Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 09:37

Pastorius skrev:
25. apr 2021, 08:31
Det er i det lys Hagelskjær først og fremmest skal ses. Han bliver nok ikke en spiller der kan kommer til at dramatisk at kunne vende en kamp, eller gå ind som en top profil, men han kan gå ind på et par forskellige pladser og sørge for at vi stadig kan spille på en måde så vores bedste spillere kan spille videre på det de er bedst til.

Hvis han skal blive mere end det, så skal han løfte sig et niveau eller to, men sådan vil det være med 75% af vores indkøb. Sådan er det at være en klub der har større ambitioner end budget.
Er også nødt til bare at sige: Se nu for pokker på de argumenter Inge bruger når han henter spillere. Han henter spillere, der kan dække holdet ind på de svagheder vi har. Vi har ikke én eneste central forsvarsspiller, der kan slå diagonalbolde og gode fremadrettede pasninger og være boldførende med autoritet. Det er en kæmpe svaghed på vores nuværende hold i det opbyggende spil, og i forhold til ikke at smide så mange bolde væk ved lange, formålsløse pasninger når vi skal slå bolde forbi modstandernes første pres, eller henover forsvarslinjen (hvilket skyldes manglende kvalitet hos f.eks. Ross)
Her kan man se at Hagelskjær kan noget.

Hver evig eneste spiller vi har hentet har adresseret svagheder som Inge har identificeret med først Jacob Friis og senere Martí.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. apr 2021, 10:10

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 09:37
Pastorius skrev:
25. apr 2021, 08:31
Det er i det lys Hagelskjær først og fremmest skal ses. Han bliver nok ikke en spiller der kan kommer til at dramatisk at kunne vende en kamp, eller gå ind som en top profil, men han kan gå ind på et par forskellige pladser og sørge for at vi stadig kan spille på en måde så vores bedste spillere kan spille videre på det de er bedst til.

Hvis han skal blive mere end det, så skal han løfte sig et niveau eller to, men sådan vil det være med 75% af vores indkøb. Sådan er det at være en klub der har større ambitioner end budget.
Er også nødt til bare at sige: Se nu for pokker på de argumenter Inge bruger når han henter spillere. Han henter spillere, der kan dække holdet ind på de svagheder vi har. Vi har ikke én eneste central forsvarsspiller, der kan slå diagonalbolde og gode fremadrettede pasninger og være boldførende med autoritet. Det er en kæmpe svaghed på vores nuværende hold i det opbyggende spil, og i forhold til ikke at smide så mange bolde væk ved lange, formålsløse pasninger når vi skal slå bolde forbi modstandernes første pres, eller henover forsvarslinjen (hvilket skyldes manglende kvalitet hos f.eks. Ross)
Her kan man se at Hagelskjær kan noget.

Hver evig eneste spiller vi har hentet har adresseret svagheder som Inge har identificeret med først Jacob Friis og senere Martí.
Det er rigtig godt at man forsøger at hente spillere der har de spidskompetencer vi står og mangler. Men de spidskompetencer er ligegyldige hvis spillerens samlede niveau er for lavt. Nkada blev hentet fordi vi manglede en hurtig spiller, men hvad kan vi bruge det til, når han ikke er i nærheden af at være god nok til superliga? Granli er nok hentet fordi han muligvis er lidt bedre på bolden end det vi havde, og fordi han kan dække flere pladser, men han har ikke gjort vores forsvar stærkere, tværtimod efter min mening. Og så er der Samuelsen, hvor situationen er den omvendte. Hans generelle niveau er udmærket, men han er slet ikke den spiller vi manglede. Jeg synes ikke han har dækket nogle af vores svagheder.

Pedro er heldigvis eksemplet på det modsatte, for her har vi fået en stærk spiller, med præcis de evner vi manglede.

Det er i mine øjne helt fair at der bliver stillet spørgsmålstegn ved Hagelskjær, så længe denne skepsis/kritik er nuanceret og argumenteret. Jeg ved virkelig ikke hvorfor man ikke længere må have en mening om en spiller, når denne bliver signet? Ud fra samme logik måtte vi ikke glæde os, når der laves en på papiret stærk signing? For vi skal jo lige se ham i AaB trøjen først, ikke?

Hagelskjær er 24 år og har ikke været en stor profil i Silkeborg. Deres fans ser det ikke som et kæmpe tab. Så udover at han kommer med et venstreben, har jeg svært ved at forstå dette valg. Forhåbentlig overrasker han og passer perfekt ind på holdet, og i så fald skal jeg være den første til at erkende, at det var stærkt set og hentet af Inge... Som da Allan hentede Patrick Olsen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 10:33

Hanga skrev:
25. apr 2021, 10:10
Det er rigtig godt at man forsøger at hente spillere der har de spidskompetencer vi står og mangler. Men de spidskompetencer er ligegyldige hvis spillerens samlede niveau er for lavt. Nkada blev hentet fordi vi manglede en hurtig spiller, men hvad kan vi bruge det til, når han ikke er i nærheden af at være god nok til superliga? Granli er nok hentet fordi han muligvis er lidt bedre på bolden end det vi havde, og fordi han kan dække flere pladser, men han har ikke gjort vores forsvar stærkere, tværtimod efter min mening. Og så er der Samuelsen, hvor situationen er den omvendte. Hans generelle niveau er udmærket, men han er slet ikke den spiller vi manglede. Jeg synes ikke han har dækket nogle af vores svagheder.

Pedro er heldigvis eksemplet på det modsatte, for her har vi fået en stærk spiller, med præcis de evner vi manglede.

Det er i mine øjne helt fair at der bliver stillet spørgsmålstegn ved Hagelskjær, så længe denne skepsis/kritik er nuanceret og argumenteret. Jeg ved virkelig ikke hvorfor man ikke længere må have en mening om en spiller, når denne bliver signet? Ud fra samme logik måtte vi ikke glæde os, når der laves en på papiret stærk signing? For vi skal jo lige se ham i AaB trøjen først, ikke?

Hagelskjær er 24 år og har ikke været en stor profil i Silkeborg. Deres fans ser det ikke som et kæmpe tab. Så udover at han kommer med et venstreben, har jeg svært ved at forstå dette valg. Forhåbentlig overrasker han og passer perfekt ind på holdet, og i så fald skal jeg være den første til at erkende, at det var stærkt set og hentet af Inge... Som da Allan hentede Patrick Olsen.
Men Hanga, det aner man jo ikke før man henter en spiller, som i dén grad var en lottokupon. Inge troede helt sikkert at han ville vise mere, og det havde hans egen klub også forventet af ham. Der er en grund til at han savede ham over i transfersnakken i vinters og siden ikke har spillet.

Desuden har Inge stort set ikke brugt penge på spillere udover Hiljemark. Granli er ikke hentet som en profil. Rufo er ikke hentet som en profil. Men de kan noget på enkeltområder, som de andre spillere vi har ikke kan. Jeg synes nu Granli er en opgradering fra Kasper Pedersen.

Tjoh, jeg forstår dog ikke når kritikken bunder i, at han ikke vil forlænge med Silkeborg og først endeligt blev droppet, da han havde afvist dem for 3. gang.
Han har spillet fast for dem i knap 1,5 år forud for de seneste måneder. Der er da intet der tyder på, at der er anden forklaring på reserve-rollen, end at han gang på gang har afvist deres kontraktudspil, senest her i februar.

Bocajunior1
Junior
Junior
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af Bocajunior1 » 25. apr 2021, 10:41

Pedro kostede vel 367000 euro og Prijovic 210000 euro, hvis man går ud fra transfermarkt, som mange brugere går ud fra, når de skal fortælle stople op og ned om alting. Det er en slags penge. Den med at Inge ikke har brugt penge,er ikke helt rigtigt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. apr 2021, 10:44

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 10:33
Tjoh, jeg forstår dog ikke når kritikken bunder i, at han ikke vil forlænge med Silkeborg og først endeligt blev droppet, da han havde afvist dem for 3. gang.
Han har spillet fast for dem i knap 1,5 år forud for de seneste måneder. Der er da intet der tyder på, at der er anden forklaring på reserve-rollen, end at han gang på gang har afvist deres kontraktudspil, senest her i februar.
Der er vi helt enige, personligt ligger jeg ingenting i hans nuværende bænkrolle, men mere at han på intet tidspunkt har lignet en spiller der skulle samles op af en superligaklub, der har ambitioner om top4. Det jeg "angriber" er denne her holdning om, at man ikke må mene noget om en signing, før spilleren har spillet kampe for AaB. Selvfølgelig må man det, og det gælder både skepsis og begejstring over et indkøb. Og så stiller jeg spørgsmål ved, om Inge er lykkedes med det her med at hente spidskompetencer vi mangler. Det har han muligvis, men vi er ikke blevet et bedre hold, fordi flere af spillerne mangler det samlede niveau til at gøre os bedre. Der skal han simpelthen ramme bedre her til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 10:49

Hanga skrev:
25. apr 2021, 10:44
Der er vi helt enige, og personligt ligger jeg ingenting i hans nuværende bænkrolle, men mere at han på intet tidspunkt har lignet en spiller der skulle samles op af en superligaklub, der har ambitioner om top4. Det jeg "angriber" er denne her holdning om, at man ikke må mene noget om en signing, før spilleren har spillet kampe for AaB. Selvfølgelig må man det, og det gælder både skepsis og begejstring over et indkøb. Og så stiller jeg spørgsmål ved, om Inge er lykkedes med det her med at hente spidskompetencer vi mangler. Det har han muligvis, men vi er ikke blevet et bedre hold, fordi flere af spillerne mangler det samlede niveau til at gøre os bedre. Der skal han simpelthen ramme bedre her til sommer.
Det har Frederik Børsting, Ahlmann og andre ret beset heller ikke - altså været interessant for klubber der ligger bedre eller lige omkring os. Derfor kan man stadig godt levere for os.

Selvfølgelig må man det - men vi ved også fra egne spillere at der kan være væsentlig forskel på hvordan man præsterer alt efter hvilket miljø man er i.
Oliver Abildgaard lignede heller ikke en semi-profil i den russiske liga i vores farver.

Ja, jeg har skrevet herinde tusind gange at meget afhænger af hans sommervindue. Det tror jeg også han selv er klar over. Men vi har også behov for f.eks. at gå mere fri af skader.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 25. apr 2021, 23:20

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 10:49
Hanga skrev:
25. apr 2021, 10:44
Der er vi helt enige, og personligt ligger jeg ingenting i hans nuværende bænkrolle, men mere at han på intet tidspunkt har lignet en spiller der skulle samles op af en superligaklub, der har ambitioner om top4. Det jeg "angriber" er denne her holdning om, at man ikke må mene noget om en signing, før spilleren har spillet kampe for AaB. Selvfølgelig må man det, og det gælder både skepsis og begejstring over et indkøb. Og så stiller jeg spørgsmål ved, om Inge er lykkedes med det her med at hente spidskompetencer vi mangler. Det har han muligvis, men vi er ikke blevet et bedre hold, fordi flere af spillerne mangler det samlede niveau til at gøre os bedre. Der skal han simpelthen ramme bedre her til sommer.
Det har Frederik Børsting, Ahlmann og andre ret beset heller ikke - altså været interessant for klubber der ligger bedre eller lige omkring os. Derfor kan man stadig godt levere for os.

Selvfølgelig må man det - men vi ved også fra egne spillere at der kan være væsentlig forskel på hvordan man præsterer alt efter hvilket miljø man er i.
Oliver Abildgaard lignede heller ikke en semi-profil i den russiske liga i vores farver.

Ja, jeg har skrevet herinde tusind gange at meget afhænger af hans sommervindue. Det tror jeg også han selv er klar over. Men vi har også behov for f.eks. at gå mere fri af skader.
Er nu ret sikker på Ahlmann ville spille fast i OB, AGF, Randers og Brøndby. Derudover ville han være tæt på spilletid i FCK, da deres venstre back kabale afhænger af en skrøbelig Boilesen, som også spiller stopper. Undlader at forholde mig til FCN, da jeg ikke aner hvem der spiller for dem og SønderjyskE har Dal Hende som er på samme hylde. Børsting derimod er jeg helt enig med dig i udover, at jeg ikke rigtigt kan se hvad han leverer udover pøl. Børsting arbejder godt, men han bidrager jo ikke rigtigt med andet. Det er fint at være en god presspiller, men der bør også være et minimum af spillemæssige kompetencer og det er der desværre ikke. Jeg vil så gerne se Børsting så igennem og vise han kan andet end at løbe, men jeg har opgivet håbet.
RAUS RAUS SSE!

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 26. apr 2021, 11:10

Det kommende sommervindue bliver enormt interessant for os. For mange af vores spillere vil formentlig forlade os.
I den lette afskibningsende har vi:
Magnus C, Samuelsen, van Weert, Nkada, Klitten x2, Jeppe Pedersen, (Kakeeto)

Og måske sælger vi:
Fossum, Rinne, (Lucas), (Kusk)

Det er potentielt ret mange afgange fra en trup. Men hvis IAO mener alvorligt, at vi skal have de bløde mellemvare-spillere væk, og i stedet skal have folk med salgspotentiale, er det vel sandsynligt, hvis vi kan finde klubber til dem.
Fossum har været her ret længe, og må være vores største salgsvare. Burde kunne klare sig i ligaerne under de store. Og måske endda i bundklubberne i bundesligaen. Rinne det samme.
Lucas bliver nok hængende grundet elendig fysik. Kusk sælges måske videre, fordi han ikke passer godt nok ind i planerne.

Derfor skal der også mange nye spillere ind. Især offensivt og på den centrale midtbane. Også er vi jo mange der håber på en opgradering på højre back. Men det giver en unik mulighed til Cifuentes/IAO. Han kan hente spillere, der er trygge ved hans og AaB's måde at spille fodbold på. Dygtige presspillere med godt teknisk niveau - og gerne med fart i benene - og/eller tydelige spidskompetencer.
Det store spørgsmål er om man kan finde nok dygtige spillere - og man kan hente dem tids nok til at de kan blive integreret på et helt nyt hold, der stadig famler efter et sportsligt udtryk. Det er sgu en stor opgave, som jeg tvivler på lykkes med det samme.
Læg dertil kroniske skader til de dyre drenge Lucas og Hiljemark - og historisk til Thelander/Ahlmann. Fundamentet er skrøbeligt. Måske endda ikke-eksisterende.

Nå, men jeg håber på:
Ny højreback
1-2 angribere
1-2 centrale midtbanespillere
1-2 kreative offensive typer.
(Ny målmand)

Vi ved, at vi får Hagelskær ind. Og at vores store Helsingør-ven efter planen rykkes op til sommer.
Jeg er har stadig en form for tiltro til projektet, men der hvor vi står lige nu er ikke et godt sted - og sommervinduet bliver ekstremt spændende.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. apr 2021, 12:04

Synes godt nok angribertypen er svær at greje. Altså hvad vi skal hente.

Det er afgjort ikke den halve angribertype, som vi har alt for mange af. Men det skal jo heller ikke være en Jan Koller eller Simon Makienok, man bare kan smide bolden op til.

Så en opspilsstation med målnæse og som kan gå med i det tekniske småspil og må også gerne kunne være i forsvaret og midtbanen.

Hvor svært kan det være...
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 14:45

Man kunne overveje at sige farvel til Børsting til sommer, og opgradere på kvalitet i Vladimir Rodic, som Hammarby vil af med. Han er målfarlig, han kan masser med bolden, og så er han en gudsbenådet fighter. Han kan spille flere offensive positioner, og rent aldersmæssigt er de jævnaldrende.

Vigtigst af alt, så har han før vist at han kan gøre det godt i den danske liga, hvor han både i Randers og Silkeborg efterlod et fremragende indtryk.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. apr 2021, 14:54

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 14:45
Man kunne overveje at sige farvel til Børsting til sommer, og opgradere på kvalitet i Vladimir Rodic, som Hammarby vil af med. Han er målfarlig, han kan masser med bolden, og så er han en gudsbenådet fighter. Han kan spille flere offensive positioner, og rent aldersmæssigt er de jævnaldrende.

Vigtigst af alt, så har han før vist at han kan gøre det godt i den danske liga, hvor han både i Randers og Silkeborg efterlod et fremragende indtryk.
Ikke noget skidt bud, men han slog da ikke igennem i Randers, så vidt jeg husker... Var der ikke lidt problembarn over ham?
Men klart, vi skal have spillere med et højere teknisk niveau end Børsting, og så skal de samtidig kunne fighte.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 15:12

FIDEL skrev:
26. apr 2021, 14:54
Ikke noget skidt bud, men han slog da ikke igennem i Randers, så vidt jeg husker... Var der ikke lidt problembarn over ham?
Men klart, vi skal have spillere med et højere teknisk niveau end Børsting, og så skal de samtidig kunne fighte.
Det gjorde han nu og de forlængede også kontrakten med ham, men det var i perioden med Moniz og Gravgaard, og træneren blev da også fyret lige omkring hvor Rodic skiftede til Silkeborg.

I Stockholm har han uden at kny været bænket i en længere periode, fordi de har haft spillere som Alexander Kacaniklic og nu megatalentet Akinkunmi Amoo der har spillet på hans position.
Men når han så har fået spilletid, så har han gjort det fortrinligt.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 26. apr 2021, 16:27

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 15:12
FIDEL skrev:
Det gjorde han nu og de forlængede også kontrakten med ham, men det var i perioden med Moniz og Gravgaard, og træneren blev da også fyret lige omkring hvor Rodic skiftede til Silkeborg.

I Stockholm har han uden at kny været bænket i en længere periode, fordi de har haft spillere som Alexander Kacaniklic og nu megatalentet Akinkunmi Amoo der har spillet på hans position.
Nu kiggede jeg lige på Hammarbys trup og synes den er sat fedt sammen. Har de en eller anden speciel connection til Afrika eller tager de bare chancen ofte?

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 16:39

Prica22 skrev:
26. apr 2021, 16:27
Nu kiggede jeg lige på Hammarbys trup og synes den er sat fedt sammen. Har de en eller anden speciel connection til Afrika eller tager de bare chancen ofte?
De har haft en scout med kontakt til nogle af de bedste akademier i Afrika i nogle år. Amoo satser de på kan blive det største salg nogensinde for dem. De snuppede ham foran næsen på en række storklubber.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 26. apr 2021, 16:43

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 15:12
FIDEL skrev:

Hans stats var ikke gode, dog.
Jeg tror faktisk ikke han er en profil, som der kigges på. Truppen skal forynges, og Rodic ligner umiddelbart en spiller, der har toppet i sin karriere.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 26. apr 2021, 16:56

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 16:39
Prica22 skrev:
26. apr 2021, 16:27
De har haft en scout med kontakt til nogle af de bedste akademier i Afrika i nogle år. Amoo satser de på kan blive det største salg nogensinde for dem. De snuppede ham foran næsen på en række storklubber.
Interessant. Nu har jeg har set lidt highlights med ham - det kunne være fedt hvis AaB hentede spillere som ham. Eller de andre afrikanere de har skudt afsted for millionbeløb. Desværre virker det ikke som noget Inge har satset alt for meget på, hvilket den missede signing af Kessie måske også er et udtryk for.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 17:31

FIDEL skrev:
26. apr 2021, 16:43
Jeg tror faktisk ikke han er en profil, som der kigges på. Truppen skal forynges, og Rodic ligner umiddelbart en spiller, der har toppet i sin karriere.
28 kampe, 8 mål og 5 assists for Randers og Silkeborg i Superliga-regi. Det er der vist ikke mange af vores egne udover Lucas, der kan gøre bedre.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 26. apr 2021, 19:46

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 17:31
FIDEL skrev:
26. apr 2021, 16:43
28 kampe, 8 mål og 5 assists for Randers og Silkeborg i Superliga-regi. Det er der vist ikke mange af vores egne udover Lucas, der kan gøre bedre.
Hov hov då. 12 kampe og 1 mål i Randers er altså ikke så godt. Jeg er med på, at han slog til i Silkeborg, men du kan da ikke lægge tallene sammen på den måde der. :P
Men selvfølgelig er han en rigtig god spiller, og Randers var nok ikke det fedeste sted at spille dengang. Tror bare ikke han er noget Inge kigger på.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 27. apr 2021, 08:00

https://www.brentfordfc.com/news/2021/a ... kopavogur/

Er det nu vi snupper ham? Jeg synes han så spændende ud i de træningskampe sidste år :aabfan:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 27. apr 2021, 08:31

bedstefar skrev:
27. apr 2021, 08:00
https://www.brentfordfc.com/news/2021/a ... kopavogur/

Er det nu vi snupper ham? Jeg synes han så spændende ud i de træningskampe sidste år :aabfan:
JA TAK!
Ved godt han nok ikke forstærker os her og nu.
Men han imponerede stort da han var her og vi skal også bruge spillere, som kan sælges videre på sigt.

Låst