Træningskampe, opstart 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af bedstefar » 20. jan 2021, 14:34

Mc til Hobro og Jeppe til Jammerbugt så.

Det kan godt være vi ikke har det store kendskab til taktikken endnu, men hold op vi spiller dårligt. Rystende dårligt! :thumbsdown:

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 20. jan 2021, 14:35

Hohenhaus Tenne skrev:
20. jan 2021, 14:16
Jeppe Pedersen bliver aldrig superligaspiller, vel?
Som i ALDRIG!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2021, 14:37

Jeg savner Friis høje pres.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 20. jan 2021, 14:37

Hvis nu bare vi IGEN havde scoret på de 3-4 kæmpe muligheder i første halvleg... ÅÅHH MAN BLIR TRÆT!

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 20. jan 2021, 14:40

Efter vores reserver er kommet på banen hedder det:

3-0 på måltavlen
6-0 i hjørnespark
11-2 i skud.

Ja, det er godt nok bare ringe. Vi var bedst i 1. halvleg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2021, 14:42

van Weert vores bomber!!!
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 20. jan 2021, 14:44

der er godt nok stor forskel på vores start 11er og så resten. Og så syns jeg sgu det er ret svært at se på hiljemark, thelander og lucas med så mange skader. de 3 er jo meget afgørende for succes.
Men at give cifuentes Skyld for noget det kan vi sgu ikke tillade os. Stiller med 2 hold i 2 halvlege og kan ikke engang med det ene hold stille i stærkest opstilling. derfor bliver transfervinduet sindssygt vigtigt. Puha der er ikke lang tid til et vildt opstartsprogram i superligaen.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. jan 2021, 14:44

Buzz Killington skrev:
20. jan 2021, 14:37
Som ikke bragte os resultater.
4. ringeste pointsnit i klubbens historie.

Men sympatisk var han da.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 20. jan 2021, 14:46

Julgranen skrev:
20. jan 2021, 14:44
Buzz Killington skrev:

ja presset i sig selv er ikke nok. der må jeg sgu være enig. for han brugte folk på helt forkerte pladser tit.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 20. jan 2021, 14:46

van weert viser altså manglende skarphed. han skal virkelig score på de chancer. Specielt den sidste. Det er jo helt skævt. spark dog 1. gang.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. jan 2021, 14:47

Mikki89 skrev:
20. jan 2021, 14:17
Jeg har bange anelser på AaB's vegne! Jeg ser ikke mange fremskridt i det Cifuentes disker op med!
Vi kan kun håbe, at det bliver bedre!
Ja, jeg ved ikke, hvad det ligner.

Og så at skifte holdets elleve mest centrale spillere fra første halvleg i pausen? Jeg ved ikke, hvad det er for noget spansk pis, men jeg skal ikke bede om det!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. jan 2021, 14:49

Erasmus Montanus skrev:
20. jan 2021, 14:47
Og så at skifte holdets elleve mest centrale spillere fra første halvleg i pausen? Jeg ved ikke, hvad det er for noget spansk pis, men jeg skal ikke bede om det!
Bare lige for venligt at minde om, at Friis gjorde nøjagtig det samme.
"AaB tabte lørdag 0-3 til FC Midtjylland, men cheftræner Jacob Friis havde ikke forventet andet med den tilgang, man havde til kampen. Det fortæller han til Nordjyske.

Nordjyderne fik ikke et ben til jorden mod Superligaens førerhold, der uden problemer kunne tage en sejr med fra Aalborg Portland Park.

Sory Kaba, Ronnie Schwartz og Lasse Vibe scorede målene for gæsterne, der ser skarpe ud inden genstarten, men hjemmeholdets niveau bekymrer altså ikke Jacob Friis.

- Man beder jo om at få tæsk, når man stiller med to blandede hold i hver sin halvleg og møder et Midtjylland-hold i stærkeste opstilling. Men vi vidste, at vi var nødt til at give alle spillerne 45 minutter i benene i den kamp, udtaler han til Nordjyske."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2021, 14:50

Julgranen skrev:
20. jan 2021, 14:44
Buzz Killington skrev:

Hvis du vil fastholde at Kusk er en profil skønt manglende slutproduktet på baggrund af xG og xA, så må du også acceptere at Friis spil var effektivt eftersom det resulterede i en førsteplads i table og justice.

Alt andet er inkonsistent.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. jan 2021, 14:51

Julgranen skrev:
20. jan 2021, 14:49
Erasmus Montanus skrev:
20. jan 2021, 14:47
Bare lige for venligt at minde om, at Friis gjorde nøjagtig det samme.
"AaB tabte lørdag 0-3 til FC Midtjylland, men cheftræner Jacob Friis havde ikke forventet andet med den tilgang, man havde til kampen. Det fortæller han til Nordjyske.

Nordjyderne fik ikke et ben til jorden mod Superligaens førerhold, der uden problemer kunne tage en sejr med fra Aalborg Portland Park.

Sory Kaba, Ronnie Schwartz og Lasse Vibe scorede målene for gæsterne, der ser skarpe ud inden genstarten, men hjemmeholdets niveau bekymrer altså ikke Jacob Friis.

- Man beder jo om at få tæsk, når man stiller med to blandede hold i hver sin halvleg og møder et Midtjylland-hold i stærkeste opstilling. Men vi vidste, at vi var nødt til at give alle spillerne 45 minutter i benene i den kamp, udtaler han til Nordjyske."
Ja, som man jo gør i træningskampe.
Jeg var ironisk uden pink tekst, beklager.

Det, jeg ville sige, var: Det er underligt at dømme en ny træner på en dårlig anden halvleg i den første træningskamp, hvor hele holdet skal have minutter i benene.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. jan 2021, 14:57

Buzz Killington skrev:
20. jan 2021, 14:50
Hvis du vil fastholde at Kusk er en profil skønt manglende slutproduktet på baggrund af xG og xA, så må du også acceptere at Friis spil var effektiv eftersom det resulterede i en førsteplads i table og justice.

Der er da masser af slutprodukt, men nu styrer han ikke benene på hverken Børsting, Van Weert eller Nkada.

Ja, i perioder var det. Der var også perioder, hvor det så rystende ustabilt ud. Sejr, nederlag, sejr, nederlag, sejr, nederlag.
Udover det underlige corona-slutspil vandt vi aldrig mere end 2 kampe i træk under Jacob Friis.
Spillet var rædselsfuldt i slutningen af hans 1. sæson.

Lars Søndergaard havde også en lang periode hvor det var godt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2021, 15:02

I 2. halvleg gjorde Ferreira, Børsting, Ravn og Hannesbo det vel OK. van Weert scorede hvilket burde også kaste et OK af sig, men de efterfølgende brændte chancer gør ondt på mig endnu. De to midterforsvarere er jeg lidt usikre på - men tre mål ind er ikke godt, uanset om de var direkte involveret.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2021, 15:03

Julgranen skrev:
20. jan 2021, 14:57
Buzz Killington skrev:
Hvis du vil fastholde at Kusk er en profil skønt manglende slutproduktet på baggrund af xG og xA, så må du også acceptere at Friis spil var effektiv eftersom det resulterede i en førsteplads i table og justice.

Der er da masser af slutprodukt, men nu styrer han ikke benene på hverken Børsting, Van Weert eller Nkada.

Ja, i perioder var det. Der var også perioder, hvor det så rystende ustabilt ud. Sejr, nederlag, sejr, nederlag, sejr, nederlag.
Udover det underlige corona-slutspil vandt vi aldrig mere end 2 kampe i træk under Jacob Friis.

Igen, vi endte om tophold under Friis i table of justice sidste år, og sluttede på førstepladsen i år, med Friis som træner. Der er ikke plads til diskussion her, når du selv hævder xA og xG når det tilgodeser Kusk. Du bør være kæmpe fan af Friis og hans presspil, da det har været en succes på de parametre du selv anerkender.

Og det har intet at gøre med slutningen af hans første sæson (hvor presspillet ikke var så udtalt).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 20. jan 2021, 15:04

Buzz Killington skrev:
20. jan 2021, 15:03
Julgranen skrev:
20. jan 2021, 14:57
Buzz Killington skrev:

Igen, vi endte om tophold under Friis i table of justice sidste år, og sluttede på førstepladsen i år, med Friis som træner. Der er ikke plads til diskussion her, når du selv hævder xA og xG når det tilgodeser Kusk. Du bør være kæmpe fan af Friis og hans presspil, da det har været en succes på de parametre du selv anerkender.

Og det har intet at gøre med slutningen af hans første sæson (hvor presspillet ikke var så udtalt).
Du glemmer at Friis i flere kampe bænkede Kusk ;)
Jeg savner Winsnes

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. jan 2021, 15:12

Buzz Killington skrev:

Ja, efter han havde været her i 1,5 sæson. Men det ændrede jo ikke på resultaterne. Dem fik vi ikke.

Det forløste sig ikke rigtig, udover i korte perioder.

Vores gode spillere var bedst sidste sæson, og hverken Fossum eller Lucas var/er specielt dygtige presspillere. Så nej, det tilskriver jeg ikke det store - det var den individuelle klasse. Den mangler i udtalt grad denne sæson. Lucas' mål og assist er utroligt savnet, og Ivers gode blik for sine medspillere som også er helt væk denne sæson. For lidt kreativitet, for meget løben rundt. Og der er ærgerligt, for vi mangler begge dele til at have flere offensive trusler.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2021, 15:19

Julgranen skrev:
20. jan 2021, 15:12
Buzz Killington skrev:

Ja, efter han havde været her i 1,5 sæson. Men det ændrede jo ikke på resultaterne. Dem fik vi ikke.

Det forløste sig ikke rigtig, udover i korte perioder.

Vores gode spillere var bedst sidste sæson, og hverken Fossum eller Lucas var specielt dygtige presspillere. Så nej, det tilskriver jeg ikke det store - det var den individuelle klasse. Den mangler i udtalt grad denne sæson.
Så du mener seriøst ikke det er relevant at vurderer Friis presspil ud fra den periode hvor han rent faktisk forsøgte at implementere presspillet?' fordi han i starten af sin superligatrænerkarriere ikke havde samme succes på et tidspunkt hvor han ikke spillede med samme presspil

Det giver ingen mening overhovedet. Indrøm at Friis er sej.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar