Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Ærgerligt at læse, at Tom er historie i AaB, synes jeg. At han virker som en bundsympatisk fyr skal selvfølgelig ikke udløse en kontrakt, men omvendt synes jeg heller ikke, det er komplet ligegyldigt, og jeg har stadig den tro, at han er god nok til AaB. Han har haft et langt skadesforløb, men det største problem har været, at den tidligere cheftræner brugte ham forkert. Øv, men nå, videre så. Håber virkelig på hans vegne, han kommer et sted hen, hvor man vil benytte sig ordentligt af hans kvaliteter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Du diskuterer niveau i stedet for at diskutere spillertype.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 15:35Du skal ikke fortælle mig, at du havde luret at Kirkevold kunne banke 22 mål ind i Superligaen, når han aldrig havde præsteret udenfor 1. division i Norge og blev hentet i en høj alder?
Han har jo aldrig præsteret siden heller, og løber i dag rundt på en kæmpekontrakt i Hobro, som vel udgør 25 % af deres budget eller sådan noget.
Patrick Mortensen, som ingen gad se på herhjemme, hvor han scorede 10 mål i de 56 Superliga-kampe han fik for Lyngby?
Som ej heller lykkedes med bare lidt før 3. sæson i Norge?
Det tvivler jeg ret kraftigt på.
Én ting er at du er målscorertype, men du skal også have et hold til at servicere dig.
Det AGF-hold David Nielsen sendte på banen i sine første 15 kampe var Mortensen aldrig blevet topscorer på.
Havde jeg set Kirkevold blive en succes før Hobro? Jeg anede ikke hvem han var.
Patrick Mortensen synes jeg var stærkt hentet af AGF og det har han levet op til.
Men igen, det jeg efterlyser er typen der har sine forcer i afslutningerne. Vi kan da for fanden hurtigt blive enige om, at Jannik Pohl aldrig bliver en superliga topscorer, fordi han ingen afslutningsfod har. Ligeledes bliver Kusk heller ikke en spiller der kandiderer til topscorertitlen herhjemme, for han er bedre til at spille andre farlige.... men så er de de spillere, der kan spille jammerligt fordi de intet har at byde på, andet end at de altså lige hakker 2-3 stykker ind for dem når det kører. Det er føromtalte Kirkevold et glimrende eksempel på. Spalvis et andet eksempel, der var ikke meget holdspiller i ham, men det var jo ligegyldigt når han havde garnet igen. Uhre har derimod aldrig været en spiller, du tager med på holdkortet fordi han er en dygtig afslutter. Det har han så været i denne sæson, til stor overraskelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- KME
- Superliga

- Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
- Geografisk sted: 8722
- Kontakt:
AaB fan since 1991 
Og det her er endnu bedre lavet af ham:KME skrev: ↑17. mar 2021, 16:18Den her er da udmærket sat ind af Hagelskjær...
https://www.youtube.com/watch?v=tp_Wy5cAb4M
![]()
https://m.youtube.com/watch?v=3u5R2YNgktA
Driver bolden frem, som bagerste mand, og ender med at garne i den anden ende.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Havde helt glemt GranliHanga skrev: ↑17. mar 2021, 14:23Du skal lige huske Granli i den optælling, men det ændrer ikke voldsomt ved konklusionen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑17. mar 2021, 14:20Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Thelander, Ross, Hagelskjær og Prijovic det lyder ikke som et forsvar der kan sikre top 4 i den kommende sæson![]()
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Det er fint at være boldsikker men han skal også gerne kunne forsvare og det har Granli problemer medMartino skrev: ↑17. mar 2021, 14:27Jeg forstår ikke helt den kritik af Granli - han havde en kamp hvor han var elendig, men ellers synes jeg han er en spændende boldsikker stopper. Hagelskjær kender jeg ikke alverden til, men han kommer gratis og er vel tænkt som backup - helt fint med mig.Hanga skrev: ↑17. mar 2021, 14:23Du skal lige huske Granli i den optælling, men det ændrer ikke voldsomt ved konklusionen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑17. mar 2021, 14:20Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Thelander, Ross, Hagelskjær og Prijovic det lyder ikke som et forsvar der kan sikre top 4 i den kommende sæson![]()
Kender ikke Hagelskjær så godt. Han er dog godt skolet, gratis, og så må Inge og Co. have set ham flere gange samt trukket data på ham. Vi skal nok vænne os til, at der hentes i øst og vest, hvor der nogle gange skydes papegøjen, og andre gange er det lort ala Nkada.
AaB skal blive bedre til at få meget ud af lidt, og jeg synes de er godt på vej.
