Kamptråd aab-sønderjysk

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd aab-sønderjysk

Indlæg af Julgranen » 5. apr 2021, 13:36

doukas skrev:
5. apr 2021, 11:15
Prøv, om du kan skrive Cifuentes uden også at skrive Friis. Tror på dig.

Derudover, så lå AaB omkring nummer 2. fra runde 1-6 (hvorefter Friis siger op), hvad angår xG goals, så chancer blev der i høj grad skabt under Friis i denne sæson. Og hvor LA var en skygge af sig selv.
Prøv om du kan kommentere mine indlæg og beskæftige dig med substansen. Tak.
Nu er det jo alle andre der har travlt med at sammenligne med andre trænere - så der er vel ikke noget galt i at jeg gør det. Middelmådigheden blomstrede også under Friis.

Nej, kvaliteten af chancerne var høj. Ikke antallet af skabte chancer set over en bred kam. Her vores tal for de pågældende runder: 8, 17, 5, 4, 9, 8.
De to kampe mod Sønderjyske og Horsens udgør over halvdelen af vores xG for de første 6 kampe, bl.a. qua straffespark og qua Kasper Kusk, som alene mod Horsens skabte 7 chancer, og efter de første 6 kampe stod noteret for 25 % af alle skabte chancer og 5 af 13 åbne chancer skabt, trods vigende spilletid.
Så beklager, men fakta siger noget andet.
4,63 af 9,1 xG faldt i de to kampe. Det fortæller lidt om hvor misvisende tallene kan være, for generelt set var vores chanceskabelse i de første 6 kampe (sammenlignet med de andre hold) ret middelmådig.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. apr 2021, 13:38

Fromthecradle skrev:
5. apr 2021, 13:16

Jeg troede træneren var ansat til at gennemføre noget andet.
Og jeg troede du var ansat til at finde OB's træner, Allan. Men sådan er der jo så meget.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. apr 2021, 13:39

Forza skrev:
5. apr 2021, 13:31
Gnu skrev:
5. apr 2021, 13:23
LOL. Så er manden man prøver alt for at slippe af med tilbage i startopstillingen.

Det er vel fair nok at man forsøger at komme af med manden, men samtidig lader ham spille hvis de mener han har fortjent det, ud fra træningspræstationen.

Jeg er ikke glad for at se ham spille, men det er for letkøbt at brokke sig over at han starter ude med begrundelse i at man gerne ville af med ham.
Det understøtter I hvert fald igen at der er noget galt med kommunikationen når Inge på den ene side siger han skal væk og (næsten) bebrejder ham for at blive, hvorefter Cifuentes (som jo bare er flink!) roser ham til skyerne, lader ham starte inde i træningskampe for derefter at lade ham kæmpe sig tilbage. Man kan ikke helt forklejne MC i at være lidt mere rundtosset end normalt i disse tider.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 5. apr 2021, 13:41

Julgranen skrev:
5. apr 2021, 13:36
doukas skrev:
5. apr 2021, 11:15
Prøv, om du kan skrive Cifuentes uden også at skrive Friis. Tror på dig.

Derudover, så lå AaB omkring nummer 2. fra runde 1-6 (hvorefter Friis siger op), hvad angår xG goals, så chancer blev der i høj grad skabt under Friis i denne sæson. Og hvor LA var en skygge af sig selv.
Prøv om du kan kommentere mine indlæg og beskæftige dig med substansen. Tak.
Nu er det jo alle andre der har travlt med at sammenligne med andre trænere - så der er vel ikke noget galt i at jeg gør det. Middelmådigheden blomstrede også under Friis.

Nej, kvaliteten af chancerne var høj. Ikke antallet af skabte chancer set over en bred kam. Her vores tal for de pågældende runder: 8, 17, 5, 4, 9, 8.
De to kampe mod Sønderjyske og Horsens udgør over halvdelen af vores xG for de første 6 kampe, bl.a. qua straffespark og qua Kasper Kusk, som alene mod Horsens skabte 7 chancer, og efter de første 6 kampe stod noteret for 25 % af alle skabte chancer og 5 af 13 åbne chancer skabt, trods vigende spilletid.
Så beklager, men fakta siger noget andet.
4,63 af 9,1 xG faldt i de to kampe. Det fortæller lidt om hvor misvisende tallene kan være, for generelt set var vores chanceskabelse i de første 6 kampe (sammenlignet med de andre hold) ret middelmådig.
Det må være en kombination af chancer og størrelsen på dem der er afgørende og det vi skal stræbe efter. Og det er netop det xG indikerer var i højsæde hos Friis. Så er der ikke så meget at rafle om at vi var på rette vej dengang og ikke er det længere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. apr 2021, 13:41

Buzz Killington skrev:
5. apr 2021, 13:39
Man kan ikke helt forklejne MC i at være lidt mere rundtosset end normalt i disse tider.
Nu kan det jo også bare være, at Højholt har leveret ringe til træning og Kakeeto er absolut ikke noget alternativ. I det mindste gør Cifuentes ikke som hans forgænger, der lod ham starte hele tiden trods et håbløst niveau.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. apr 2021, 13:44

Buzz Killington skrev:
Forza skrev:
Gnu skrev:
LOL. Så er manden man prøver alt for at slippe af med tilbage i startopstillingen.

Det er vel fair nok at man forsøger at komme af med manden, men samtidig lader ham spille hvis de mener han har fortjent det, ud fra træningspræstationen.

Jeg er ikke glad for at se ham spille, men det er for letkøbt at brokke sig over at han starter ude med begrundelse i at man gerne ville af med ham.
Det understøtter I hvert fald igen at der er noget galt med kommunikationen når Inge på den ene side siger han skal væk og (næsten) bebrejder ham for at blive, hvorefter Cifuentes (som jo bare er flink!) roser ham til skyerne, lader ham starte inde i træningskampe for derefter at lade ham kæmpe sig tilbage. Man kan ikke helt forklejne MC i at være lidt mere rundtosset end normalt i disse tider.
Det er jeg slet ikke enig i. Man har forsøgt at komme af med ham i flere vinduer i træk. Man fortæller ham at han ikke skal regne med meget spilletid, da andre står foran i køen. Cifuentes lader ham (og alle andre) spille en del på kryds og tværs i træningskampene. Man har jo ikke blacklistet ham. Man har blot været ærlig omkring at man gerne ville af med ham og ikke kunne tilbyde særlig meget spilletid.

MC valgte så pengene fremfor spilletid andre steder. Det stod ham frit for. Men jeg kan slet ikke give nogen skyld overhovedet til træner/sportsdirektør for noget i denne sag. Sådan er gamet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 5. apr 2021, 13:47

Buzz Killington skrev:
5. apr 2021, 13:41
Det må være en kombination af chancer og størrelsen på dem der er afgørende og det vi skal stræbe efter. Og det er netop det xG indikerer var i højsæde hos Friis. Så er der ikke så meget at rafle om at vi var på rette vej dengang og ikke er det længere.
Nej, Brøndby fører ligaen, og har ikke haft særligt mange flere afslutninger end os. Til gengæld får de meget ud af chancer der ikke er særligt store.
Så sådan kan du ikke udlægge det. Vi mangler en god afslutter.

Vi var desuden ikke på rette vej når det ikke gav resultater. Og vi skabte som jeg tidl. har illustreret meget få chancer ifht. de hold vi gerne ville sammenligne os med. Vi var meget afhængig af Lucas og Kusks kvaliteter på chanceskabelsen. Hvilket jeg også illustrerede i førnævnte indlæg. Så ja, hvis du vil snakke om at være på rette vej, så var det da rette vej, når Friis ellers gad bruge de rigtige spillere... Men der var hans bias som U-træner desværre ret tydelig.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. apr 2021, 13:47

Forza skrev:
5. apr 2021, 13:44
Buzz Killington skrev:
Forza skrev:
Gnu skrev:

Det er jeg slet ikke enig i. Man har forsøgt at komme af med ham i flere vinduer i træk. Man fortæller ham at han ikke skal regne med meget spilletid, da andre står foran i køen. Cifuentes lader ham (og alle andre) spille en del på kryds og tværs i træningskampene. Man har jo ikke blacklistet ham. Man har blot været ærlig omkring at man gerne ville af med ham og ikke kunne tilbyde særlig meget spilletid.

MC valgte så pengene fremfor spilletid andre steder. Det stod ham frit for. Men jeg kan slet ikke give nogen skyld overhovedet til træner/sportsdirektør for noget i denne sag. Sådan er gamet.
Her er jeg helt enig. Det er ikke noget odiøst i at MC dels får at vide at han ikke er en del af vores fremtidsplaner, og at vi gerne ser ham finde noget andet, men selvfølgelig at han stadig kan spille sig på holdet på helt fair vis, når nu han har valgt at blive.

At man så bare må sige, at det understreger Olsens/Hiljemarks fravær, er noget helt andet. Hverken Kakeeto eller Højholdt har grebet deres chancer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 5. apr 2021, 13:54

De debattører med lav tålmodighed har det godt nok let med at dreje alt til noget negativt. Sjov så husker jeg flere af dem havde stor tålmodighed under weighorse og Friis / gaarde tiden men nu er der godt nok ikke meget tilbage.

Hvad med vi lige lader Inge gå sommer vinduet igennem og give MC en hel opstart og så se til efteråret om det er bedre eller ej.

Vi skal give ændringer tid.. Er det helt af lort det meste af efteråret ja så skal jeg hente min høtyv men syntes det er lidt for letkøbt nu

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 5. apr 2021, 13:55

Julgranen skrev:
5. apr 2021, 13:38
Fromthecradle skrev:
5. apr 2021, 13:16

Jeg troede træneren var ansat til at gennemføre noget andet.
Og jeg troede du var ansat til at finde OB's træner, Allan. Men sådan er der jo så meget.
Som du selv skriver: "Prøv om du kan kommentere mine indlæg og beskæftige dig med substansen. Tak."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 5. apr 2021, 13:56

Julgranen skrev:
5. apr 2021, 13:47
Buzz Killington skrev:
5. apr 2021, 13:41
Nej, Brøndby fører ligaen, og har ikke haft særligt mange flere afslutninger end os. Til gengæld får de meget ud af chancer der ikke er særligt store.
Så sådan kan du ikke udlægge det. Vi mangler en god afslutter.

Vi var desuden ikke på rette vej når det ikke gav resultater. Og vi skabte som jeg tidl. har illustreret meget få chancer ifht. de hold vi gerne ville sammenligne os med. Vi var meget afhængig af Lucas og Kusks kvaliteter på chanceskabelsen. Hvilket jeg også illustrerede i førnævnte indlæg. Så ja, hvis du vil snakke om at være på rette vej, så var det da rette vej, når Friis ellers gad bruge de rigtige spillere...
Jo, sådan man bestemt godt udlægge det. Det er alt andet lige bedre at have en højere xG og man bør da helt sikkert lægge sit spil an på (alt andet lige) at skabe flest/størst chancer. Det gjorde Friis' hold, uagtet hvad du så mener årsagen var. Men, xG putter ikke selv bolden i kassen og tager ikke højde for spillernes afslutningsevner, hvilket bl.a. er den relevante forskel på Brøndby og os.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 5. apr 2021, 13:58

Jeg har så meget brug for at vi bare blæser tyskerne ud af banen og vinder sikkert med stor spil.. Selv maden fra AaB var bedre idag end normalt, men ryger direkte i snapsen hvis vi forsætter som før landsholdspausen.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 5. apr 2021, 14:01

Puha, Mikkel Redder som VAR dommer. Manden der konsekvent dømmer imod os hvis der er 50/50 situationer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyfe
Allstar
Allstar

Indlæg af Lyfe » 5. apr 2021, 14:02

Hanga skrev:
5. apr 2021, 14:01
Puha, Mikkel Redder som VAR dommer. Manden der konsekvent dømmer imod os hvis der er 50/50 situationer.
Vi skal i hvert fald ikke regne med nogen billige straffespark idag.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 5. apr 2021, 14:03

Jeg så ikke optakten. Er formationen præsenteret som 3-4-3 eller 3-5-2 af Cifuentes?

Lyfe
Allstar
Allstar

Indlæg af Lyfe » 5. apr 2021, 14:06

Pedro for helvede! Men klasse af Rinne!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 5. apr 2021, 14:06

Jøsses Pedro hvad fanden laver du :@
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 5. apr 2021, 14:07

Shit, Ferreira....

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 5. apr 2021, 14:07

Hvornår har Sønderjydske skiftet træner til Jackie Charlton??

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. apr 2021, 14:08

To tidlige situationer hvor vi er i spil omkring deres felt, men vi virker ikke til at vide hvad vi skal med bolden. Først et svagt indlæg af Pallesen og dernæst en tilfældig bold i feltet fra fossum

Stærkt af Rinne på stregen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar