Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.
Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.
Missionen nu må simpelthen være at få noget stabilitet og organisation sat sammen. Nedrykning ER et tema nu hvor Lyngby har momentum, vores spil og resultater er helt til hest, samt at det udelukkende er indbyrdes kampe mod bundhold fra nu af.
At fyre Cifuentes nu er da fristende midt i alle frustrationerne, men at få cheftræner nr. 4 ind i denne sæsonen gør næppe spillerne bedre end vi har set so far.
At fyre Cifuentes nu er da fristende midt i alle frustrationerne, men at få cheftræner nr. 4 ind i denne sæsonen gør næppe spillerne bedre end vi har set so far.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Denne sæson har været fuldstændig uacceptabel, og vi befinder os på alle parametre på et ringere sted end på noget tidspunkt under Gaarde, Lars Søndergaard og Wieghorst. Jeg vurderer dette AaB-hold til at være det ringeste, der nogensinde har optrådt i Superligaens historie. Og vi kan sagtens rykke ned i næste sæson, hvis ikke vi forstærker os i sommervinduet.
Det er dér, vi er - og nu må tage udgangspunkt i. Det drejer sig ikke om slutspil og slet ikke medaljer længere.
Det er dér, vi er - og nu må tage udgangspunkt i. Det drejer sig ikke om slutspil og slet ikke medaljer længere.
Hvis man ikke fyrede Wieghorst efter 1 sejr i 18 kampe, så fyrer man heller ikke Cifuentes nu.
Men der skal ske meget i det her sommervindue.
Bliver det ikke eksekveret til perfektion, så skal AaB til at tage deres strategi alvorligt op til revision.
Bliver man ikke inddelt i to puljer i nedrykningsspillet? Eller hørte det kun til da man var 14 i ligaen?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ret skal være ret. Vi har ikke en bjælde at gøre i det slutspil. Vi skal være mere end taknemmelig for de points vi hentede i efteråret, ellers havde vi for alor været på den. Jeg tror ikke vi rykker ned i år. Men hvis ikke der sker noget radikalt, vil vi afgjort komme i problemer fremad. Den spillemæssige pil peger på ingen måde opad. Jeg kan huske den sæson, hvor Kent Nielsen næsten førte os ned. Forskellen er primært, at vi dengang rent spillemæssig var i tydelig fremgang. Fx husker jeg et helt vanvittigt nederlag til Sønderjyske, hvor deres målmand var verdensklasse. I år er vi i tydelig spillemæssig krise. Der skal fandme til at ske noget og Cifuentes må til at vise, hvorfor han er så stort et trænertalent, og at han magter at styre et dansk "tophold" 
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
OB lod sig alligevel ikke narre af Cifuentes udtagelse af hele truppen. Damned.
You pay for this?
Spis lige brød til. Det ringeste AaB hold i Superligaens historie er vist et øjebliksbillede.Hovedet skrev: ↑21. mar 2021, 19:08Denne sæson har været fuldstændig uacceptabel, og vi befinder os på alle parametre på et ringere sted end på noget tidspunkt under Gaarde, Lars Søndergaard og Wieghorst. Jeg vurderer dette AaB-hold til at være det ringeste, der nogensinde har optrådt i Superligaens historie. Og vi kan sagtens rykke ned i næste sæson, hvis ikke vi forstærker os i sommervinduet.
Cifuentes får sæsonen ud, og medmindre vi rykker ned så får han nok også sæsonstarten med. Jeg tror ikke det nødvendigvis kun er Cifuentes skyld, men det er det nemmeste sted at placere ansvaret, og jeg ser ikke det her AaB hold begynde at sprudle i den nærmeste fremtid. Den måde Cifuentes spiller på, hvor vi åbenbart bare springer den centrale midtbane over ser jeg ikke være succesfuld på hverken kort eller lang sigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Mindes også vi har været minutter fra en nedrykning. Men klassisk at se øjebliksbilleder herinde.
Der er vel ingen tvivl om, at de fleste der er debattører på denne side holder med AaB. Jeg skal også gerne indrømme at jeg er ude med riven, men det er kun fordi at man bliver så forbitret/fortvivlet over den måde man forvalter klubben/virksomheden på. Syntes det er ærgerligt at man ikke kan præsterer bedre, når man ved hvad er står på spil.
??????
HVIS han bliver fyret, så tror jeg det bliver en exit som Michelsen i Hammarby eller Rösler i Malmö, hvor hans krav til spillestil og mentalitet ikke kunne honoreres af en spillertrup, der ikke har været udfordret på det i årevis.
Men AaB skal død og pine ramme sommervinduet lige i røven.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Spiller for spiller er det et solidt hold. Fraregnet Pallesen og Højholt, så er det jo klasse-spillere hele vejen rundt.Hovedet skrev: ↑21. mar 2021, 19:08Denne sæson har været fuldstændig uacceptabel, og vi befinder os på alle parametre på et ringere sted end på noget tidspunkt under Gaarde, Lars Søndergaard og Wieghorst. Jeg vurderer dette AaB-hold til at være det ringeste, der nogensinde har optrådt i Superligaens historie. Og vi kan sagtens rykke ned i næste sæson, hvis ikke vi forstærker os i sommervinduet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Aalborgmanden
- 2. div

Kæmpe fiasko.
Det sejler i AaB.
Vores nye sportschef har fejlet Big Time med indkøb af lottokuponer der ikke har kvaliteten. Han har ansat en træner der ikke er i stand til at lægge en klar linie og spillestil som truppen formår/forstår. Han har ikke skaffet den angriber som holdet har sukket efter alt for længe.
Han er ganske enkelt ikke “stor nok” til AaB og superligaen.
Vi står nu med en uduelig sportschef, uduelig træner og en trup med 60 % uduelige spillere og et par dyre profiler med glasben.
Mørke udsigter. 8 point fra 1 div.
Det sejler i AaB.
Vores nye sportschef har fejlet Big Time med indkøb af lottokuponer der ikke har kvaliteten. Han har ansat en træner der ikke er i stand til at lægge en klar linie og spillestil som truppen formår/forstår. Han har ikke skaffet den angriber som holdet har sukket efter alt for længe.
Han er ganske enkelt ikke “stor nok” til AaB og superligaen.
Vi står nu med en uduelig sportschef, uduelig træner og en trup med 60 % uduelige spillere og et par dyre profiler med glasben.
Mørke udsigter. 8 point fra 1 div.
-
AaBWanKenobi
- 2. div

IAO og ledelsen har begået den klokkeklare fejl, at de ikke har haft fokus nok på resultaterne, da de havde muligheden. IAO har endda udtalt noget i retning af, at sæsonen og/eller Cifuentes ikke var en fiasko, hvis mesterskabsspillet IKKE blev nået.
Et mesterskabsspil havde givet mulighed for ro og tid til at udvikle spillet til næste sæson. I stedet står vi nu i et nedrykningsspil, hvor der pinedød er nødt til at være fokus på resultaterne. Særligt når man tager vores manglende momentum og evne til at krige kampene hjem in mente, så udviklingen af spillet er skudt til hjørne, og så kan vi bruge første halvdel af næste sæson på det.
Det er en brøler af dimensioner i min bog!
Et mesterskabsspil havde givet mulighed for ro og tid til at udvikle spillet til næste sæson. I stedet står vi nu i et nedrykningsspil, hvor der pinedød er nødt til at være fokus på resultaterne. Særligt når man tager vores manglende momentum og evne til at krige kampene hjem in mente, så udviklingen af spillet er skudt til hjørne, og så kan vi bruge første halvdel af næste sæson på det.
Det er en brøler af dimensioner i min bog!
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig. Jeg ser ham også som en nulbon efterhånden. Han har intet vist - ej heller på at sætte et hold op. Men det er også svært at sætte et hold op, der er gennemsyret af 6 års taberkultur.baresi skrev: ↑21. mar 2021, 18:49jeg får sikkert mange modstandere nu - men ser ikke AaB lykkes under cifuentes. For der er ingen forbedringer heller ikke her på kort bane.
jeg tager gerne skraldet for at jeg kigger for kortsigtet
Men det her er elendigt. Han er mislykkes BIG TIME lige fra træningskampe og til idag - de er helt væk
10 kampe med 8 point ned - satme ikke med ro i maven.
Cifuentes - det bliver simpelthen for teoretisk og snak om at spille i mellemrum.
MEn det virker ikke i praksis, og der skulle have været en effekt nu hvor man kunne se et eller andet men det er der ikke.
Cifuentes - jeg tror ikke på projektet
Men jeg tvivler også meget på, at han var hverken 1., 2. eller 3. mand på ønskesedlen til ny træner.
Ædruelighedens stemme
Ved du hvad, jeg var med da vi lavede et stunt på Hornevej for 15 år siden efter 9 kampe uden sejr og blev udskammet af AaB, da vi afkrævede Wieghorst svar på Hornevej og holdt spillerne bag lås og slå i Fredericia efter pokalnederlag. Tålmodigheden er ikke uendelig. Heller ikke hos mig.
Men det ændrer ikke på at der finder håbløs argumentation sted herinde i ny og næ.
-
R Rosenberg
- Allstar

Dine Trumpske sandheder bliver ikke sandere af at gentage dem i én uendelighed.Mephisto2 skrev: ↑21. mar 2021, 18:41Munken83 skrev: ↑21. mar 2021, 18:31FerreiraMephisto2 skrev: ↑21. mar 2021, 18:25Så kom lige med Inges gode køb?....Forza skrev: ↑21. mar 2021, 18:22Tåbeligt indlæg.Maglau skrev: ↑21. mar 2021, 18:20Det passer ikke - vores super sportschef har jo købt stjerner der brænder ligaen af.Legum Magister skrev: ↑21. mar 2021, 18:13Kan vi snart komme til den forståelse, at holdet bare ikke er bedre, end til en plads i nedrykningsspillet? Der er mangler i alle kæder, og Cifuentes har indtil videre ikke formået at sætte noget positivt præg på spillet.
Granli, rofu, priovic, hiljemark, Samuelsen, nkada you name it.
Nu har han så købt hagelskjær - F... det bliver vildt.
Nej spøg til side - det må være tydeligt at Inge ikke magter den her klub. Hans indkøb matcher i bedste fald Gaardes. Så farvel til ham forhåbentligt.
Samuelsen (ved godt du er en af modstanderne af ham)
Prijovic er købt ind til udviklingen.
Hiljemark.
Ferreira - vel OK. Ikke ligefrem i storform....
Samuelsen - OK indtil nu, men ikke mere
Prijovic er købt ind til udviklingen. - Det er for sjov, ikke?
Hiljemark. - Indtil nu et flop. Købt med en kendt skade, som sandsynligvis er skyld i flere kampe ude end inde.
Ædruelighedens stemme