Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Kasper Kusk har haft flere chancer for at slå igennem i AaB, og kun i få perioder grebet den, og derfor forstår jeg godt at flere trænere ikke kan bruge ham i peroder hvor det ikke kære 100% for holdet. (som det har været de sidste par år)
Kusk skaber noget fremad enig, men han score også for lidt. når man tager i betragtning af at han ikke deltager i den defensive del.
De manglende defensive kompetencer, er også derfor FCK opgav ham, og at han i perioder af flere AaB træner er havnet på bænken/tribunen.
Desuden mangler han egenskaben/viljen til at kæmpe røven ud af bukserne når det ikke spiller for ham og holdet.
tag nu bare Fck og Brøndby kampene, han er jo en alibi spiller og får intet ud af det. vis nu noget mandsmod og kæmp for det i det mindste.
jeg mener faktisk det bedste for alle parter vil være at Kusk bliver solgt til sommer. han passer simpelhen ikke ind i den nuværende fodbold filosofi der er i AaB. og håber for Kusk han kan komme til en anden klub/liga som passer bedre til ham.
her tænker jeg Holland eller Belgien
Kusk skaber noget fremad enig, men han score også for lidt. når man tager i betragtning af at han ikke deltager i den defensive del.
De manglende defensive kompetencer, er også derfor FCK opgav ham, og at han i perioder af flere AaB træner er havnet på bænken/tribunen.
Desuden mangler han egenskaben/viljen til at kæmpe røven ud af bukserne når det ikke spiller for ham og holdet.
tag nu bare Fck og Brøndby kampene, han er jo en alibi spiller og får intet ud af det. vis nu noget mandsmod og kæmp for det i det mindste.
jeg mener faktisk det bedste for alle parter vil være at Kusk bliver solgt til sommer. han passer simpelhen ikke ind i den nuværende fodbold filosofi der er i AaB. og håber for Kusk han kan komme til en anden klub/liga som passer bedre til ham.
her tænker jeg Holland eller Belgien
Jeg ved ikke hvad det er for en fortælling du forsøger at skabe, men det er lodret løgn.
2018/2019:
Flest chancer skabt (57), Lucas nummer 2 med 47 skabte chancer.
Flest assists (7), nummer 2 stod noteret for 3 assists.
Flest åbne chancer (9), nummer 2 skabte 4.
2019/2020:
2. flest assists (7), overhalet med 1 af Lucas. Nummer 3 var Patrick Olsen med 3 assists.
4. flest mål.
3. flest chancer skabt.
3. flest åbne chancer skabt.
2020/2021:
Flest chancer skabt
Flest åbne chancer skabt
Flest assists, sammen med 5 andre.
Over de 3 år har han skabt 6 chancer færre end Lucas, som de fleste nu nok ellers vil mene har været outstanding på den kreative del. Begge har skabt langt, langt mere end nummer 3 og 4 på listen.
Jeg forstår simpelthen ikke nogen debattørers behov for at omskrive historien. Han har leveret 10-15 mål/assists i begge to foregående sæsoner.
Han har så absolut leveret det man kunne forvente i AaB-tiden, af en spiller der ikke engang kan knibe sig ind i top 5 i vores lønhierarki.
Og AaB ville være ilde stedt uden ham og Lucas - da meget få af de andre offensiv-spillere ejer skyggen af kreativitet og offensive løsninger.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu er det jo, hvad som er bedst for holdet AaB og ikke den enkelte spiller alene.
Ellers er det jo galimatias, at angriberen van Weert ikke spiller fast.
Han scorede i 18/19 næstflest mål.
19/20 flest mål(sammen med Lucas) og
20/21 næstflest mål.
Men i det samlede helbilled for AaB falder han ud.
Så man ikke nøjes med at kigge på de enkelte spilleres forcer, når de skal vurderes.
20/21 næstflest mål.
Så man ikke nøjes med at kigge på de enkelte spilleres forcer, når de skal vurderes.
- FlæskeFrank
Hele den der diskussion er jo uhyre spændende. I hvilket omfang skal vi indrette vores spil efter, hvad trænerne vil fremadrettet og i hvilket omfang skal vi forsøge at slå kapital af vores bedste spillere.FlæskeFrank skrev: ↑19. feb 2021, 11:56Nu er det jo, hvad som er bedst for holdet AaB og ikke den enkelte spiller alene.
20/21 næstflest mål.
Jeg mener, at sandheden er midt imellem, men vi støder dog også ind i det problem, at vores trup ikke passer spcielt godt sammen.
