Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Patmand » 10. mar 2021, 20:16

Pastorius skrev:
10. mar 2021, 19:46
Stegosaurus skrev:
10. mar 2021, 19:39
Mephisto2 skrev:
10. mar 2021, 19:37
Julgranen skrev:
10. mar 2021, 19:02
Brodernumsi skrev:
10. mar 2021, 18:43
Men så er alt jo godt, når alle andre trænere vi har haft, også har været elendige.
Hvad er det du forsvarer? Dårligt spil og dårlige resultater, afføder kritik, sådan er gamet. Så fordi, det måske, engang, bliver meget bedre med Cifuentes, betyder ikke at vi bare skal sidde og acceptere elendigheden.
Jeg påpeger, at det er for tidligt at sige om det bliver ved med at være elendigt. Alt, alt for tidligt. Den her sæson røg med en middelmådig sæsonstart, og så Peter Fehers klovnen rundt i nov-dec.

Det betyder ikke at Cifuentes i al evighed er elendig.
Historien er fuld af beviser herpå, særligt i AaB-regi. Så måske folk skulle slappe en anelse af, og bakke ham op.
Det er jeg personligt helt klar til - når nedrykning ikke længere er muligt.
Men seriøst, hvad skulle Cifuentes have gjort anderledes? Han kan jo ikke trylle skadesfri topspillere frem hjemme i kælderen.
Det lader til at der er konsensus blandt fodboldkommentatorer og kritiske debatsidedebatører om at han skulle have spillet pølebold fra dag 1. Jo mere primitivt, desto bedre. Nå ja, og så skulle Inge have skaffet han en proven målscorer med 20+ mål i støvlerne.
Nej, det er en stråmand af værste kaliber.

Nu giver du ved enhver given lejlighed udtryk for, at den eneste rigtige form for fodbold, er af en karakter hvor det æstetiske udtryk er i højsædet.

Man må også være realistisk. På ethvert givet tidspunkt har en provinsklub som AaB sjældent mere end 3-4 spillere med et højt teknisk niveau, og så kan man ikke spille som Bayern eller Ajax.
Derfor er der ingen der postulerer at der skal spilles pølebold.
Din romantiske tilgang til hvordan AaB skal spille er uladsiggørlig.

Mascis
1. div
1. div

Indlæg af Mascis » 10. mar 2021, 20:16

Jeg synes folk er lige rigeligt voldsomme i deres kritik af Feher. Bevares, han viste ikke noget der gjorde at han skulle være træner og han prøvede nogen ting af der ikke virkede, men ud af hans 7 kampe i ligaen vandt han 3 og spillede uafgjort i 2. At det skulle have ødelagt holdet tror jeg simpelthen ikke på, det ødelagde da ihvertfald ikke vores poinsnit.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 20:25

Mascis skrev:
10. mar 2021, 20:16
Jeg synes folk er lige rigeligt voldsomme i deres kritik af Feher. Bevares, han viste ikke noget der gjorde at han skulle være træner og han prøvede nogen ting af der ikke virkede, men ud af hans 7 kampe i ligaen vandt han 3 og spillede uafgjort i 2. At det skulle have ødelagt holdet tror jeg simpelthen ikke på, det ødelagde da ihvertfald ikke vores poinsnit.
Han startede jo godt i de første 2 kampe. Derefter lavede han nogle alvorlige fejl. Med opstilling, spillestil og nogle vildt underlige valg.
Han virkede bitter. Og så var det som om meget blev kylet op i luften.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/anal ... 4f21ca4dc5

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2021, 21:16

Pastorius skrev:
10. mar 2021, 19:47
Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 19:45
Stegosaurus skrev:
Mephisto2 skrev:
Julgranen skrev:
Brodernumsi skrev:
Men så er alt jo godt, når alle andre trænere vi har haft, også har været elendige.
Hvad er det du forsvarer? Dårligt spil og dårlige resultater, afføder kritik, sådan er gamet. Så fordi, det måske, engang, bliver meget bedre med Cifuentes, betyder ikke at vi bare skal sidde og acceptere elendigheden.
Jeg påpeger, at det er for tidligt at sige om det bliver ved med at være elendigt. Alt, alt for tidligt. Den her sæson røg med en middelmådig sæsonstart, og så Peter Fehers klovnen rundt i nov-dec.

