Status på 20/21-sæsonen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Ibiza Polar

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Ibiza Polar » 25. mar 2021, 15:44

KlaskmyggenNoah skrev:
25. mar 2021, 15:12
Ibiza Polar skrev:
25. mar 2021, 15:01
KlaskmyggenNoah skrev:
25. mar 2021, 14:54
Pastorius skrev:
25. mar 2021, 14:45
KlaskmyggenNoah skrev:
25. mar 2021, 14:42
Du undgik behændigt at skrive fake news, jeg forstår ikke denne trang til at give medierne skylden for kritikken af AaB, vores spil er elendigt, det matches næsten kun af vores elendige resultater og transfers. Men jeg forstår at alle kritikere af Bælum der ansatte Inge, der ansatte Cifuentes er hovedløse høns der ingen selvstændig mening har men udelukkende lytter til medier...

Når det er sagt så er der sgu nok tågehorn der råber op om fyringer som om det skulle løse nogen problemer, den nuværende ledelse skal selvfølgelig have tid og rum til at skabe resultater, men at kritikken af dem her og nu er rent mediedrevet det er jo netop fake news.
De bliver faktisk ikke beskyldt for at kritisere AaB, de bliver beskyldt for at gøre det usagligt, og det er der da en masse gode eksempler på.
Der er usagtlig kritik af alle klubber når resultaterne fejler, det hjælper ikke nogen at spille uskyldig forfulgt af medierne.
Og hvad så? Kan man nu ikke være utilfreds med, at medierne lyver, fordi de altid lyver?
Der er INGEN, der brokker sig over kritik af klubben - det handler om, at kritikken ikke er faktuel. Der er enormt mange ting, man sagtens kunne være efter i denne klub - også omkring Inge og Cifuentes. Der er ingen grund til at opfinde argumenter. Selvfølgelig er medierne med til at påvirke stemningen omkring klubben, Inge og Cifuentes, når Facebook-segmentet får usandheder proppet ned i kæften.
Medier handle jo om clicks og vildt skarpe vinklinger af alle historie, og den nedadgående spiral har været her længe og gælder ikke specielt for AaB. Det er da helt fair at være utilfreds med den trend men når jeg hører fra andre fans så er de også utilfreds med pressen, og føler sig overset/hængt ud osv.

Min pointe er bare at kritikkens kilde er vores spil/resultater ikke noget medierne lige har stampet op...når jeg har kommet med kritik har har jeg jo også fået skudt i skoene at jeg bare lytter på inkompetente kommentatorer(og jeg lægger faktisk sjældent mærke til hvad de siger under kampen), måske vi bare skulle accepterer at den situation vi er i nu er skabt af klubben selv..
Selvfølgelig er vi selv skyld i den situationen, vi står i. Ingen påstår andet.
Det betyder bare ikke, at det er legitimt at komme med påstande, som ikke har bund i virkeligheden, for derefter fremlægge dem som sandheder.
Problemet er jo netop, at fans også begynder at omtale det som sandheder.
Det er med til at forstærke hele "nedturen". Derfor er man jo netop nødt til at råbe vagt i gevær, så kritikken trods alt forbliver legitim.

Man er ikke en martyr, fordi man møder modstand, når man kommer med kritik, hvis modstanden er på baggrund af, at man løber med usandheder.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. mar 2021, 16:05

Det er relativt useriøst at give de nationale medier skylden for kritikken af AaB, uagtet hvor fulde af løgn/usaglige/uvidende de måtte være.

Vi skal lige tilbage til det der med selvforståelse: Der er altså ikke ret mange, der har ret megen holdning til AaB, end dem der ser kampene.

Ergo kunne man måske fristes til at tro, at dem, der kritiserer AaB, ikke er forført af Ekstra Bladet, BT, Viasat og Mediano, men bare er mennesker, der ser kampene, fordi de holder med AaB, og på baggrund af dette forholder sig til, hvad de ser og danner deres kritik på baggrund af netop dette, og ikke på baggrund af, hvad Daniel Ortved siger, når han speaker kampe.

Så simpelt kunne det faktisk godt være - endsige ret sandsynligt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. mar 2021, 16:28

jonas386 skrev:
25. mar 2021, 15:19
Det er jo alt sammen fint nok, men hvor høj skal prisen være i den anden ende, før det har været for dyrt? Vi skal overperforme så vi kan konkurrere om pokaler, medaljer og Europa, men vi skal ikke underpræstere og tage turen ned i første division fordi vores to stjernespillere ikke har været til rådighed. Der er rigeligt med øvrig kvalitet i truppen til, at det aldrig behøvede at være noget vi skal bekymre os om. Omend det selvfølgelig ikke skal lide vores spanske ven til last, at sæsonen var så godt som slut allerede da han kom til
Det er bare altid noget utrygt når en ny træner ikke formår at sætte spillerne op til sæsonens vigtigste kamp, eller famler med opstilling og spillervalg. Det hold Cifuentes sendte på banen imod OB virkede ikke på mig som et toptændt hold der VILLE have den sejr og spille sig med i top-6 fordi man hørte til. Alt flaskede sig, og vi kunne af en eller anden grund selv afgøre det. Men intet kunne vi. OB har ikke ligefrem været godt kørende, men virkede til at være på et helt andet niveau.

Det er jo først efter at Hiljemark kom ind at der kom den mindste sammenhæng i spillet og vi formåede at diktere spillet bare nogenlunde. Det taler for Hiljemarks kvalitet, men får det også til at svært ud når han ikke er på banen.
Hvis vi også fortsat skal kunne hente folk på hylden Lucas, Hiljemark, Fossum så skal der også være en træner som spillerne har lyst til at være en del af. Jeg tror da ikke, at det er tilfældigt at AaB har kunne hente navne som Fossum og Hiljemark og at GF eller OB ikke har. Men det er værd at vi fastholder, at vi er en god klub at være i, har internationalt snit og med jævne mellemrum har både evner og ambitioner til at levere vanvittige resultater. Det skal bare ikke komme for langt væk i folks erindring.

Det lyder på Inge som om, at en del af de første navne sagde fra grundet den samlede lønpakke AaB kunne tilbyde, og vi ender med en træner fra en af de fattigste klubber i norsk fodbold. Jeg synes det er et forkert sted at spare, og hvis det kortsigtede Cifuentes projekt ikke bedres, så bliver vi hentet af Lyngby og modstanderne næste år bliver Skive, Esbjerg og Vensyssel.
I realiteten ender det jo altid med at være den økonomi der er til rådighed man udnytter bedst mulgit for at skabe resultaterne. Balladen er at man ikke kan investere sig ud af problemerne, hvis ikke man har pengene, og der kræves mange over lang tid, før det virker.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 25. mar 2021, 16:51

R Rosenberg skrev:
25. mar 2021, 16:05
Det er relativt useriøst at give de nationale medier skylden for kritikken af AaB, uagtet hvor fulde af løgn/usaglige/uvidende de måtte være.

Vi skal lige tilbage til det der med selvforståelse: Der er altså ikke ret mange, der har ret megen holdning til AaB, end dem der ser kampene.

Ergo kunne man måske fristes til at tro, at dem, der kritiserer AaB, ikke er forført af Ekstra Bladet, BT, Viasat og Mediano, men bare er mennesker, der ser kampene, fordi de holder med AaB, og på baggrund af dette forholder sig til, hvad de ser og danner deres kritik på baggrund af netop dette, og ikke på baggrund af, hvad Daniel Ortved siger, når han speaker kampe.

Du har sikkert ret. Medierne har sjælden indflydelse på, hvad der bliver fortællingen i offentligheden. De påvirker ingen - og da slet ikke folk, som ikke har sat sig ind i tingene i forvejen.

Hvis medierne ikke havde nogen magt i at udbrede usandheder, så ville de jo for pokker ikke dukke op herinde og på de sociale medier. Herinde har folk også kæftet op om tikitaka osv., selvom det 100% er en Viasat-sandhed.

