Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Mephisto2 » 21. mar 2021, 19:24

jonas386 skrev:
21. mar 2021, 19:11
Julgranen skrev:
21. mar 2021, 19:08
jonas386 skrev:
21. mar 2021, 19:04
Endnu en gennemført elendig præstation. Cifuentes er ikke AaB træner om et år, det tør jeg næsten godt sige allerede nu.
Hvis man ikke fyrede Wieghorst efter 1 sejr i 18 kampe, så fyrer man heller ikke Cifuentes nu.

Men der skal ske meget i det her sommervindue.
Bliver det ikke eksekveret til perfektion, så skal AaB til at tage deres strategi alvorligt op til revision.
Cifuentes får sæsonen ud, og medmindre vi rykker ned så får han nok også sæsonstarten med. Jeg tror ikke det nødvendigvis kun er Cifuentes skyld, men det er det nemmeste sted at placere ansvaret, og jeg ser ikke det her AaB hold begynde at sprudle i den nærmeste fremtid. Den måde Cifuentes spiller på, hvor vi åbenbart bare springer den centrale midtbane over ser jeg ikke være succesfuld på hverken kort eller lang sigt.
Jeg tror, du har ret.

Men Cifuentes bliver aldrig en succes. Det er jeg sikker på.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 21. mar 2021, 19:25

Det der høje pres (momentvis?) - hvad blev der af det? Altså seriøst... DET fungerede trods alt mod FCK og BIF. Jeg fatter ikke, hvad der foregår i spillernes hoveder, når der kan være så lidt tænding på. Tvivler også på vi udnytter optionen på Samuelsen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2021, 19:26

Legum Magister skrev:
21. mar 2021, 19:01
R Rosenberg skrev:
21. mar 2021, 18:52
Legum Magister skrev:
21. mar 2021, 18:34
R Rosenberg skrev:
21. mar 2021, 18:30
Jeg kan ikke helt sige, hvad det skulle være, men der skal jo altså snart ske et eller andet helt, helt drastisk i den klub.
6 års ligegyldigt dødvande med det ene flop efter det andet og nu kraftedeme, om ikke vi ender under inferiøre lorteklubber som AGF, fucking Randers, evigt ringe OB, en flok børn fra Farum og altid ligegyldige Sønderjyske.

Det kan jo ikke blive ved med at gå, og det bliver jo bare mere og mere pinligt og tåkrummende for hver sæson.
AaB har intet vist siden 2014, så måske skulle selvforståelsen underkastes et kritisk blik, for holdet er tydeligvis ikke bedre - nærmere tværtimod - end de hold du har så udtalt en ringeagt for.
Noget skal der ske. For nej, ovennævnte hold (måske AGF indtaget) har aldrig været nogen, som hverken vi eller fodbold-Danmark har sammenlignet med AaB.
Det er en ynk af en anden verden.
Måske du skulle overveje at inkludere OB i den sammenhæng, 3 danske mesterskaber - og var i flere sæsoner førsteudfordrer til FCK; mens AaB som sædvanligt fik ligegyldige midterplaceringer.

Når det så er sagt, så er AaB bare ikke bedre. At der er en selvovervurdering i klubben og blandt tilhængerne, er til at brække sig over, særligt det fesne argument om, at alting ville være helt anderledes, hvis blot Lucas Andersen og Hiljemark havde været skadesfri. Klubben har været på en spille- og resultatmæssig deroute siden 2014, og alligevel lever man i sit elfenbenstårn højt på tidligere tiders meritter når det kommer til selvopfattelse. Tabellen lyver som bekendt aldrig, og det har den ikke gjort i de sidste 6 sæsoner, og det gør den heller ikke i år. AaB er en klub, der i bedste fald kan snige sig med i bedste halvdel, og det bliver ikke anderledes før der kommer helt andre boller på suppen på Hornevej.
Nu snakker jeg jo heller ikke i 80'erne eller hvornår OB senest havde nogen som helst interesse i dansk fodbold. Uanset AaB's mange 5. pladser, har klubben altid været eksponent for god fodbold og har været et hold, som alle, også fodboldfolk, har høje forventninger til. Og aldrig set AaB i samme boldgade som fx Randers, Sønderjyske, Farum eller Horsens.
Nu har jeg fulgt dette hold i 30-35 år, og sådan har det altid været, indtil for 6 år siden.
Så nej, det handler ikke kun om selvforståelse, men også om eksterne forventninger. Den kan du så passende også brække dig over.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2021, 19:27

