Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Martin Bak » 21. mar 2021, 20:11

TK-allez skrev:
21. mar 2021, 19:44
Bevar optimismen, guys! Vi napper 7. pladsen og spiller Europa League playoff :thumbsup:

Det er sq dagens indlæg :| [lineup-3-5-2] :D :D [/lineup-3-5-2]
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2021, 20:17

BoT skrev:
21. mar 2021, 20:09
R Rosenberg skrev:
21. mar 2021, 20:06
Jeg savner en træner, der er no-nonsense. En "arbejderklassetræner" frem for DBU-akademiske typer eller fritidspædagoger. En type som Kent (eller Hamrén), der ikke gider alt muligt pis og snak og analyse, men som stiller krav, kræver det bedste af deres spillere og får det bedste frem i deres spillere.
Altså Thomas Thomasberg eller Bo Henriksen?
Jeg er tilbøjelig til at være enig.
Jeg håbede da mere på Thomasberg end på Cifuentes, da der var navne i spil. Men som nævnt tidligere tror jeg altså heller ikke, at Cifuentes var på AaB's/Inges top 3-liste over kandidater. Det afslører historierne med Gustafsson og Bo Svensson jo også.
Bo Henriksen - nej, simpelthen bare for træls og for træls fodbold.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 20:18

Hovedet skrev:
21. mar 2021, 19:51
Nej, det var sgu intet festfyrværkeri med Patrick Kristensen, MC, Pohl, Blåbjerg, Kasper P., og hvad de nu ellers hed. MEN; dét hold formåede altså at komme i slutspillet - under Wieghorst og med Gaarde som sportsdirektør.
Det samme hold havde altså en stime der hed 1 sejr i 18 kampe. Jeg mindes ikke at vi, de seneste 25 år, har sat så ringe en stime sammen før.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. mar 2021, 20:25

Julgranen skrev:
21. mar 2021, 20:18
Hovedet skrev:
21. mar 2021, 19:51
Nej, det var sgu intet festfyrværkeri med Patrick Kristensen, MC, Pohl, Blåbjerg, Kasper P., og hvad de nu ellers hed. MEN; dét hold formåede altså at komme i slutspillet - under Wieghorst og med Gaarde som sportsdirektør.
Det samme hold havde altså en stime der hed 1 sejr i 18 kampe. Jeg mindes ikke at vi, de seneste 25 år, har sat så ringe en stime sammen før.
Mon ikke også de der 18 kampe dækker over en periode med et af de slutspil, hvor vi ikke havde noget at spille for?

Det skal nu ikke skjule, at det ganske rigtigt var slemt under Wieghorts; nok snarere underholdningsværdien end resultaterne.

Her er det så bare blevet endnu værre end de værste perioder i Gaardetiden. Det her forår; jeg mindes ikke noget lignende. Er du gal, hvor har vi spillet dårligt. Hele vejen igennem uden undtagelser. Tænk sig, at vores kamp i Vejle forrige søndag står som forårets resultatmæssige og spillemæssige højdepunkt!

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 21. mar 2021, 20:26

Hold kæft hvor er jeg bare bitter!

Og hvor savner jeg en plan, at vide hvad man er god til og struktur... nå men det er jo det samme hvert år, right?

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 20:28

Hovedet skrev:
21. mar 2021, 20:25
Mon ikke også de der 18 kampe dækker over en periode med et af de slutspil, hvor vi ikke havde noget at spille for?
Man har altid noget at spille for i en professionel fodboldklub.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 21. mar 2021, 20:34

Hahaha, hvor er det dog bare en mageløs fiasko. Alt er serveret for AaB, og alle andre resultater flasker sig. De skal bare vinde over et svagt OB-hold og kommer oven i købet med to sejre i bagagen, som er blevet kriget hjem. Men så skal der spilles Cifuentes-bold igen, og alt falder fuldstændig fra hinanden. Altså, hvad er meningen med at gå tilbage til en plan som spillerne ikke magter i en sæsondefinerende kamp? Jeg vil virkelig gerne have at INge og Cifuentes lykkes, for den her klub kan for fanden ikke blive ved med at skifte ud på de ledende poster. Men det ser bare rigtig elendigt ud, og der er nul tegn på forbedringer. Det her kan sagtens ende med en nedrykning, hvis ikke der sker noget meget snart.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. mar 2021, 20:37

Der var altså ikke nogen undskyldning for ikke at levere en ordentlig præstation i denne kamp. Cheftræneren er ikke ny længere, han kender spillerne, de kender ham, han har næsten hele truppen til rådighed, man kommer med to sejre i baggagen og spiller på en fin bane i godt vejr. Hvis man vil være den klub, man nærmest går og skryder om, man vil være, så leverer man simpelthen bedre i så vigtig en kamp, uanset hvem modstanderen er.