Der er ingen, der giver medierne skylden for kritikken af AaB. Der er rigeligt at kritisere, og det er fansene, der går forrest. Men når medierne rent faktisk har indflydelse på, at fansene begynder at kritisere på falsk grundlag, så kan man gå tillade sig at kritisere mediernes tilgang. Hvis man ikke engang kan tillade sig at insistere på, at kritikken i det mindste er saglig, så er debatsiden da først for alvor ved at gå til grunde.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 25. mar 2021, 17:16

R Rosenberg skrev:

bullshit, når medierne opfinder halve sandheder, som folk så bagefter begynder at bruge her inde som argument for kritik, så er det et problem. Der er masser af kritisere, ikke blot i år men siden 2014.. men at begynde at kritisere at en indkøb som talent ikke har spillet endnu, eller begynde at lyve om at MC har sagt vi skal spille barcelona stilen osv, så er det sku for useriøst. For gang på gang ser man bagefter visse folk bruge mediernes forkerte kritik, som et krtik punkt...

der er masser af kritisere, men derfor må man godt kritisere de rette ting, og ikke bare opfinde noget at kritisere ud fra.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. mar 2021, 17:21

gravballe skrev:
25. mar 2021, 17:16
R Rosenberg skrev:

bullshit, når medierne opfinder halve sandheder, som folk så bagefter begynder at bruge her inde som argument for kritik, så er det et problem. Der er masser af kritisere, ikke blot i år men siden 2014.. men at begynde at kritisere at en indkøb som talent ikke har spillet endnu, eller begynde at lyve om at MC har sagt vi skal spille barcelona stilen osv, så er det sku for useriøst. For gang på gang ser man bagefter visse folk bruge mediernes forkerte kritik, som et krtik punkt...

der er masser af kritisere, men derfor må man godt kritisere de rette ting, og ikke bare opfinde noget at kritisere ud fra.
Enig.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. mar 2021, 17:25

gravballe skrev:
25. mar 2021, 12:43
Maglau skrev:
25. mar 2021, 12:37
gravballe skrev:
25. mar 2021, 08:48
Jeg mindes ikke den danske sports presse var sådan efter Brøndby, da de hev den ene dyre udlænding hjem efter den anden, og stadig rode rundt i bunden.

Når samtlige journalister så har brug for at lyve om hvordan de indkøbte spillere er købt som dyre udlændinge og startere ja så siger det vist alt. Jeg ved sku ikke lige hvorfor den danske sports presse er blevet så negative over for AaB, selv under Gaarde/Friis var de ikke så meget efter AaB selv om vi også missede slutspillet der. Men fra dag et af, at MC startede har det været sådan lidt.. "tøhø AaB har ansat en fra Spanien der går pænt klædt.. "...
Jeg er helt uenig. Først har jeg den generelle opfattelse at medierne er meget hårde ved Brøndby og FCK når det går dem skidt, lige så meget som de skamroser når de præsterer. BIF blev kritiseret meget for at hente spillere der floppede mens de lancerede deres Master Class.

Jeg synes kun det fedt at medierne i samme grad stiller skarpt på os når vi underpræsterer i deres øjne. Vi er en storklub fra en stor by med en traditionel stor fanbase og har altid sammen BIF været en del af superligaen. Det er det der skaber presset på klubben, fra ledelse til sportsligledelse og ned til træner og spillere. Det pres man i mange år har talt om i Århus fra især deres lokale stiftstidende og latterliggørelsen når de får storhedsvanvid.

Om det de skriver er rigtigt eller forkert er efter min menig ligegyldigt, det er interessen og dermed er dårlig omtale bedre end ingen omtale.
Men hvis de vil kritisere så må man forvente de i det mindste har deres fakta i orden, og de thar de ikke. Jeg undre mig bare over de pludselig intersere sig sådan for AaB nu. jeg er med på det er helt fair at kritisere at man ikke nåede top 6.. Men hvorfor opfinde falske sandheder? Hvorfor ikke bruge tid på at fortælle hvor meget man har smidt væk siden 2014? Der er masser man kan kritisere, istedet forsøger de at sælge historien om et talent på 18 der er købt ude fra ikke er slået igennem, når det aldrig var meningen han skulle gå direkte ind på holdet osv.
Jeg er helt enig med dig, men på en måde er det positivt med mediernes fokus, da AaB er blevet interessante igen, i modsætning til under Gaarde.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 25. mar 2021, 17:26