Historien er fuld af beviser herpå, særligt i AaB-regi. Så måske folk skulle slappe en anelse af, og bakke ham op.
Men seriøst, hvad skulle Cifuentes have gjort anderledes? Han kan jo ikke trylle skadesfri topspillere frem hjemme i kælderen.
Jeg havde nok anerkendt vores backs defensive mangler kontra vores centerforsvarers styrker lidt tidligere og spillet med tre i bagkæden. Dvs. skelet lidt mere til hvad der fungerede under Friis. Det er muligt Lucas mangler, men han spillede altså ikke som en verdensstjerne i denne sæson og alligevel producerede vi chancer.

Så meget tror jeg heller ikke Feher kan have ødelagt på så kort tid.
Hvordan fanden vil du spille med tre i bagkæden i en sæson, baseret på Granli, Roos og Thelander - incl Karantæner og skader?
Det er jo håbløst.
Hvad i helvede får dig til at tro jeg mener man skal spille med tre i bagkæden på dage hvor der er skader og karantæner?

Og du af alle med dine evigt belastende gentagelser burde kunne se fornuften i et tradeoff der begrænser virkningen af Ahlmanns og i særdeleshed Pallesens defensive mangler.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2021, 21:17

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 20:25
Mascis skrev:
Han startede jo godt i de første 2 kampe. Derefter lavede han nogle alvorlige fejl. Med opstilling, spillestil og nogle vildt underlige valg.

Jeg forstår heller ikke at han stadig er inde omkring truppen. Man ser ham under kampene, men har ikke sagt et ord siden Cifuentes blev offentliggjort. Det er selvom han ellers var rimeligt snaksaglig i de første par måneder som assistent. Det er vel rimelig åbenlyst, at han ikke er her til efteråret, så forstår ikke man trækker det ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. mar 2021, 21:18

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 17:37
Hovedet skrev:
10. mar 2021, 16:39
Pilen skal altså begynde at pege i en helt anden retning og det hurtigt.
Hvilket man kan hæfte på samtlige AaB-trænere siden midten af 90’erne...
Ikke én af dem der har fået succes har undgået at være fyringstruet.

Så på den front - intet nyt under solen.

Hvis AaB skulle lytte til utålmodige fans så var vi aldrig blevet Danmarksmestre, AGF var aldrig blevet genrejst osv. osv.
Jeg skal være ærlig og sige, at min taktiske fodboldviden ikke rækker til at diskutere Cifuentes færdigheder. Faktisk forsvarer jeg ham, idet jeg mener, at vores primære problem ligger i det spillermateriale, vi har til rådighed. Jeg synes vitterlig ikke, at vi har et særligt godt hold.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. mar 2021, 21:35

Hovedet skrev:
10. mar 2021, 21:18
Julgranen skrev:
Hovedet skrev:

Hvis AaB skulle lytte til utålmodige fans så var vi aldrig blevet Danmarksmestre, AGF var aldrig blevet genrejst osv. osv.
Jeg skal være ærlig og sige, at min taktiske fodboldviden ikke rækker til at diskutere Cifuentes færdigheder. Faktisk forsvarer jeg ham, idet jeg mener, at vores primære problem ligger i det spillermateriale, vi har til rådighed. Jeg synes vitterlig ikke, at vi har et særligt godt hold.
Fuldstændig enig - ciffuentes er ikke forpligtet over truppens evner og her har det været galt rekrutteringerne.
Når ikke indkøbene især Granli og Rufo er gode nok til at starte på vores hold pt - så er det skidt rekruttering.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. mar 2021, 21:37

