Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pippo
Superliga
Superliga
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Pippo » 3. mar 2021, 20:04

Inge havde ét job: Find en kvalitetsangriber!
I stedet har han hentet pose blandede nødder, der har niveau til 1. division.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 3. mar 2021, 20:05

Klaus skrev:
3. mar 2021, 20:03
Sådan helt seriøst, er der noget hold, der er ringere end os lige nu. Jeg havde egentlig tænkt at dette her blev en af de sædvanligt dødkedelige sæsoner, hvor vi ender nummer 8 efter at have undret nogle ligegyldige kampe til sidst. Men jeg tror sgu godt, vi kan få spænding. Vi kan sagtens sætte 10 points forspring over styr og ende i rendyrket overlevelseskamp. På imponerende vis har vi fået erstattet vores koncept med 3 stoppere og presspil, med kønsløs alibifodbold.....
Lyngby og Horsens har momentum. Og med et historisk svagt AaB-hold i et nedrykningsspil, er det jo en farlig cocktail.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 3. mar 2021, 20:05

baresi skrev:
3. mar 2021, 19:58
er rystet - og cifuentes har godt nok ikke skabt særligt meget stabilitet. Det virker SÅ nervøst det hele. Ser vanvittigt ud og man tror sgu ikke det er AaB. VI er jo LYSÅR fra en klub som AGF feks.
horsens vinder fortjent - helt fortjent. Det er en hele vejen igennem ELENDIG indsats uagtet hvor meget vi snakker udvikling på den lange bane. Der er ingen undskyldninger for idag.
Angrebet er tyndt p.t., og det kan Marti ikke gøre så pokkers meget ved, tænker jeg.

Men FORSVARET!!! Når det ikke fungerer med fire dernede bagi, og de fire altid spiller som en sæk lort, kunne man jo prøve at sadle om og spille med fem dernede - frem for at gøre intet. Børsting og Pallesen og Granli og Klitten har jo været ELENDIGE efter nytår.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2021, 20:05

doukas skrev:
3. mar 2021, 19:34
Buzz Killington skrev:
3. mar 2021, 19:32
Det ligner Wieghorstbold i ulidelig grad når vi bygger op.
Don’t say it :@
De sidste 4 minutter lignede det dog Friis-tjubang. Mere af den slags og så et 3-mandsforsvar. Så kører vi igen (kommer ikke til at ske).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. mar 2021, 20:08

Vildt at tænke på at vi stadigvæk kan kvalificere os til slutspillet, om vi så har noget at gøre der er en anden snak ;)

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. mar 2021, 20:08

Pippo skrev:
3. mar 2021, 20:04
Nu er lige præcis den diciplin jo notorisk svær. Lynge havde en årrække uden det lykkedes.

Jeg synes faktisk Samuelsen spiller en god kamp. Det er alt omkring ham der ikke fungerer. Vi er usikre i forsvaret og dårlige til at kreere chancer.

Det er simpelthen for forsimplet at snakke om en kvalitetsangriber.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. mar 2021, 20:09

jeg ved at der er mange der tænker Cifuentes er en åbenbaring og er god.
Jeg har ingen ide om hvad de træner på men er bange for at med de opstillinger så virker det meget teoretisk, taktisk og svært.
han stiller IKKE med de bedste spillere men vil smadre et koncept ned over et hold og en ny formation for 3. el 4. gang i sæsonen.

Det virker nærmest arrogant. Og jeg synes man med respekt for sig selv så bør man kigge på de spillere der er til rådighed og arbejde ud fra det.
MEN det gør man ikke. Det skal virke uagtet hvad. MEN nu er man så smadrer på selvtillid, og manden har ikke vundet en kamp endnu inkl. træningskampe som også var til at kaste totalt op over.

prica på højre og venstre kant - alle kan se det ikke fungerer. i små elementer jo, men han er jo ikke en indvendig angriber.
2 midt på med kakeeto bl.a. duer jo ikke.
børsting som kant eller back - ligegyldigt - det duer ikke.
Granli - har fået nok chancer
rufo - skandaløst han ikke blir skiftet ud.
VILJE OG GEJST - man vil ikke vinde idag - horsens dominerer OS . de dominerer os. det er helt grotest skørt.

