Jeg vil tilføje nogle livsfarlige boldtab, som kun ville blive flere og værre, hvis han var fast starter, og modstanderne forberedte sig på at spille på hans svagheder.Yankee skrev: ↑8. mar 2021, 11:08Det synes jeg godtnok han gjorde. Han fylder intet i duelspillet, er for tung i presspillet og spiller altid bolden bagud. Det er én lang alibiindsats. Derfor ser det altid sådan nogenlunde ud, men han løfter altså ikke ret meget når han spiller.
Højholt har meget mere dynamik og tager mere ansvar. Jeg synes han spiller for langsomt og mangler en del teknisk, men jeg ser et langt større potentiale i ham - og på kort sigt synes jeg faktisk også han er bedre.
Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021
Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Der er da andre på den midtbane med tilsvarende boldtab. Eks. Pedro, som mod Horsens headede en bold lige til en Horsens-kontra, men det var 'at tage anvar', som jeg lige husker det. Kakeeto har da ikke været holdets svageste led i de kampe, han har fået. Det kan jeg overhovedet ikke genkende.Pastorius skrev: ↑8. mar 2021, 12:06Jeg vil tilføje nogle livsfarlige boldtab, som kun ville blive flere og værre, hvis han var fast starter, og modstanderne forberedte sig på at spille på hans svagheder.Yankee skrev: ↑8. mar 2021, 11:08Det synes jeg godtnok han gjorde. Han fylder intet i duelspillet, er for tung i presspillet og spiller altid bolden bagud. Det er én lang alibiindsats. Derfor ser det altid sådan nogenlunde ud, men han løfter altså ikke ret meget når han spiller.
Højholt har meget mere dynamik og tager mere ansvar. Jeg synes han spiller for langsomt og mangler en del teknisk, men jeg ser et langt større potentiale i ham - og på kort sigt synes jeg faktisk også han er bedre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ja, man kan jo altid diskutere om man skal skifte eller ej. I min smag skulle vi have beholdt Prica på banen. De andre udskiftninger er altså logiske. Børsting faldt helt sammen, Fossum fungerede slet ikke som 6'er, og Hannesbo har heller ikke fået det til at virke. Ahlmann er selvfølgelig selvskrevet til at komme tilbage. Jeg ville ikke have skiftet Prica for Ven Weert, men det kan der jo være grunde til vi ikke kender.NIN skrev: ↑8. mar 2021, 11:22Vi kan også blot ryste posen lidt hver gang. Det har også fungeret upåklageligt.Pastorius skrev: ↑8. mar 2021, 10:17Du har ret - vi kunne også bare stille med samme opstilling som i Horsens - det gik jo godt.
Alternativet er at lave opstillingen helt om. Det ville have været væsentligt mere usikkerhedsskabende, og årsagen til at den stabilitet Friis var ved at skabe, blev smidt overbord igen i efteråret.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jøsses. Fint og forståeligt du er utilfreds, men du må kunne finde et andet spin end det der, det er for søgt. Det er jo ikke spillere, der ikke er vant til at spille sammen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Pedro tager en masse ansvar og har en masse styrker. Det er ikke det samme som han ikke laver fejl.Funky skrev: ↑8. mar 2021, 12:10Der er da andre på den midtbane med tilsvarende boldtab. Eks. Pedro, som mod Horsens headede en bold lige til en Horsens-kontra, men det var 'at tage anvar', som jeg lige husker det. Kakeeto har da ikke været holdets svageste led i de kampe, han har fået. Det kan jeg overhovedet ikke genkende.Pastorius skrev: ↑8. mar 2021, 12:06Jeg vil tilføje nogle livsfarlige boldtab, som kun ville blive flere og værre, hvis han var fast starter, og modstanderne forberedte sig på at spille på hans svagheder.Yankee skrev: ↑8. mar 2021, 11:08Det synes jeg godtnok han gjorde. Han fylder intet i duelspillet, er for tung i presspillet og spiller altid bolden bagud. Det er én lang alibiindsats. Derfor ser det altid sådan nogenlunde ud, men han løfter altså ikke ret meget når han spiller.
Hvor er det du mener Kakeeto har klare forcer, der skulle gøre man kunne tilgive hans fejl? Han har kun spillet godt i glimt (sjældent i en hel kamp uden at falde ud), han har heller ikke shinet specielt på reserveholdet. Til gengæld har han været helt væk i flere, hele kampe, og i lange perioder af andre kampe.
Jeg tror godt du kan regne med at man i efterbehandlingen af kampene, gennemgår præstationerne rigtig grundigt, og at de i den gennemgang er kommet frem til at han ikke skal spille.
