Julgranen skrev: ↑25. apr 2021, 09:37
Pastorius skrev: ↑25. apr 2021, 08:31
Det er i det lys Hagelskjær først og fremmest skal ses. Han bliver nok ikke en spiller der kan kommer til at dramatisk at kunne vende en kamp, eller gå ind som en top profil, men han kan gå ind på et par forskellige pladser og sørge for at vi stadig kan spille på en måde så vores bedste spillere kan spille videre på det de er bedst til.
Hvis han skal blive mere end det, så skal han løfte sig et niveau eller to, men sådan vil det være med 75% af vores indkøb. Sådan er det at være en klub der har større ambitioner end budget.
Er også nødt til bare at sige: Se nu for pokker på de argumenter Inge bruger når han henter spillere. Han henter spillere, der kan dække holdet ind på de svagheder vi har. Vi har ikke én eneste central forsvarsspiller, der kan slå diagonalbolde og gode fremadrettede pasninger og være boldførende med autoritet. Det er en kæmpe svaghed på vores nuværende hold i det opbyggende spil, og i forhold til ikke at smide så mange bolde væk ved lange, formålsløse pasninger når vi skal slå bolde forbi modstandernes første pres, eller henover forsvarslinjen (hvilket skyldes manglende kvalitet hos f.eks. Ross)
Her kan man se at Hagelskjær kan noget.
Hver evig eneste spiller vi har hentet har adresseret svagheder som Inge har identificeret med først Jacob Friis og senere Martí.
Det er rigtig godt at man forsøger at hente spillere der har de spidskompetencer vi står og mangler. Men de spidskompetencer er ligegyldige hvis spillerens samlede niveau er for lavt. Nkada blev hentet fordi vi manglede en hurtig spiller, men hvad kan vi bruge det til, når han ikke er i nærheden af at være god nok til superliga? Granli er nok hentet fordi han muligvis er lidt bedre på bolden end det vi havde, og fordi han kan dække flere pladser, men han har ikke gjort vores forsvar stærkere, tværtimod efter min mening. Og så er der Samuelsen, hvor situationen er den omvendte. Hans generelle niveau er udmærket, men han er slet ikke den spiller vi manglede. Jeg synes ikke han har dækket nogle af vores svagheder.
Pedro er heldigvis eksemplet på det modsatte, for her har vi fået en stærk spiller, med præcis de evner vi manglede.
Det er i mine øjne helt fair at der bliver stillet spørgsmålstegn ved Hagelskjær, så længe denne skepsis/kritik er nuanceret og argumenteret. Jeg ved virkelig ikke hvorfor man ikke længere må have en mening om en spiller, når denne bliver signet? Ud fra samme logik måtte vi ikke glæde os, når der laves en på papiret stærk signing? For vi skal jo lige se ham i AaB trøjen først, ikke?
Hagelskjær er 24 år og har ikke været en stor profil i Silkeborg. Deres fans ser det ikke som et kæmpe tab. Så udover at han kommer med et venstreben, har jeg svært ved at forstå dette valg. Forhåbentlig overrasker han og passer perfekt ind på holdet, og i så fald skal jeg være den første til at erkende, at det var stærkt set og hentet af Inge... Som da Allan hentede Patrick Olsen.