Maglau skrev:
Hovedet skrev:
Julgranen skrev:
Hovedet skrev:

Fuldstændig enig - ciffuentes er ikke forpligtet over truppens evner og her har det været galt rekrutteringerne.
Når ikke indkøbene især Granli og Rufo er gode nok til at starte på vores hold pt - så er det skidt rekruttering.
Rufo er jo mindst lige så meget Cifuentes signing som det er Inges...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 10. mar 2021, 22:02

Hanga skrev:
10. mar 2021, 21:37
Maglau skrev:
Hovedet skrev:
Julgranen skrev:
Hovedet skrev:

Måske - men jeg bliver sgu lidt træt af at høre om top 4 og top 5 og hvad ved jeg....når ens indkøb ikke evner at spille sig i start elleve på det vi præsenterer lige nu.
Vi har ikke ændrer ret meget ift til Holgersen, safranko etc og det skal fanme laves om hvis vi skal have succes.
Tror maskinen skal kalibreres lidt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 22:09

Maglau skrev:
10. mar 2021, 21:35
Granli er ikke tænkt som profil.
Nok nærmere en spiller, der kan agere tredjemand i forsvaret og bringer noget mere pasningssikkerhed end de to andre.
Man håber jo stadig på at Ross kan etablere sig.

Rufo er ikke tænkt som profil.
Han har fået en kort kontrakt, for at dække ind i akut mangel på spillere der kan holde på bolden, og gøre noget med den.

Når de spiller, så er det nok i venten på sommervinduet. Det var ualmindelig svært at navigere i vintervinduet - for alle hold.

Jeg tror vi kommer til at ændre markant på truppen over de næste 2-3 vinduer. Og vi har en del penge til overs på både løn og transfer til at gøre noget.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2021, 22:18

Patmand skrev:
Pastorius skrev:
10. mar 2021, 19:46
Stegosaurus skrev:
Mephisto2 skrev:
Julgranen skrev:
Brodernumsi skrev:

Det lader til at der er konsensus blandt fodboldkommentatorer og kritiske debatsidedebatører om at han skulle have spillet pølebold fra dag 1. Jo mere primitivt, desto bedre. Nå ja, og så skulle Inge have skaffet han en proven målscorer med 20+ mål i støvlerne.
Nej, det er en stråmand af værste kaliber.

Nu giver du ved enhver given lejlighed udtryk for, at den eneste rigtige form for fodbold, er af en karakter hvor det æstetiske udtryk er i højsædet.

Man må også være realistisk. På ethvert givet tidspunkt har en provinsklub som AaB sjældent mere end 3-4 spillere med et højt teknisk niveau, og så kan man ikke spille som Bayern eller Ajax.
Derfor er der ingen der postulerer at der skal spilles pølebold.
Din romantiske tilgang til hvordan AaB skal spille er uladsiggørlig.
Det er ikke mig der har lagt AaB's strategi. Min største kæphest er at man skal blive ved med at arbejde med det man tror på er det rigtige, og lade være med at skifte hest i vadestedet. Derfor er jeg ikke så glad for at man gik tilbage til Van Weert på toppen, og så kom til at spille mere primitivt. Det er vi nemlig heller ikke gode til, og vi vandt mest fordi Sønderjyske er endnu dårligere end vi er. Vi har simpelthen ikke holdet til at "få lukket af bagude" inden vi tænker på at spille flot angrebsspil. Det er også tvivlsomt om vi har holdet til at spille flot angrebsspil pt. men at begynde at spille på nul ved at forsøge at have et solidt forsvar er den sikre - og røvkedelige - død. SJE skulle bruge 1,5 minut og et langt indkast til at skabe en kæmpechance på os.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2021, 22:22

Hovedet skrev:
Julgranen skrev:
Hovedet skrev:

Der er ikke mange hold der kan holde til at mangle to profiler som Lucas og Hiljemark. Prøv at se en forskel det vil gøre at smide vores to dårligste på bænken og erstatte dem med de to. Selvom det kunne se sådan ud, så tror jeg ikke vi behøver at skifte på 4-5-6 pladser for at få et helt andet udtryk. Bare en rigtig stærk 6'er ved siden af Pedro, vil gøre mange af de andre rigtig meget bedre. En boldfast HB i Ahlmann kvalitet og så er det lige før jeg ikke tror vi mangler en ny angriber, så skal vi nok blive så svære at have med at gøre, at dem vi har kommer til at score en del mål.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2021, 22:23

Hanga skrev:
10. mar 2021, 21:37
Maglau skrev:
Hovedet skrev:
Julgranen skrev:
Hovedet skrev:

Ansvaret er da Inges. Men under alle omstændigheder er det nok i overkanten at dømme ham svag allerede. Det kan sagtens nå at blive godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 10. mar 2021, 22:24

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 22:09
Maglau skrev:
10. mar 2021, 21:35
Granli er ikke tænkt som profil.
Nok nærmere en spiller, der kan agere tredjemand i forsvaret og bringer noget mere pasningssikkerhed end de to andre.
Man håber jo stadig på at Ross kan etablere sig.

Rufo er ikke tænkt som profil.
Han har fået en kort kontrakt, for at dække ind i akut mangel på spillere der kan holde på bolden, og gøre noget med den.

Når de spiller, så er det nok i venten på sommervinduet. Det var ualmindelig svært at navigere i vintervinduet - for alle hold.

Jeg tror vi kommer til at ændre markant på truppen over de næste 2-3 vinduer. Og vi har en del penge til overs på både løn og transfer til at gøre noget.
Det har du helt sikkert ret i at de ikke er købt som profiler - men det er også et problem. Da man købte Holgersen og alle de mega ringe spillere tidligere troede man naivt man havde købt kvalitet.
Nu har man ikke en gang gået efter kvalitet men fyld der ikke er i start 11 og stadig ændrer man ikke ambitioner.
Det hænger ikke sammen.
Jeg håber vi ser nogle interessante signings til sommer som faktisk forstærker holdet.
AaB - BIF 13/4 2014

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 08:33

Maglau skrev:
10. mar 2021, 22:24
Det har du helt sikkert ret i at de ikke er købt som profiler - men det er også et problem. Da man købte Holgersen og alle de mega ringe spillere tidligere troede man naivt man havde købt kvalitet.
Nu har man ikke en gang gået efter kvalitet men fyld der ikke er i start 11 og stadig ændrer man ikke ambitioner.
Det hænger ikke sammen.
Jeg håber vi ser nogle interessante signings til sommer som faktisk forstærker holdet.
Men der er en markant forskel.

Holgersson blev købt som forsvarsstyrmand.
Safranko blev købt som den nok dyreste angriber siden Oper.

Man har været nødt til at gardere sig, fordi nogle omstændigheder har ændret sig markant - bl.a. omkring Lucas.
Okore-salget var planlagt, men næppe at Ross er stagneret i hans udvikling det seneste år.
I vinduet forsøgte man sig med et dyrt angriber-køb - det lykkedes ikke fordi, ja, vintervinduet... ingen bevægelser på kryds og tværs mellem klubber.

Der sker helt sikkert noget (meget) til sommer.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 08:38

Pastorius skrev:
10. mar 2021, 22:18
Derfor er jeg ikke så glad for at man gik tilbage til Van Weert på toppen, og så kom til at spille mere primitivt.
Ikke desto mindre fik vi hvad vi kom efter.
Han skaffer et, dog annulleret, straffespark.
Han har to chancer, hvor han kan afgøre kampen - begge skabt via Kusk. De har en eller anden indbyrdes forståelse som er ret god.