Julgranen skrev:
25. mar 2021, 13:19
jonas386 skrev:
25. mar 2021, 12:55
Og så er mediernes skuffelse jo intet sammenlignet med hvad der kan læses både herinde og på Facebook/Twitter.
Hvilket primært skyldes medierne.
Det er som om de har set det som en fornærmelse, at man har valgt en ung, ydmyg trænerprofil fra udlandet, og ikke en fra den danske trænerkarrusel.
Han har ingen karisma, siger ikke noget særligt osv. osv., mens vi så har Disco Glen der brokker sig til den ene karantænedag efter den anden og er en skændsel, eller ståltrådskongen fra Randers, der altid sviner modstanderne til.
Så foretrækker jeg en professionel, afdæmpet udlænding der koncentrerer sig om sit job fremfor at fylde hele sendefladen med endeløs bashing af dommere, VAR og modstandere.
Samtidig er det som om specielt Ortved nærmest kommer i bukserne når han nævner Friis, der ved gud også var lang tid om at få holdet til at spille som han ville.

Dernæst fyrer de en række løgne af: “Han vil spille tiki-taka” og den allerbedste “Dårligste stime i 10 år” og byder ind med “rygter” fra træning, der underbygger deres argumenter. “Vi har hørt de kun træner fase 1”.
Det tvivler jeg meget på, og uanset hvad så starter enhver træner med at bygge sit hold op nedefra.
Desuden har han to assistenter også! Han er jo ikke enerådig.

Noget af mediedækningen har været decideret usaglig.
Og i sidste ende, så er det jo AaB’s siddende bestyrelse der skal udstikke rammerne for at vi kan leve op til målsætningen.
Kom dog ud af den offerrolle, selvfølgelig skal medierne gå kritisk til AaB, faktisk er det forfriskende at det sker, nordjyske har længe blot ageret rygklappere for AaB. Når det sejler på banen, som det gør pt. og klubben er milevidt fra egne udmeldte ambitioner er det selvfølgelig helt fair.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 25. mar 2021, 18:05

Brent skrev:
25. mar 2021, 17:26
Kom dog ud af den offerrolle, selvfølgelig skal medierne gå kritisk til AaB, faktisk er det forfriskende at det sker, nordjyske har længe blot ageret rygklappere for AaB. Når det sejler på banen, som det gør pt. og klubben er milevidt fra egne udmeldte ambitioner er det selvfølgelig helt fair.
Det har vist intet at gøre med at indtage nogen offerrolle - kritik er mere end velkommen, men at skabe en negativ stemning baseret på løgne og hearsay og usaglig kritik er bare håbløst.
Selvfølgelig skal alle i og omkring AaB tåle kritik, men når man gør grin med tøjstil, nationalitet, tillægger træneren nogle ting vedkommende aldrig har sagt og lyver for at bygge ovenpå sin pointe, så er det usaglig kritik.

Jeg mindes ikke at nogen gik sådan til Jacob Friis, da han ikke leverede.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 25. mar 2021, 18:30

Julgranen skrev:
25. mar 2021, 18:05
Brent skrev:
25. mar 2021, 17:26
Det har vist intet at gøre med at indtage nogen offerrolle - kritik er mere end velkommen, men at skabe en negativ stemning baseret på løgne og hearsay og usaglig kritik er bare håbløst.
Selvfølgelig skal alle i og omkring AaB tåle kritik, men når man gør grin med tøjstil, nationalitet, tillægger træneren nogle ting vedkommende aldrig har sagt og lyver for at bygge ovenpå sin pointe, så er det usaglig kritik.

Jeg mindes ikke at nogen gik sådan til Jacob Friis, da han ikke leverede.
Næh men vi var beskyttet af image om den lille klub fra de nordlige Jylland bygget op af Gaarde. Dem er der ingen grund til at medierne går til - der er ingen forventninger eller ambitioner.
Nu er historien en anden - Inge vil i top 4 og vinde noget......så spørger medierne “øh hvordan synes I selv det går?”
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. mar 2021, 18:38

Maglau skrev:
25. mar 2021, 18:30
Næh men vi var beskyttet af image om den lille klub fra de nordlige Jylland bygget op af Gaarde. Dem er der ingen grund til at medierne går til - der er ingen forventninger eller ambitioner.
Nu er historien en anden - Inge vil i top 4 og vinde noget......så spørger medierne “øh hvordan synes I selv det går?”
AaB havde nøjagtig samme målsætning denne sæson som de seneste sæsoner. Top 4 er fra næste sæson.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. mar 2021, 18:58

gravballe skrev:
R Rosenberg skrev:

Ja, jeg har ikke set nogen herinde eller blandt venner eller bekendte, der bruger de nævnte usandheder som argumentation eller løftestang. Det er sådan set hele min pointe.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. mar 2021, 19:01

Ibiza Polar skrev:
25. mar 2021, 16:51
R Rosenberg skrev:

Du har sikkert ret. Medierne har sjælden indflydelse på, hvad der bliver fortællingen i offentligheden. De påvirker ingen - og da slet ikke folk, som ikke har sat sig ind i tingene i forvejen.

Hvis medierne ikke havde nogen magt i at udbrede usandheder, så ville de jo for pokker ikke dukke op herinde og på de sociale medier. Herinde har folk også kæftet op om tikitaka osv., selvom det 100% er en Viasat-sandhed.

Der er ingen, der giver medierne skylden for kritikken af AaB. Der er rigeligt at kritisere, og det er fansene, der går forrest. Men når medierne rent faktisk har indflydelse på, at fansene begynder at kritisere på falsk grundlag, så kan man gå tillade sig at kritisere mediernes tilgang. Hvis man ikke engang kan tillade sig at insistere på, at kritikken i det mindste er saglig, så er debatsiden da først for alvor ved at gå til grunde.
Naturligvis er medier også meningsdannere. Det har de alle dage været. Men nu er dette ikke Kinas behandling af mindretal, Burmas militærs massakre på demonstranter eller den internationale covid-19-krise - det er AaB. Et emne, som ingen, der ikke er fans eller har en form for relation til klubben, har nogen som helst interesse i. Derfor er min pointe, at dem, der har en holdning, nok er farvet af, hvad de ser, ikke af EB eller Ortved.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. mar 2021, 19:19

R Rosenberg skrev:
25. mar 2021, 19:01
det er AaB. Et emne, som ingen, der ikke er fans eller har en form for relation til klubben, har nogen som helst interesse i. Derfor er min pointe, at dem, der har en holdning, nok er farvet af, hvad de ser, ikke af EB eller Ortved.
Men afsættet bliver:
- "Mange danskere er væk, der er købt masser af udlændinge". Ingen forholder sig til HVORFOR de er væk (manglende kvalitet og forfejlet strategi).
- "AaB's egne får ingen spilletid!" Det er også noget vrøvl - de får masser af spilletid. Både under Lynge og Gaarde har vi haft fodboldhold med en del udlændinge, uden at nogen har løftet et øjenbryn. Men der er stadig en masse af egen avl i og omkring start 11'eren.
- Jeg ser en hulens masse her på siden og på facebook, der vedbliver med at bruge tiki-taka og Barcelona som holdepunkter i deres kritik, uanset at Cifuentes aldrig har sagt noget om det.
Hvad han har sagt, er at han er rundet af den samme skole som mange andre catalanske trænere. Principperne i totalfodbolden, som også har sat sit tydelige præg på europæisk klubfodbold de seneste 10 år. Pep Guardiolas City er et fint eksempel på dette.
Så når Cifuentes taler om at han gerne vil se mere boldbesiddelse, så går positionsspillet stadig først. Det er ikke boldbesiddelse som i at man står og spiller endeløst frem og tilbage på forsiden af modstanderne i 90 minutter, men som i at man hele tiden flytter sig og finder nye rum.
Nøjagtig ligesom mange danske trænere er rundet af de principper og teorier, der undervises i på træneruddannelserne i DBU.
Ligesom trænere fra Red Bull-systemet er præget af ekstrem gegenpress i deres filosofi, bygget op under Rangnick og Roger Schmidt.
Det er der absolut intet odiøst i.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. mar 2021, 20:50

Julgranen skrev:
25. mar 2021, 19:19
R Rosenberg skrev:
25. mar 2021, 19:01
det er AaB. Et emne, som ingen, der ikke er fans eller har en form for relation til klubben, har nogen som helst interesse i. Derfor er min pointe, at dem, der har en holdning, nok er farvet af, hvad de ser, ikke af EB eller Ortved.
Men afsættet bliver:
- "Mange danskere er væk, der er købt masser af udlændinge". Ingen forholder sig til HVORFOR de er væk (manglende kvalitet og forfejlet strategi).
- "AaB's egne får ingen spilletid!" Det er også noget vrøvl - de får masser af spilletid. Både under Lynge og Gaarde har vi haft fodboldhold med en del udlændinge, uden at nogen har løftet et øjenbryn. Men der er stadig en masse af egen avl i og omkring start 11'eren.
- Jeg ser en hulens masse her på siden og på facebook, der vedbliver med at bruge tiki-taka og Barcelona som holdepunkter i deres kritik, uanset at Cifuentes aldrig har sagt noget om det.
Hvad han har sagt, er at han er rundet af den samme skole som mange andre catalanske trænere. Principperne i totalfodbolden, som også har sat sit tydelige præg på europæisk klubfodbold de seneste 10 år. Pep Guardiolas City er et fint eksempel på dette.
Så når Cifuentes taler om at han gerne vil se mere boldbesiddelse, så går positionsspillet stadig først. Det er ikke boldbesiddelse som i at man står og spiller endeløst frem og tilbage på forsiden af modstanderne i 90 minutter, men som i at man hele tiden flytter sig og finder nye rum.
Nøjagtig ligesom mange danske trænere er rundet af de principper og teorier, der undervises i på træneruddannelserne i DBU.
Ligesom trænere fra Red Bull-systemet er præget af ekstrem gegenpress i deres filosofi, bygget op under Rangnick og Roger Schmidt.
Det er der absolut intet odiøst i.
Du behøver ikke at overbevise mig. Jeg tager, som alle jeg kender, stilling ud fra spillet på banen, ikke ud fra journalisters click bait Eller sensationsjagt.
Ædruelighedens stemme

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 25. mar 2021, 21:53

Hvorfor skulle mediernes tilgang til AaB være anderledes, end tilgangen til alle andre forhold, de behandler? Neutral faktuel nyhedsformidling hører historiebøgerne til, nutidens medier handler om clicks, lyttere og seere (og i stadig mindre grad om oplag). Hvis et medie kan tjene penge på at formidle historien om, at X er en succes, så kører man med den vinkel, hvis der er flere penge i, at historien vinkles, så X er en fiasko, ja så bliver det vinklen.

Det særlige ved, at AaB i øjeblikket er en tur i mediemøllen er egentlig, at medierne normalt er totalt uinteresserede i klubben; men når resultaterne har været så gudsjammerligt ringe, så åbner det pludselig op for, at man kan tjene penge dårligdommen. Og ja, så er der store dele af medieverdenen, der ikke kan nøjes med at skildre elendigheden, som den er, men pynter på historien for at tiltrække endnu flere clicks/lyttere/seere.

Hvis blot AaB kunne leve nogenlunde op til det potentiale, som klubben selv mener at have, ville medierne hurtigt miste interessen og gå tilbage til at dække hver en lille detalje fra BIF og FCK i stedet, og eneste journalister med interesse for AaB ville som sædvanligt være Nordjyskes udsendte.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 25. mar 2021, 21:56

R Rosenberg skrev:
25. mar 2021, 18:58
gravballe skrev:
R Rosenberg skrev:

Ja, jeg har ikke set nogen herinde eller blandt venner eller bekendte, der bruger de nævnte usandheder som argumentation eller løftestang. Det er sådan set hele min pointe.
Jeg har nu set flere, brokke sig over spillet bestemt ikke er som barcelona og man ikke kunne se det var den stil han vil indføre.. osv osv osv...

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. mar 2021, 23:05

Hvis man vil blive kloge på hvad Cifuentes vil, så kan man lytte til denne udsendelse med Albert Capellas, der lægger sig meget op af Cifuentes' stil: https://www.playmaker.nu/home/fokus-en- ... t-capellas

Samme fokus på spillere med høj spilintelligens, forudseenhed, evnen til at tænke defensivt når man er i offensiven og vice versa, om presspillet hvor de begge gerne dyrker at hvis bolden ikke kan generobres med hidsigt pres indenfor 5 sekunder, så trækker man sig tilbage, reorganiserer og prøver så igen.
Der er mange elementer der går igen ved de to trænere.
Capellas er inspireret af Johan Cruyff. Det vil sige et højt presspil, hvor man gerne vil vinde bolden højt på modstanderens banehalvdel og ikke mindst være i kontrol med bolden. Han nævner også Pep Guardiola, der står for nogle af de samme dyder. Og han har accepteret at være assistenttræner for at komme tæt på de bedste trænere og de største turneringer.

Nu skal han så implementere sine ideer på det danske U21-landshold.

- Du siger, jeg er en offensiv træner, men for at være helt ærlig er mit mål som træner at have bolden langt væk fra vores mål. Det er defensivt. For os handler det om at scoute efter gode spillere og sikre, at de hurtigt forstår, hvordan vi skal spille. Det handler om teknik, at de kan tænke hurtigt, og at de vil have bolden og ikke er bange for at spille.

- Det er jo sådan, at spillerne er de vigtige. Det er dem, der vinder, og trænerne, der taber. Derfor er det vigtigt, at vi er tydelige og gør det nemt. Vi har kun få dage til at forberede dem til kamp, så det bliver kun de vigtigste ideer, vi giver dem. Så det handler om at være kloge og undgå at give for mange informationer, så vi ikke læsser for meget på spillerne, siger Albert Capellas.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 26. mar 2021, 08:37

R Rosenberg skrev:

100% enig...Vi er i hvert fald to der mener det samme bullshit :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 29. mar 2021, 09:20

Ibiza Polar skrev:
25. mar 2021, 15:44
KlaskmyggenNoah skrev:
25. mar 2021, 15:12
Ibiza Polar skrev:
25. mar 2021, 15:01
KlaskmyggenNoah skrev:
25. mar 2021, 14:54
Pastorius skrev:
25. mar 2021, 14:45
KlaskmyggenNoah skrev:
25. mar 2021, 14:42
Du undgik behændigt at skrive fake news, jeg forstår ikke denne trang til at give medierne skylden for kritikken af AaB, vores spil er elendigt, det matches næsten kun af vores elendige resultater og transfers. Men jeg forstår at alle kritikere af Bælum der ansatte Inge, der ansatte Cifuentes er hovedløse høns der ingen selvstændig mening har men udelukkende lytter til medier...

Når det er sagt så er der sgu nok tågehorn der råber op om fyringer som om det skulle løse nogen problemer, den nuværende ledelse skal selvfølgelig have tid og rum til at skabe resultater, men at kritikken af dem her og nu er rent mediedrevet det er jo netop fake news.
De bliver faktisk ikke beskyldt for at kritisere AaB, de bliver beskyldt for at gøre det usagligt, og det er der da en masse gode eksempler på.
Der er usagtlig kritik af alle klubber når resultaterne fejler, det hjælper ikke nogen at spille uskyldig forfulgt af medierne.
Og hvad så? Kan man nu ikke være utilfreds med, at medierne lyver, fordi de altid lyver?
Der er INGEN, der brokker sig over kritik af klubben - det handler om, at kritikken ikke er faktuel. Der er enormt mange ting, man sagtens kunne være efter i denne klub - også omkring Inge og Cifuentes. Der er ingen grund til at opfinde argumenter. Selvfølgelig er medierne med til at påvirke stemningen omkring klubben, Inge og Cifuentes, når Facebook-segmentet får usandheder proppet ned i kæften.
Medier handle jo om clicks og vildt skarpe vinklinger af alle historie, og den nedadgående spiral har været her længe og gælder ikke specielt for AaB. Det er da helt fair at være utilfreds med den trend men når jeg hører fra andre fans så er de også utilfreds med pressen, og føler sig overset/hængt ud osv.

Man er ikke en martyr, fordi man møder modstand, når man kommer med kritik, hvis modstanden er på baggrund af, at man løber med usandheder.
Næee men at man har samme holdning som en kommentator giver udtryk for under en kamp, betyder jo heller ikke at man ikke tænker selv, og at man så desuden automatisk tager fejl..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar