om, at det med Hiljemark ikke bare var et lille slag på hoften? Det er vel efterhånden snart 2 måneder, han er ude - og uden udsigt til at være med, når vi starter op.
Et bone bruise/knogleødem (udvendigt) har intet med slidgigt (indvendigt) at gøre. Et knogleødem kan godt tage længere tid - der står lidt om det her: http://www.gertvinnie.dk/bone_bruise.html. Men det har absolut INTET med hans slidgigt i hoften at gøre!
Det har aldrig været noget voldsomt sats. Vi taler en spiller der har spillet et par hundrede kampe på allerhøjeste niveau.
Det var et endnu større sats at hente Lucas, hvis vi tager din sølvpapirshat på.
Og hold op med at skrive på den måde - det er ulideligt at læse.
Det har aldrig været noget sats. Du kan ikke gardere dig mod en slagskade!
Det er konspiratorisk, når du har kørt den der anti-Hiljemark agenda længe snart, og bliver ved med at forbinde ting der ikke har skyggen af forbindelse.
Uanset hvad der er op og ned i hans skade og historik, så er det i hvert fald noget rigtig lort, at vi har fået fat i så dygtig en spiller og at han så ikke har kunnet spille mere end han har. Når så Lucas samtidig også er skadet halvdelen af tiden, så står vi bare uden det der bør være vores to største profiler. Det giver store panderynker hos mig, at begge to fortsat kæmper med deres skader. Hvor meget vi mon får dem at se i foråret, og vil de begge kunne spille helt uhæmmet? Lucas har vel nærmest ikke været 100% fit siden FCK kampen i efteråret 19.Mephisto2 skrev: ↑20. jan 2021, 09:59Hvordan kan det være konspiratorisk at tage et sats?Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 09:51Kan du ikke snart stikke piben ind med dit konspiratoriske vrøvl, det er da ulideligt at høre på.Mephisto2 skrev: ↑20. jan 2021, 09:35Kan vi så blive enige om, at det med Hiljemark ikke bare var et lille slag på hoften? Det er vel efterhånden snart 2 måneder, han er ude - og uden udsigt til at være med, når vi starter op.
Og hold op med at skrive på den måde - det er ulideligt at læse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ja, det er da ærgerligt at han tilsyneladende får et voldsomt slag i den duel, men det er jo hvad der sker. Jeg håber dog stadig at han, ligesom Bøgelund, gør en kæmpe forskel udenfor banen også. Og i bund og grund er det jo uheldigt at han får en skade man ikke kunne forudse, men vi må satse på at han bliver klar snart. Lucas er der nok lidt større udfordringer med.Hanga skrev: ↑20. jan 2021, 10:05Uanset hvad der er op og ned i hans skade og historik, så er det i hvert fald noget rigtig lort, at vi har fået fat i så dygtig en spiller og at han så ikke har kunnet spille mere end han har. Når så Lucas samtidig også er skadet halvdelen af tiden, så står vi bare uden det der bør være vores to største profiler. Det giver store panderynker hos mig, at begge to fortsat kæmper med deres skader. Hvor meget vi mon får dem at se i foråret, og vil de begge kunne spille helt uhæmmet? Lucas har vel nærmest ikke været 100% fit siden FCK kampen i efteråret 19.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Tjaa man kan jo vælge at tro på Hiljemark eller la vær, det var jo netop ikke nogen voldsom duel.Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 10:08Ja, det er da ærgerligt at han tilsyneladende får et voldsomt slag i den duel, men det er jo hvad der sker. Jeg håber dog stadig at han, ligesom Bøgelund, gør en kæmpe forskel udenfor banen også. Og i bund og grund er det jo uheldigt at han får en skade man ikke kunne forudse, men vi må satse på at han bliver klar snart. Lucas er der nok lidt større udfordringer med.Hanga skrev: ↑20. jan 2021, 10:05Uanset hvad der er op og ned i hans skade og historik, så er det i hvert fald noget rigtig lort, at vi har fået fat i så dygtig en spiller og at han så ikke har kunnet spille mere end han har. Når så Lucas samtidig også er skadet halvdelen af tiden, så står vi bare uden det der bør være vores to største profiler. Det giver store panderynker hos mig, at begge to fortsat kæmper med deres skader. Hvor meget vi mon får dem at se i foråret, og vil de begge kunne spille helt uhæmmet? Lucas har vel nærmest ikke været 100% fit siden FCK kampen i efteråret 19.