Jeg vil give dig så meget, at jeg har svært ved at forstå at han er blevet udeladt på bekostning af MC.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Omvendt er det tydeligt, at Kakeeto fysisk ikke kan spille en hel kamp og han fylder for lidt defensivt. Jeg mener på ingen måde det er en spiller der bør være i klubben. Han imponerer folk fordi de ikke har nogen forventninger til ham.Funky skrev: ↑8. mar 2021, 11:03Er Kakeeto skadet? For ellers er det igen en lettere besynderlig Cifuentes-disposition. Kakeeto blev brugt meget de første kampe, og faldt da på ingen måde igennem.Fromthecradle skrev: ↑8. mar 2021, 10:57Kakeeto er ikke udtaget til truppen. Back-up 6’er er Fossum og MC.Hanga skrev: ↑8. mar 2021, 10:34Enig i at posen måtte rystes, og jeg synes det er den helt rigtige opstilling. Jeg havde dog måske taget Kakeeto i stedet for Højholdt. Men en opstilling med masser af erfaring. Jeg er dog også enig med Gnu i, at de mange udskiftninger jo blot illustrerer, hvor langt Marti er fra at have fundet sin base.Pastorius skrev: ↑8. mar 2021, 10:17Du har ret - vi kunne også bare stille med samme opstilling som i Horsens - det gik jo godt.
RAUS RAUS SSE!
Vi ser tydeligvis meget forskelligt på Kakeetos præstationer, og det er også fair nok. Jeg synes, han så rigeligt har bevist, at han kan være en god backupspiller for holdet, og jeg synes, træneren kegler rundt i, hvem der er start-11'ere den ene uge, for så nærmest at være helt uden for truppen kort tid efter, hvem der er foran hvem på positionerne, und so weiter.
Edit - irrelevant efter indlæg er redigeret.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Du tror simpelthen ikke, at det betyder noget, at man spiller kontinuerligt sammen og kender hinandens reaktioner, løb, etc.? I så fald kan man jo godt undre sig over, hvorfor langt de fleste klubber i verden praktiserer at spille med en nogenlunde fast startellever.Brodernumsi skrev: ↑8. mar 2021, 12:12Jøsses. Fint og forståeligt du er utilfreds, men du må kunne finde et andet spin end det der, det er for søgt. Det er jo ikke spillere, der ikke er vant til at spille sammen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
er du gal nogle vigtige kampe i øjeblikket. Jeg er sgu pessimist lige PT og kigger nedad, og kigger på at Lyngby, Vejle, og lidt Horsens begynder at røre på sig. og Randers, Ob, Sønderjyske er jo heller ikke færdige med at vinde kampe. MEN det er da de rigtige modstandere vi har som virkelig er 6 points kampe.
I denne situation er jeg dog uforstående overfor Cifuentes taktik om IKKE at ændre på spillet, for det er nok netop nu man strategisk er nødt til at kigge ind i kompromiser. Men hvis man var home safe ville jeg kunne forstå det.
tør ikke spå om i aften alt skriger nederlag. Sønderjyske er hammer gode på kontra og AaB præsterer ikke i presspillet. MEN håber på en lille kanin og så ønsker jeg bare at KUSK lykkes
I denne situation er jeg dog uforstående overfor Cifuentes taktik om IKKE at ændre på spillet, for det er nok netop nu man strategisk er nødt til at kigge ind i kompromiser. Men hvis man var home safe ville jeg kunne forstå det.
tør ikke spå om i aften alt skriger nederlag. Sønderjyske er hammer gode på kontra og AaB præsterer ikke i presspillet. MEN håber på en lille kanin og så ønsker jeg bare at KUSK lykkes
Checke også op på det og det er noget jeg har misforstået. Jeg trækker dette tilbage og retter mit indlæg.Funky skrev: ↑8. mar 2021, 12:26Det sidste synes jeg så også er et så groft rygte, at det ikke burde viderebringes.Jakobsen skrev: ↑8. mar 2021, 12:19Omvendt er det tydeligt, at Kakeeto fysisk ikke kan spille en hel kamp og han fylder for lidt defensivt. Jeg mener på ingen måde det er en spiller der bør være i klubben. Han imponerer folk fordi de ikke har nogen forventninger til ham.Funky skrev: ↑8. mar 2021, 11:03Er Kakeeto skadet? For ellers er det igen en lettere besynderlig Cifuentes-disposition. Kakeeto blev brugt meget de første kampe, og faldt da på ingen måde igennem.Fromthecradle skrev: ↑8. mar 2021, 10:57Kakeeto er ikke udtaget til truppen. Back-up 6’er er Fossum og MC.Hanga skrev: ↑8. mar 2021, 10:34Enig i at posen måtte rystes, og jeg synes det er den helt rigtige opstilling. Jeg havde dog måske taget Kakeeto i stedet for Højholdt. Men en opstilling med masser af erfaring. Jeg er dog også enig med Gnu i, at de mange udskiftninger jo blot illustrerer, hvor langt Marti er fra at have fundet sin base.