Sagen er måske, at hverken træneren eller spillerne helt er af den kvalitet, som man har bildt sig ind. Det er skørt så mange chancer man har fået dette forår for at møve sig i top-6. Det siger altså meget, at AaB ikke har kunnet skille sig bare LIDT mere ud fra fra de mindre end prangende hold, man har konkurreret med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. mar 2021, 20:43

Julgranen skrev:
21. mar 2021, 20:28
Hovedet skrev:
21. mar 2021, 20:25
Man har altid noget at spille for i en professionel fodboldklub.
Fodboldfloskel til 500 tak.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. mar 2021, 20:43

Gnu skrev:
21. mar 2021, 20:34
Hahaha, hvor er det dog bare en mageløs fiasko. Alt er serveret for AaB, og alle andre resultater flasker sig. De skal bare vinde over et svagt OB-hold og kommer oven i købet med to sejre i bagagen, som er blevet kriget hjem. Men så skal der spilles Cifuentes-bold igen, og alt falder fuldstændig fra hinanden. Altså, hvad er meningen med at gå tilbage til en plan som spillerne ikke magter i en sæsondefinerende kamp? Jeg vil virkelig gerne have at INge og Cifuentes lykkes, for den her klub kan for fanden ikke blive ved med at skifte ud på de ledende poster. Men det ser bare rigtig elendigt ud, og der er nul tegn på forbedringer. Det her kan sagtens ende med en nedrykning, hvis ikke der sker noget meget snart.
Ikke i år; dertil er der for langt ned til nedrykning, og mon ikke Lyngby har mere kig på Vejle end AaB? Hvis det vitterligt kommer dertil, vil jeg heller ikke have andet end en hånlatter til overs. Stemningen om AaB er godt nok ikke, som den var i 2011, og det er fuldkommen ubegribeligt, at vi ender som nr. 9 - SOM NR. 9 - i en sæson, hvor både slutspil og medaljer har været billigere til salg end nogensinde før. Det er en monumental fiasko.

Jeg ser ikke den blotte antydning af, at den her klub skulle være på vej frem; tværtimod. Elevatoren synes bare at synke og synke og synke mod nye dybder. Og nedrykning kan til gengæld sagtens komme på tale i næste sæson, hvis ikke Inge Andre Olsen har en helt anderledes heldig hånd i dette transfervindue, og hvis Cifuentes fortsætter med at klovne rundt i alle mulige håbløse formationer.

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 21. mar 2021, 20:45

Gnu skrev:
Vi spillede altså ikke "Cifuentes-bold" i denne kamp. I de første kamp spillede vi med pres, opspil fra forsvaret og med sweeper-målmand. Det gjorde vi ikke i dag. Vi spillede stadig direkte, det var bare totalt uden tænding. Det giver bare slet ingen mening at spille direkte og fysisk mod OB.

Det er netop det, jeg synes, er det helt skæve ved den her forårssæson. Holdet er simpelthen sat forkert op til forskellige kampe. I dag dropper vi fuldstændigt midtbanen - igen. Det giver overhovedet ikke mening. Når man så samtidig møder op fuldstændigt uden tænding, så ser det enormt håbløst ud.

Jeg ville ønske, at Cifuentes bare spillede den fodbold, som han mente var den rigtige. Så må det briste eller bære med ham. Selvfølgelig skal vi ikke rykke ned - og det gør vi formentlig heller ikke. Men det her med at have en træner, som er mere fokuseret på at overleve end at udvikle passer ualmindeligt skidt ind i alt, hvad AaB har udtalt siden Søren Krogh og Inge er kommet til.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. mar 2021, 20:47

Gnu skrev:
Enig. Nul tegn på forbedringer er spot-on, og det, der må bekymre mest. Hvad er planen? Hvordan skal AaB spille? Hvor er udviklingen mod det spil, man vil have? Og mandskabsbehandlingen er altså alt for avanceret til, at jeg kan følge med.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 21. mar 2021, 20:47

Funky skrev:
21. mar 2021, 20:47
Og mandskabsbehandlingen er altså alt for avanceret til, at jeg kan følge med.
Hvordan?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. mar 2021, 20:50

Det her er pisse træls og noget fucking lort.

Så kampen on and off, fordi jeg var på arbejde omgivet af iltre Brøndby-journalister, så jeg kan ikke tale med på spillet. Sikkert ikke specielt godt.

Men jeg er stadig overbevist om, at Inge nok skal skabe resultater med klubben. Det er bare svært at se efter en kamp som denne.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. mar 2021, 20:59

Erasmus Montanus skrev:
21. mar 2021, 20:50
Det her er pisse træls og noget fucking lort.

Så kampen on and off, fordi jeg var på arbejde omgivet af iltre Brøndby-journalister, så jeg kan ikke tale med på spillet. Sikkert ikke specielt godt.

Men jeg er stadig overbevist om, at Inge nok skal skabe resultater med klubben. Det er bare svært at se efter en kamp som denne.
Og hele det samlede forår...

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 21:00

Funky skrev:
Hvad er planen? Hvordan skal AaB spille? Hvor er udviklingen mod det spil, man vil have?
Til orientering startede AaB med at spille betonbold under Kent.
Jacob Friis var milevidt fra sin egentlige fodboldfilosofi under 1. sæson, og fortsatte med Wieghorsts 4-4-2 med 2 seksere.
Sadlede om til sæsonstart.
Det eneste der kan illustrere udvikling er over tid.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 21. mar 2021, 21:02

Mon vi snart ser en opsigelse fra Søren Krogh? Lever han stadig? Bidrager han med noget i det her eller står Cifuentes alene og ikke magter opgaven? Er det her hvad SK har udrettet som stil efter 1 år på posten?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. mar 2021, 21:07

Ibiza Polar skrev:
Funky skrev:
Og mandskabsbehandlingen er altså alt for avanceret til, at jeg kan følge med.
Hvordan?
Kusk-affæren. Kakeeto som starter inde, så er han helt ude af truppen. MC og Tom som man har forsøgt at skille sig af med i vinterpausen, mere offentligt end normalt for AaB. MC som så alligevel spiller samtlige træningskampe, og åbenbart har kvaliteter nok til at skulle ind i et sidste rush for at sikre et resultat i en sæsondefinerende kamp. Tom som ligeledes meldes væk, men spiller de afgørende kampe fra start. Ferreira som har fripas til start-11, uanset hvor ringe han spiller. Pallesen - Børsting - Pallesen på højreback. Det virker som noget rod, det, der foregår. Og nu fik jeg høvl sidst for at lade frustrationerne ramme mentaltræneren derude også, så jeg må hellere vende den om: Det er da godt, vi har opgraderet på mentaltræningen, for tænk, hvor slemt det ellers ville se ud...

Vi har altså langt fra så dygtige spillere, at de ikke helst skal være trygge ved, hvad der foregår, for at de kan præstere bedst. Hvad i det, som foregår lige nu, skal opbygge den tryghed?

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 21:11

Funky skrev:
21. mar 2021, 21:07
MC som så alligevel spiller samtlige træningskampe, og åbenbart har kvaliteter nok til at skulle ind i et sidste rush for at sikre et resultat i en sæsondefinerende kamp.
Alle i truppen, der var spilbare, spillede 2 af 3 træningskampe.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. mar 2021, 21:12

Julgranen skrev:
21. mar 2021, 21:00
Funky skrev:
Hvad er planen? Hvordan skal AaB spille? Hvor er udviklingen mod det spil, man vil have?
Til orientering startede AaB med at spille betonbold under Kent.
Jacob Friis var milevidt fra sin egentlige fodboldfilosofi under 1. sæson, og fortsatte med Wieghorsts 4-4-2 med 2 seksere.
Sadlede om til sæsonstart.
Det eneste der kan illustrere udvikling er over tid.
Men i det mindste kunne man se, det var betonbold. Jeg er i øvrigt helt med på, at såvel Kent som Friis startede op ret uimponerende. Det er da bare ikke nogen gold standard for nye trænere, fordi det lige gik sådan for Kent og Friis.

Besvar