AaB skal blive bedre til at få meget ud af lidt, og jeg synes de er godt på vej.
Det er jo ikke det, at han kommer fra Silkeborg folk kritiserer. Det er, at vi henter en reservespiller fra et markant ringere hold end ovres. Det giver ingen mening og det er jo ikke gang fordi det er et ungt talent med potentiale.Forza skrev: ↑17. mar 2021, 15:27Endelig en kritiker der rent faktisk har set manden spille. Det kan jeg respektere.Aalborg frederikshavner skrev: ↑17. mar 2021, 14:20Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Men den sædvanlige kritik af “han kommer fra Silkeborg, så han kan ikke forstærke os”, som visse debattører fører frem er useriøst.
Jeg har stor tiltro til Inge. Vi mangler et supplement, højden og venstrebenet er et godt udgangspunkt. Manden har været ønsket i større klubber. Jeg lader ham spille sin chance inden jeg dømmer ham ude.
Men hvis haner i kategorien en lottokupon burde han bare være på en kortere kontrakt end tre år og skal vi hente den slags bør de være yngre med et større potenttiale. Der er nada perepsktiv i en 24 årig reserve fra næstbedste række.FIDEL skrev: ↑17. mar 2021, 17:39Kender ikke Hagelskjær så godt. Han er dog godt skolet, gratis, og så må Inge og Co. have set ham flere gange samt trukket data på ham. Vi skal nok vænne os til, at der hentes i øst og vest, hvor der nogle gange skydes papegøjen, og andre gange er det lort ala Nkada.
RAUS RAUS SSE!
Du bliver ved med at gentage at han er reservespiller. Han var fast mand før nytår. Det bliver man altså ikke reservespiller af.
At træneren har valgt at satse på andre, efter han i februar afviste endnu et forsøg fra Silkeborg på at forlænge hans kontrakt, er der vel ikke så meget at sige til.
Silkeborg har valgt at satse på spillere, der sandsynligvis skal holde dem i Superligaen næste sæson. Såfremt de rykker op naturligvis.
At de - igen - har tilbudt ham kontrakt i februar, selvom forhandlingerne blev lukket i december vidner jo om en klub som har været meget ivrige for at beholde ham.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Alle håber selvfølgelig på at han bliver et scoop.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 18:10Du bliver ved med at gentage at han er reservespiller. Han var fast mand før nytår. Det bliver man altså ikke reservespiller af.
At træneren har valgt at satse på andre, efter han i februar afviste endnu et forsøg fra Silkeborg på at forlænge hans kontrakt, er der vel ikke så meget at sige til.
Silkeborg har valgt at satse på spillere, der sandsynligvis skal holde dem i Superligaen næste sæson. Såfremt de rykker op naturligvis.
At de - igen - har tilbudt ham kontrakt i februar, selvom forhandlingerne blev lukket i december vidner jo om en klub som har været meget ivrige for at beholde ham.
Det er logikken, der bliver brudt:
1. Han er reservespiller i sif - overhalet af Salquist. Og ikke fravalgt af Kent Nielsen af andre grunde end det spillemæssige. Punktum. Alt andet er søgt.
2. Han har ikke alderen til videresalg
3. Vi har en venstrefodet midterforsvarer på vej. Prijovic er indkøbt for det samme.
4. Vi har rigeligt med halvdårlige midterforsvarer. Granli, prijovic.
Hvis der er nogen form for rationale bagved dette, må det vel bero på salg af Ross og sænkede ambitioner.
You pay for this?
1: hvor ved du det fra? Det er da meget normalt man tit under at bruge spillere der ikke er til rådighed i fremtiden hvis situationen tillader detFromthecradle skrev: ↑17. mar 2021, 18:39Alle håber selvfølgelig på at han bliver et scoop.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 18:10Du bliver ved med at gentage at han er reservespiller. Han var fast mand før nytår. Det bliver man altså ikke reservespiller af.
1. Han er reservespiller i sif - overhalet af Salquist. Og ikke fravalgt af Kent Nielsen af andre grunde end det spillemæssige. Punktum. Alt andet er søgt.
3. Vi har en venstrefodet midterforsvarer på vej. Prijovic er indkøbt for det samme.
Hvis der er nogen form for rationale bagved dette, må det vel bero på salg af Ross og sænkede ambitioner.
Ja, selvfølgelig mener du det, Allan. På trods af at Silkeborg sidste måned stillede med et forbedret kontrakttilbud til en spiller de meget gerne vil beholde.Fromthecradle skrev: ↑17. mar 2021, 18:39Alle håber selvfølgelig på at han bliver et scoop.
Selvfølgelig kan han blive solgt videre.
Havde Patrick Olsen heller ikke alderen?
Troede du havde travlt med at finde cheftræner til OB.
Kan du ikke lige udnytte din direkte linje til Kent Nielsen, og høre om de sælger deres højre back til anstændige penge?
Hvis der er nogen form for rationale bag dit indlæg, så er det vel at det gør utroligt ondt på dig at AaB har en ny sportschef, som du har kritiseret, krævet fyret og beskyldt for at lyve fra dag 1.
Du må have nogle gode venner i Juntaen, siden de har gjort alt for at få mig til at tie og i stedet ladet dig fremture med dit personlige had til sportschef + træner uden konsekvenser.
Allan har udnyttet sin direkte linje.
Man har kun tilbudt ham ny kontrakt, så han kan få en plads i Odderen Theis næste sæson.
Helt ærgeligt, hvad er årsagen til du/i bliver vi med at kalde ham reservespiller? Det er faktuelt forkert.Jakobsen skrev: ↑17. mar 2021, 18:06Det er jo ikke det, at han kommer fra Silkeborg folk kritiserer. Det er, at vi henter en reservespiller fra et markant ringere hold end ovres. Det giver ingen mening og det er jo ikke gang fordi det er et ungt talent med potentiale.Forza skrev: ↑17. mar 2021, 15:27Endelig en kritiker der rent faktisk har set manden spille. Det kan jeg respektere.Aalborg frederikshavner skrev: ↑17. mar 2021, 14:20Må sige at jeg er skeptisk. Hagelskjær har på ingen måde været overbevisende i de kampe jeg har set med SIF, fin fysik og duelstyrke men også lidt langsom og har ofte sejlet sammen med det øvrige forsvar.
Men den sædvanlige kritik af “han kommer fra Silkeborg, så han kan ikke forstærke os”, som visse debattører fører frem er useriøst.
Jeg har stor tiltro til Inge. Vi mangler et supplement, højden og venstrebenet er et godt udgangspunkt. Manden har været ønsket i større klubber. Jeg lader ham spille sin chance inden jeg dømmer ham ude.
Men hvis haner i kategorien en lottokupon burde han bare være på en kortere kontrakt end tre år og skal vi hente den slags bør de være yngre med et større potenttiale. Der er nada perepsktiv i en 24 årig reserve fra næstbedste række.FIDEL skrev: ↑17. mar 2021, 17:39Kender ikke Hagelskjær så godt. Han er dog godt skolet, gratis, og så må Inge og Co. have set ham flere gange samt trukket data på ham. Vi skal nok vænne os til, at der hentes i øst og vest, hvor der nogle gange skydes papegøjen, og andre gange er det lort ala Nkada.
Du vurderer kontraktlængden uden at kende mandens evner, potentiale eller kontraktlige forhold. Med andre ord har du ikke noget grundlag for at vurdere om 3 år er passende eller ikke passende.
Jeg forstår simpelthen ikke behovet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Ibiza Polar
[lineup-4-4-2][/lineup-4-4-2]
2. Måske. Vi solgte i sommers en 26-årig med én god sæson for 7-9 mil. Det kan godt lade sig gøre. Når det så er sagt, så behøver alle signings altså heller ikke være med henblik på videresalg. Viser han sig som værende solid forsvarsspiller i ligaen, er jeg godt tilfreds - videresalgspotentiale eller ej.
3. Ja, men Prijovic blev vel dels hentet for at dække et hul i ungdomsafdelingen og dels for at styrke træningsmiljøet. Måske bliver han ikke den spiller, man havde drømt om ved handlen.
4. Vi aner ikke, hvad hans niveau er i vores setup. Måske er han ikke god nok, men de videoer, jeg har set i dag, viser en mand med gode fødder, som slår en virkelig god lang bold, og som også spiller en fin back.
Jeg har ingen forventninger til ham umiddelbart. Han ligner en billig mand til forsvaret, som har de kompetencer med bolden vi leder efter modsat Ross og Thelander. Om han så har niveauet vil tiden vise.
1. Jeg vil ikke spekulere i, hvorfor han ikke starter. Det ene bud er lige så reelt som det andet. Men ja, var han deres vigtigste forsvarsspiller, så tænker jeg også han spillede.Fromthecradle skrev: ↑17. mar 2021, 18:39Alle håber selvfølgelig på at han bliver et scoop.
2. Måske. Vi solgte i sommers en 26-årig med én god sæson for 7-9 mil. Det kan godt lade sig gøre. Når det så er sagt, så behøver alle signings altså heller ikke være med henblik på videresalg. Viser han sig som værende solid forsvarsspiller i ligaen, er jeg godt tilfreds - videresalgspotentiale eller ej.
3. Ja, men Prijovic blev vel dels hentet for at dække et hul i ungdomsafdelingen og dels for at styrke træningsmiljøet. Måske bliver han ikke den spiller, man havde drømt om ved handlen.
4. Vi aner ikke, hvad hans niveau er i vores setup. Måske er han ikke god nok, men de videoer, jeg har set i dag, viser en mand med gode fødder, som slår en virkelig god lang bold, og som også spiller en fin back.
Jeg har ingen forventninger til ham umiddelbart. Han ligner en billig mand til forsvaret, som har de kompetencer med bolden vi leder efter modsat Ross og Thelander. Om han så har niveauet vil tiden vise.
Og så er Prijovic altså stadig kun 18 år, halvandet år yngre end Ross. Ny kultur, nyt sprog osv.Ibiza Polar skrev: ↑17. mar 2021, 18:573. Ja, men Prijovic blev vel dels hentet for at dække et hul i ungdomsafdelingen og dels for at styrke træningsmiljøet. Måske bliver han ikke den spiller, man havde drømt om ved handlen.
Han er vel ikke opgivet endnu.
-
Stegosaurus
- Allstar

Du er ikke den eneste der har fået advarsel for at påpeje hans ævl jeg ryger nok i swinger igen om lidtJulgranen skrev: ↑17. mar 2021, 18:46Ja, selvfølgelig mener du det, Allan. På trods af at Silkeborg sidste måned stillede med et forbedret kontrakttilbud til en spiller de meget gerne vil beholde.Fromthecradle skrev: ↑17. mar 2021, 18:39Alle håber selvfølgelig på at han bliver et scoop.
Selvfølgelig kan han blive solgt videre.
Havde Patrick Olsen heller ikke alderen?
Troede du havde travlt med at finde cheftræner til OB.
Kan du ikke lige udnytte din direkte linje til Kent Nielsen, og høre om de sælger deres højre back til anstændige penge?
Hvis der er nogen form for rationale bag dit indlæg, så er det vel at det gør utroligt ondt på dig at AaB har en ny sportschef, som du har kritiseret, krævet fyret og beskyldt for at lyve fra dag 1.
Du må have nogle gode venner i Juntaen, siden de har gjort alt for at få mig til at tie og i stedet ladet dig fremture med dit personlige had til sportschef + træner uden konsekvenser.
Præcis, og selv hvis han skulle vise sig ikke at slå til, så skal vi blive med at prøve den slags. Når man henter en 18-årig (for småpenge) så er han ikke god nok endnu. Hvis han skal blive en succes så skal han fortsætte sin udvikling og blive bedre, og det er tæt på umuligt at forudsige i den aldersgruppe, hvem der går i stå og hvem der fortsætter mod stjernerne. I de få tilfælde hvor det er et tydeligt stjernefrø man har fat i, vil det som regel være helt udenfor vores økonomiske rækkevidde.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 19:01Og så er Prijovic altså stadig kun 18 år, halvandet år yngre end Ross. Ny kultur, nyt sprog osv.Ibiza Polar skrev: ↑17. mar 2021, 18:573. Ja, men Prijovic blev vel dels hentet for at dække et hul i ungdomsafdelingen og dels for at styrke træningsmiljøet. Måske bliver han ikke den spiller, man havde drømt om ved handlen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Stegosaurus
- Allstar

Og så kommer han fra en udmærket talentskole i Røde Stjerne. Vi skal nok få de EUR 100.000 tjent hjem igen selvom han ikke bliver den nye Maldini.Pastorius skrev: ↑17. mar 2021, 19:45Præcis, og selv hvis han skulle vise sig ikke at slå til, så skal vi blive med at prøve den slags. Når man henter en 18-årig (for småpenge) så er han ikke god nok endnu. Hvis han skal blive en succes så skal han fortsætte sin udvikling og blive bedre, og det er tæt på umuligt at forudsige i den aldersgruppe, hvem der går i stå og hvem der fortsætter mod stjernerne. I de få tilfælde hvor det er et tydeligt stjernefrø man har fat i, vil det som regel være helt udenfor vores økonomiske rækkevidde.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 19:01Og så er Prijovic altså stadig kun 18 år, halvandet år yngre end Ross. Ny kultur, nyt sprog osv.Ibiza Polar skrev: ↑17. mar 2021, 18:573. Ja, men Prijovic blev vel dels hentet for at dække et hul i ungdomsafdelingen og dels for at styrke træningsmiljøet. Måske bliver han ikke den spiller, man havde drømt om ved handlen.