jonas386 skrev:
21. mar 2021, 18:52
Pastorius skrev:
21. mar 2021, 18:51
jonas386 skrev:
21. mar 2021, 18:46
Hvem spiller ved siden af Thelander i forsvaret?
Palle
Børsting på højre back?
Ja
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. mar 2021, 19:30

De som mener, at det her hold er så elendigt glemmer vist dengang Paddy var fast mand på venstreback, MC huserede på midtbanen og Pohl brændte chancer på stribe i angrebet.

Det er ikke ret længe siden.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. mar 2021, 19:31

R Rosenberg skrev:
21. mar 2021, 19:20
Mephisto2 skrev:
21. mar 2021, 18:41
Munken83 skrev:
21. mar 2021, 18:31
Mephisto2 skrev:
21. mar 2021, 18:25
Forza skrev:
21. mar 2021, 18:22
Maglau skrev:
21. mar 2021, 18:20

Det passer ikke - vores super sportschef har jo købt stjerner der brænder ligaen af.
Granli, rofu, priovic, hiljemark, Samuelsen, nkada you name it.
Nu har han så købt hagelskjær - F... det bliver vildt.

Nej spøg til side - det må være tydeligt at Inge ikke magter den her klub. Hans indkøb matcher i bedste fald Gaardes. Så farvel til ham forhåbentligt.
Tåbeligt indlæg.
Så kom lige med Inges gode køb?....
Ferreira
Samuelsen (ved godt du er en af modstanderne af ham)
Prijovic er købt ind til udviklingen.
Hiljemark.

Ferreira - vel OK. Ikke ligefrem i storform....
Samuelsen - OK indtil nu, men ikke mere
Prijovic er købt ind til udviklingen. - Det er for sjov, ikke?
Hiljemark. - Indtil nu et flop. Købt med en kendt skade, som sandsynligvis er skyld i flere kampe ude end inde.
Dine Trumpske sandheder bliver ikke sandere af at gentage dem i én uendelighed.
Altså, hvad i alverden vi skal med spillere som Nkada og Prijovic står hen i det uvisse. Prica virkede som en fin signing, men vist alene pga. navnet - han har intet vist, der peger i retning af en stor angriber, og her kunne vi lige så godt have hevet noget op fra vores egen ungdomsafdeling. Ferreira lagde godt ud, men er siden feset ud i ingenting (lidt á la Meilinger i sin tid). Samuelsen skal vi da lige give lidt tid, men jeg sidder godt nok ikke med en fornemmelse af en spiller, der kommer til at terrorisere Superligaen. Hiljemark - skal man være polemisk, står FCM som den store vinder her. Men lad os nu se og give ham en chance.

Men under alle omstændigheder står et alt andet end vellykket transfervindue tilbage. Den her sæson har simpelthen været noget af det mest uacceptable, jeg kan mindes, og barren var fandeme ikke sat særligt højt i forvejen. Det er efterhånden umuligt at se noget fremtid i den klub.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 21. mar 2021, 19:32

Vi spillede en art tremandsforsvar efter den tredobbelte indskiftning

pallesen - Thelander - Ahlmann

Børsting - Reffeira - Hiljemark - Kusk

Fossum

Samuelsen - Prica

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 21. mar 2021, 19:32

Julgranen skrev:
jonas386 skrev:
21. mar 2021, 19:04
Endnu en gennemført elendig præstation. Cifuentes er ikke AaB træner om et år, det tør jeg næsten godt sige allerede nu.
Hvis man ikke fyrede Wieghorst efter 1 sejr i 18 kampe, så fyrer man heller ikke Cifuentes nu.

Men der skal ske meget i det her sommervindue.
Bliver det ikke eksekveret til perfektion, så skal AaB til at tage deres strategi alvorligt op til revision.
100% enig i at der skal ske noget i kommende vindue. Det kræver jo så også at spillerne er villige til at forlade AaB(hvem sagde MC). Når det er sagt, er jeg lige i øjeblikket ikke tryg ved at IAO skal være manden der finder nye spillere til os. Synes ikke han har haft en heldig hånd. Det kan være jeg ser anderledes på det i morgen. Lige nu er jeg temmelig sur.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 21. mar 2021, 19:37

doukas skrev:
21. mar 2021, 19:30
De som mener, at det her hold er så elendigt glemmer vist dengang Paddy var fast mand på venstreback, MC huserede på midtbanen og Pohl brændte chancer på stribe i angrebet.

Jeg vil faktisk langt hellere se de tre fucke up, end dyrere udlændinge fucke up.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2021, 19:37

Hovedet skrev:
21. mar 2021, 19:31
R Rosenberg skrev:
21. mar 2021, 19:20
Mephisto2 skrev:
21. mar 2021, 18:41
Munken83 skrev:
21. mar 2021, 18:31
Mephisto2 skrev:
21. mar 2021, 18:25
Forza skrev:
21. mar 2021, 18:22

Tåbeligt indlæg.
Så kom lige med Inges gode køb?....
Ferreira
Samuelsen (ved godt du er en af modstanderne af ham)
Prijovic er købt ind til udviklingen.
Hiljemark.

Ferreira - vel OK. Ikke ligefrem i storform....
Samuelsen - OK indtil nu, men ikke mere
Prijovic er købt ind til udviklingen. - Det er for sjov, ikke?
Hiljemark. - Indtil nu et flop. Købt med en kendt skade, som sandsynligvis er skyld i flere kampe ude end inde.
Dine Trumpske sandheder bliver ikke sandere af at gentage dem i én uendelighed.
Altså, hvad i alverden vi skal med spillere som Nkada og Prijovic står hen i det uvisse. Prica virkede som en fin signing, men vist alene pga. navnet - han har intet vist, der peger i retning af en stor angriber, og her kunne vi lige så godt have hevet noget op fra vores egen ungdomsafdeling. Ferreira lagde godt ud, men er siden feset ud i ingenting (lidt á la Meilinger i sin tid). Samuelsen skal vi da lige give lidt tid, men jeg sidder godt nok ikke med en fornemmelse af en spiller, der kommer til at terrorisere Superligaen. Hiljemark - skal man være polemisk, står FCM som den store vinder her. Men lad os nu se og give ham en chance.

Men under alle omstændigheder står et alt andet end vellykket transfervindue tilbage. Den her sæson har simpelthen været noget af det mest uacceptable, jeg kan mindes, og barren var fandeme ikke sat særligt højt i forvejen. Det er efterhånden umuligt at se noget fremtid i den klub.
Det er brugerens konstante Hiljemark-løgn-mantra, jeg anfægter. Nkada, Rufo, Granli, Prijovic er mig også en gåde.
Og så synes jeg grundlæggende, at det er vigtigere at se på, hvad spillere har vist, at de KAN. Ferreira er jo klasse fx. Så kan man jo diskutere, hvordan og hvem, der får det maksimale ud af spillerne.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. mar 2021, 19:37

BoT skrev:
21. mar 2021, 19:37
doukas skrev:

Jeg vil faktisk langt hellere se de tre fucke up, end dyrere udlændinge fucke up.
Enig.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 21. mar 2021, 19:41

Der er ingen tvivl om, at jeg i hvert fald har overvurderet vores hold. Vi mangler i desperat grad stabilitet i forsvaret. Okore har betydet meget mere end han har fået kredit for. Det sagt mener jeg stadigvæk Thelander, Ross og Ahlmann har kvalitet til toppen af ligaen. Pallesen serverede faktisk et kongeindlæg i dag, men han er vores svageste kort i forsvaret. På midtbanen er jeg dybt bekymret over, at Pedro er faldet så meget i niveau efter Cifuentes er kommet til. Men var det så bare ham. En spiller som Fossum burde jo ret beset være en profil i ligaen, men har slet ikke haft niveau. Samuelson er jo en nødløsning, og selvom han startede fornuftigt har de sidste kampe været dårlige. Kusk er tidligere landsholdsspiller og klart en profil. Når Hiljemarks kommer tilbage er han også top, top, topklasse. Så kigger man på vores spillere, har jeg hele tiden troet, at de helt klart havde niveauet, og vi kun manglede en angriber og en højre back. Men det er jo mere grundlæggende problemer vi står med. Vi virker uorganiserede og uden mål og plan for arbejdet, specielt i angrebsspillet. Og det falder altså tilbage på træneren. Måske kan spillerne ikke finde ud af, hvordan Cifuentes vil spille, eller måske kan træneren ikke finde ud af at sætte holdet til at spille på den måde som spillerne egner sig bedst til? . Så skal vi jo enten have en anden træner eller også skal vi af med nogen af de spillere, vi måske egentlig troede var gode, men som ikke har vist det under vores nye træner. Skal vi have en ny venstre back ind? Ahlmann har jo kontraktudløb og jeg ville elske en forlængelse, men vil det egentlig være klogt? Skal vi sige farvel til Fossum. Hvad med Kusk, skal han sælges nu? Hvis de spillere vi har ikke magter at følge trænerens linje, så skal vi vel have nogle ind der kan? Og det må jo betyde forstærkninger/ændringer i startopstillingen. Så det er ikke Magnus, Kaketo eller Børsting det handler om.

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 21. mar 2021, 19:44

Bevar optimismen, guys! Vi napper 7. pladsen og spiller Europa League playoff :thumbsup:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. mar 2021, 19:51

BoT skrev:
doukas skrev:

Ja, lige præcis. Nej, det var sgu intet festfyrværkeri med Patrick Kristensen, MC, Pohl, Blåbjerg, Kasper P., og hvad de nu ellers hed. MEN; dét hold formåede altså at komme i slutspillet - under Wieghorst og med Gaarde som sportsdirektør. Vi står ganske enkelt et ringere sted i dag - uanset hvilket parameter man måler på. Hvis man selvfølgelig lige ser bort fra det ævl om CIES-lister; på dét punkt er det da i det mindste gået fremad. Og det er så dét.

Skulle Pohl være ringere end Prica og Nkada eksempelvis? Nej, men billigere. Er det forsvar, der huserer i dag, bedre end da Kasper P., Patrick Kristensen og Blåbjerg rendte rundt på de samme pladser? Ikke iflg. stillingen da - og både Blåbjerg og Kasper P. scorede flere mål, end Prica og Kusk gør tilsammen! Har Cifuentes vist noget som helst, der indikerer, at han skulle være en bedre træner end Wieghorst, Friis og Lars Søndergaard? Ikke ifølge stillingen eller noget som helst andet parameter, man kan måle på. Den bedste kamp, vi har spillet i dette forår, var en halvdårlig kamp mod Vejle!

Og sommerens transfervindue med Ferreira, Prijovic, Nkada, Prica og Hiljemark? Giver det ikke mindelser om Meilinger, Holgersson, Sloth og Flores?

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 21. mar 2021, 19:55

Folkens, nedturen startede med at vi signede med Hummel i foråret 16'.. #Hummelraus

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. mar 2021, 19:55

Vi cruiser direkte mod 1. Division, der skal ske noget på træner posten i landskampspausen
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Mansel
2. div
2. div
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Mansel » 21. mar 2021, 19:56

Hovedet skrev:
21. mar 2021, 19:51
BoT skrev:
doukas skrev:

Ja, lige præcis. Nej, det var sgu intet festfyrværkeri med Patrick Kristensen, MC, Pohl, Blåbjerg, Kasper P., og hvad de nu ellers hed. MEN; dét hold formåede altså at komme i slutspillet - under Wieghorst og med Gaarde som sportsdirektør. Vi står ganske enkelt et ringere sted i dag - uanset hvilket parameter man måler på. Hvis man selvfølgelig lige ser bort fra det ævl om CIES-lister; på dét punkt er det da i det mindste gået fremad. Og det er så dét.

Skulle Pohl være ringere end Prica og Nkada eksempelvis? Nej, men billigere. Er det forsvar, der huserer i dag, bedre end da Kasper P., Patrick Kristensen og Blåbjerg rendte rundt på de samme pladser? Ikke iflg. stillingen da - og både Blåbjerg og Kasper P. scorede flere mål, end Prica og Kusk gør tilsammen! Har Cifuentes vist noget som helst, der indikerer, at han skulle være en bedre træner end Wieghorst, Friis og Lars Søndergaard? Ikke ifølge stillingen eller noget som helst andet parameter, man kan måle på. Den bedste kamp, vi har spillet i dette forår, var en halvdårlig kamp mod Vejle!

Og sommerens transfervindue med Ferreira, Prijovic, Nkada, Prica og Hiljemark? Giver det ikke mindelser om Meilinger, Holgersson, Sloth og Flores?
:thumbsup:
??????

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. mar 2021, 20:04

Nå, men vi får da 10 spændende kampe nu, i stedet for nogle ensidige kampe mod top-6, hvor vi skal spille kick’n’rush for at have en chance.

Spændende som i “dette AaB-hold er så ringe, at det sagtens kan ryge på røven i en nedrykningskamp”.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2021, 20:06

Hovedet skrev:
21. mar 2021, 19:51
BoT skrev:
doukas skrev:

Ja, Pohl er ringere end Prica.
Ja, Okore og Thelander er et bedre midterforsvar end KP og Blåbber - at Okore så gerne ville score kassen og Inge lavede en gentleman-aftale med ham, er jo bare fodboldens verden.
Paddy blev af Gaarde erstattet med en grande kontrakt til verdens ringeste højreback - idioti af en anden verden. Blev så lige toppet af Bælum med en 4-årig forlængelse.

Dét, der bør have 99% af al fokus i denne klub er, hvorfor tingene ikke lykkes. Nu på 4. træner, der ikke lykkes. Vi har altså en stamme, der hedder:
Rinne
Thelander
Ahlmann
Ferreira
Lucas (skadet, javel)
Hiljemark (skadet, javel)
Kusk
Samuelsen
van Weert

Dét bør man altså kunne få mere ud af en en 9. plads efter grundspillet.

Jeg savner en træner, der er no-nonsense. En "arbejderklassetræner" frem for DBU-akademiske typer eller fritidspædagoger. En type som Kent (eller Hamrén), der ikke gider alt muligt pis og snak og analyse, men som stiller krav, kræver det bedste af deres spillere og får det bedste frem i deres spillere.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 21. mar 2021, 20:09

R Rosenberg skrev:
21. mar 2021, 20:06
Jeg savner en træner, der er no-nonsense. En "arbejderklassetræner" frem for DBU-akademiske typer eller fritidspædagoger. En type som Kent (eller Hamrén), der ikke gider alt muligt pis og snak og analyse, men som stiller krav, kræver det bedste af deres spillere og får det bedste frem i deres spillere.
Altså Thomas Thomasberg eller Bo Henriksen?
Jeg er tilbøjelig til at være enig.

Besvar