Thelander, Ross, Hagelskjær og Prijovic det lyder ikke som et forsvar der kan sikre top 4 i den kommende sæson
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Thelander, Ross, Hagelskjær og Prijovic det lyder ikke som et forsvar der kan sikre top 4 i den kommende sæson
Du skal lige huske Granli i den optælling, men det ændrer ikke voldsomt ved konklusionen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑17. mar 2021, 14:20Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Thelander, Ross, Hagelskjær og Prijovic det lyder ikke som et forsvar der kan sikre top 4 i den kommende sæson![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... t-paa-vej/
Intet overraskende i det, men det er første gang vi mere eller mindre får bekræftet, at Tom er fortid. Det bliver MEGET spændende hvad vi kan få ind i stedet for. Han er den eneste vi har der er tilnærmelsesvis dygtig i boksen. Jeg håber meget at Inge har tænkt sig at hente fra en højere hylde her end vi ofte har set ham gøre. Med buddene på Kamara tyder det heldigvis også på det.
Intet overraskende i det, men det er første gang vi mere eller mindre får bekræftet, at Tom er fortid. Det bliver MEGET spændende hvad vi kan få ind i stedet for. Han er den eneste vi har der er tilnærmelsesvis dygtig i boksen. Jeg håber meget at Inge har tænkt sig at hente fra en højere hylde her end vi ofte har set ham gøre. Med buddene på Kamara tyder det heldigvis også på det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg forstår ikke helt den kritik af Granli - han havde en kamp hvor han var elendig, men ellers synes jeg han er en spændende boldsikker stopper. Hagelskjær kender jeg ikke alverden til, men han kommer gratis og er vel tænkt som backup - helt fint med mig.Hanga skrev: ↑17. mar 2021, 14:23Du skal lige huske Granli i den optælling, men det ændrer ikke voldsomt ved konklusionen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑17. mar 2021, 14:20Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Thelander, Ross, Hagelskjær og Prijovic det lyder ikke som et forsvar der kan sikre top 4 i den kommende sæson![]()
Jeg savner Winsnes
Vi får en meget billig spiller, venstrebenet, der kan gardere centralt og på VB, hvor vi er uden backup hvis Lukas Klitten smutter.
Jeg kan ikke rigtigt se problemet, må jeg tilstå.
Jeg kan ikke rigtigt se problemet, må jeg tilstå.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Er Nkada fortid til sommer?!Hanga skrev: ↑17. mar 2021, 14:25https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... t-paa-vej/
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Han har til gengæld også en hulens masse mangler, både i spillet ude i banen og i spilforståelsen, som skal adresseres.Hanga skrev: ↑17. mar 2021, 14:25https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... t-paa-vej/
Han var væsentligt bedre end meget andet af det skrald Gaarde fandt til angriber-positionen.
Men ikke god nok. Og så slipper vi for de mange håbløse offsides.
-
Bocajunior1
- Junior

- Favoritspiller: Peter Rasmussen
Der var en bruger ved navn Gamen,som var positiv ved Safranko. Han viste sig,at være det største skrald,der blev købt under Gaarde. Hvis man nu gerne vil bruge ordet skrald om spillere. Tom er klasser over Safranko.
Det er jeg delvis enig i, vi skal gerne opgradere på pladsen. Tom har ikke leveret varen i lang tid desværre.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 14:31Han har til gengæld også en hulens masse mangler, både i spillet ude i banen og i spilforståelsen, som skal adresseres.Hanga skrev: ↑17. mar 2021, 14:25https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... t-paa-vej/
Han var væsentligt bedre end meget andet af det skrald Gaarde fandt til angriber-positionen.
Men ikke god nok. Og så slipper vi for de mange håbløse offsides.
Men det er mere typen jeg efterspørger. Ikke flere oplæggere, nu skal vi have en der har sin primære force i målscoring.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Han har til gengæld vist sig at have en ukuelig figthervilje, og kæmpe sig tilbage når han møder modgang - det kan i det lange løb være mere værd end talent. Jeg har ikke givet op på ham endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
En enkelt kommentar. Det giver ikke mening at bruge Ross som backup-spiller, så skal han videre. Han er et sted. i sin udvikling, hvor han skal spille fast før det giver mening.Hanga skrev: ↑17. mar 2021, 13:01Det er jo ikke noget nyt, og i øvrigt helt berettiget, at man diskuterer de transfers klubben foretager sig. Selfølgelig er det tilladt at være skeptisk, da især når Silkebors egne fans ikke roser ham til skyerne. Så jeg synes du skal tage dit eget råd og trække lidt luft indIbiza Polar skrev: ↑17. mar 2021, 12:30Jeg elsker, at folk skal dømmes ude et halvt år inden deres første kamp i klubben.
Træk nu vejret. Vi kan dømme ham som værende elendig, når han har spiller elendigt for os.
På papiret ligner det afgjort en spiller til bredden, hvor venstrefoden nok har vægtet højt i vurderingen. Så det kan være en ganske okay løsning, såfremt han ikke koster for meget. Jeg synes jo bare at vi allerede har backup spilleren i Granli og Ross, og så havde jeg håbet på en decideret Okore erstatning til startopstillingen. Måske Hagelskjær er det, men jeg er skeptisk, og er nervøs for om vi igen har hentet på en lidt for lav hylde. Så vil jeg egentlig hellere have, at vi satser helhjertet på Ross.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
1917Helenius
- Miniput

- Favoritspiller: Helenius
Vores forsvar har bare været bedre uden Hagelskær. Og det er med Joel Felix hentet i Næstved og Salquist hentet i Hobro. Det har på bare ikke set ligeså sikkert ud med Hagelskær. Nogle af marginalerne vi har med os nu, skyldes et forsvar som lukker helt af og en brandvarm Helenius.
Jeg kender ikke så meget til jeres spil. Men, Okore er i mine øjne prototypen på den forsvarer vi kan drømme om til vores spil. Hvis Hagelskær var gået et niveau op, men til et knapt så offensivt hold, ville det nok kunne gå. Men samme stil, på et hold hvor han ikke bare skal spille som Okore, men også på hans niveau? Jeg er skeptisk på jeres vegne. Men held og lykke. Han skal nok fighte og bruge sin fysik.
Jeg kender ikke så meget til jeres spil. Men, Okore er i mine øjne prototypen på den forsvarer vi kan drømme om til vores spil. Hvis Hagelskær var gået et niveau op, men til et knapt så offensivt hold, ville det nok kunne gå. Men samme stil, på et hold hvor han ikke bare skal spille som Okore, men også på hans niveau? Jeg er skeptisk på jeres vegne. Men held og lykke. Han skal nok fighte og bruge sin fysik.
Der var en bruger ved navn ... som havde utroligt travlt med at oprette nye profiler, udelukkende for at beskæftige sig med mine indlæg.Bocajunior1 skrev: ↑17. mar 2021, 14:39Der var en bruger ved navn Gamen,som var positiv ved Safranko. Han viste sig,at være det største skrald,der blev købt under Gaarde. Hvis man nu gerne vil bruge ordet skrald om spillere. Tom er klasser over Safranko.
Ja, jeg er da positiv overfor nye spillere som udgangspunkt - men han skulle forestille at være et gennemscoutet køb, og det var han på ingen måde. Det var en spiller Erik Larsen havde set.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Statistikken bakker også op om dit udsagn. Silkeborgs forsvar har lukket færre mål ind uden Hagelskjær end med.1917Helenius skrev: ↑17. mar 2021, 15:10Vores forsvar har bare været bedre uden Hagelskær. Og det er med Joel Felix hentet i Næstved og Salquist hentet i Hobro. Det har på bare ikke set ligeså sikkert ud med Hagelskær. Nogle af marginalerne vi har med os nu, skyldes et forsvar som lukker helt af og en brandvarm Helenius.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Havde du regnet Uhre som en med sin primære force i målscoring på Superliga-niveau?
Patrick Mortensen?
Asante?
Kirkevold?
Alle som en, har de været højere på scoringslisten end nogen AaB-spillere de senere år, og de spillere der ellers har ligget der er nogen vi ingen jordisk chance har haft for at hente, eller som kun har leveret én enkelt sæson. Derfor vil svaret i de fleste tilfælde være nej.
Det er således også lidt svært, at tage det seriøst når folk efterlyser en målscorer. Man skal kunne meget andet som angriber i dag, og meget handler om spilforståelse og instinkt. Endnu mere handler om held - man skal være heldig at ramme ind i tidspunkter hvor holdet servicerer én.
Hvornår er en angriber en rendyrket målscorer, og hvor stor er chancen for at en rendyrket målscorer over flere sæsoner vil være tilgængelig for en klub som AaB?
Endelig en kritiker der rent faktisk har set manden spille. Det kan jeg respektere.Aalborg frederikshavner skrev: ↑17. mar 2021, 14:20Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Men den sædvanlige kritik af “han kommer fra Silkeborg, så han kan ikke forstærke os”, som visse debattører fører frem er useriøst.
Jeg har stor tiltro til Inge. Vi mangler et supplement, højden og venstrebenet er et godt udgangspunkt. Manden har været ønsket i større klubber. Jeg lader ham spille sin chance inden jeg dømmer ham ude.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ja, det er vist det man kalder et ultra-tyndt statistisk grundlag.
Silkeborgs forsvar har holdt målet rent 11 gange i sæsonen. De 6 af gangene har det været med Hagelskjær på banen.
16 mål lukket ind i de 17 kampe, hvor han er startet inde.
De 7 af dem i 2 tjubang-kampe mod Helsingør.
I de resterende 15 kampe har de lukket 9 mål ind.
Det siger ikke specielt meget andet end at det der kendetegner de 3 tophold i 1. division er, at de er gode til at lukke af for modstanderne og score væsentligt mere i den anden ende. Og det trods at Silkeborg er kendt som et hold der spiller med ret høj risiko.
Patrick Mortensen og Kirkevold er udpræget målscorertyper, så ja.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 15:19Havde du regnet Uhre som en med sin primære force i målscoring på Superliga-niveau?
Patrick Mortensen?
Asante?
Kirkevold?
Alle som en, har de været højere på scoringslisten end nogen AaB-spillere de senere år, og de spillere der ellers har ligget der er nogen vi ingen jordisk chance har haft for at hente, eller som kun har leveret én enkelt sæson. Derfor vil svaret i de fleste tilfælde være nej.
Det er således også lidt svært, at tage det seriøst når folk efterlyser en målscorer. Man skal kunne meget andet som angriber i dag, og meget handler om spilforståelse og instinkt. Endnu mere handler om held - man skal være heldig at ramme ind i tidspunkter hvor holdet servicerer én.
Hvornår er en angriber en rendyrket målscorer, og hvor stor er chancen for at en rendyrket målscorer over flere sæsoner vil være tilgængelig for en klub som AaB?
Uhre er en stor overraskelse for mig, som han nok er for de fleste. Men lad os nu også se, om han præsterer disse målscoringssnit over flere sæsoner. Jeg tvivler.
Nogle spillere har sine forcer som afslutter. Ronnie Schwartz, Kamil Wilczek, Patrick Mortensen osv. Man kunne se fra første sekund, at Spalvis havde det. Helenius ligeså, inden han "gik i stykker" i England. Det handler ikke om at være et stort skur, fysisk stærk eller lign. Nogle har bare en god afslutningsfod og en evne til at opsnuse chancen. Det er de sværeste spillere at hente, og jeg siger ikke opgaven er let. Men vi har virkelig manglet en målscorer på holdet længe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Du skal ikke fortælle mig, at du havde luret at Kirkevold kunne banke 22 mål ind i Superligaen, når han aldrig havde præsteret udenfor 1. division i Norge og blev hentet i en høj alder?
Han har jo aldrig præsteret siden heller, og løber i dag rundt på en kæmpekontrakt i Hobro, som vel udgør 25 % af deres budget eller sådan noget.
Patrick Mortensen, som ingen gad se på herhjemme, hvor han scorede 10 mål i de 56 Superliga-kampe han fik for Lyngby?
Som ej heller lykkedes med bare lidt før 3. sæson i Norge?
Det tvivler jeg ret kraftigt på.
Én ting er at du er målscorertype, men du skal også have et hold til at servicere dig.
Det AGF-hold David Nielsen sendte på banen i sine første 15 kampe var Mortensen aldrig blevet topscorer på.