Vi ser tydeligvis meget forskelligt på Kakeetos præstationer, og det er også fair nok. Jeg synes, han så rigeligt har bevist, at han kan være en god backupspiller for holdet, og jeg synes, træneren kegler rundt i, hvem der er start-11'ere den ene uge, for så nærmest at være helt uden for truppen kort tid efter, hvem der er foran hvem på positionerne, und so weiter.
RAUS RAUS SSE!
Ro på ...vi vinder 3-0 på mål af kusk og van wert som lige laver et statement.baresi skrev: ↑8. mar 2021, 12:46er du gal nogle vigtige kampe i øjeblikket. Jeg er sgu pessimist lige PT og kigger nedad, og kigger på at Lyngby, Vejle, og lidt Horsens begynder at røre på sig. og Randers, Ob, Sønderjyske er jo heller ikke færdige med at vinde kampe. MEN det er da de rigtige modstandere vi har som virkelig er 6 points kampe.
I næste weekend smadrer vi Vejle med 0-1 og så er dommedags kamp mod OB.
Vinder vi den stormer vi videre ind i slutspillet. Taber vi til OB går Ciffuentes over til igen st forberede sig på næste sæson langt væk fra nedrykning.
Det må fandme snart gå vores vej
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Det er go' stil. Jeg går tilsvarende tilbage og fjerner mine citater af dig så.Jakobsen skrev: ↑8. mar 2021, 12:52Checke også op på det og det er noget jeg har misforstået. Jeg trækker dette tilbage og retter mit indlæg.Funky skrev: ↑8. mar 2021, 12:26Det sidste synes jeg så også er et så groft rygte, at det ikke burde viderebringes.
altså MAGLAU vil håbe jeg lige kan få lidt af din COOLNESS bare idag - jeg er sgu lidt presset af stillingen, de manglende resultater, den manglende kortvarige fokusering på poing, og ikke mindst kompromissnakken om at man VIL lykkes med ny stil fra dag 0....så håber du får ret.Maglau skrev: ↑8. mar 2021, 12:55Ro på ...vi vinder 3-0 på mål af kusk og van wert som lige laver et statement.baresi skrev: ↑8. mar 2021, 12:46er du gal nogle vigtige kampe i øjeblikket. Jeg er sgu pessimist lige PT og kigger nedad, og kigger på at Lyngby, Vejle, og lidt Horsens begynder at røre på sig. og Randers, Ob, Sønderjyske er jo heller ikke færdige med at vinde kampe. MEN det er da de rigtige modstandere vi har som virkelig er 6 points kampe.
Vinder vi den stormer vi videre ind i slutspillet. Taber vi til OB går Ciffuentes over til igen st forberede sig på næste sæson langt væk fra nedrykning.
Jeg er overbevist om at man havde opgivet top 6 i vinter og da nedrykning var langt væk fik ciffuentes lov til at eksperimentere med henblik på fremtidenbaresi skrev: ↑8. mar 2021, 13:08altså MAGLAU vil håbe jeg lige kan få lidt af din COOLNESS bare idag - jeg er sgu lidt presset af stillingen, de manglende resultater, den manglende kortvarige fokusering på poing, og ikke mindst kompromissnakken om at man VIL lykkes med ny stil fra dag 0....så håber du får ret.Maglau skrev: ↑8. mar 2021, 12:55Ro på ...vi vinder 3-0 på mål af kusk og van wert som lige laver et statement.baresi skrev: ↑8. mar 2021, 12:46er du gal nogle vigtige kampe i øjeblikket. Jeg er sgu pessimist lige PT og kigger nedad, og kigger på at Lyngby, Vejle, og lidt Horsens begynder at røre på sig. og Randers, Ob, Sønderjyske er jo heller ikke færdige med at vinde kampe. MEN det er da de rigtige modstandere vi har som virkelig er 6 points kampe.
Men nu har holdene over os vist at de ikke rigtigt gider tage sig sammen til at sikre top 6. Samtidigt er bundholdene rykket faretruende nærmere.
Så konklusionen på mødet i onsdags fra Inge har været - stop for eksperimenter, nu skal der point tavlen og der skal igen satses på top 6 som med en sejr er meget indenfor rækkevidde.
Derfor er man nu gået tilbage til noget af det kendte fra efteråret med Pallesen kusk og van wert.
Jeg tror det betaler sig aften - hvis ikke.....
AaB - BIF 13/4 2014
Der har på intet tidspunkt været tale om eksperimenter!Maglau skrev: ↑8. mar 2021, 13:15Jeg er overbevist om at man havde opgivet top 6 i vinter og da nedrykning var langt væk fik ciffuentes lov til at eksperimentere med henblik på fremtiden
Men nu har holdene over os vist at de ikke rigtigt gider tage sig sammen til at sikre top 6. Samtidigt er bundholdene rykket faretruende nærmere.
Så konklusionen på mødet i onsdags fra Inge har været - stop for eksperimenter, nu skal der point tavlen og der skal igen satses på top 6 som med en sejr er meget indenfor rækkevidde.
Derfor er man nu gået tilbage til noget af det kendte fra efteråret med Pallesen kusk og van wert.
Cifuentes har en bunden opgave. Han skal transformere AaB til at spille sådan som vi hele tiden har gjort. Det har han forsøgt på den måde han kan gøre det. På trods af at han mangler Lucas, Hiljemark og Okore. Det har været ganske tæt på at se godt ud i momenter, men desværre ikke helt godt nok. Den opgave er der nok ikke lavet om på. Jeg tror på ingen måde at Cifuentes (eller AaB) har tænkt at nu gør vi det i resten af sæsonen, uden at tænke på resultaterne. Sådan fungerer ingen seriøse sportsfolk, der opererer på det niveau.
Man har lavet en målsætning, og så er man gået benhårdt efter hvordan vi bedst har kunne opfylde den. Det har ikke været en ubetinget succes (for nu at sige det mildt), og så må man jo revidere metoderne - det tænker jeg også Friis, Feher og alle før dem, har gjort.
Jeg tænker man på mødet sammen har ledt efter alle de steder hvor man eventuelt kunne finde forbedringer. JEg tænker ikke man har diskuteret hvem der skal spille - det tror jeg ikke meget på.
Pallesen spiller, fordi Børsting ikke kunne fylde skoene ud. Kusk har været på vej længe, og ser ud til at have forstået budskabet. Van weert er jeg mere blank overfor. Måske er det rutine og hårdhed man går efter (det får man ikke), måske har han brændt banen af til træning. Jeg ved det ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Det tror jeg bestemt ikke er korrekt. Inge har aldrig givet udtryk for noget sådant. Der skal præsteres samtidig med at der bygges op og på. Og det er muligt - se på bif lige nu.Maglau skrev: ↑8. mar 2021, 13:15Jeg er overbevist om at man havde opgivet top 6 i vinter og da nedrykning var langt væk fik ciffuentes lov til at eksperimentere med henblik på fremtidenbaresi skrev: ↑8. mar 2021, 13:08altså MAGLAU vil håbe jeg lige kan få lidt af din COOLNESS bare idag - jeg er sgu lidt presset af stillingen, de manglende resultater, den manglende kortvarige fokusering på poing, og ikke mindst kompromissnakken om at man VIL lykkes med ny stil fra dag 0....så håber du får ret.Maglau skrev: ↑8. mar 2021, 12:55Ro på ...vi vinder 3-0 på mål af kusk og van wert som lige laver et statement.baresi skrev: ↑8. mar 2021, 12:46er du gal nogle vigtige kampe i øjeblikket. Jeg er sgu pessimist lige PT og kigger nedad, og kigger på at Lyngby, Vejle, og lidt Horsens begynder at røre på sig. og Randers, Ob, Sønderjyske er jo heller ikke færdige med at vinde kampe. MEN det er da de rigtige modstandere vi har som virkelig er 6 points kampe.
You pay for this?
Det kan godt være der ikke er tale om eksperimenter, men så transformering. Men at tro det kan gøres uden det giver sig udslag i rytmen og dermed også resultaterne tror simpelthen ikke de har været blinde for.Pastorius skrev: ↑8. mar 2021, 13:26Der har på intet tidspunkt været tale om eksperimenter!Maglau skrev: ↑8. mar 2021, 13:15Jeg er overbevist om at man havde opgivet top 6 i vinter og da nedrykning var langt væk fik ciffuentes lov til at eksperimentere med henblik på fremtiden
Cifuentes har en bunden opgave. Han skal transformere AaB til at spille sådan som vi hele tiden har gjort. Det har han forsøgt på den måde han kan gøre det. På trods af at han mangler Lucas, Hiljemark og Okore. Det har været ganske tæt på at se godt ud i momenter, men desværre ikke helt godt nok. Den opgave er der nok ikke lavet om på. Jeg tror på ingen måde at Cifuentes (eller AaB) har tænkt at nu gør vi det i resten af sæsonen, uden at tænke på resultaterne. Sådan fungerer ingen seriøse sportsfolk, der opererer på det niveau.
Man har lavet en målsætning, og så er man gået benhårdt efter hvordan vi bedst har kunne opfylde den. Det har ikke været en ubetinget succes (for nu at sige det mildt), og så må man jo revidere metoderne - det tænker jeg også Friis, Feher og alle før dem, har gjort.
Jeg tænker man på mødet sammen har ledt efter alle de steder hvor man eventuelt kunne finde forbedringer. JEg tænker ikke man har diskuteret hvem der skal spille - det tror jeg ikke meget på.
Pallesen spiller, fordi Børsting ikke kunne fylde skoene ud. Kusk har været på vej længe, og ser ud til at have forstået budskabet. Van weert er jeg mere blank overfor. Måske er det rutine og hårdhed man går efter (det får man ikke), måske har han brændt banen af til træning. Jeg ved det ikke.
Det er klart at Inge ikke melder noget ud i stil med at resultaterne er mindre vigtig - det vil være er vanvittigt signal at sende.
At droppe de to teenagere med en stor fremtid til fordel for det sikre valg i kusk og van wert. Er er vigtigt signal som synes jeg siger alt om at der på ene eller anden måde er sadlet lidt om i tilgangen til resten af sæsonen
AaB - BIF 13/4 2014
Der var ikke nogen (positiv) rytme at bryde - vi var elendige i de sidste kampe inden Cifuentes kom til.Maglau skrev: ↑8. mar 2021, 13:40Det kan godt være der ikke er tale om eksperimenter, men så transformering. Men at tro det kan gøres uden det giver sig udslag i rytmen og dermed også resultaterne tror simpelthen ikke de har været blinde for.
Det er klart at Inge ikke melder noget ud i stil med at resultaterne er mindre vigtig - det vil være er vanvittigt signal at sende.
At droppe de to teenagere med en stor fremtid til fordel for det sikre valg i kusk og van wert. Er er vigtigt signal som synes jeg siger alt om at der på ene eller anden måde er sadlet lidt om i tilgangen til resten af sæsonen
Der er ingen der har sagt at 18 årige skal spille kamp efter kamp. Der tales netop om at der skal laves en plan for deres udvikling. Der er jo ikke nogen der mener man kan basere sig på unge talenter kamp efter kamp udover FCN, som så også kommer til at betale prisen for det. Talentudvikling er ikke bare at kaste dem for løverne kamp efter kamp - det kan man godt fange en enkelt eller to store stjerner ved, men man smider langt de fleste.
Jeg tror ikke vi skal forvente at der ikke bliver spilletid til Prica og Hannesbo resten af sæsonen, men måske bliver det lidt mere på skift. Det kan sagtens være man har vurderet at de skal bære for store byrder ift deres alder, og besluttet at de skal aflastes lidt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
hvad med at droppe vores kantspillere - afvente lidt mere istedet for at stå ultrahøjt - stå lidt kompakt, og så ellers trykke på når vi får bolden, og blive mere direkte. MED fokus på de spillere Nordjyske har skrevet kunne følgende være interessant:
Rinne
Palle - Ross - Thelander - Ahlmann
Højholt - Pedro - Fossum
Kusk - Samuelsen
Van Weert
Eller de 3 forreste således:
Kusk
van Weert - Samuelsen
Det gad jeg godt - ville hjælpe vores midtbane meget mere. Jeg synes IKKE vi er stærke med 2 på midten og Pedro spiller som et pund pølser - billige pølser proppet med vand :-)
Men 4-2-3-1 bliver nok beholdt. SÅ håber jeg bare at Van Weert er angriber og samulsen offensiv spiller evt venstre kant.
Rinne
Palle - Ross - Thelander - Ahlmann
Højholt - Pedro - Fossum
Kusk - Samuelsen
Van Weert
Eller de 3 forreste således:
Kusk
van Weert - Samuelsen
Det gad jeg godt - ville hjælpe vores midtbane meget mere. Jeg synes IKKE vi er stærke med 2 på midten og Pedro spiller som et pund pølser - billige pølser proppet med vand :-)
Men 4-2-3-1 bliver nok beholdt. SÅ håber jeg bare at Van Weert er angriber og samulsen offensiv spiller evt venstre kant.