"Health conditions like arthritis may also lead to a bone bruise"
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Han kaster sig ned i en duel foran mål, og støder sammen med en modstander i sin iver for at prikke den i mål. Derefter gik han og haltede kraftigt, inden han måtte give sig i pausen.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 11:25Tjaa man kan jo vælge at tro på Hiljemark eller la vær, det var jo netop ikke nogen voldsom duel.
Nej, så lad os da have mistro til spillere og lægestab. Patetisk. Svar mig evt. lige på hvorfor en række europæiske topklubber og det svenske landsholds læger tilsyneladende har været ligeså dumme og inkompetente som AaB's så? Og hvorfor FC Midtjylland skulle være åh så meget klogere end klubber som Dinamo Moskva, Genoa og en række andre klubber.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

1. Det svenske landshold har ikke en kontrakt med OH aner ikke hvor du vil hen med det, men interessant du trækker landsholdskortet, det gælder åbenbart ikke når Fossums kvaliteter skal dokumenteres.Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 11:53Han kaster sig ned i en duel foran mål, og støder sammen med en modstander i sin iver for at prikke den i mål. Derefter gik han og haltede kraftigt, inden han måtte give sig i pausen.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 11:25Tjaa man kan jo vælge at tro på Hiljemark eller la vær, det var jo netop ikke nogen voldsom duel.
Nej, så lad os da have mistro til spillere og lægestab. Patetisk. Svar mig evt. lige på hvorfor en række europæiske topklubber og det svenske landsholds læger tilsyneladende har været ligeså dumme og inkompetente som AaB's så? Og hvorfor FC Midtjylland skulle være åh så meget klogere end klubber som Dinamo Moskva, Genoa og en række andre klubber.
2. Dinamo Moskva lejeaftale med begrænset risiko, og det sendte ham jo også retur, så måske de netop var klogere ?
3. Genoa var det ikke der hans hofteproblemer først blev alvorlige.
Når det er sagt har jeg intet andet kendskab til sagen end den jeg har fra medierne, måske det netop er to helt seperate skader uden sammenhæng.
Men ja jeg betragter det som en mulighed at FCM's lægestab er bedre end AaB's, eller simpelthen i dette tilfælde bare tog den rigtige konklusion.
Det er det svenske landsholds lægestab, der har behandlet ham og sørget for Hiljemarks operationer i begge tilfælde. Deraf relationen. Det har absolut intet med Fossum at gøre.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 12:151. Det svenske landshold har ikke en kontrakt med OH aner ikke hvor du vil hen med det, men interessant du trækker landsholdskortet, det gælder åbenbart ikke når Fossums kvaliteter skal dokumenteres.
2. Dinamo Moskva lejeaftale med begrænset risiko, og det sendte ham jo også retur, så måske de netop var klogere ?
Når det er sagt har jeg intet andet kendskab til sagen end den jeg har fra medierne, måske det netop er to helt seperate skader uden sammenhæng.
Men ja jeg betragter det som en mulighed at FCM's lægestab er bedre end AaB's, eller simpelthen i dette tilfælde bare tog den rigtige konklusion.
Hans hofteproblemer har ikke været mere alvorlige på ét tidspunkt end andre - det er en varig udfordring, som han har haft siden han var 16. Det gav nøjagtig samme ting han skulle holde øje med da han var 20, som det gør i dag.
Derfor er det så himmelråbende dumt at udtale sig som du gør her. Slidgigt er slidgigt - det går ikke væk. Men det har altså ikke afholdt Hiljemark på at spille 200 kampe på allerhøjeste niveau, og en hulens masse landskampe. Derfor har der naturligvis heller ikke været nogen større risiko ved det her køb, end der var da PSV, Genoa og andre klubber hentede Hiljemark.
Du bliver ved med at antage at hans hofteproblematik ikke kan være blevet værre med tiden. Nu ved jeg ikke meget om gigt skal jeg indrømme, men er det ikke netop kendetegnet ved at det ofte forværres ved yderligere slid?Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 11:53Han kaster sig ned i en duel foran mål, og støder sammen med en modstander i sin iver for at prikke den i mål. Derefter gik han og haltede kraftigt, inden han måtte give sig i pausen.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 11:25Tjaa man kan jo vælge at tro på Hiljemark eller la vær, det var jo netop ikke nogen voldsom duel.