Vores midtbanebesætning lægger op til en 4-2-3-1 og i det system er TvW bare ikke en god spids.
En god spids i det system er enten et stort lokum der kan spille med ryggen mod mål og være en opspilstation eller skabe ravage i feltet.
Alternativt skal vi have en hurtig intelligent spiller, som vi kan stikke i dybden. Tom kan bare ikke rigtigt nogle af delene. Så det giver vel god mening, at TvW ikke spiller. Han har vel i det hele taget hele tiden været en smule fejlcastet selvom han har ok stats undervejs.
RAUS RAUS SSE!
@Julegran jeg skriver jo også han skaber Kusk skaber noget fremad enig,Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 11:25Jeg ved ikke hvad det er for en fortælling du forsøger at skabe, men det er lodret løgn.
2018/2019:
2019/2020:
2. flest assists (7), overhalet med 1 af Lucas. Nummer 3 var Patrick Olsen med 3 assists.
4. flest mål.
3. flest chancer skabt.
2020/2021:
Flest chancer skabt
Flest åbne chancer skabt
Over de 3 år har han skabt 6 chancer færre end Lucas, som de fleste nu nok ellers vil mene har været outstanding på den kreative del. Begge har skabt langt, langt mere end nummer 3 og 4 på listen.
Jeg forstår simpelthen ikke nogen debattørers behov for at omskrive historien. Han har leveret 10-15 mål/assists i begge to foregående sæsoner.
Han har så absolut leveret det man kunne forvente i AaB-tiden, af en spiller der ikke engang kan knibe sig ind i top 5 i vores lønhierarki.
Og AaB ville være ilde stedt uden ham og Lucas - da meget få af de andre offensiv-spillere ejer skyggen af kreativitet og offensive løsninger.
men Kusk har altså også spillet bland de 3 forreste længe.
men hvad hjælper det at han ikke bidrager med noget bagud.
nu når du går op i statistik, så find lige statstik det defensive han laver, her er det ikke godt nok.
kusk er en god offensiv spiller men kun en "en vejs spiller". og det er det jeg skriver, og AaB har ikke råd til at have sådanne spiller på banen, sådan som vi spiller nu, og har gjort de sidste par år.
Jeg er enig - jeg tror også Cifuentes (og AaB) gerne vil have Kusk videre.Dennis Nielsen skrev: ↑18. feb 2021, 13:57Enig. Jeg tror også, at han er væk til sommer. Det er et markant statement, at efterlade Kusk på tribunen.Poker-One-Kenobi skrev: ↑18. feb 2021, 12:41baresi skrev: ↑18. feb 2021, 11:51jeg hører hvad du siger i det her indlæg, og forstår faktisk godt din argumentation. Jeg vil prøve at modargumentere :-) Synes dit og andres indlæg er sat meget op i et enten eller perspektiv. enten er man god til at presse højt og eller bare presse og forstyrre modstanderen generelt, og derfor vælges bl.a. børsting. Eller også er man god teknisk og godt tænkene offensivt og så vælges f.eks. kusk. MEN er det en enten eller situation og kan vi kun anskue det sådan.bonanza skrev: ↑18. feb 2021, 11:17Jeg er helt uenig i, at Kusk røg helt ud af truppen fordi han blev roteret. Han er på tribunen af den simple årsag, at han er den dårligste presspiller i truppen. Det er tydeligt, i alle kampe under Cifuentes, når han bliver indskiftet og er en komplet alibi spiller (sammen med Tom Van Wert) der lunter rundt efter modstanderen. Hvis vi spiller med højt pres, forstår jeg godt at man vælger Børsting 10 ud af 10 gange, fremfor Kasper Kusk. Kan han forbedre den del af sit spil, så kommer han tilbage i truppen. Hans fart og teknik kunne komme til fordel, men hvis det er på bekostning af flow i presset, så foretrækker jeg klart at man køre Rufo og/eller børsting på i stedet for.FlæskeFrank skrev: ↑16. feb 2021, 13:42Hvis Kusk er med i truppen på fredag, var der bare tale om rotation. Men der var vel for første gang i lang tid ingen hverken startere eller indskiftede, som faldt igennem! Derfor må dem udenfor truppen være ekstra skarpe for at blive udtaget.
