Kamptråd: Vejle Boldklub - AaB, 14.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Vejle Boldklub - AaB, 14.03.2021

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2021, 09:56

Pastorius skrev:
14. mar 2021, 09:35
doukas skrev:
14. mar 2021, 08:57
Spanky skrev:
14. mar 2021, 07:40
NORDJYSKE forventer, at AaB stiller således op mod Vejle Boldklub:

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Daniel Granli, Mathias Ross, Jakob Ahlmann - Malthe Højholt, Pedro Ferreira - Kasper Kusk, Iver Fossum, Martin Samuelsen - Tom van Weert
Det burde være en slagkraftig opstilling. Rutine og erfaring er der nok af.
Nogen der har et bud på hvad vi gør, hvis vi får en skade i midterforsvaret - udover at krydse fingre?

Det eneste jeg kan se, som ikke er helt uprøvet er Palle i midten og Børsting på back, men det scenarie giver godtnok ikke meget ro i sjælen.
Enig.. Det er sgu ikke super opløftende, og jeg krydser alt jeg kan for at Ross og Granli kan træde i karakter i fraværet af Thelander. Jeg har en grim fornemmelse af, at Faghir får en fest overfor Granli, der virker klart bedst når vi har bolden.

Starteren er vel som sådan fin nok, selvom jeg også er noget overrasket over at Van Weert prioriteres igen. Jeg synes ikke at han bidrager med særlig meget i det opbyggende spil, og som afslutter synes jeg han er blevet helt håbløs. Jeg ved ikke om han kunne have mere succes i et to-mands angreb, men alene i front synes jeg han mangler nærmest alt for at være brugbar. Han er ikke optimal som boksspiller, og han er heller ikke alverden i spillet udenom boksen. Ud over enkelte sekvenser af fint samspil med Kusk, så synes jeg alt for ofte at han er helt væk i 90 minutter.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på Mick Van Buren i Esbjerg der også virkede som et regulært scoop i starten, men efter en sæsons tid mest af alt lignede en spiller fra den tungere den af 1. division.

Som altid håber jeg selvfølgelig på en sejr, og der skal da ikke være nogen tvivl om, at tre point kunne lune gevaldigt og holde os inde i kampen om top-6. Jeg under Cifuentes at få lidt ro på, efter en alt andet end optimal start, og meget vil være vundet hvis vi kan skrabe os med, og agere spoilerhold i mesterskabskampen. Dels er det en 'gratis' omgang for os, og vi får maksimal modstand i hvad der egentlig kan ses som 10 træningskampe frem mod næste sæson, hvor spillere som Hannesbo, Prica, Højholt osv. kan få nogle minutter, Hiljemark og Lucas kan spilles stille og roligt ind på holdet, og Cifuentes kan få et bedre blik for hvilke mangler truppen har (hent nu en højre back..).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 14. mar 2021, 10:33

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Spanky skrev:

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Daniel Granli, Mathias Ross, Jakob Ahlmann - Malthe Højholt, Pedro Ferreira - Kasper Kusk, Iver Fossum, Martin Samuelsen - Tom van Weert
Nogen der har et bud på hvad vi gør, hvis vi får en skade i midterforsvaret - udover at krydse fingre?

Det eneste jeg kan se, som ikke er helt uprøvet er Palle i midten og Børsting på back, men det scenarie giver godtnok ikke meget ro i sjælen.
Og Pallesen har mig bekendt aldrig spillet centerforsvar i en 4-mandsbagkæde.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. mar 2021, 10:53

andreasaab89 skrev:
13. mar 2021, 19:38
Jeg er helt enig i at hiljemark ikke skal forceres. Men jeg kan ikke lade være at grine lidt

Nu har hylekoret herinde tudet i flere måneder om at hiljemark aldrig blev klar, at han skulle tage sig sammen og æde nogle piller etc etc

Nu hvor han så endelig er klar er folk så bange for at bruge ham :)

Jeg forstår det godt. Men lidt sjovt at når han sidder på tribunen kan man godt være kritisk over at han tager sin tid, sidder han på bænken kommer der pludselig forståelse
Jeg har ikke været en del af hylekoret med Hiljemark. Skader tager jo nu en gang den tid de tager og det nytter ikke, at forcere dem.
Jeg er heller ikke på den vogn der hedder vi ikke skulle have signet ham pga. skader. Dels blev han jo ikke afvist i FCM, men de ville give ham en mere
præstationerbetinget kontrakt og derudover er det jo en anden skade end hvad han hidtil har døjet med. Så jeg vil hellere, at vi beskytter vores investering ved at bygge ham ordentligt op fremfor forcerede comebacks som det til tider virker som om man har gjort med Lucas.
RAUS RAUS SSE!

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 14. mar 2021, 11:50

9000AA skrev:
14. mar 2021, 09:31
KME skrev:
14. mar 2021, 08:56
God Vejle-humor her.
:aabfan: :aabfan:

https://www.youtube.com/watch?v=vgAQ_lNSnJA
Det er fandme sjovt. 😂
Det er mega god humor :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 14. mar 2021, 12:27

Jakobsen skrev:
14. mar 2021, 10:53
andreasaab89 skrev:
13. mar 2021, 19:38
Jeg er helt enig i at hiljemark ikke skal forceres. Men jeg kan ikke lade være at grine lidt

Nu har hylekoret herinde tudet i flere måneder om at hiljemark aldrig blev klar, at han skulle tage sig sammen og æde nogle piller etc etc

Nu hvor han så endelig er klar er folk så bange for at bruge ham :)

Jeg forstår det godt. Men lidt sjovt at når han sidder på tribunen kan man godt være kritisk over at han tager sin tid, sidder han på bænken kommer der pludselig forståelse
Jeg har ikke været en del af hylekoret med Hiljemark. Skader tager jo nu en gang den tid de tager og det nytter ikke, at forcere dem.
Jeg er heller ikke på den vogn der hedder vi ikke skulle have signet ham pga. skader. Dels blev han jo ikke afvist i FCM, men de ville give ham en mere
præstationerbetinget kontrakt og derudover er det jo en anden skade end hvad han hidtil har døjet med. Så jeg vil hellere, at vi beskytter vores investering ved at bygge ham ordentligt op fremfor forcerede comebacks som det til tider virker som om man har gjort med Lucas.
Jeg tror ikke du finder en eneste som ikke hellere ser, vi passer på ham end at kaste ham ind for tidligt.

Får han spilletid, så stoler jeg på det skyldes at han er klar.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 14. mar 2021, 12:42

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Spanky skrev:

Personligt havde jeg nok sat Magnus direkte ind i midterforsvaret ved en skade, men det er der nok delte meninger om.
Længe leve arbejderklassen!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 14. mar 2021, 13:02

Danni skrev:
14. mar 2021, 12:42
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Spanky skrev:

Personligt havde jeg nok sat Magnus direkte ind i midterforsvaret ved en skade, men det er der nok delte meninger om.
Tænker man kaster MC eller Pallesen derind hvis det er.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. mar 2021, 13:02

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Granli
Ross Jensen
Ahlmann
Højholt
Ferreira
Fossum
Kusk
van Weert
Samuelsen

Reserver:

Hansen
MC
Hiljemark
Børsting
Hannesbo
Rufo
Prica

:aabfan:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 14. mar 2021, 13:04

jonas386 skrev:
14. mar 2021, 09:56
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Spanky skrev:

Enig.. Det er sgu ikke super opløftende, og jeg krydser alt jeg kan for at Ross og Granli kan træde i karakter i fraværet af Thelander. Jeg har en grim fornemmelse af, at Faghir får en fest overfor Granli, der virker klart bedst når vi har bolden.

Starteren er vel som sådan fin nok, selvom jeg også er noget overrasket over at Van Weert prioriteres igen. Jeg synes ikke at han bidrager med særlig meget i det opbyggende spil, og som afslutter synes jeg han er blevet helt håbløs. Jeg ved ikke om han kunne have mere succes i et to-mands angreb, men alene i front synes jeg han mangler nærmest alt for at være brugbar. Han er ikke optimal som boksspiller, og han er heller ikke alverden i spillet udenom boksen. Ud over enkelte sekvenser af fint samspil med Kusk, så synes jeg alt for ofte at han er helt væk i 90 minutter.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på Mick Van Buren i Esbjerg der også virkede som et regulært scoop i starten, men efter en sæsons tid mest af alt lignede en spiller fra den tungere den af 1. division.

Som altid håber jeg selvfølgelig på en sejr, og der skal da ikke være nogen tvivl om, at tre point kunne lune gevaldigt og holde os inde i kampen om top-6. Jeg under Cifuentes at få lidt ro på, efter en alt andet end optimal start, og meget vil være vundet hvis vi kan skrabe os med, og agere spoilerhold i mesterskabskampen. Dels er det en 'gratis' omgang for os, og vi får maksimal modstand i hvad der egentlig kan ses som 10 træningskampe frem mod næste sæson, hvor spillere som Hannesbo, Prica, Højholt osv. kan få nogle minutter, Hiljemark og Lucas kan spilles stille og roligt ind på holdet, og Cifuentes kan få et bedre blik for hvilke mangler truppen har (hent nu en højre back..).
En CF, der er bedst, når vi har bolden :D Sgu et godt indkøb. :P
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. mar 2021, 13:07

Har en super fornemmelse, tror på en spillemæssigt jævnbyrdig kamp hvor vi hiver en 4-0 sejr hjem.
Vejlenserne der mangler Sousa får svært ved at skabe chancer

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2021, 13:07

Brodernumsi skrev:
14. mar 2021, 13:04

En CF, der er bedst, når vi har bolden :D Sgu et godt indkøb. :P
Jeg er desværre heller ikke super begejstret for Granli. Han er da en fin fodboldspiller, men mere en spiller jeg ville forvente i Esbjerg, OB eller Lyngby. I det opbyggende spil synes jeg faktisk han er fin, og ville sikkert være god i tre-back kæde med Thelander og Ross.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 14. mar 2021, 13:10

Aalborg frederikshavner skrev:
14. mar 2021, 13:07
Har en super fornemmelse, tror på en spillemæssigt jævnbyrdig kamp hvor vi hiver en 4-0 sejr hjem.
Du er altså et fascinerende menneske.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. mar 2021, 13:11

Danni skrev:
14. mar 2021, 12:42
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Spanky skrev:

Ville også (på et meget spinkelt grundlag) pege på MC som gardering. Pallesen er en løbemaskine og har slet ikke placeringsevne eller duelstyrke til at være stopper. MC slår mig som lidt mere duelstærk og deruover er han mere skolet i at spille centralt i banen.
RAUS RAUS SSE!

dick@darlington
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ahlmann
Geografisk sted: 9220

Indlæg af dick@darlington » 14. mar 2021, 13:13

f.
[/quote]

[/quote]

Mon ikke Krüger i sin egenskab af sportschef er på stadion i dag. Måske kan vi låne ham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. mar 2021, 13:19

Det ER altså alligevel forunderligt. Mr. "dead-man-walking", manden, vi angiveligt prøvede at bytte bort til Randers i vinterpausen, starter nu inde. Som anfører. Og samtidig er alle vel fortsat af den opfattelse, at han er væk til sommer?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 14. mar 2021, 13:21

Det er 33 kampe siden vi har vundet med mere end 1 mål. :thumbsup:

DonSilicone
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af DonSilicone » 14. mar 2021, 13:23

Funky skrev:Det ER altså alligevel forunderligt. Mr. "dead-man-walking", manden, vi angiveligt prøvede at bytte bort til Randers i vinterpausen, starter nu inde. Som anfører. Og samtidig er alle vel fortsat af den opfattelse, at han er væk til sommer?
Tja. Cifuentes udtaler i Nordjyske i dag, at han ikke tager hensyn til hvem der er her efter sommerferien fordi det ganske enkelt ikke er besluttet endnu.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. mar 2021, 13:25

Salle17 skrev:
14. mar 2021, 13:21
Det er 33 kampe siden vi har vundet med mere end 1 mål. :thumbsup:
Det skal jo ske på et tidspunkt. Vejle har Faghir og det er næsten det, hvis vi kan spille klogt på pløjemarken så tror jeg at der venter en klar sejr

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. mar 2021, 13:27

Blev Kakeeto nr. 19 og dermed siet fra truppen? Så kommer han nok ikke i truppen mange gange mere i foråret.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 14. mar 2021, 13:30

FlæskeFrank skrev:
14. mar 2021, 13:27
Blev Kakeeto nr. 19 og dermed siet fra truppen? Så kommer han nok ikke i truppen mange gange mere i foråret.
Hvilket vel ikke er så underligt.

Højholt er der mere potentiale i.

Besvar