Vi kan ikke bruge hvad hans tidligere klubber for år tilbage har konkluderet til noget. Ligeledes kan vi heller ikke bruge hvad FCM besluttede sig for til noget, andet end at det da forstærker en mistanke om, at vi nok har taget en lille chance og at han måske vil være mere skadesudsat end de fleste.
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så stor en diskussion, og slet ikke at hverken du eller andre kan konkludere så stensikkert den ene eller anden vej. Bundlinjen er at han er skadet, og at det er noget lort. Mere ved vi ikke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jo, ved normale mennesker. Men der er jo tale om en art ekstra lag på hoftekuglerne, som mindsker bevægeligheden - noget arveligt.Hanga skrev: ↑20. jan 2021, 12:23Du bliver ved med at antage at hans hofteproblematik ikke kan være blevet værre med tiden. Nu ved jeg ikke meget om gigt skal jeg indrømme, men er det ikke netop kendetegnet ved at det ofte forværres ved yderligere slid?
Vi kan ikke bruge hvad hans tidligere klubber for år tilbage har konkluderet til noget. Ligeledes kan vi heller ikke bruge hvad FCM besluttede sig for til noget, andet end at det da forstærker en mistanke om, at vi nok har taget en lille chance og at han måske vil være mere skadesudsat end de fleste.
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så stor en diskussion, og slet ikke at folk hverken du eller andre kan konkludere så stensikkert den ene eller anden vej. Bundlinjen er at han er skadet, og at det er noget lort. Mere ved vi ikke.
Men han blev allerede opereret som 22-årig 1. gang, og havde da døjet med det i 6 år. Så det er altså noget varigt, som man skal holde øje med. Men derfor har han stadig et hav af kampe på topniveau. Vi har ikke taget en større chance end med så mange andre spillere vi har hentet.
Det er ikke noget nyt, alle klublæger har vidst det ved undersøgelser de sidste 10 år, og alligevel har han fået kontrakt i 3-4 store ligaer.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

Du har en interessant diskussions teknik, undgår at adressere de svage punkter i din egen argumentation, men går samtidig til angreb på modstanderens.Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 12:22Det er det svenske landsholds lægestab, der har behandlet ham og sørget for Hiljemarks operationer i begge tilfælde. Deraf relationen. Det har absolut intet med Fossum at gøre.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 12:151. Det svenske landshold har ikke en kontrakt med OH aner ikke hvor du vil hen med det, men interessant du trækker landsholdskortet, det gælder åbenbart ikke når Fossums kvaliteter skal dokumenteres.
Hans hofteproblemer har ikke været mere alvorlige på ét tidspunkt end andre - det er en varig udfordring, som han har haft siden han var 16. Det gav nøjagtig samme ting han skulle holde øje med da han var 20, som det gør i dag.
Derfor er det så himmelråbende dumt at udtale sig som du gør her. Slidgigt er slidgigt - det går ikke væk. Men det har altså ikke afholdt Hiljemark på at spille 200 kampe på allerhøjeste niveau, og en hulens masse landskampe. Derfor har der naturligvis heller ikke været nogen større risiko ved det her køb, end der var da PSV, Genoa og andre klubber hentede Hiljemark.
Min reference til Fossum kender du godt, ham basher du konstant imens Hiljemark er fra din side behandlet som Jesus genkomst, men vi er vel enige om at landsholdet ingen kontraktlig forpligtelse har overfor OH?.
Det passer selvfølgelig ikke i din selvforståelse at han indtil videre viser sig ikke at have den store værdi for holdet, det forsøges selvfølgelig bortforklaret med dit Bøgelund argument.
Jeg kender ikke økonomien i OH's aftaler med PSV og Genoa, men tænker begge klubber har bedre råd til at tage en chance end AaB.
Hvad i alverden har Fossum med Hiljemarks skadesforløb at gøre?KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 12:41Du har en interessant diskussions teknik, undgår at adressere de svage punkter i din egen argumentation, men går samtidig til angreb på modstanderens.
Min reference til Fossum kender du godt, ham basher du konstant imens Hiljemark er fra din side behandlet som Jesus genkomst, men vi er vel enige om at landsholdet ingen kontraktlig forpligtelse har overfor OH?.
Det passer selvfølgelig ikke i din selvforståelse at han indtil videre viser sig ikke at have den store værdi for holdet, det forsøges selvfølgelig bortforklaret med dit Bøgelund argument.
Jeg kender ikke økonomien i OH's aftaler med PSV og Genoa, men tænker begge klubber har bedre råd til at tage en chance end AaB.
Nej, jeg konstaterer bare at Fossum ikke lever op til en topløn, og ikke er blevet forløst i AaB. Det er da ikke specielt kontroversielt at hævde det.
Jeg ønsker alle spillere et godt forløb i AaB. Og i øvrigt synes jeg nu han har været fint spillende i de kampe han har fået, og er overbevist om at mange spillere i AaB kan lære af hans professionalisme og træningsmentalitet. Desuden siger det også meget om hvor AaB sætter barren, og det er da kæmpe pil op fra Allan Gaarde.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

1. Ingenting direkte men det har din argumentation, du bruger landholdet som bevis på at AaB's kontraklige forhold er fornuftige, men det tæller ikke til Fossums fordel at han er en del af Norges landshold, og nu tænker du så at OH gør en kæmpe forskel uden at spille qua hans personlighed og erfaring går jeg ud fra, samme forsvar har jeg bare ikke hørt for Fossum, måske han også gør en kæmpe "usynlig" forskel for AaB.Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 13:09Hvad i alverden har Fossum med Hiljemarks skadesforløb at gøre?KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 12:41Du har en interessant diskussions teknik, undgår at adressere de svage punkter i din egen argumentation, men går samtidig til angreb på modstanderens.
Nej, jeg konstaterer bare at Fossum ikke lever op til en topløn, og ikke er blevet forløst i AaB. Det er da ikke specielt kontroversielt at hævde det.
Jeg ønsker alle spillere et godt forløb i AaB. Og i øvrigt synes jeg nu han har været fint spillende i de kampe han har fået, og er overbevist om at mange spillere i AaB kan lære af hans professionalisme og træningsmentalitet. Desuden siger det også meget om hvor AaB sætter barren, og det er da kæmpe pil op fra Allan Gaarde.
2. Men at stille sig tvivlende overfor OH er omvendt ignorant i din optik, du minder mig om min gamle matematik lærer, var man en af hans ynglinge gjorde man intet forkert, var man ikke så var man til gengæld på spanden.
3. Ja tænke også over hvornår Gaarde ville få et spark i denne tråd, og det blev så nu...
Nej, jeg skriver at Sverige ikke har haft nogle betænkeligheder ved at lade ham spille landskampe, selvom deres landsholdslæger kender hans skadeshistorik bedre end nogen andre.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 13:261. Ingenting direkte men det har din argumentation, du bruger landholdet som bevis på at AaB's kontraklige forhold er fornuftige, men det tæller ikke til Fossums fordel at han er en del af Norges landshold, og nu tænker du så at OH gør en kæmpe forskel uden at spille qua hans personlighed og erfaring går jeg ud fra, samme forsvar har jeg bare ikke hørt for Fossum, måske han også gør en kæmpe "usynlig" forskel for AaB.
2. Men at stille sig tvivlende overfor OH er omvendt ignorant i din optik, du minder mig om min gamle matematik lærer, var man en af hans ynglinge gjorde man intet forkert, var man ikke så var man til gengæld på spanden.
3. Ja tænke også over hvornår Gaarde ville få et spark i denne tråd, og det blev så nu..., men det passer jo også ind i din historik.
Fossum er ikke i nærheden af at have Hiljemarks CV og også væsentligt yngre. Desuden fremstår han meget tilbageholdende på banen, hvilket Hiljemark ikke gør - han er utroligt verbal.
Ja, når du ikke forholder dig til historik og fakta, så er du en anelse ignorant.
Der er næppe nogen omkring AaB der kan være i tvivl om at Inge er en kæmpe opgradering ifht. Gaarde, det er heller ikke specielt kontroversielt.
Patetisk, at man ikke kan have lov til at have en velbegrundet holdning til ansatte i AaB, uden at det ses som hetz og personforfølgelse.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

Det kunne ikke tænkes at deres manglende betænkeligheder skyldes at de ikke skal betale manden løn i flere år fremover, just at thought.Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 13:37Nej, jeg skriver at Sverige ikke har haft nogle betænkeligheder ved at lade ham spille landskampe, selvom deres landsholdslæger kender hans skadeshistorik bedre end nogen andre.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 13:261. Ingenting direkte men det har din argumentation, du bruger landholdet som bevis på at AaB's kontraklige forhold er fornuftige, men det tæller ikke til Fossums fordel at han er en del af Norges landshold, og nu tænker du så at OH gør en kæmpe forskel uden at spille qua hans personlighed og erfaring går jeg ud fra, samme forsvar har jeg bare ikke hørt for Fossum, måske han også gør en kæmpe "usynlig" forskel for AaB.
3. Ja tænke også over hvornår Gaarde ville få et spark i denne tråd, og det blev så nu..., men det passer jo også ind i din historik.
Fossum er ikke i nærheden af at have Hiljemarks CV og også væsentligt yngre. Desuden fremstår han meget tilbageholdende på banen, hvilket Hiljemark ikke gør - han er utroligt verbal.
Ja, når du ikke forholder dig til historik og fakta, så er du en anelse ignorant.
Der er næppe nogen omkring AaB der kan være i tvivl om at Inge er en kæmpe opgradering ifht. Gaarde, det er heller ikke specielt kontroversielt.
Patetisk, at man ikke kan have lov til at have en velbegrundet holdning til ansatte i AaB, uden at det ses som hetz og personforfølgelse.
Fossum er en ung landsholdspiller med salgspotentiale, vi så hvordan Bassogog pludselig var en winning case, en genialitet fra Gaardes hånd
Jeg tænker at Inge først skal bevise han kan sætte et godt hold sammen før vi kan udråbe ham til noget som helst, indtil videre er det vist mest din personlige aversion imod Gaarde der taler.
Det er der så 3 andre klubber fra den europæiske top der har skullet. Det ændrer dog ikke på at en yderst kvalificeret svensk lægestab aldrig har haft betænkeligheder ved at spille med ham - som i at forværre en skade. Den slags kan medføre erstatningsansvar mig bekendt.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 14:08Det kunne ikke tænkes at deres manglende betænkeligheder skyldes at de ikke skal betale manden løn i flere år fremover, just at thought.
Fossum er en ung landsholdspiller med salgspotentiale, vi så hvordan Bassogog pludselig var en winning case, en genialitet fra Gaardes hånd.
Jeg tænker at Inge først skal bevise han kan sætte et godt hold sammen før vi kan udråbe ham til noget som helst, indtil videre er det vist mest din personlige aversion imod Gaarde der taler.
Ja, men lige nu kan vi næppe få mere for ham end vi selv har givet.
Jeg tænker at han er med til at sætte en helt anden og ambitiøs retning, og at der blæser positive vinde over AaB. Det gjorde der med undtagelse af den første tid aldrig over AaB under Gaarde.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ja, såvidt jeg kan læse mig frem til kan gigt øge risikoen for slagskader. Om de så kan det i Hiljemarks omstændigheder aner jeg ikke.KlaskmyggenNoah skrev: ↑20. jan 2021, 11:25Tjaa man kan jo vælge at tro på Hiljemark eller la vær, det var jo netop ikke nogen voldsom duel.Julgranen skrev: ↑20. jan 2021, 10:08Ja, det er da ærgerligt at han tilsyneladende får et voldsomt slag i den duel, men det er jo hvad der sker. Jeg håber dog stadig at han, ligesom Bøgelund, gør en kæmpe forskel udenfor banen også. Og i bund og grund er det jo uheldigt at han får en skade man ikke kunne forudse, men vi må satse på at han bliver klar snart. Lucas er der nok lidt større udfordringer med.Hanga skrev: ↑20. jan 2021, 10:05Uanset hvad der er op og ned i hans skade og historik, så er det i hvert fald noget rigtig lort, at vi har fået fat i så dygtig en spiller og at han så ikke har kunnet spille mere end han har. Når så Lucas samtidig også er skadet halvdelen af tiden, så står vi bare uden det der bør være vores to største profiler. Det giver store panderynker hos mig, at begge to fortsat kæmper med deres skader. Hvor meget vi mon får dem at se i foråret, og vil de begge kunne spille helt uhæmmet? Lucas har vel nærmest ikke været 100% fit siden FCK kampen i efteråret 19.
Nedenfor et link til en der identificerer sig som læge der tilsyneladende påstår det modsatte.
viewtopic.php?p=591823#p591823
Jeg syntes stadig de så underligt ud den måde han faldt på før han blev skiftet ud, og når der er tale om en hofteskade for en mand der ha en historik med hofterne (som var årsagen til FCM sagde nej) så er det svært ikke at være bekymret. Det er vel en del millioner der er bundet op på ham som vi helst skal have noget ud af.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus