Morten Bruun - er det dig?R Rosenberg skrev: ↑21. mar 2021, 20:17Jeg håbede da mere på Thomasberg end på Cifuentes, da der var navne i spil. Men som nævnt tidligere tror jeg altså heller ikke, at Cifuentes var på AaB's/Inges top 3-liste over kandidater. Det afslører historierne med Gustafsson og Bo Svensson jo også.BoT skrev: ↑21. mar 2021, 20:09Altså Thomas Thomasberg eller Bo Henriksen?R Rosenberg skrev: ↑21. mar 2021, 20:06Jeg savner en træner, der er no-nonsense. En "arbejderklassetræner" frem for DBU-akademiske typer eller fritidspædagoger. En type som Kent (eller Hamrén), der ikke gider alt muligt pis og snak og analyse, men som stiller krav, kræver det bedste af deres spillere og får det bedste frem i deres spillere.
Jeg er tilbøjelig til at være enig.
Bo Henriksen - nej, simpelthen bare for træls og for træls fodbold.
Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.
Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.
-
Ibiza Polar
Jamen jeg er skam helt med på, at den nok ikke er den vej, man går.Julgranen skrev: ↑21. mar 2021, 22:02Ungdomsholdene spiller med 4-back kæde.Ibiza Polar skrev: ↑21. mar 2021, 21:56Jeg er helt enig. Det må være Cifuentes, der har vurderet, at vi havde større mangler offensivt end defensivt, og jeg tror dermed heller ikke, at vi er på vej tilbage i en 3-?-?. Det ville jeg bare foretrække. For du har ret. Hvis man virkelig ville, kunne man bare spille end 3-mandskæde, og så skifte over i 4-mandskæde ved skader. Spørgsmålet er så, om det havde været for meget at forlange ift. også at skulle lære en ny spillestil.
Og selv i denne sæson fungerede det, set til chanceskabelse, ikke optimalt med den 3-5-2. Jeg har noteret tallene ovenfor. Jeg mener heller ikke at vi forsvarsmæssigt var specielt meget bedre.
Vi inkasserede 8 mål i de første 6 kampe under Friis denne sæson.
Jeg tror bare, vi betaler prisen pt., fordi hverken Ross eller Thelander er gode med bolden, og Hiljemark har været ude. Der er simpelthen for lidt bold i vores 4 centrale defensive spillere, og det er uden tvivl med til at skabe det her lidt for direkte spil, hvor vi så nemt bliver udstillet defensivt, fordi vi bliver fanget ude af balance. Med en ekstra mand i bagkæden, så ville vi have mere at stå imod med.
Jeg er fan af 3-5-2 generelt, men det er jeg såmænd også af 4-2-3-1. Vi mangler bare kvalitet og ro lige nu.
-
Ibiza Polar
Feher droppede det før vinterpausen. Det var ikke Cifuentes.Jokeren1943 skrev: ↑21. mar 2021, 22:09Kasper P. kunne vel udmærket spille 3 mandsforsvar og han kender klubben og Thelander indgående (når nu Okore gerne ville væk). Min pointe/spørgsmål er vel lidt - hvorfor bruger man 2 års tid på at køre den spillestil ind, køber bestemte type spiller der passer hertil for at droppe det hele. Vores nye spanske træner gjorde det jo allerede fra første kamp.
Og vi spillede altså ikke med 3-mand i bagkæden i to år? Og vi købte da slet ikke ind til det.
Det handler vel til syvende og sidst også om hvad man ser, og også om at beskytte unge spillere. Der er ingen grund til at spillere som Hannesbo og Prica efter et par meget blege kampe skulle være udråbt som de store frelsere op til de her skæbnekampe. Det er spillere klubben forventer sig meget af og tror på.Ibiza Polar skrev: ↑21. mar 2021, 22:05Jeg tror, man vurderer, at Tom er en bedre angriber end Prica (lige nu), men da vi pludselig er under pres, så vurderer man, at nu vi nødt til lige at parkere udviklingen et øjeblik og fokusere på, hvad der giver den bedste chance for point lige nu. Jeg er bare uenig i den prioritering
Jeg tror, at man - naivt - troede, at ungdommen kunne klare os igennem til Top-6, og derfor prioriterede man udviklingen højere end den reelt stærkeste opstilling. Og nu står man imellem to stole og ingen af delene lykkedes. Derfor kunne man ligeså godt bare have fortsat den oprindelige plan.
Så jeg er enig i, at den trænerteamet + Inge + Søren Krogh har skabt sig selv en dum situation, fordi man ikke bare har fulgt den plan, som man oprindeligt startede foråret med.
Derfor er der ingen grund til at køre dem helt af brættet. En spiller som Hannesbo har allerede fået noget mere spilletid end forventet.
De skal nok komme tilbage, når roen indfinder sig igen.
Ingen havde regnet med, at et Lyngby-hold der var så horrible før nytår, pludselig kunne vende skuden.
Ja, egentlig er det vel et ret grimt 'tak for sidst' fra Thellufsen, der jo var manden der pløkkede den tidl. træner, der var pænt talentløs, i bærret med en bold, så Lyngby forfremmede Carit Falch.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Måske man ærger sig over, at vi ikke er kommet videre?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Kasper P. i et 3 mands forsvar? Hans evner på bolden er knap nok på divisionsniveau, og det er derfor han ikke længere spiller i AaB.Jokeren1943 skrev: ↑21. mar 2021, 22:09Kasper P. kunne vel udmærket spille 3 mandsforsvar og han kender klubben og Thelander indgående (når nu Okore gerne ville væk). Min pointe/spørgsmål er vel lidt - hvorfor bruger man 2 års tid på at køre den spillestil ind, køber bestemte type spiller der passer hertil for at droppe det hele. Vores nye spanske træner gjorde det jo allerede fra første kamp.
-
Jokeren1943
- Lilleput

- Favoritspiller: Lucas
Jeg synes faktisk at vi med Hiljemark med 3-5-2 typisk var bedre end de fleste hold, vi sad massivt på midtbanen og hermed kontrol af kampene. Jeg synes faktisk ikke truppen er så dårlig. Den nuværende træneren formår bare ikke at implementere hans ideer (spillerne ved ikke hvor de skal løbe hen).Ibiza Polar skrev: ↑21. mar 2021, 22:11Jamen jeg er skam helt med på, at den nok ikke er den vej, man går.Julgranen skrev: ↑21. mar 2021, 22:02Ungdomsholdene spiller med 4-back kæde.Ibiza Polar skrev: ↑21. mar 2021, 21:56Jeg er helt enig. Det må være Cifuentes, der har vurderet, at vi havde større mangler offensivt end defensivt, og jeg tror dermed heller ikke, at vi er på vej tilbage i en 3-?-?. Det ville jeg bare foretrække. For du har ret. Hvis man virkelig ville, kunne man bare spille end 3-mandskæde, og så skifte over i 4-mandskæde ved skader. Spørgsmålet er så, om det havde været for meget at forlange ift. også at skulle lære en ny spillestil.
Og selv i denne sæson fungerede det, set til chanceskabelse, ikke optimalt med den 3-5-2. Jeg har noteret tallene ovenfor. Jeg mener heller ikke at vi forsvarsmæssigt var specielt meget bedre.
Vi inkasserede 8 mål i de første 6 kampe under Friis denne sæson.
Jeg tror bare, vi betaler prisen pt., fordi hverken Ross eller Thelander er gode med bolden, og Hiljemark har været ude. Der er simpelthen for lidt bold i vores 4 centrale defensive spillere, og det er uden tvivl med til at skabe det her lidt for direkte spil, hvor vi så nemt bliver udstillet defensivt, fordi vi bliver fanget ude af balance. Med en ekstra mand i bagkæden, så ville vi have mere at stå imod med.
Jeg er fan af 3-5-2 generelt, men det er jeg såmænd også af 4-2-3-1. Vi mangler bare kvalitet og ro lige nu.
Med enkelte justeringer ville en 3-5-2 fungere fint. Et hold med så svage ledere på midtbanen og i angrebet som AaB så er tryghed helt afgørende - at spillemønstrene sidder på rygraden. Det gjorde det med 3-5-2. Nu fik AaB ny træner, ny formation, spillestil, masser af udenlandske lottokuponer - i stedet for at bygge gradvist videre på det man har - og som har masser af potentiale.
Jeg er efterhånden begyndt at tænke, om vores ambitionsniveau ift. den måde vi gerne vil spille på er for højt?
Vi vil gerne spille “flot, underholdende og offensiv fodbold”, det lyder rigtig lækkert, men nu har det ikke fungeret siden 2015, så skulle man måske overveje en mere pragmatisk tilgang til tingene, vi har trods alt et spillerbudget på niveau med sønderjyske når vores to store stjerner er ude.
Jeg savner en David Nielsen eller Thomasberg på trænerbænken, så man er sikker på en solid defensiv og benhårdt arbejde hver gang, også må man bygge på offensivt når fundamentet er iorden, og det er det bare slet ikke på nuværende tidspunkt
Vi vil gerne spille “flot, underholdende og offensiv fodbold”, det lyder rigtig lækkert, men nu har det ikke fungeret siden 2015, så skulle man måske overveje en mere pragmatisk tilgang til tingene, vi har trods alt et spillerbudget på niveau med sønderjyske når vores to store stjerner er ude.
Jeg savner en David Nielsen eller Thomasberg på trænerbænken, så man er sikker på en solid defensiv og benhårdt arbejde hver gang, også må man bygge på offensivt når fundamentet er iorden, og det er det bare slet ikke på nuværende tidspunkt
Hvorfor tror du Cifuentes er startet ud med at fokusere på defensiven? Man bygger altid et hold op nedefra. Det gjorde Jacob Friis i øvrigt også.
troelsh skrev: ↑21. mar 2021, 22:40Jeg er efterhånden begyndt at tænke, om vores ambitionsniveau ift. den måde vi gerne vil spille på er for højt?
Vi spiller sgu hverken "flot, underholdende og offensivt" - vi scorer ingen mål og kommer stort set ikke til chancer. Til gengæld er vi usikre defensivt.
Holdet er vitterligt ikke særligt godt og kunne netop bruge en David Nielsen, en Thomasberg eller en Bo Henriksen til at skabe den struktur og tegning, der er nødvendigt på et hold, der ikke har et godt spillermateriale. Det kan gå ravende galt, når vi samtidig vimser rundt i blinde på den måde, vi gør.
[/quote]
Tak for et grundigt svar.
Ferreira var god, endda til tider rigtig god - i efteråret. Han har ikke været specielt god i foråret, og jeg kan bare ikke genkende billedet af, at han er niveauer over eks. det, Kakeeto har vist. Robert er nok mere 'kedelig', men i de kampe, han har fået her i foråret, har han som jeg har set det garderet forsvaret bedre, han holder roen, og kan faktisk godt skille sig fornuftigt af med bolden. Stabilt, uden at være prangende. Ferreira flyver rundt, laver vilde udfald hvor han så kommer på bagkant, og er ret dårlig i boldomgangen. Han burde have været bænket.
Så er jeg enig med dig i, at MC BURDE være klart foran Kakeeto i luftspillet - det har jeg også selv tidligere udtrykt forventning om, han burde være. Men jeg synes bare ikke, han viser det.
Back to basics med Tom, ja det er man blevet presset til - men deri ligger så også den tvivlsomme mandskabsbehandling, fordi man få kampe forinden har satset på andre, for så alligevel at gå tilbage til Tom. Jeg mener, han burde have været vores førsteangriber hele foråret, men nu er man så endt i sådan noget "njaa vi bruger ham nødtvungent, fordi vores satsning på Prica osv. fejlede". Hvis Tom hands down bare er vores bedste angriber, hvorfor har man så først satset på ham her til sidst?
Den påstået dårlige mandskabsbehandling i fht. Børsting og Pallesen handler ikke om, at de hver især er blevet dårligt behandlet, nærmere at trænerens eksperimenter skaber mere utryghed, end truppen kan holde til. Det kan man kalde truppens svaghed, men det er stadig trænerens ansvar at skabe tryghed.
Du skriver selv, at træneren famler, og febrilsk har ledt efter løsninger. skidt være med, om vi skal kalde det 'dårlig mandskabsbehandling' eller noget andet, jeg forstår dig således, at vi er enige om, at trænerens ageren har skabt utryghed.
[/quote]
Enig mht tvivlsom mandsskabsbehandling. Vi har en sportschef, der i ugen op til en sæsondefinerende kamp har behov for at melde ud at vores anfører er færdig i klubben. (uden skyggen af beklagelse)
Den type kommunikation bliver jeg aldrig fan af.
At det så også er dybt mærkværdigt at Van Weert er anfører, er bare endnu et tegn på at tingene sejler for vores nye cheftræner og den mand der ansatte ham.
Tak for et grundigt svar.
Ferreira var god, endda til tider rigtig god - i efteråret. Han har ikke været specielt god i foråret, og jeg kan bare ikke genkende billedet af, at han er niveauer over eks. det, Kakeeto har vist. Robert er nok mere 'kedelig', men i de kampe, han har fået her i foråret, har han som jeg har set det garderet forsvaret bedre, han holder roen, og kan faktisk godt skille sig fornuftigt af med bolden. Stabilt, uden at være prangende. Ferreira flyver rundt, laver vilde udfald hvor han så kommer på bagkant, og er ret dårlig i boldomgangen. Han burde have været bænket.
Så er jeg enig med dig i, at MC BURDE være klart foran Kakeeto i luftspillet - det har jeg også selv tidligere udtrykt forventning om, han burde være. Men jeg synes bare ikke, han viser det.
Back to basics med Tom, ja det er man blevet presset til - men deri ligger så også den tvivlsomme mandskabsbehandling, fordi man få kampe forinden har satset på andre, for så alligevel at gå tilbage til Tom. Jeg mener, han burde have været vores førsteangriber hele foråret, men nu er man så endt i sådan noget "njaa vi bruger ham nødtvungent, fordi vores satsning på Prica osv. fejlede". Hvis Tom hands down bare er vores bedste angriber, hvorfor har man så først satset på ham her til sidst?
Den påstået dårlige mandskabsbehandling i fht. Børsting og Pallesen handler ikke om, at de hver især er blevet dårligt behandlet, nærmere at trænerens eksperimenter skaber mere utryghed, end truppen kan holde til. Det kan man kalde truppens svaghed, men det er stadig trænerens ansvar at skabe tryghed.
Du skriver selv, at træneren famler, og febrilsk har ledt efter løsninger. skidt være med, om vi skal kalde det 'dårlig mandskabsbehandling' eller noget andet, jeg forstår dig således, at vi er enige om, at trænerens ageren har skabt utryghed.
[/quote]
Enig mht tvivlsom mandsskabsbehandling. Vi har en sportschef, der i ugen op til en sæsondefinerende kamp har behov for at melde ud at vores anfører er færdig i klubben. (uden skyggen af beklagelse)
At det så også er dybt mærkværdigt at Van Weert er anfører, er bare endnu et tegn på at tingene sejler for vores nye cheftræner og den mand der ansatte ham.
Hvorfor bliver Jacob Friis, eller en af de andre tidligere trænere, konstant bragt på banen når nu det er Cifuentes det handler om?
Kunne man ikke lave en tråd om gamle AaB trænere?
Cifuentes (og Kusk) har tilsyneladende deres helt egen Zorro her på debatsiden. Lad nu folk debattere Cifuentes helt frit.
Jeg er selv stor fan af ham, ikke mindst fordi jeg har forkøbt mig i Cifuentes merchandise - og det bliver lidt kawt hvis han bliver fyret.
Nu tager jeg min Cifu-oplukker og knapper en øl op.
Kunne man ikke lave en tråd om gamle AaB trænere?
Cifuentes (og Kusk) har tilsyneladende deres helt egen Zorro her på debatsiden. Lad nu folk debattere Cifuentes helt frit.
Jeg er selv stor fan af ham, ikke mindst fordi jeg har forkøbt mig i Cifuentes merchandise - og det bliver lidt kawt hvis han bliver fyret.
Nu tager jeg min Cifu-oplukker og knapper en øl op.
Kempes skrev: ↑21. mar 2021, 22:53Enig mht tvivlsom mandsskabsbehandling. Vi har en sportschef, der i ugen op til en sæsondefinerende kamp har behov for at melde ud at vores anfører er færdig i klubben. (uden skyggen af beklagelse)
Hvis Tom selv vil væk, og AaB ikke kan garantere ham lige så meget spilletid som tidligere, fordi man vil have gennemsnitsalderen ned, så er der da ikke mere i det.Han har jo også sine overvejelser og sin egen plan for fremtiden, og det ser ud til, at han forlader AaB til sommer. Det vil jeg tro, at han gør
Der er ingen hard feelings mellem parterne, og Van Weert er stadig tro mod AaB.
Jeg kan ikke se problemet. Først Kusk og nu Van Weert - sig mig, tror I spillerne går i spåner over at blive bænket eller at de får lov til at søge nye græsgange? Det sker for en fodboldspiller mange gange i karrieren.
Mig bekendt er det ikke noget man har kunnet mærke på nogen af dem. Det er udelukkende medier og fans der går i selvsving over det og problematiserer det.
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
Tror desværre ikke der er mange nuværende spillere der ikke er her efter sæsonen og nedrykning
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Er det med vilje, du bruger dobbelt negativ?tommas jensen skrev: ↑22. mar 2021, 03:00Tror desværre ikke der er mange nuværende spillere der ikke er her efter sæsonen og nedrykning
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Enig, derfor er min pointe også vi burde have en mere pragmatisk tilgang til vores spillestil.Hovedet skrev: ↑21. mar 2021, 22:48troelsh skrev: ↑21. mar 2021, 22:40Jeg er efterhånden begyndt at tænke, om vores ambitionsniveau ift. den måde vi gerne vil spille på er for højt?
Vi spiller sgu hverken "flot, underholdende og offensivt" - vi scorer ingen mål og kommer stort set ikke til chancer. Til gengæld er vi usikre defensivt.
Holdet er vitterligt ikke særligt godt og kunne netop bruge en David Nielsen, en Thomasberg eller en Bo Henriksen til at skabe den struktur og tegning, der er nødvendigt på et hold, der ikke har et godt spillermateriale. Det kan gå ravende galt, når vi samtidig vimser rundt i blinde på den måde, vi gør.
Thomasberg rimer jo ikke ligefrem på “flot, underholdende og offensiv fodbold”, derfor er han sikkert blevet sorteret fra i trænerjagten.
Vi havde jo egentlig et defensivt fundamentet i den sidste tid med Friis, men det blev skyllet ud med badevandet, da Feher skulle sætte sit præg på tingene.
Derfor undrer det mig også, at vi ikke har prøvet finde tilbage til det der begyndte at ligne noget, nu kan vi jo hverken forsvare eller lave mål, hvilket er et problem i en sport der handler om at lave flest mål.
Hvornår?
Vi lukkede 8 mål ind i sæsonens første 6 kampe.
Hvis du henviser til den gode serie i slutningen af sidste sæson, så indledte vi slutspillet med at lukke 11 mål ind i 4 kampe.
Præcis!
Det der virkede med Friis - og som blev smadret da har holdt - var kontinuitet. Selvom der var dårlige perioder, holdt vi fast i ham, og ind imellem var der tegninger til noget der kunne blive godt, og som kunne være blevet endnu bedre, hvis vi kunne have beholdt ham. Det kunne vi ikke, og så er vi nødt til at starte forfra, med at lave en plan og arbejde målrettet efter at få den til at fungere.
Vi kan da godt starte forfra endnu engang, så kan vi efterligne det OB, der godt nok var bedre end os i går, men som ellers har været middelmådige i så lang tid de fleste kan huske tilbage - netop fordi de hele tiden mister tålmodigheden og skifter ud i den sportslige ledelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
R Rosenberg
- Allstar

Nah. Og jeg ville da heller ikke just være røget direkte i kælen mis-mode over den ansættelse.Patmand skrev: ↑21. mar 2021, 22:11Morten Bruun - er det dig?R Rosenberg skrev: ↑21. mar 2021, 20:17Jeg håbede da mere på Thomasberg end på Cifuentes, da der var navne i spil. Men som nævnt tidligere tror jeg altså heller ikke, at Cifuentes var på AaB's/Inges top 3-liste over kandidater. Det afslører historierne med Gustafsson og Bo Svensson jo også.BoT skrev: ↑21. mar 2021, 20:09Altså Thomas Thomasberg eller Bo Henriksen?R Rosenberg skrev: ↑21. mar 2021, 20:06Jeg savner en træner, der er no-nonsense. En "arbejderklassetræner" frem for DBU-akademiske typer eller fritidspædagoger. En type som Kent (eller Hamrén), der ikke gider alt muligt pis og snak og analyse, men som stiller krav, kræver det bedste af deres spillere og får det bedste frem i deres spillere.
Jeg er tilbøjelig til at være enig.
Bo Henriksen - nej, simpelthen bare for træls og for træls fodbold.![]()
Han har bare bevist, at han er en solid fodboldhåndværker modsat den fuldstændig ukendte Cifuentes, man henter fra et bundhold/elevatorhold i en markant dårligere liga, og som har absolut 0 meritter at hænge sin hat på.
Jeg havde dog håbet, at man havde stræbet højere end dem begge - det tror jeg også, man har gjort, hvilket rygterne om Gustafsson, Svensson, Hamrén og Neestrup også viser. Nok har dog hverken AaB og/eller den økonomiske pakke været spændende nok for større eller mere etablerede navne.
Ædruelighedens stemme