Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021
Tænker Hannesbo skal nok have en lille pause, så flyt Rufo derover og give Kusk chancen fra start. Ellers samme opstilling som sidst.
Fossum har spillet sine klart bedste kampe på den forreste midtbane, han skal ikke spille ved siden af Pedro.
Fossum har spillet sine klart bedste kampe på den forreste midtbane, han skal ikke spille ved siden af Pedro.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Samuelsen er på leje med en overskuelig købsoption, så han er på lige fod med alle andre i truppen.Gnu skrev: ↑2. mar 2021, 11:39Samuelsen er på leje, så han skal selvfølgelig kun spille, hvis han er den ubetinget bedste på en position. Og efter hvad jeg har set indtil videre er jeg ikke overbevist. Et par detaljer, som ser lækre ud, men ikke noget slutprodukt. Det har Fossum til gengæld, og derfor skal han spille på 10'eren og ikke som en eller anden 6'er eller boks-til-boks, hvor han har været særdeles anonymt. Spil nu bare med de bedste spillere, hvor de er bedst. Det behøver ikke at være så kompliceret.
Han har staturen og fysikken til at spille med, og leverer han så er han uden tvivl AaB-spiller fra næste vindue.
Og så har jeg efterhånden skrevet det mange gange, men i Cifuentes' system er der ingen udprægede faste pladser blandt de 4 forreste. Det passer en meget dynamisk Fossum rigtig godt - og han bliver ikke som tidl. reduceret til at løbe rundt og flytte bolden videre på midten, hvor jeg har været utroligt meget efter ham.
Han kommer meget hyppigere på bolden, både i frie rum og i løb, og det er en stor styrkelse af AaB. Nu ligner han igen den spiller jeg og andre har efterlyst. Men 10'er er han altså ikke :-)
At Rufo ikke spillede en god kamp, er vist at lukke øjnene for at han laver et mål (som bliver annulleret), og har et super-oplæg til Kusks hovedstød på stolpen, hvor han modtager bolden og i samme bevægelse vender rundt og placerer den perfekt i panden på Kusk. Det er også ham der koket vipper bolden videre til Højholt ved kampens første store mulighed. Han manglede lidt fysisk, men havde da masser af output.
Nu diskuteres betydningen af banens beskaffenhed i den tidligere kamptråd. Jeg vil bare sige, at Lyngby i går demonstrerede, at der godt kan spilles bold langs jorden på en pløjemark.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Nu så jeg ikke kampen med Lyngby, men selvfølgelig får pløjemarken i Horsens en betydning for hvordan kampen vil blive spillet.
Jeg håber selvfølgelig vi kan få vores eget spil til at fungere, men ellers må vi tage kampen op på deres præmisser.
Du skal der jo to til en tango, og jeg er overbevist om at Horsens vil møde os med samme gameplan som Randers - minus det høje pres.
Det er svært at forestille sig andet end at de vil gøre det til en utroligt fysisk kamp, med masser af indlæg fra flankerne mod deres angribere. Så meget poleret spil bliver der nok ikke.
Både mod OB og senest mod Vejle skabte de en del gode muligheder - de er ikke uden evner offensivt. Men det er da et hold vi gerne skal slå, hvis vi skal i top 6.
De har kun holdt buret rent i 2 af de seneste 25 hjemmekampe.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jeg er overhovedet ikke overbevist om, at Samuelsen har det, som det her hold mangler. Der mangler en målscorer, og ikke endnu en, som kan spille alle offensive pladser uden rigtigt at excellere på nogen af dem.Julgranen skrev: ↑2. mar 2021, 11:58Samuelsen er på leje med en overskuelig købsoption, så han er på lige fod med alle andre i truppen.Gnu skrev: ↑2. mar 2021, 11:39Samuelsen er på leje, så han skal selvfølgelig kun spille, hvis han er den ubetinget bedste på en position. Og efter hvad jeg har set indtil videre er jeg ikke overbevist. Et par detaljer, som ser lækre ud, men ikke noget slutprodukt. Det har Fossum til gengæld, og derfor skal han spille på 10'eren og ikke som en eller anden 6'er eller boks-til-boks, hvor han har været særdeles anonymt. Spil nu bare med de bedste spillere, hvor de er bedst. Det behøver ikke at være så kompliceret.
Han har staturen og fysikken til at spille med, og leverer han så er han uden tvivl AaB-spiller fra næste vindue.
Og så har jeg efterhånden skrevet det mange gange, men i Cifuentes' system er der ingen udprægede faste pladser blandt de 4 forreste. Det passer en meget dynamisk Fossum rigtig godt - og han bliver ikke som tidl. reduceret til at løbe rundt og flytte bolden videre på midten, hvor jeg har været utroligt meget efter ham.
Han kommer meget hyppigere på bolden, både i frie rum og i løb, og det er en stor styrkelse af AaB. Nu ligner han igen den spiller jeg og andre har efterlyst. Men 10'er er han altså ikke :-)
At Rufo ikke spillede en god kamp, er vist at lukke øjnene for at han laver et mål (som bliver annulleret), og har et super-oplæg til Kusks hovedstød på stolpen, hvor han modtager bolden og i samme bevægelse vender rundt og placerer den perfekt i panden på Kusk. Det er også ham der koket vipper bolden videre til Højholt ved kampens første store mulighed. Han manglede lidt fysisk, men havde da masser af output.
Jeg er med på, at de forreste fire har masser af råderum, men i formationssnakken har Fossum udgangspunkt på 10'eren. Det er i øvrigt også ret ligegyldigt i forhold til den centrale pointe, nemlig at han ikke skal rende rundt som anonym boldflytter ved siden af Pedro. Og det er du jo enig i.
Jeg har i øvrigt ikke skrevet noget negativt om Rufos præstation, så jeg forstår ikke lige, hvorfor du mener at det skal adresseres til mig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Næ, han siger selv til nordjyske det kun var et spørgsmål om smerter. Jeg tror den der AGF-kamp hvor han blev udstillet sidder i baghovedet på ham. I samme ombæring er jeg også træt af at Samuelsen heller ikke viser lidt mere machomentalitet. Han havde fået en maske, men følte sig ikke tryg ved at gå ind i luftduellerne. Jeg synes det lyder lidt pyldret.Prica22 skrev: ↑2. mar 2021, 11:39Du joker vel?Pastorius skrev: ↑2. mar 2021, 11:19Thelanders skade er fra sidste onsdag, og han havde regnet med at kunne spille. Det er en noget hævelse (vædske), så det er et spørgsmål om smerter. Jeg kan ikke forstå de ikke hælder nogle piller på ham, og fortæller ham at hans skal tage sig sammen.Gnu skrev: ↑2. mar 2021, 11:01Jeg er temmelig overbevist om, at det er den opstilling, vi kommer til at se. Måske med undtagelse af Pallesen på backen, og på centerbackerne er der nok også lidt tvivl. Thelander fik et slag, så han er vel ude i seks-syv måneder. Kusk er oplagt som dåseåbner mod et knokkelhold som Horsens.Reyad skrev: ↑2. mar 2021, 10:20Det er mere eller mindre vanvittigt, at vi stadig har chancen for at komme i top6.
Men så skal der fandeme også vindes nogle kampe :-)
Jeg håber Kusk får chancen fra start. Håber også at Prica får chancen på toppen igen.
Håber på denne opstilling:
Rinne
Børsting - Ross - Thelander - Klitten
Højholt - Ferreira
Kusk - Fossum - Hannesbo
Prica
Rufo må være for træt og imponerede heller ikke helt vildt. Samuelsen har forhåbentlig fået en god maske, så han kan komme ind. Pallesen har været så dårlig, at jeg hellere ser Børsting som back.
Alle mulige fantasifulde forslag om at flytte Fossum ned ved siden af Ferreira for at gøre plads til Samuelsen eller Rufo er fuldstændig galimatias. Nu spiller han endelig godt på 10'eren, så den plads skal han selvfølgelig beholde. Hvis Samuelsen og Rufo skal spille, må de slå nogle andre af.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Med vores skadeshistorik in mente, ville det være hjernedødt at sende skadede spillere i kamp, fordi de er "pyldrede".Pastorius skrev: ↑2. mar 2021, 12:33Næ, han siger selv til nordjyske det kun var et spørgsmål om smerter. Jeg tror den der AGF-kamp hvor han blev udstillet sidder i baghovedet på ham. I samme ombæring er jeg også træt af at Samuelsen heller ikke viser lidt mere machomentalitet. Han havde fået en maske, men følte sig ikke tryg ved at gå ind i luftduellerne. Jeg synes det lyder lidt pyldret.Prica22 skrev: ↑2. mar 2021, 11:39Du joker vel?Pastorius skrev: ↑2. mar 2021, 11:19Thelanders skade er fra sidste onsdag, og han havde regnet med at kunne spille. Det er en noget hævelse (vædske), så det er et spørgsmål om smerter. Jeg kan ikke forstå de ikke hælder nogle piller på ham, og fortæller ham at hans skal tage sig sammen.Gnu skrev: ↑2. mar 2021, 11:01Jeg er temmelig overbevist om, at det er den opstilling, vi kommer til at se. Måske med undtagelse af Pallesen på backen, og på centerbackerne er der nok også lidt tvivl. Thelander fik et slag, så han er vel ude i seks-syv måneder. Kusk er oplagt som dåseåbner mod et knokkelhold som Horsens.Reyad skrev: ↑2. mar 2021, 10:20Det er mere eller mindre vanvittigt, at vi stadig har chancen for at komme i top6.
Jeg håber Kusk får chancen fra start. Håber også at Prica får chancen på toppen igen.
Rinne
Højholt - Ferreira
Kusk - Fossum - Hannesbo
Prica
Rufo må være for træt og imponerede heller ikke helt vildt. Samuelsen har forhåbentlig fået en god maske, så han kan komme ind. Pallesen har været så dårlig, at jeg hellere ser Børsting som back.
Alle mulige fantasifulde forslag om at flytte Fossum ned ved siden af Ferreira for at gøre plads til Samuelsen eller Rufo er fuldstændig galimatias. Nu spiller han endelig godt på 10'eren, så den plads skal han selvfølgelig beholde. Hvis Samuelsen og Rufo skal spille, må de slå nogle andre af.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Vi skal ikke "gerne" slå dem, vi burde ha langt bedre spillere, større motivation etc, så hvis vi ikke på nuværende tidspunkt kan slå Horsens er da en fiasko.Julgranen skrev: ↑2. mar 2021, 12:15Du skal der jo to til en tango, og jeg er overbevist om at Horsens vil møde os med samme gameplan som Randers - minus det høje pres.
Det er svært at forestille sig andet end at de vil gøre det til en utroligt fysisk kamp, med masser af indlæg fra flankerne mod deres angribere. Så meget poleret spil bliver der nok ikke.
Både mod OB og senest mod Vejle skabte de en del gode muligheder - de er ikke uden evner offensivt. Men det er da et hold vi gerne skal slå, hvis vi skal i top 6.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Læg dertil at Horsens ikke har scoret i de seneste 5 kampe. Som de har præsteret denne sæson er det et af de dårligst kørende hold i ligaen i en del sæsoner. Klart et hold vi skal forlange at kunne slå... top6 eller ej.Julgranen skrev: ↑2. mar 2021, 12:15Du skal der jo to til en tango, og jeg er overbevist om at Horsens vil møde os med samme gameplan som Randers - minus det høje pres.
På dagen kan alt dog ske, sådan er det i Superligaen, men nu har vi jo ikke vundet nogle af de foregående kampe, så vi SKAL komme med alt her og hive en sejr hjem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ro på, han har givet os noget som vi ikke havde i forvejen som opspilsstation.Gnu skrev: ↑2. mar 2021, 12:29Jeg er overhovedet ikke overbevist om, at Samuelsen har det, som det her hold mangler. Der mangler en målscorer, og ikke endnu en, som kan spille alle offensive pladser uden rigtigt at excellere på nogen af dem.
Jeg er med på, at de forreste fire har masser af råderum, men i formationssnakken har Fossum udgangspunkt på 10'eren. Det er i øvrigt også ret ligegyldigt i forhold til den centrale pointe, nemlig at han ikke skal rende rundt som anonym boldflytter ved siden af Pedro. Og det er du jo enig i.
Jeg har i øvrigt ikke skrevet noget negativt om Rufos præstation, så jeg forstår ikke lige, hvorfor du mener at det skal adresseres til mig.
Som sidste kamp viste, så skal målene komme fra alle 4 forreste spillere. Vi har jo jagtet en fuldblodsangriber dette vindue, men må nok vente til sommer med at hente det vi gerne vil have.
Midtjylland klarer sig fint uden én udpræget målscorer.
Ja, på en opstilling, men ser du på hans heatmap, og hvor hans afleveringer falder, så lå han oftest til venstre mod FCN.
Mod FCK bevæger han sig stort set ikke inde midtpå, men lå konsekvent i den ene af siderne - igen primært til venstre.
En 10’er løber ikke konstant og finder rum på siderne, så han er mere kantspiller end 10’er.
Så ja, hvis du kigger på et stykke papir, nej, hvis du ser på hvad der rent faktisk sker i kampene.
Det vigtigste er dog at Cifuentes’ opstilling giver ham frie tøjler til at operere længere fremme på banen.
Det kan godt vise sig at være et træk der bliver mange penge værd.
Hvad angår Rufo, var det blot nævnt som en sidebemærkning generelt i tråden.
Det er vel en individuel ting? BAre fordi vi har langvarrige skader, betyder det da ikke, at vi skal bænke alle, bare fordi de har lidt ondt.Prica22 skrev: ↑2. mar 2021, 12:41Med vores skadeshistorik in mente, ville det være hjernedødt at sende skadede spillere i kamp, fordi de er "pyldrede".Pastorius skrev: ↑2. mar 2021, 12:33Næ, han siger selv til nordjyske det kun var et spørgsmål om smerter. Jeg tror den der AGF-kamp hvor han blev udstillet sidder i baghovedet på ham. I samme ombæring er jeg også træt af at Samuelsen heller ikke viser lidt mere machomentalitet. Han havde fået en maske, men følte sig ikke tryg ved at gå ind i luftduellerne. Jeg synes det lyder lidt pyldret.Prica22 skrev: ↑2. mar 2021, 11:39Du joker vel?Pastorius skrev: ↑2. mar 2021, 11:19Thelanders skade er fra sidste onsdag, og han havde regnet med at kunne spille. Det er en noget hævelse (vædske), så det er et spørgsmål om smerter. Jeg kan ikke forstå de ikke hælder nogle piller på ham, og fortæller ham at hans skal tage sig sammen.Gnu skrev: ↑2. mar 2021, 11:01Jeg er temmelig overbevist om, at det er den opstilling, vi kommer til at se. Måske med undtagelse af Pallesen på backen, og på centerbackerne er der nok også lidt tvivl. Thelander fik et slag, så han er vel ude i seks-syv måneder. Kusk er oplagt som dåseåbner mod et knokkelhold som Horsens.Reyad skrev: ↑2. mar 2021, 10:20Det er mere eller mindre vanvittigt, at vi stadig har chancen for at komme i top6.
Rinne
Højholt - Ferreira
Kusk - Fossum - Hannesbo
Prica
Det er muligt det er fair nok at Thelander ikke kan spille, men jeg savner altså noget offervilje, mod og vildskab. Det er ikke bare et 8-16 job de har. De får ret høje lønninger, og der må godt snart være nogen der viser de er sig det bevidst, og yder lidt mere end man kan forvente.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Hvad er din pointe egentlig? Diskussionen gik på om han skulle flyttes ned ved siden af Pedro, og det er vi jo enige om, at han ikke skal.Julgranen skrev: ↑2. mar 2021, 13:09Ja, på en opstilling, men ser du på hans heatmap, og hvor hans afleveringer falder, så lå han oftest til venstre mod FCN.