Men bortset fra det, så løber han konstant i offside, har for mange dårlige berøringer og virker uden selvtillid.
Vi så det allerede først på sæsonen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2021, 08:47

Julgranen skrev:
11. mar 2021, 08:38
Pastorius skrev:
10. mar 2021, 22:18
Derfor er jeg ikke så glad for at man gik tilbage til Van Weert på toppen, og så kom til at spille mere primitivt.
Ikke desto mindre fik vi hvad vi kom efter.
Han skaffer et, dog annulleret, straffespark.
Han har to chancer, hvor han kan afgøre kampen - begge skabt via Kusk. De har en eller anden indbyrdes forståelse som er ret god.

Men bortset fra det, så løber han konstant i offside, har for mange dårlige berøringer og virker uden selvtillid.
Vi så det allerede først på sæsonen.
Ja, og det var selvfølgelig det vigtigste. Jeg tror stadig på at vi også havde vundet med Samuelsen på toppen, men det finder vi jo aldrig ud af.

Nu har vi så balladen ift. hvordan vi skal stille op på en elendig bane mod Vejle. Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ingen anelse om hvad der vil være det bedste. Det bliver en grim kamp, og vi har brug for held for at vinde den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 11. mar 2021, 08:49

Julgranen skrev:
Mascis skrev:

Med lidt galgenhumor, så lyder det som Marti, undtagen det med bitter. Hvis bare Marti havde haft Fehers resultater, så tror jeg sagtens, at folk kunne se gennem fingre med mærkelige eksperimenter og knap så godt spil, men 1-3-3 (eller 1-3-6, hvis man er virkelig pessimistisk) ER bare ikke imponerende, uanset hvordan du vender og drejer det.

Vi behøver ikke at snakke frygtelig meget om Marti, for han er et forholdsvist uprøvet blad, som jeg ikke har nogen forventninger, men derimod forhåbninger, til.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2021, 08:53

Mogens skrev:
11. mar 2021, 08:49
Julgranen skrev:
Mascis skrev:

Med lidt galgenhumor, så lyder det som Marti, undtagen det med bitter. Hvis bare Marti havde haft Fehers resultater, så tror jeg sagtens, at folk kunne se gennem fingre med mærkelige eksperimenter og knap så godt spil, men 1-3-3 (eller 1-3-6, hvis man er virkelig pessimistisk) ER bare ikke imponerende, uanset hvordan du vender og drejer det.

Vi behøver ikke at snakke frygtelig meget om Marti, for han er et forholdsvist uprøvet blad, som jeg ikke har nogen forventninger, men derimod forhåbninger, til.
Der er da ikke nogen vaklen hos Marti. Han stiller op i sin formation, og leder efter de spillere der er bedst til at fylde pladserne ud. HVis han begynder at skifte formation nu, så bliver jeg mere nervøs.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 09:17

Mogens skrev:
11. mar 2021, 08:49
Med lidt galgenhumor, så lyder det som Marti, undtagen det med bitter.
Det mener jeg ikke. Ideelt set, så var Friis’ stop faldet sådan at vi kunne afløse ham med Cifuentes i vinterpausen.

Du kan overhovedet ikke huske, hvordan han skiftede formation 3 gange i træk?
Hvordan vi spillede den ringeste halvleg i årevis ude mod AGF, 14-1 i skudforsøg. Totaldominans, som ikke er set siden en hjemmekamp mod FCM under Søndergaard.
Hvor selv Nordjyske skrev, at nu var han færdig.
Han mistede totalt grebet om holdet. Spillerne slog op i banen, og lignede nogen der bare ville have ham fjernet.
Det ser jeg ikke under Cifuentes. Det kan godt være spillet ikke er kønt, men indstillingen/fighten er bedre end i årevis.
Efter sejren mod Sønderjyske faldt spillerne hinanden og træneren om halsen.

Feher virkede sur og bitter, men det lå hele tiden i kortene at han ikke skulle blive til mere end assistent.

Besvar