Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00
Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00
Jeg er med på at give tid. Jeg tror også på Prica, som spillede en god kamp i Brøndby. Men man håber jo altid på en positiv reaktion ved et trænerskifte. Nu har Cifuentes været chef i 7 kampe uden at vinde. Jeg ved godt, de 3 var træningskampe, og der er mange forklaringer. Men alligevel. Hvis spillerne skal tro på projektet, har de jo også brug for succesoplevelser... Og vi fans, eller i hvert fald nogen af os, har også behov for at se noget, der minder om fremgang.
Mig bekendt har hverken Rosenborg eller Brøndby jagtet Hannesbo. Han er heller ikke i nærheden af at have Pricas statistik på U-landsholdene.
Malmö ville meget gerne beholde ham.
Det var en no-brainer at hente ham, og alene signalet at vi konkurrerer med om den slags spillere er vand på AaB’s mølle.
Du har ellers været hurtigt ude med at han ikke var denne rette osv.Fromthecradle skrev: ↑19. feb 2021, 22:26Nej, jeg har absolut intet had mod Inge, eller nogen som helst andre i AaB. Jeg vil være lykkelig, hvis Inge kan forløse det.Lyfe skrev: ↑19. feb 2021, 22:14Du har hele tiden haft had mod Inge.Fromthecradle skrev: ↑19. feb 2021, 22:13Jeg er uenig i at det skulle være en forklaring på det dårlige spil og de dårlige resultater fra AaBs side.Forza skrev: ↑19. feb 2021, 22:09Det er jo simpelt fakta. Er du uenig i nogle af de 3 statements?Fromthecradle skrev: ↑19. feb 2021, 22:07Det det er simpelthen urkomisk. Er det udtryk for ambitionerne?
Hvad er dit løsningsforslag i det? Ønsker du ham fyret og i såfald hvem i stedet?
Jeg har ikke indsigten, til at se om Inge er den rette (eller træneren). Jeg syntes blot de skal vurderes ud fra de ambitioner, der meldes ud fra ledelsen.
Vi elsker forhåbentlig alle AaB. Men fra din side savner jeg bare oftere bud på hvad du så i stedet og ikke kun hvad du synes er for dårligt
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
For første gang i mange år virker det til AaB har ambitioner, og så er folks tålmodighed brugt op efter 3 kampe? Top 6 blev tabt af Friis og fehrer.AaBWanKenobi skrev: ↑19. feb 2021, 22:15Jeg prøver (som udgangspunkt) ikke at være negativ herinde, og selvfølgelig skal man ikke afskrive Cifuentes efter 1½ måned. Det er jo useriøst.
Faktum er dog, at vi i snart 7 år ikke har bevæget os ud af stedet, hele tiden et par skridt frem og så tilbage igen. Og undervejs har vi skullet lægge øre til uendelige mængder af, at "det er en proces", "det er stolpe ud", "vi mangler de sidste marginaler" og meget mere af samme bulls@#t. 7 år!!!
Vi underpræsterer det ene år efter det andet ift. budget, og lad mig minde om, at det er mere end 2 år siden, der blev meldt ud, at vi om 9 måneder, ved udgangen af '21, skal være at finde i top 4.
Jeg kan seriøst ikke se, hvem af Brøndby, FC Midtjylland, FC København, AGF + hold som Randers og Sønderjyske som jævnligt gør det godt, som vi skal skubbe ud af toppladserne. Det er jo helt på månen at have sådan et mål, når vi har svært nok ved at kvalificere os til mesterskabsspillet.
Ikke bare i dag, men generelt, er der meget fablen herinde om fugle på taget (Lucas og Hiljemark vender tilbage og lign.). Til den tid kan der være sket 17 andre uheldige ting, som trækker os ned. Vi er nødt til at forholde os til de spillere, der er til rådighed nu og de resultater, de hiver hjem. Og det ser desværre ikke positivt ud.
Frem for kedelige Allan har vi fået Inge ind som virker skide dygtig og så er folk allerede ved at få nok? Største problem var denne her process skulle man fra AaB havde været igang med for mange år siden frem for Allan gaarde og hans nabo søn projekt og tale AaB ned i medierne. Det sidste er Inge ved at rette op på. Resultaterne bør vi lige give til næste vinter og se.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Husk argumentet om bedre “offensive legekammerater”. Hvor har jeg dog læst mange gange, at hvis van Weert, Kusk eller LA liiige fik nogle nogle bedre offensive medspillere, så ville det gå helt målamok. Men uanset hvilket konstellation AaB har stillet med se seneste mange sæsoner, så har det set ualmindeligt tandløst ud.AaBWanKenobi skrev: ↑19. feb 2021, 22:15Jeg prøver (som udgangspunkt) ikke at være negativ herinde, og selvfølgelig skal man ikke afskrive Cifuentes efter 1½ måned. Det er jo useriøst.
Faktum er dog, at vi i snart 7 år ikke har bevæget os ud af stedet, hele tiden et par skridt frem og så tilbage igen. Og undervejs har vi skullet lægge øre til uendelige mængder af, at "det er en proces", "det er stolpe ud", "vi mangler de sidste marginaler" og meget mere af samme bulls@#t. 7 år!!!
Vi underpræsterer det ene år efter det andet ift. budget, og lad mig minde om, at det er mere end 2 år siden, der blev meldt ud, at vi om 9 måneder, ved udgangen af '21, skal være at finde i top 4.
Jeg kan seriøst ikke se, hvem af Brøndby, FC Midtjylland, FC København, AGF + hold som Randers og Sønderjyske som jævnligt gør det godt, som vi skal skubbe ud af toppladserne. Det er jo helt på månen at have sådan et mål, når vi har svært nok ved at kvalificere os til mesterskabsspillet.
Ikke bare i dag, men generelt, er der meget fablen herinde om fugle på taget (Lucas og Hiljemark vender tilbage og lign.). Til den tid kan der være sket 17 andre uheldige ting, som trækker os ned. Vi er nødt til at forholde os til de spillere, der er til rådighed nu og de resultater, de hiver hjem. Og det ser desværre ikke positivt ud.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Kun mig der bed mærke i at halstørklædet idag var skiftet ud? Svineren i optakten sidst var langt under bæltestedet. Men bedste comeback er vel at have samme outfit på men et aalborg support club halstørklæde!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
? Jeg er godt nok aktionær, men jeg har aldrig nogensinde deltaget i en generalforsamling eller noget som helst møde i AaB regi (udover de gammeldags til kampe på tribunen).Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 22:25Går man ind i din historik, så kom du ud af det blå, sad med på generalforsamlingen og gik i rette med de der kritiserede Gaarde. Du påstod at vide hvilke spillere Friis så en stjerne i.Fromthecradle skrev: ↑19. feb 2021, 22:19Hvem er komiske Allan, du refererer til?
Ps.
Hvor har jeg skrevet at træneren skal fyres?
Jeg mener det hele tiden har været ret tydeligt, at du kraftigt sætter dig imod at det ikke er lokale folk der sidder ved roret i AaB.
Du er heeelt galt på den.
You pay for this?
Jeg tror aldrig de havde sagt tilsvarende om en dansk træner. Og/eller bedømt ham så hårdt.
Hvad var det for en sviner i optakten?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Og det er jo så åbenbart også den eneste mølle, der maler pt.Julgranen skrev: ↑19. feb 2021, 22:28Mig bekendt har hverken Rosenborg eller Brøndby jagtet Hannesbo. Han er heller ikke i nærheden af at have Pricas statistik på U-landsholdene.
Malmö ville meget gerne beholde ham.
Det var en no-brainer at hente ham, og alene signalet at vi konkurrerer med om den slags spillere er vand på AaB’s mølle.
Det må være meget bedre end CIES og sådan noget?
You pay for this?
I sidste uge blev der nævnt vi skulle have valgt thomas thomasberg i jogging tøj i stedet for en spanioler med et fancy halstørklæde
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Tiki taka med Palle og Robert. Jeg er bange...
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hvem fanden sagde det? Var det på Canal 9??
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Morten Bruundoukas skrev: ↑19. feb 2021, 22:41Hvem fanden sagde det? Var det på Canal 9??
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Han anbefalede også Thomasberg før Cifuentes blev ansat.Kasper skrev: ↑19. feb 2021, 22:49Morten Bruundoukas skrev: ↑19. feb 2021, 22:41Hvem fanden sagde det? Var det på Canal 9??
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Han har fået halstørklædet i gave af ASC siden sidst. Tænker ikke han overhovedet ved hvad Morten Bruun sagde sidst.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ved stillingen 0-1 i 1 halvleg samler Priske bolden op udenfor sit tekniske felt, og giver den til egen spiller som har indkastet, tydeligt foran dommeren. At han vil være bold-dreng i sit eget tekniske felt finder jeg forståeligt, men andre steder på banen, mener jeg det skal give gult kort og nyt indkast til modstander holdet.
Ved VAR gennemgang gives gult til Thelander, trods han ikke i sit løb har retning mod FCM spiller spilleren, som har sit løb ind i Thelander !
Jeg synes ikke det ser ud til at Thelander slår ud med sin albue.
Tidligere i kampen udgår Martin Samuelsen med en blodtud ved at en FCM spiller smadrer ind i ham i en hovedstøds duel, uden en dommer-kendelse.
Hvis kendelsen mod Thelander er korrekt (det må være vurderet at slår ud med sin albue) må der være rødt kort til FCM og straffespark til AaB.
Jeg er stadig tilhænger af VAR, men indtil videre synes jeg ikke at det minimerer antallet af kamp afgørende fejl-dommerkendelser.
Ved VAR gennemgang gives gult til Thelander, trods han ikke i sit løb har retning mod FCM spiller spilleren, som har sit løb ind i Thelander !
Jeg synes ikke det ser ud til at Thelander slår ud med sin albue.
Tidligere i kampen udgår Martin Samuelsen med en blodtud ved at en FCM spiller smadrer ind i ham i en hovedstøds duel, uden en dommer-kendelse.
Hvis kendelsen mod Thelander er korrekt (det må være vurderet at slår ud med sin albue) må der være rødt kort til FCM og straffespark til AaB.
Jeg er stadig tilhænger af VAR, men indtil videre synes jeg ikke at det minimerer antallet af kamp afgørende fejl-dommerkendelser.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
Jokeren1943
- Lilleput

- Favoritspiller: Lucas
Hvis AaB havde en ledelse med en lille smule hjerne ville de have sagt til den unge spanier da han startede: “hold fast i 3 mandsforsvaret og den brede midtbane” - hvorfor? - fordi det tager alt for lang tid at skifte system - og den tid har AaB ikke hvis de vil nå top 6.
Sige til træneren: “hold fast i det eksisterende system og de sædvanlige spillere” men når det er blevet afgjort hvorvidt AaB kommer i top 6 eller ej, så kan du implementere alle dine ideer, dit system og dine spillere.
Det er ikke tid nu til at lave en revolution.
Her kan man se at træneren er noget umoden.
Sige til træneren: “hold fast i det eksisterende system og de sædvanlige spillere” men når det er blevet afgjort hvorvidt AaB kommer i top 6 eller ej, så kan du implementere alle dine ideer, dit system og dine spillere.
Det er ikke tid nu til at lave en revolution.
Her kan man se at træneren er noget umoden.
Hvor er det ærgeligt det ikke er jokeren1943 der styrer AaB. Han har jo mere hjerne end ledelse og træneren tilsammen.Jokeren1943 skrev: ↑20. feb 2021, 00:19Hvis AaB havde en ledelse med en lille smule hjerne ville de have sagt til den unge spanier: “hold fast i 3 mandsforsvaret og den brede midtbane” - hvorfor? - fordi det tager alt for lang tid at skifte system - og den tid har AaB ikke hvis de vil nå top 6. At backerne nu skal spille langt mere defensivt ændre hele rytmen på AaBs spil.
------------------------------------------------