Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 22:15

Mephisto2 skrev:
21. mar 2021, 22:12
Min tålmodighed rækker så ikke til 1. division.
Man skulle tro du brugte din fritid på at stå med Vagttårnet. Dommedagsprædikerne har du i hvert fald tilfælles med dem.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 21. mar 2021, 22:18

Julgranen skrev:
21. mar 2021, 22:08
Mr Gold skrev:
21. mar 2021, 22:05
Jeg tror han er fejlcastet
Det er dokumenteret ganske solidt igennem AaB's historie, at der kan ske utroligt meget over en sommerpause, eller vinterpause for den sags skyld.

Lad os nu lige få skibet fra land næste sæson. Der sidder et trænerudvalg og en bestyrelse og har ført samtaler med flere trænere, og de har valgt Cifuentes ud fra det de ønsker til dette AaB-projekt. Ergo må man også forvente en vis tålmodighed.

Jeg skriver også kun jeg tror han er fejlcastet :-)
Skriver jo en del positivt i samme indlæg.

Men jeg tror det desværre ik han er manden der flytter os.

Jeg ligger mig fladt ned når det modsatte er bevist, det er jeg bestemt ik for stolt til.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 21. mar 2021, 22:49

Fromthecradle skrev:
21. mar 2021, 21:04
Julgranen skrev:
21. mar 2021, 21:02
Buzz Killington skrev:
21. mar 2021, 20:57
Jeg spørger ikke om det var ustabilt. Jeg sammenligner spillet under Friis' første kampe vs. Cifuentes. Hvor var spillet mest opløftende. Husk, det var dig der opponerede mod Friis og nævnte hans første sæson i sammenligningen. Så fint, lad os dog sammenligne.
Mig bekendt er Cifuentes endnu ikke løbet ind i en kæmpe ydmygelse
Så du kampen i dag?
Kampen idag står i mit univers som en skamstøtte som en af de værste AaB præstioner jeg har set i nyere tid, fraregnet turen ned i 3 div i start 80 erne.
Ingen vilje ingen gejst, samt en udtalt mangel på koncept.
Syntes naturligtvis Cifuentes skal have snor, men hvor lang en snor han skal have afgøres vel af hvor meget is i maven vores bestyrelse har og hvor mange millioner de er klar på at sætte til.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2021, 23:33

Julgranen skrev:
21. mar 2021, 21:26
Friis' snit i første sæson var på 1,18 point.
Altså ringere end Wieghorst.

Får Cifuentes nedrykningsspillet ud, så er jeg overbevist om at han kan overgå det sølle pointsnit. Hans eget er på 1,00 nu.
Hvad er det du forsvarer? Du har brugt et hav af indlæg på at bevise, at Cifuentes er ligeså ringe, som alle andre trænere vi har haft siden 2014. Er det et kvalitetsbevis? Vi opererer med et rekordbudget ( iflg Nordjyske ), og der er INGEN fremgang at spore. Det er bare ikke godt nok, også selv om Cifuentes ender med et 'fremragende' pointsnit på over 1,18...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 23:36

Brodernumsi skrev:
21. mar 2021, 23:33
Hvad er det du forsvarer? Du har brugt et hav af indlæg på at bevise, at Cifuentes er ligeså ringe, som alle andre trænere vi har haft siden 2014. Er det et kvalitetsbevis? Vi opererer med et rekordbudget ( iflg Nordjyske ), og der er INGEN fremgang at spore. Det er bare ikke godt nok, også selv om Cifuentes ender med et 'fremragende' pointsnit på over 1,18...
At den første sæson er svær. Man må spille med et hold man ikke selv har haft indflydelse på, der er præget af en anden træners idéer og man har meget lidt tid til at få sine egne idéer implementeret, fordi man lander midt i en sæson.

Man er derfor nødt til at give træneren tid.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 23:38

Brodernumsi skrev:
Vi opererer med et rekordbudget ( iflg Nordjyske )
Ja, et rekordbudget, men det betyder jo ikke at alle pengene er brugt, hvilket det store bud på Kamara illustrerer. Nu har vi fået frigivet yderligere midler med Okores afgang, og et par forventede afgange til sommer.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2021, 23:43

Julgranen skrev:
21. mar 2021, 23:36
Brodernumsi skrev:
At den første sæson er svær. Man må spille med et hold man ikke selv har haft indflydelse på, der er præget af en anden træners idéer og man har meget lidt tid til at få sine egne idéer implementeret, fordi man lander midt i en sæson.

Man er derfor nødt til at give træneren tid.
Selvfølgelig skal han have tid. Problemet er bare, at tingene skal være klar til næste sæson, som er lige om hjørnet. Klubben, sponsorer, fans osv, magter ikke sådan en sæson her mere. Et andet problem med dette, er det planløse spil, jeg ser ingen fremgang. Håber det vi mangler, er en leder, og Hiljemark kan gå ind og gøre forskellen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 22. mar 2021, 08:25

mich1596 skrev:
21. mar 2021, 22:49
Fromthecradle skrev:
Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:
Jeg spørger ikke om det var ustabilt. Jeg sammenligner spillet under Friis' første kampe vs. Cifuentes. Hvor var spillet mest opløftende. Husk, det var dig der opponerede mod Friis og nævnte hans første sæson i sammenligningen. Så fint, lad os dog sammenligne.
Så du kampen i dag?
Kampen idag står i mit univers som en skamstøtte som en af de værste AaB præstioner jeg har set i nyere tid, fraregnet turen ned i 3 div i start 80 erne.
Syntes naturligtvis Cifuentes skal have snor, men hvor lang en snor han skal have afgøres vel af hvor meget is i maven vores bestyrelse har og hvor mange millioner de er klar på at sætte til.
Jeg kan ikke genkende at holder mangler vilje og gejst. Jeg synes der bliver arbejdet hårdt for sagen, men tænker det er det manglende koncept, der udgør problemet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. mar 2021, 08:30

Men til næste sæson. Der skal de andre tage sig i agt. Vi har hentet *trommehvirvel* Anders Hagelskjær. Nu tisser de andre i bukserne.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. mar 2021, 08:53

Jakobsen skrev:
22. mar 2021, 08:30
Men til næste sæson. Der skal de andre tage sig i agt. Vi har hentet *trommehvirvel* Anders Hagelskjær. Nu tisser de andre i bukserne.
Kan vi evt. vente med den slags tøhø-indlæg, til vi rent faktisk har ageret på transfermarkedet?

depor
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Indlæg af depor » 22. mar 2021, 09:09

Julgranen skrev:
22. mar 2021, 08:53
Jakobsen skrev:
Kan vi evt. vente med den slags tøhø-indlæg, til vi rent faktisk har ageret på transfermarkedet?
Anders Hagelskjær er faktisk den positive nyhed - ham tror jeg vi bliver meget glade for - bare vent!

Det store problem med Cifuentes er hans koncept kræver dygtigere spillere end vi har i AaB. Under Friis var vi gode i 3-4-3 opstillingen, men blev for let kyset af de stærkere hold og så manglede Friis evnen til at ændre kampen ved at prøve noget andet. Han fortsatte bare blindt i samme spor og var handlingslammet. Cifuentes er også lidt handlingslammet i disse situationer - han er heller ikke træneren der vender billedet med et par indskiftninger og taktisk ændringer. Men generelt er det gået ned ad bakke da vi skiftede til 4 i bag. Feher havde gode kampe men spillede så til slut et par kampe med 4 i bag og der faldt det helt fra hinanden, og vi har ikke spillet en eneste god kamp siden! Havde Cifuentes været smart, så havde han set på de kampe i starten af denne sæson, hvor vi skabte et hav af chancer, men bare ikke fik den i mål. Her kunne man så have forsøgt samme opstilling bare med andre angribere, hvor vi faktisk har fået noget nyt blod ind, som måske i samme koncept ville have sat de mål i kassen der var brug for. Men nej spanieren laver lige det hele om og spiller med et koncept, hvor der intet har fungeret og vi lukker vildt mange nemme mål ind.
Jeg er rystende nervøs for, at vi står med nitten når sæsonen er ovre, og at det hedder første division næste år!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2021, 09:20

depor skrev:
Julgranen skrev:
Jakobsen skrev:
Anders Hagelskjær er faktisk den positive nyhed - ham tror jeg vi bliver meget glade for - bare vent!

Det store problem med Cifuentes er hans koncept kræver dygtigere spillere end vi har i AaB. Under Friis var vi gode i 3-4-3 opstillingen, men blev for let kyset af de stærkere hold og så manglede Friis evnen til at ændre kampen ved at prøve noget andet. Han fortsatte bare blindt i samme spor og var handlingslammet. Cifuentes er også lidt handlingslammet i disse situationer - han er heller ikke træneren der vender billedet med et par indskiftninger og taktisk ændringer. Men generelt er det gået ned ad bakke da vi skiftede til 4 i bag. Feher havde gode kampe men spillede så til slut et par kampe med 4 i bag og der faldt det helt fra hinanden, og vi har ikke spillet en eneste god kamp siden! Havde Cifuentes været smart, så havde han set på de kampe i starten af denne sæson, hvor vi skabte et hav af chancer, men bare ikke fik den i mål. Her kunne man så have forsøgt samme opstilling bare med andre angribere, hvor vi faktisk har fået noget nyt blod ind, som måske i samme koncept ville have sat de mål i kassen der var brug for. Men nej spanieren laver lige det hele om og spiller med et koncept, hvor der intet har fungeret og vi lukker vildt mange nemme mål ind.
Jeg er rystende nervøs for, at vi står med nitten når sæsonen er ovre, og at det hedder første division næste år!
Det er simpelthen forkert. Både mod SJE og OB blev vi klart bedre efter ændringer i det taktiske og udskiftninger i løbet af 2. Halvleg.

Cifuentes er klart bedre til at rette taktikken til i løbet af kampene end Friis var.

Der er en hårfin balance mellem at være handlingslammet og så tro på de ting vi træner og holde fast i det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. mar 2021, 10:08

Ibiza Polar skrev:
21. mar 2021, 21:44
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:
21. mar 2021, 21:11
Mit største transferønske er Friis tilbage. Hvis der er nogen der gider, så prøv at sammenligne xG og under Friis kontra xG under Cifuentes eller andre relevante parametre. Er 100 % overbevist om, at forskellen er markant.
Heldigvis for os andre er der flere mulige scenarier end Cifuentes og Friis.
KUHN!?!?!???
Tja, tjo... Dog forstår jeg absolut overhovedet ikke, hvorfor Kuhn stadig ikke har en eller anden rolle i denne klub.
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 22. mar 2021, 10:39

R Rosenberg skrev:
22. mar 2021, 10:08
Ibiza Polar skrev:
21. mar 2021, 21:44
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:
21. mar 2021, 21:11
Mit største transferønske er Friis tilbage. Hvis der er nogen der gider, så prøv at sammenligne xG og under Friis kontra xG under Cifuentes eller andre relevante parametre. Er 100 % overbevist om, at forskellen er markant.
Heldigvis for os andre er der flere mulige scenarier end Cifuentes og Friis.
KUHN!?!?!???
Tja, tjo... Dog forstår jeg absolut overhovedet ikke, hvorfor Kuhn stadig ikke har en eller anden rolle i denne klub.
Fordi han kun gider at være chef træner.. Jeg vil elske at få ham ind som en del af træner teamet.. men faktum er bare, det gider han ikke.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 22. mar 2021, 11:28

Pastorius skrev:
22. mar 2021, 09:20
depor skrev:
Julgranen skrev:
Jakobsen skrev:

Det er simpelthen forkert. Både mod SJE og OB blev vi klart bedre efter ændringer i det taktiske og udskiftninger i løbet af 2. Halvleg.

Cifuentes er klart bedre til at rette taktikken til i løbet af kampene end Friis var.

Der er en hårfin balance mellem at være handlingslammet og så tro på de ting vi træner og holde fast i det.
Det kunne val osse kun blive bedre så ringe som vi spillede 🤔
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 22. mar 2021, 11:29

Men hvis vi skal mesterskabs spilet næste år så skal vi ha 4-5 nye spiller og der er ikke råd til nogle svipser
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 22. mar 2021, 11:34

AnyFellow skrev:
22. mar 2021, 08:25
mich1596 skrev:
21. mar 2021, 22:49
Fromthecradle skrev:
Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:
Så du kampen i dag?
Jeg kan ikke genkende at holder mangler vilje og gejst. Jeg synes der bliver arbejdet hårdt for sagen, men tænker det er det manglende koncept, der udgør problemet.
Prøv f.eks at se Horsens - Lyngby, der kan du tale om vilje og gejst, syntes det manglede i markant grad igår.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. mar 2021, 11:47

hit666 skrev:
22. mar 2021, 11:29
Men hvis vi skal mesterskabs spilet næste år så skal vi ha 4-5 nye spiller og der er ikke råd til nogle svipser
Hvis Lucas og Hiljemark er oppe og ringe, så nej.
2-3 reelle forstærkninger (altså bedre end de nuværende) burde være rigeligt.
Vi mangler en højre back
Vi mangler en spidsangriber
Vi mangler en centerforsvarer

Jeg er ret sikker på, at materialemæssigt bør følgende være nok til top 4 (forudsat 4-backkæde):

Rinne
Ny - Ny - Thelander - Ahlmann
Kusk - Ferreira - Hiljemark - Prica/Hannesboe
Lucas
Ny
Ædruelighedens stemme

Kovacs
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Martin P!

Indlæg af Kovacs » 22. mar 2021, 13:32

Vi skulle være ret tætte på den tidligere Brøndby spiller Mathias Gehrt, der nu spiller for Nykøbing.

Ikke umiddelbart en spiller der får hænderne til at klappe herhjemme...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 22. mar 2021, 13:35

Kovacs skrev:
22. mar 2021, 13:32
Vi skulle være ret tætte på den tidligere Brøndby spiller Mathias Gehrt, der nu spiller for Nykøbing.

Ikke umiddelbart en spiller der får hænderne til at klappe herhjemme...
Så kan vi ligeså godt beholde MC.

Låst