Nu kan top 6 ikke være et tema længere OG så må cifuentes jo prøve at køre sin taktik igennem, og så se om det lykkes. MEN problemet er at det IKKE har virket indtil videre, og vi kan komme med nok undskyldninger, men vi vinder ikke. Og effekten er der ikke VI VINDER IKKE.

puha det er tungt, og elendig præstation. jeg synes cifuentes bærer en kæmpe del af ansvaret for at vi mislykkes.
når vi ikke lykkes med plan A må man sgu prøve plan B - evt med en 3 back kæde igen - eller 4-4-2 / 4-3-3

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. mar 2021, 20:10

Pippo skrev:
Arh, Samuelsen er en spiller med meget kvalitet. Klart bedste mand i dag også. Men enig, han er ikke den angriber der kommer til at score mange mål selv. Det er et kæmpe problem at vi stadig ikke har en rigtig målscorer på holdet... Prica kan blive det tror jeg, men der er lang vej, især når han smides på kanten.

Rufo - vi er nød til at se mere til ham, før vi kan dømme ham endegyldigt. MEN, jeg var meget kritisk da vi signede ham, og jeg er kun blevet bekræftet i mine bekymringer indtil videre. Utroligt at han får lov at spille kampen færdig.

Dernæst er det mig helt uforståeligt at vi har signet Granli permanent, hvilket jeg også har udtrykt hele vejen (også da han var på leje). Han er bare ikke ret god defensivt. Vi er svækket efter Okores afgang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. mar 2021, 20:10

Forza skrev:
3. mar 2021, 20:08
Pippo skrev:
Nu er lige præcis den diciplin jo notorisk svær. Lynge havde en årrække uden det lykkedes.

Jeg synes faktisk Samuelsen spiller en god kamp. Det er alt omkring ham der ikke fungerer. Vi er usikre i forsvaret og dårlige til at kreere chancer.

jeg er helt enig med dig forza - men synes du han skal spille på toppen??

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2021, 20:10

Forza skrev:
Pippo skrev:

Ja, syntes ikke det er angriberne der er det store problem når vi ikke formår at spille bolden derop, eller kun får den derop når mod etableret forsvar.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput

Indlæg af tRicky Martin » 3. mar 2021, 20:10

Hvis AaB står uden sejr når de går ind i nedrykningsspillet, så tror jeg det bliver uden Cifuentes på sidelinjen.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. mar 2021, 20:12

baresi skrev:
3. mar 2021, 20:10
Forza skrev:
Pippo skrev:

jeg er helt enig med dig forza - men synes du han skal spille på toppen??
Han spiller som (meget) falsk 9’er, så hvis han skal spille den rolle skal de to andre oppe foran i hvert fald trække ind i banen så de til tider kan spille som 2 normale angribere.

Synes det virker i glimt med Prica deroppe, men der er lang vej endnu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 3. mar 2021, 20:12

Stegosaurus skrev:
3. mar 2021, 20:05
baresi skrev:
3. mar 2021, 19:58
er rystet - og cifuentes har godt nok ikke skabt særligt meget stabilitet. Det virker SÅ nervøst det hele. Ser vanvittigt ud og man tror sgu ikke det er AaB. VI er jo LYSÅR fra en klub som AGF feks.
horsens vinder fortjent - helt fortjent. Det er en hele vejen igennem ELENDIG indsats uagtet hvor meget vi snakker udvikling på den lange bane. Der er ingen undskyldninger for idag.
Angrebet er tyndt p.t., og det kan Marti ikke gøre så pokkers meget ved, tænker jeg.

Men FORSVARET!!! Når det ikke fungerer med fire dernede bagi, og de fire altid spiller som en sæk lort, kunne man jo prøve at sadle om og spille med fem dernede - frem for at gøre intet. Børsting og Pallesen og Granli og Klitten har jo været ELENDIGE efter nytår.
Med 21 scoringer i 19 kampe, så kræver det også en del af forsvaret, skal der vindes kampe og point på tavlen.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. mar 2021, 20:12

Så er vi på 10. pladsen :@
Det er da meget imponerende eller noget...