Mod FCK bevæger han sig stort set ikke inde midtpå, men lå konsekvent i den ene af siderne - igen primært til venstre.
En 10’er løber ikke konstant og finder rum på siderne, så han er mere kantspiller end 10’er.
Så ja, hvis du kigger på et stykke papir, nej, hvis du ser på hvad der rent faktisk sker i kampene.
Det vigtigste er dog at Cifuentes’ opstilling giver ham frie tøjler til at operere længere fremme på banen.
Det kan godt vise sig at være et træk der bliver mange penge værd.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Opstillingen hvis jeg bestemte.
Rinne
Pallesen-Thelander-Granli-Klitten
Pedro-Højholdt
Kusk-Fossum-Samuelsen
Prica
Forudsætter selvfølgelig at T og Samuelsen er klar. Hvis ikke, bliver det Ross og/eller Hannesbo.
Jeg forventer ikke at det ender sådan, for AaB har jo efter sigende hentet Samuelsen som 9'er. Men af det jeg har set, så synes jeg han passer bedre til oplæggerens rolle og en mere tilbagetrukket position, og så synes jeg i øvrigt også at Prica er bedst som angriber. Kommer selvfølgelig også an på kampbilledet.
Hannesbo har gjort det rigtig pænt, især i de første kampe, men jeg synes ikke han skal starte hver gang allerede nu.
Rinne
Pallesen-Thelander-Granli-Klitten
Pedro-Højholdt
Kusk-Fossum-Samuelsen
Prica
Forudsætter selvfølgelig at T og Samuelsen er klar. Hvis ikke, bliver det Ross og/eller Hannesbo.
Jeg forventer ikke at det ender sådan, for AaB har jo efter sigende hentet Samuelsen som 9'er. Men af det jeg har set, så synes jeg han passer bedre til oplæggerens rolle og en mere tilbagetrukket position, og så synes jeg i øvrigt også at Prica er bedst som angriber. Kommer selvfølgelig også an på kampbilledet.
Hannesbo har gjort det rigtig pænt, især i de første kampe, men jeg synes ikke han skal starte hver gang allerede nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Thelander og Samuelsen ligner nogle der er med imorgen, hvis man læser Nordjyske.
Nu med link: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... rRBc1ShRjs
Hvis jeg var Samuelsen ville jeg være pænt utilfreds med at de bringer det billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ja, den ene del af diskussionen. Men så påstod du, at Samuelsen ikke kunne spille bag angriberen, fordi Fossum er 10’er. Så påpeger jeg bare at det er bedøvende ligegyldigt hvor du placerer ham, for han er ikke 10’er og i kampene agerer han også mere venstre midt.
Dn konsekvens af, at spillerne bytter plads alt afhængig af hvor de kan finde rum.
Vi er fortsat med noget af det der lykkedes under Friis, nemlig et let forskudt pres hvor f.eks. Hannesbo også i perioder lægger sig frem og så Prica ned. Så de mest presstærke spillere er dem der leverer førstepresset.
Ihvertfald ikke en specielt badass maskeHanga skrev: ↑2. mar 2021, 14:07Nu med link: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... rRBc1ShRjs
Hvis jeg var Samuelsen ville jeg være pænt utilfreds med at de bringer det billede![]()
-
Gnu
- Allstar

Så hvad er det for en formation med de forreste fire, du foreslår?Julgranen skrev: ↑2. mar 2021, 14:27Ja, den ene del af diskussionen. Men så påstod du, at Samuelsen ikke kunne spille bag angriberen, fordi Fossum er 10’er. Så påpeger jeg bare at det er bedøvende ligegyldigt hvor du placerer ham, for han er ikke 10’er og i kampene agerer han også mere venstre midt.
Dn konsekvens af, at spillerne bytter plads alt afhængig af hvor de kan finde rum.
Vi er fortsat med noget af det der lykkedes under Friis, nemlig et let forskudt pres hvor f.eks. Hannesbo også i perioder lægger sig frem og så Prica ned. Så de mest presstærke spillere er dem der leverer førstepresset.