jeg synes at kusk udeladelse af truppen var et for ringe signal at sende. Mest fordi han reelt havde et ret godt efterår, hvor han netop ikke kun var dygtig teknisk, men faktisk også gav mere af sig selv. Og det har vi alle savnet. Og derfor tror jeg at man skal vurdere mandskabsbehandlingen ret skarpt. Kunne vi have bruge kusk mod randers? ja det synes jeg bestemt. Han har en værktøjskasse vi kan have brug for. Og tror han kunne gå godt i spænd med samuelsen. Og så tror jeg også at vi skal være klar over at man kan ikke få alt fra 1 enkelt spiller. Vi kan jo heller ikke få en assistkonge eller tekniker ud af børsting. jeg synes blot argumentationen bliver for let når man kun snakker om presspil, fordi så er vi tilbage ved "som under Friis" at det egentligt var en ambition i sig selv, uden at have slutproduktet - altså mål - for øje.
Jeg er ærgerlig over kusk er ude. Skal han starte inde. Nej ikke nødvendigvis. Der skal være kamp om pladserne. MEN helt ude, ja det er faktisk for langt ude :-) men god debat
Jeg tror faktisk man håber at han søger andre veje. Han passer for dårligt ind i vores spillestil til at retfærdiggøre den løn han oppebærer. Længere er den ikke.
Rufo, Børsten, Hannesbo, Lucas og så måske Kusk der eller efter Fossum, som også har været brugt på kanten før - altså 5-6 valg.
Jeg synes, at det er ærgerligt, der ikke kan findes plads til Kusk, da han har nogle tekniske kvaliteter, som ellers ikke findes i truppen.
Han nærmer sig de 30 og såfremt han ikke formår at skabe en anelse forandring i hans attitude og spillestil, så det matcher med Cifuentes og klubbens retning, er det også bedst han skifter til en anden klub.
Man har brugt astronomiske 4,5 millioner kroner på at købe Kusk, og oveni får han en skyhøj løn. Det matcher slet ikke med alt den tid han tilbringer på bænken/tribunen.
Han kommer aldrig til at ændre sin ugidelige attitude, eller for den sags skyld at lave et hårdt spark med vristen.
Jeg syntes man skal få Kusk solgt så han kan komme videre i sin karriere og få fast spilletid, og så investere de penge i nogle yngre ærgerrige spillere.
Det offensive output er beviseligt pænt fra Kusk. Men det du altid vælger at udelade fra din version af historien om Kusk, er det faktum at stort set samtlige trænere han har haft, siden han kom retur til Aalborg, i perioder har sendt ham ud af startopstilling, til fordel for spillere der i samme historie bliver høvlet ned til at kunne tæt på ingenting.Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 11:25Jeg ved ikke hvad det er for en fortælling du forsøger at skabe, men det er lodret løgn.
2018/2019:
2019/2020:
4. flest mål.
3. flest chancer skabt.
2020/2021:
Flest chancer skabt
Flest åbne chancer skabt
Måske du skulle sende dine mange statistikker til AaB i stedet for, for det lader til de er af en anden mening om Kusk, eller i hvert fald ikke er blinde for at han også har betydelige mangler i sit spil.
Under alle omstændigheder kan det i hvert fald ikke være rigtig, at der ikke kan være plads til en diskussion herinde om Kusks fremtid på holdet, når han netop har været sendt på tribunen af holdets nye træner.
P.S. Jeg stillede med Kusk fra start hvis jeg var træner, men det er jeg ikke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Fik vi ikke Kusk ret billigt? Ift det med de 4 millioner. Mindes en noget lavere pris, men jeg kan da tage fejl.
Jeg er i øvrigt enig. Hvis ikke han ser ud til at være en del af Martis planer, så skylder vi at give ham chancen for at komme videre. Jeg håber dog ikke at det bliver til en anden superligaklub, for han er bestemt stadig en knalddygtig spiller på det her niveau.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Nej, du forholder dig ikke sobert, måske i dit eget parallel univers. Du får det svar, som du har fortjent bette mand.Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 09:44Jeg forsøgte at bringe lidt fakta ind, som modvægt til dit synsnings-prægede indlæg.Dennis Nielsen skrev: ↑19. feb 2021, 09:13træk nu lige vejret igennem næsen, det kan afhjælpe dit mentale sidestik!
Han har lige været på tribunen, nu er han med i truppen igen, men starter ikke inde. Din personlige holdning til Kusk er komplet irrelevant, medmindre du ligger i ske med Marti og hvisker Kusk ind i øret på ham.
Du har lidt for travlt med at stemple andre som useriøse og så stempler du selv ind med ligegyldige facts. Der er spillet 3 kampe, i 2 fik han meget lidt spilletid og i den sidste sad han på tribunen. Der er altså, i de 3 kampe, blevet foretrukket andre spillere - længere er den ikke. Lige her og nu er Kusk langt nede på listen, selvom det selvfølgelig ondt på dig, så må du prøve at acceptere det lidt. Har ladet mig fortælle, at at accept er vejen frem i traumatiske situationer.
Aner ikke hvorfor du har et behov for at skrive tingene som du gør. Jeg forholder mig ganske sobert til hans mangler.
Der er ikke noget som helst der gør ondt på mig - jeg foretrækker at se på de spillere som jeg tror kan vinde fodboldkampe for os. Jeg mener bestemt ikke det er ligegyldige facts, at Børsting ligger med en håbløst lav afleveringsprocent, for et hold hvor de 4 forreste spillere skal være gode til at holde på bolden, og i øvrigt have teknikken til at spille sig ud af pres, og igangsætte og afslutte omstillinger.
Udover presspillet, så har han ikke rigtig andre forcer. Han er ikke hurtig, god til at udfordre 1-mod-1, han er ikke teknisk dygtig og han har en meget høj spildprocent i sit afleveringsspil. Desuden er der absolut intet videresalgspotentiale i ham, og hans statistikker taler for sig selv. Han gør ikke sine medspillere farlige.
Over de seneste 43 kampe (halvanden sæson), har han skabt færre chancer end Kusk har skabt på væsentligt mindre spilletid alene i de 868 minutter han har været på banen i denne sæson.
Det er rystende ringe for en offensivspiller.
Derfor forventer jeg også at han på sigt må vige pladsen - der er intet perspektiv i at bruge ham, når Cifuentes' puslespil for holdets udvikling er endeligt lagt.
Dine tal er fuldstændig irrelevante, det eneste tal, som du skal forholde dig til, det er antallet af minutter kusk har fået - kontra de minutter andre spillere har fået. Det er det parameter, som jeg forholder mig til, og det er ikke en synsning. Det er hårde og kolde facts. Kusk har fået minimalt med spilletid og andre er foretrukket foran.
625,000 euro ifølge transfermarkt eller ca. kr. 4,7 mio.jonas386 skrev: ↑19. feb 2021, 12:46Fik vi ikke Kusk ret billigt? Ift det med de 4 millioner. Mindes en noget lavere pris, men jeg kan da tage fejl.
Jeg er i øvrigt enig. Hvis ikke han ser ud til at være en del af Martis planer, så skylder vi at give ham chancen for at komme videre. Jeg håber dog ikke at det bliver til en anden superligaklub, for han er bestemt stadig en knalddygtig spiller på det her niveau.
Jeg frygter ikke et skifte til en superligaklub, men jeg tror heller ikke han er ønsket i en top-6 klub, dertil er hans attitude simpelthen for stort et problem.
Kasper Kusk's retur til AaB har ikke været en succes. Det skal man tage konsekvensen af.
Skal vi nu ikke lige sætte beløbene i relief, han er ikke engang blandt de 5 bedst lønnede i AaB.
Magnus Sidelæns, som er yderste mandat i truppen, koster til sammenligning over det halve i løn årligt, og ham kan vi formentlig afhænde til en udtjent Ford Taunus og en pose Matador Mix.
Jeg tror ikke det er utopi, at vi kan afhænde Kusk til omtrent hvad vi har betalt for ham, hvis han skal videre.
Men han har da bestemt været pengene værd og sammen med Lucas været vores mest dominerende offensivspillere i alle 3 sæsoner her.
Så burde hverken Zanka eller Fischer spille for FCK.
Selvfølgelig vil øvrige top 6-klubber gå efter ham. Det ville være en no-brainer. En effektiv angriber havde sikret ham en 5-6 assists yderligere på denne sæson, og de fleste klubber kan bruge en spiller der har en god mål/assists ratio og stort set har været skadesfri hele karrieren.
Er vi enige om, at den store sum der bundet op i Kasper Kusk, det er ikke et beløb man skal bruge på en spiller til bænken/tribunen? (Hvor han har befundet sig en helt del af tiden)Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 12:56Skal vi nu ikke lige sætte beløbene i relief, han er ikke engang blandt de 5 bedst lønnede i AaB.
Magnus Sidelæns, som er yderste mandat i truppen, koster til sammenligning over det halve i løn årligt, og ham kan vi formentlig afhænde til en udtjent Ford Taunus og en pose Matador Mix.
Jeg tror ikke det er utopi, at vi kan afhænde Kusk til omtrent hvad vi har betalt for ham, hvis han skal videre.
Men han har da bestemt været pengene værd og sammen med Lucas været vores mest dominerende offensivspillere i alle 3 sæsoner her.
Du mener at Randers eller Sønderjyske vil smide kr. 5 mio. for 29-årige Kasper Kusk?Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 13:00Så burde hverken Zanka eller Fischer spille for FCK.
Selvfølgelig vil øvrige top 6-klubber gå efter ham. Det ville være en no-brainer. En effektiv angriber havde sikret ham en 5-6 assists yderligere på denne sæson, og de fleste klubber kan bruge en spiller der har en god mål/assists ratio og stort set har været skadesfri hele karrieren.
Det tror jeg personligt ikke.
Det er også hårde og kolde facts, at Kusk kun har misset 8 kampe over 3 sæsoner pga. karantæne, skader, trænerbeslutninger eller andet.
Jeg ser ikke Børsting eller andre ligge i top på et altafgørende offensivt parameter som chanceskabende afleveringer. Så vi må formode at de nok får spilletid, men at vi dybest set er ufarlige når ikke Lucas og Kusk spiller.
Det skal vi have løst, inden vi kyler nogen af dem på porten.
Jeg kunne sagtens forestille mig at klubber som Malmö, Hammarby eller andre, som kan give lønninger på højde med os ville kunne betale deroppe af.
Det er ikke utopi. Det er det dog med Frederik Børsting f.eks.
Hvis man skulle gøre det, så ville det være for at forynge holdet.
Og dét ville være en god grund.
Historieforvanskning. Han har misset 8 kampe på 3 sæsoner.
I første sæson var der én kamp han ikke startede i. Under Friis havde han en periode op til at han blev far, hvor han ikke spillede og oplevede en formnedgang.
Men så blev han afgørende i kampene inden slutspillet.
Han har spillet 60% af tiden i indeværende sæson (startet inde i 9 af 16 kampe) og 58% i sidste sæson (startet inde i 20 af 36 kampe).Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 13:15Historieforvanskning. Han har misset 8 kampe på 3 sæsoner.
I første sæson var der én kamp han ikke startede i. Under Friis havde han en periode op til at han blev far, hvor han ikke spillede og oplevede en formnedgang.
Men så blev han afgørende i kampene inden slutspillet.
Det er store ord at kalde det historieforvanskning.
Så kigger du på spilletid i minutter, hvilket er misvisende da han sjældent spiller fuldtid. Vi har andre, mere løbestærke spillere der gør det. Og med 5 udskiftninger så er det kun et halvt hold der spiller fuld tid i minutter.
Men vi behøver ikke diskutere mere, du har din mening og jeg har min.
Jeg konstaterer bare at vi har et åbenlyst problem når Kusk og Lucas ikke spiller. Vi skaber ingen chancer.
Selv i denne sæson, hvor han har spillet få minutter stod han ved vinterpausen med flere skabte chancer end 3 af vores mest brugte offensivspillere tilsammen.
Det er et kæmpe problem, som ikke løses af at smide Kusk og Lucas på porten. For det er et parameter hvor vi i forvejen halter efter de andre gode hold.
-
McMark
- Superliga

- Favoritspiller: Jakob Ahlmann
- Geografisk sted: Malta
Her kan man jo så håbe, at vores nye tilgange i form af Samuelsen og Rufo kan skabe nogle chancer, når Lucas og Kusk ikke er på banen. Men ja vi har kæmpestore problemer med at skabe chancer - det ser dog ud til at vi er blevet en smule farligere på dødbolde henover vinterpausen i det mindste.Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 13:28Så kigger du på spilletid i minutter, hvilket er misvisende da han sjældent spiller fuldtid. Vi har andre, mere løbestærke spillere der gør det. Og med 5 udskiftninger så er det kun et halvt hold der spiller fuld tid i minutter.
Men vi behøver ikke diskutere mere, du har din mening og jeg har min.
Jeg konstaterer bare at vi har et åbenlyst problem når Kusk og Lucas ikke spiller. Vi skaber ingen chancer.
Selv i denne sæson, hvor han har spillet få minutter stod han ved vinterpausen med flere skabte chancer end 3 af vores mest brugte offensivspillere tilsammen.
Det er et kæmpe problem, som ikke løses af at smide Kusk og Lucas på porten. For det er et parameter hvor vi i forvejen halter efter de andre gode hold.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen