Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 11. mar 2021, 10:40

Yankee skrev:
11. mar 2021, 10:33
FlæskeFrank skrev:
11. mar 2021, 08:47
Nu fornemmede jeg det sådan, at aftalen med Samuelsen var, at en evt. Permanent kontrakt skulle indgås relativt tidligt inden sommervinduet.

Hvis skæringen er 1. April ville I så skrive med ham? Pakken skal selvfølgelig være acceptabel for AaB.

Jeg er i tvivl. Han er ikke den angriber, som vi skriger efter, men han har nogle offensive ting, som vi mangler/kan bruge.

Hvis vi skriver med ham og dropper angriberjagten vil jeg være skuffet. Havde forventet minimum 2 mål fra ham. Men han selvfølgelig et par kampe endnu til at brænde ligaen af.
Jeg giver dig meget ret, men det er jo lige præcis det her, der er problemet med lejeaftaler. Nu har man en "nem udvej" i stedet for at indgå i et seriøst langsigtet arbejde for at forløse det potentiale, der åbenlyst er i Samuelsen.

Lige nu er jeg ikke specielt hooked på Samuelsen. Han har ikke niveau til at være en bærende spiller her og nu, men det er også virkelig ærgerligt at have "spildt" et halvt år på at træne og spille Samuelsen i form og så skulle starte forfra med en ny spiller til sommer.
Jeg er helt uenig. Vi har alle kortene på hånden og er ikke bundet af en 3-4 årig kontrakt + transfer.

Vi henter en spiller der har et potentiale, men som ikke har spillet mange seniorkampe. En lejeaftale med købsklausul gør at vi kan se ham an i et halvt år. Jeg tror de fleste af os ville ønske vi kun havde haft Safranko på en lejeaftale.

Det er for tidligt at vurdere om vi skal hente ham i min optik. Han har ikke brændt banen af for mig, men har dog vist noget potentiale. Vi må vurdere ham om nogle kampe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. mar 2021, 10:55

Forza skrev:
11. mar 2021, 10:40
Yankee skrev:
11. mar 2021, 10:33
FlæskeFrank skrev:
Nu fornemmede jeg det sådan, at aftalen med Samuelsen var, at en evt. Permanent kontrakt skulle indgås relativt tidligt inden sommervinduet.

Hvis skæringen er 1. April ville I så skrive med ham? Pakken skal selvfølgelig være acceptabel for AaB.

Jeg er i tvivl. Han er ikke den angriber, som vi skriger efter, men han har nogle offensive ting, som vi mangler/kan bruge.

Hvis vi skriver med ham og dropper angriberjagten vil jeg være skuffet. Havde forventet minimum 2 mål fra ham. Men han selvfølgelig et par kampe endnu til at brænde ligaen af.
Jeg giver dig meget ret, men det er jo lige præcis det her, der er problemet med lejeaftaler. Nu har man en "nem udvej" i stedet for at indgå i et seriøst langsigtet arbejde for at forløse det potentiale, der åbenlyst er i Samuelsen.

Lige nu er jeg ikke specielt hooked på Samuelsen. Han har ikke niveau til at være en bærende spiller her og nu, men det er også virkelig ærgerligt at have "spildt" et halvt år på at træne og spille Samuelsen i form og så skulle starte forfra med en ny spiller til sommer.
Jeg er helt uenig. Vi har alle kortene på hånden og er ikke bundet af en 3-4 årig kontrakt + transfer.

Vi henter en spiller der har et potentiale, men som ikke har spillet mange seniorkampe. En lejeaftale med købsklausul gør at vi kan se ham an i et halvt år. Jeg tror de fleste af os ville ønske vi kun havde haft Safranko på en lejeaftale.

Det er for tidligt at vurdere om vi skal hente ham i min optik. Han har ikke brændt banen af for mig, men har dog vist noget potentiale. Vi må vurdere ham om nogle kampe.
Lige med Samuelsen synes jeg også at det er en fornuftig løsning, fordi det er en spiller med et beviseligt stort potentiale, men som har haft svært ved at forløse det. Jeg tror det Yankee vil frem til er, at han naturligvis hellere havde set at Inge var gået efter en spiller, hvor vi følte os sikre nok på niveauet til at købe spilleren med det samme. En spiller, der i højere grad kunne gå ind og gøre en stor forskel nu, fremfor at være et udviklingsprojekt.

Jeg synes han har set okay spændende ud, virker til at være god spilstation på den sidste tredjedel. Men jeg synes ikke han har givet os det vi for alvor mangler... Målfarlighed. Kunne være en fornuftig afløser for Lucas, jeg synes de minder lidt om hinanden, dog med større fysik på Samuelsen, men så heller ikke samme topniveau eller suveræne tekniske evner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 11:02

FlæskeFrank skrev:
Det er vist noget du selv har opfundet.
Vi skal ikke indløse klausulen, hvis ikke han lever op til de krav til hans performance der er beskrevet i den.

Ergo er der ikke noget med at den skal indgås tidligt eller sent.
Hvis Samuelsen ikke lever op til klubbens forventninger, så får Hull ham tilbage.
De ville gerne sælge, det er ene og alene Inge der gjorde det til en præstationsbaseret lejekontrakt med købsoption.

Og så har vi jo budt stort på en angriber efter vi hentede Samuelsen. Så der er absolut intet der tyder på at angriberjagten er lukket.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 11:23

Hanga skrev:
11. mar 2021, 10:55
Jeg tror det Yankee vil frem til er, at han naturligvis hellere havde set at Inge var gået efter en spiller, hvor vi følte os sikre nok på niveauet til at købe spilleren med det samme. En spiller, der i højere grad kunne gå ind og gøre en stor forskel nu, fremfor at være et udviklingsprojekt.
Hvilket vi jo også forsøgte os på. Klubben afviste dog vores bud.

Ellers er jeg helt enig i, at en kombi af Samuelsens gode hold-up spil og målfarlighed vil være ideelt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. mar 2021, 11:27

Julgranen skrev:
11. mar 2021, 11:23
Hanga skrev:
Jeg tror det Yankee vil frem til er, at han naturligvis hellere havde set at Inge var gået efter en spiller, hvor vi følte os sikre nok på niveauet til at købe spilleren med det samme. En spiller, der i højere grad kunne gå ind og gøre en stor forskel nu, fremfor at være et udviklingsprojekt.

Ellers er jeg helt enig i, at en kombi af Samuelsens gode hold-up spil og målfarlighed vil være ideelt.
Vi har bare brug for nogle andre kompetencer også. Samuelsen er ikke særligt hurtig - hverken i presspillet eller i dybdeløb. Han er heller ikke ret god til at placere sig eller opsøge boldene i feltet. Han kommer overhovedet ikke derind hvor det gør ondt og det skal en angriber altså kunne. Jeg får lidt mindelser til Rasmus Jönsson, som jo også altid så hamrende god ud, men som aldrig rigtig fik sat slutprodukt på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. mar 2021, 11:35

Yankee skrev:
11. mar 2021, 11:27
Julgranen skrev:
Hanga skrev:

Vi har bare brug for nogle andre kompetencer også. Samuelsen er ikke særligt hurtig - hverken i presspillet eller i dybdeløb. Han er heller ikke ret god til at placere sig eller opsøge boldene i feltet. Han kommer overhovedet ikke derind hvor det gør ondt og det skal en angriber altså kunne. Jeg får lidt mindelser til Rasmus Jönsson, som jo også altid så hamrende god ud, men som aldrig rigtig fik sat slutprodukt på.
Meget enig. Som sagt en spiller med kvaliteter, men det er ikke som målscorer. Derfor mener jo heller ikke at han skal være 9'er, så skal det være som rendyrket falsk 9øer, men det kræver i hvert fald langt mere offensive og pågående kanter end vi er vant til.

Jeg savner virkelig målscoreren på vores hold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2021, 11:41

Yankee skrev:
Julgranen skrev:
Hanga skrev:

Samuelsen er ikke en rigtig angriber, det er vi enige om. Jeg tror det er derfor at Kusk blev bænket i starten. Han er super god til at gå ned og modtage boldene, og får han vendt rundt, og bliver retvendt så er han også rigtig til at finde de dem der tager dybdeløbene i de rum, der opstår bagved ham. Dét tror jeg var tanken ved at spille med Prica og Hannesbo på fløjene i starten.

Måske kan han også spille længere tilbage - men det var ikke nogen succes mod Sønderjyske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 12:16

Yankee skrev:
Nej, jeg er helt enig i at han ikke er fuldblodsangriber. Mere en regissør.
Cifuentes skelner ikke så meget mellem sine 4 forreste, men han er selvfølgelig nødt til at have en målscorer i front med mere tydelige kvaliteter på hurtighed, dybdeløb og afslutningskvalitet, og det går vi også efter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. mar 2021, 13:30

Julgranen skrev:
11. mar 2021, 12:16
Yankee skrev:
Cifuentes skelner ikke så meget mellem sine 4 forreste, men han er selvfølgelig nødt til at have en målscorer i front med mere tydelige kvaliteter på hurtighed, dybdeløb og afslutningskvalitet, og det går vi også efter.
Det er bare kritisk at Inge ikke har løst den opgave på nu to vinduer, hvor han i alt har hentet fire offensivspillere. Det må vi altså sige.

Vi har lejet tre offensivspillere og ingen af dem har slået til endnu. Vi har 10 spillere til forreste linje, men det er kun Prica og Hannesbo, der præsterer på forventet niveau. Det er simpelthen ikke godt nok og der skal ryddes meget grundigt op til sommer. Og så skal vi til at hente spillere som vi tror 100% på - ikke flere underlige lejespillere.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 11. mar 2021, 13:31

Julgranen skrev:
11. mar 2021, 11:02
FlæskeFrank skrev:
Det er vist noget du selv har opfundet.
Vi skal ikke indløse klausulen, hvis ikke han lever op til de krav til hans performance der er beskrevet i den.

Ergo er der ikke noget med at den skal indgås tidligt eller sent.
Hvis Samuelsen ikke lever op til klubbens forventninger, så får Hull ham tilbage.
De ville gerne sælge, det er ene og alene Inge der gjorde det til en præstationsbaseret lejekontrakt med købsoption.

Og så har vi jo budt stort på en angriber efter vi hentede Samuelsen. Så der er absolut intet der tyder på at angriberjagten er lukket.
Bytter du ikke rundt på noget her, ift det store bud?

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 11. mar 2021, 13:51

Yankee skrev:
11. mar 2021, 13:30
Julgranen skrev:
11. mar 2021, 12:16
Yankee skrev:
Det er bare kritisk at Inge ikke har løst den opgave på nu to vinduer, hvor han i alt har hentet fire offensivspillere. Det må vi altså sige.

Vi har lejet tre offensivspillere og ingen af dem har slået til endnu. Vi har 10 spillere til forreste linje, men det er kun Prica og Hannesbo, der præsterer på forventet niveau. Det er simpelthen ikke godt nok og der skal ryddes meget grundigt op til sommer. Og så skal vi til at hente spillere som vi tror 100% på - ikke flere underlige lejespillere.
3? Det er vel kun 2 offensivspillere ikke?
Det ser ud til, at Inge gik benhårdt efter at tilknytte en fuldblodsangriber, men buddene på flere spillere blev simpelthen afvist. Synes faktisk det er flot at tilbyde ca. 5 mill. for Kamara, men kan da godt forstå, at Randers afviste det.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 13:53

Prica22 skrev:
11. mar 2021, 13:31
Nej? Vi var længe ved at lukke Samuelsen-handlen, men prøvede os jo også på et stort angrebsindkøb - helt frem til deadline.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 13:58

Yankee skrev:
11. mar 2021, 13:30

Prica er jo et "talent", han er vel ikke at regne som den store frelser. Han er et spiller der skal give et stort afkast på sigt.
Man forventede også at få hhv. Tom og Magnus ud.
Lucas-situationen overraskede negativt, og man hentede en ekstra offensiv-spiller i Rufo.

Der skal ryddes op til sommer, ja. Men det kræver også, at vi kommer af med de spillere der "bare" opfylder en plads i truppen, men som hverken sportschef eller træner ser et lys i.
Jeg føler mig ret overbevist om, at Inge går efter en voldsom transformation, så vi også får et hold der er bedre sammensætning. Og så har vi selvfølgelig også brug for held - AGF har stort set ikke haft skadede nøglespillere i 2 år og dermed testet bredden.
Vi skal gerne have vores bedste spillere til at spille.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. mar 2021, 14:02

Julgranen skrev:
11. mar 2021, 13:53
Prica22 skrev:
11. mar 2021, 13:31
Nej? Vi var længe ved at lukke Samuelsen-handlen, men prøvede os jo også på et stort angrebsindkøb - helt frem til deadline.
Men vi bød på Kamara inden handelen med Samuelsen blev lukket. Og Samuelsen var nok ikke blevet præsenteret som angriber på samme måde, hvis Kamara var hentet tre dage tidligere...
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. mar 2021, 14:41

FlæskeFrank skrev:
11. mar 2021, 14:02
Men vi bød på Kamara inden handelen med Samuelsen blev lukket. Og Samuelsen var nok ikke blevet præsenteret som angriber på samme måde, hvis Kamara var hentet tre dage tidligere...
Vi bød på Kamara samme dag, som Samuelsen rejste til Aalborg for at skrive under. Så det har hele tiden været planen at man også ville gå efter en fuldblodsangriber.

Inge præsenterede Samuelsen som en der skulle konkurrere med om frontangriber-pladsen, men også kunne spille de andre positioner.

Og som sagt, så roterer de 4 forreste meget i selve spillet, afhængigt af positionering ved f.eks. erobringer.

depor
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Indlæg af depor » 14. mar 2021, 19:22

Julgranen skrev:
11. mar 2021, 14:41
FlæskeFrank skrev:
Vi bød på Kamara samme dag, som Samuelsen rejste til Aalborg for at skrive under. Så det har hele tiden været planen at man også ville gå efter en fuldblodsangriber.

Inge præsenterede Samuelsen som en der skulle konkurrere med om frontangriber-pladsen, men også kunne spille de andre positioner.

Og som sagt, så roterer de 4 forreste meget i selve spillet, afhængigt af positionering ved f.eks. erobringer.
Vi gik efter en rigtig angriber ja, men det endte med et panik indkøb af Rufo, som absolut er et kæmpe fejlkøb i mine øjne! Kamara typen mangler vi stadig og det er tydeligt, for vi har stadig mega problemer med at lave mål fordi vores angribere er alt for nemme at dæmme op for.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. mar 2021, 19:43

depor skrev:
14. mar 2021, 19:22
Julgranen skrev:
11. mar 2021, 14:41
FlæskeFrank skrev:

Vi gik efter en rigtig angriber ja, men det endte med et panik indkøb af Rufo, som absolut er et kæmpe fejlkøb i mine øjne! Kamara typen mangler vi stadig og det er tydeligt, for vi har stadig mega problemer med at lave mål fordi vores angribere er alt for nemme at dæmme op for.
Og ikke kan heade!
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 14. mar 2021, 21:11

depor skrev:

Stort lokum er det eneste der dur!

Trættende, at du stadig ikke har forstået at Rufo er tiltænkt at kunne bruges på alle de 4 forreste pladser. Det var ikke noget panikkøb. En spiller der koster pebernødder er vist lidt fesent at kalde et fejlkøb.

Lidt komisk at du skriver dette på en dag hvor Tom laver mål. Det er alle de 4 forreste der skal gøre sig farlige.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 14. mar 2021, 22:20

Julgranen skrev:
14. mar 2021, 21:11
depor skrev:

Stort lokum er det eneste der dur!

Trættende, at du stadig ikke har forstået at Rufo er tiltænkt at kunne bruges på alle de 4 forreste pladser. Det var ikke noget panikkøb. En spiller der koster pebernødder er vist lidt fesent at kalde et fejlkøb.

Lidt komisk at du skriver dette på en dag hvor Tom laver mål. Det er alle de 4 forreste der skal gøre sig farlige.
Vi har vel netop hentet et stort lokum i dette vindue.. Han er bare ungdomsspiller og har allerede nettet i første kamp.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Enrico
Drenge
Drenge
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Enrico » 15. mar 2021, 07:15

Dejligt at vi har muligheden for at hente Samuelsen til et fastsat pris
Tag nu ligeja hatten på venner

Låst