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 3. mar 2021, 20:13

baresi skrev:
3. mar 2021, 20:09
jeg ved at der er mange der tænker Cifuentes er en åbenbaring og er god.
Jeg har ingen ide om hvad de træner på men er bange for at med de opstillinger så virker det meget teoretisk, taktisk og svært.
han stiller IKKE med de bedste spillere men vil smadre et koncept ned over et hold og en ny formation for 3. el 4. gang i sæsonen.

Det virker nærmest arrogant. Og jeg synes man med respekt for sig selv så bør man kigge på de spillere der er til rådighed og arbejde ud fra det.
MEN det gør man ikke. Det skal virke uagtet hvad. MEN nu er man så smadrer på selvtillid, og manden har ikke vundet en kamp endnu inkl. træningskampe som også var til at kaste totalt op over.

prica på højre og venstre kant - alle kan se det ikke fungerer. i små elementer jo, men han er jo ikke en indvendig angriber.
2 midt på med kakeeto bl.a. duer jo ikke.
børsting som kant eller back - ligegyldigt - det duer ikke.
Granli - har fået nok chancer
rufo - skandaløst han ikke blir skiftet ud.
VILJE OG GEJST - man vil ikke vinde idag - horsens dominerer OS . de dominerer os. det er helt grotest skørt.

Nu kan top 6 ikke være et tema længere OG så må cifuentes jo prøve at køre sin taktik igennem, og så se om det lykkes. MEN problemet er at det IKKE har virket indtil videre, og vi kan komme med nok undskyldninger, men vi vinder ikke. Og effekten er der ikke VI VINDER IKKE.

puha det er tungt, og elendig præstation. jeg synes cifuentes bærer en kæmpe del af ansvaret for at vi mislykkes.
når vi ikke lykkes med plan A må man sgu prøve plan B - evt med en 3 back kæde igen - eller 4-4-2 / 4-3-3
Er ked af at sige det - men det falder tilbage på Inge.
Det er ham der han signet Granli og Rufo og ansat Ciffuentes.
Granli og Rufo er bare ikke gode nok til superligaen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mikki89
1. div
1. div

Indlæg af Mikki89 » 3. mar 2021, 20:14

Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 3. mar 2021, 20:14

Jeg er fandme godt nok rystet - og mener ligesom flere andre, at vi kandiderer til at have Superligaens ringeste trup.
Der er absolut ingen gameplan - jeg kan i hvert fald ikke få øje på den. Det er køns- og identitetsløst og fuldstændig uden ideer.

Vi har jo ingen offensive spillere med spidskompetencer. Vi har Hannesbo, der kan sætte en mand på farten, men han er for ung til at vi kan sætte vores lid til ham. Samuelsen ligner en god opspilsstation, men flagrer for meget rundt til at have "ægte" angriberpotentiale. Prica ser ok ud, men mangler også spidskompetencer. Vi har ikke nogen der kan blive farlige når vi spiller dårligt.

Rufo er muligvis ikke i form, men når man spiller SÅ håbløst giver det ikke den store tro på, at det nogensinde bliver godt. Kan vitterligt ikke mindes én god aktion fra ham i den her kamp. Han laver en god tæmning - og den er med hånden.

Cifuentes og Inge-Andre ligner godt nok efterhånden "kopi-varer" - ser gode ud ved første øjekast, men dårlig kvalitet når man graver lidt mere ned i det.

Jeg er efterhånden rigtig bange for, at det bliver et hundeslagsmål om overlevelse.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. mar 2021, 20:16

Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 20:12
Så er vi på 10. pladsen :@
Det er da meget imponerende eller noget...
Uden Lucas, Hiljemark og Kusk har vi det 10. Største budget i ligaen, så vi ligger hvor vi burde med nuværende hold ;)

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 3. mar 2021, 20:16

Hanga skrev:
3. mar 2021, 19:50
Tak Ross... Så er fadæsen da trods alt noget mindre.

Får helt ondt af Horsens, de har i den grad fortjent sejren.
Hvordan når du frem til den konklusion?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. mar 2021, 20:16

Nu står den spanske charlatan og siger holdet især manglede at spille hurtigere - hvorfor så ikke flå Rufo ud?

Forhåbentlig finder han snarest recepten.

Besvar