Plus at startopstillingen i går uden Pallesen, Kusk og Lucas jo indlysende havde til formål at spare/skåne visse spillere, hvor se nok alle tre havde spillet hvis det var champions league finalen. Men i øvrigt var vores indstilling i 2. halvleg pinlig.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Man skal, undskyld mit franske, være komplet idiot, hvis man havde forventet, at vi ville gøre rent bord resten af sæsonen.
Helt Ufatteligt at vi har et segment her på siden, der kræver Cifuentes fyret.
Han overtog en synkende skude og fik en svær start. Lavede nogle justeringer og fik resultater i hus. Ikke specielt kønt, men point på kontoen.
Stille og roligt er der blevet lagt lidt på, og der var tegn på nogle gode tiltag omkring den taktiske udvikling. Så render vii ind i et nederlag, men det er efter 14 point i 7 kampe. Selvfølgelig er der ikke grundlag for en fyring - overhovedet.
Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00
-
Stegosaurus
- Allstar

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00
Hørte du interviewet efter kampen hvor han netop svarede på at kusk startede ude fordi han var træt og dataene viste det?Jakobsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:04Min tiltro til Cifuentes er bestemt ikke blevet større efter i går. Mod OB havde vi endelig en formation og taktik der virkede, mend et skulle vi så åbnabart ikke holde fast i. I stedet skulle vi skfite system til 3-5-2 som tydeligvis ikke virkede. Jeg kan da godt forstå de besnærrende i at få plads til både Tom og Tim, men omvendt gav man køb på det spillemæssige. Derudover kan jeg slet ikke forstå, hvordan Rufo kunne stå foran både Kusk og Lucas. Jeg synes det var endnu et step på en besynderlig slingrekurs.
Ville da også helst have spille med kusk, hilje og lucas men hvis ikke de er klar så må træneren jo vælge ud fra dem der er til rådighed.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Har de sagt at kusk ikke kunne spille pga data? Hold da op nogle kegler. Det er værre end jeg frygtede.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det var en lortekamp og de øvrige resultater betyder vi nu er fire hold om 7.pladsen istedet for et.
Forhåbentlig kan Lucas starte inde på fredag.
Efter at have sovet på kampen. Jeg synes, at der igen var tendens til at ville spille lidt for meget op fra egne rækker indtil scoringen. Lidt som da Randers moste os. Måske det skulle lægges på hylden lidt? Ikke at losseriet efter scoringen var en større succes. Succes kommer typisk, når man varierer og gør spillestilen mere uforsigelig. Og her virkede det måske lidt låst.
Efter at have sovet på kampen. Jeg synes, at der igen var tendens til at ville spille lidt for meget op fra egne rækker indtil scoringen. Lidt som da Randers moste os. Måske det skulle lægges på hylden lidt? Ikke at losseriet efter scoringen var en større succes. Succes kommer typisk, når man varierer og gør spillestilen mere uforsigelig. Og her virkede det måske lidt låst.
- FlæskeFrank
Cifuentes får stryg for at gå på kompromis. Vi er nødt til at spille bolden op, hvis det er det vi vil på sigt. Vi bliver aldrig gode til det, hvis ikke vi prøver, og vi bliver aldrig gode til at være et tonserhold. Problemerne med opspillet starter i forsvaret, hvor kun Ahlmann har en fornuftig boldomgang.FlæskeFrank skrev: ↑26. apr 2021, 09:41Det var en lortekamp og de øvrige resultater betyder vi nu er fire hold om 7.pladsen istedet for et.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

Selvfølgelig skal vi spille sådan, men det virker til at man vil mange ting på en gang og det kalder nogle gange, at man skal skrue lidt ned på en af tingene.
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Vi har ikke spillerne til at spille den op fra bagkæden. Men når Ross begynder på sit dybt enerverende losseri går det jo helt galt. For satan, jeg er træt af at se på det.FlæskeFrank skrev: ↑26. apr 2021, 09:41Det var en lortekamp og de øvrige resultater betyder vi nu er fire hold om 7.pladsen istedet for et.
Ædruelighedens stemme
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Man skal, undskyld mit franske, være komplet idiot, hvis man havde forventet, at vi ville gøre rent bord resten af sæsonen.
Han overtog en synkende skude og fik en svær start. Lavede nogle justeringer og fik resultater i hus. Ikke specielt kønt, men point på kontoen.
Stille og roligt er der blevet lagt lidt på, og der var tegn på nogle gode tiltag omkring den taktiske udvikling. Så render vii ind i et nederlag, men det er efter 14 point i 7 kampe. Selvfølgelig er der ikke grundlag for en fyring - overhovedet.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Hvordan var resultaterne lige før han overtog?Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 09:52Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Vil du have ham fyret, siden du føler sig truffet?
Hvad var det for et fast koncept?Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 09:52Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.
Et "fast koncept" som truppens bedste spiller tilsyneladende ikke befandt sig godt i (det tog Lucas under 45 minutter at lave samme antal assists som i de første 7 kampe), og som vi kun praktiserede i en mindre del af Friis' tid i AaB. En Plan B, som blev taget i brug da træneren måtte erkende, at det system han mente egnede sig bedst til AaB ikke passede spillerne.
Nu er du ude i det der fata morgana-snak igen - som om hans forgænger opfandt presspillet.
Cifuentes har praktiseret det som førsteholdstræner endnu længere tid end Friis. Som man desuden kan læse i norske medier, så stod han i spidsen for det eneste hold der turde presse højt mod Bodø/Glimt og Molde i den seneste Eliteserie-sæson.
Det lader til at Cifuentes startede - som de fleste trænere gør - med at have fokus på den defensive base. Den fungerede heller ikke rigtig under Friis.
Og den fungerer for såvidt stadigvæk ikke. Men nu laver vi i det mindste mål igen.
Men der er noget dér som udgør et gennemgående problem for AaB, og skal adresseres.
Når noget så fungerer for Cifuentes, og man i øvrigt kan se hans tydelige aftryk - f.eks. med brede centrale forsvarsspillere (noget forgængeren aldrig praktiserede), så er det også hans forgængers fortjeneste.
Det er ikke nemt at være spanier i Aalborg - man skal åbenbart helst være opvokset i forstæderne for at få anerkendelse. Tænk sig, at sådan et par udlændinge drister sig til at tro at de ved noget som helst.
- Buzz Killington
- Allstar

Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:06Hvordan var resultaterne lige før han overtog?Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 09:52Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Mht. resultaterne under Feher, så var de dårlige i enden. Men det betydern da ikke at det Koncept der virkede under Friis var totalt undergravet - som jeg hentydede til.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det kan man heldigvis slå op på superstats.dk
Peter Feher: 7 kampe 1,57 point/kamp
Marti Cifuentes: 14 kampe 1,21 point/kamp
-
FlæskeFrank
- Allstar

Resultaterne under Feher var ikke dårlige. Men lavpunkterne var ekstrem lave.
- FlæskeFrank
I så fald er det lidt ejendommeligt, at du bruger termen "et fast koncept" om noget vi har praktiseret i under 1/4 af samtlige kampe hvor Friis har fungeret som træner i AaB.Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:18Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.
Så var det koncept vist heller ikke mere fast.
- Buzz Killington
- Allstar

Du har ret. Min bedstefar er 80, men han er ikke gammel da han har været yngre i størstedelen af sit liv.Julgranen skrev: ↑26. apr 2021, 10:25I så fald er det lidt ejendommeligt, at du bruger termen "et fast koncept" om noget vi har praktiseret i under 1/4 af samtlige kampe hvor Friis har fungeret som træner i AaB.Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:18Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.
Så var det koncept vist heller ikke mere fast.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Ahh javel ja. Alle andre har "falske omstændigheder" imens du selvfølgelig sidder på sandhedenBuzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:18Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:06Hvordan var resultaterne lige før han overtog?Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 09:52Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Mht. resultaterne under Feher, så var de dårlige i enden. Men det betydern da ikke at det Koncept der virkede under Friis var totalt undergravet - som jeg hentydede til.
Så vi godt ud i de sidste 3-4 kampe under Feher? Kan du skitsere vores præstation, udtryk og om det gik fremad? Gerne uden falske omstændigheder
Misforstå mig ikke - jeg er pivhamrende ligeglad med hvilken træner der lykkes med AaB. Om han er født i Mongoliet eller Skørping.
Men når man som organisation:
- tager en ret drastisk beslutning om at fyre den siddende sportschef, og gør op med 5 års strategi uden skyggen af ambitioner.
- formulerer en ny kurs, der skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold.
- Hiver kapaciteter ind fra det ene og det andet sted.
- Laver et kæmpe oprydningsarbejde, midt under en pandemi der forandrer økonomien man har at arbejde med til en vis grad.
Og der så sidder folk herinde og påstår at løsningen er at gøre kort proces og fyre sportsdirektør og træner midt i en enorm omvæltning for AaB som organisation og fodboldklub, så fristes man til at tro at de samme personer aldrig har lavet forandringsarbejde i en større organisation.
Det vil blotlægge AaB som et useriøst og uprofessionelt foretagende.
Jeg mener ikke vi har andet valg end at gå med de store forandringer der er lavet, og som fan er det sidste jeg ønsker i hvert fald at vi skal være et nyt galehus hvor vi bygger op og river ned for et godt ord. Uden tillid til det forandringsarbejde der er iværksat.
Men når man som organisation:
- tager en ret drastisk beslutning om at fyre den siddende sportschef, og gør op med 5 års strategi uden skyggen af ambitioner.
- formulerer en ny kurs, der skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold.
- Hiver kapaciteter ind fra det ene og det andet sted.
- Laver et kæmpe oprydningsarbejde, midt under en pandemi der forandrer økonomien man har at arbejde med til en vis grad.
Og der så sidder folk herinde og påstår at løsningen er at gøre kort proces og fyre sportsdirektør og træner midt i en enorm omvæltning for AaB som organisation og fodboldklub, så fristes man til at tro at de samme personer aldrig har lavet forandringsarbejde i en større organisation.
Det vil blotlægge AaB som et useriøst og uprofessionelt foretagende.
Jeg mener ikke vi har andet valg end at gå med de store forandringer der er lavet, og som fan er det sidste jeg ønsker i hvert fald at vi skal være et nyt galehus hvor vi bygger op og river ned for et godt ord. Uden tillid til det forandringsarbejde der er iværksat.
- Buzz Killington
- Allstar

Øhh, er du indebrændt over et eller andet? Syntes jeg var ret stilfærdig i mine betragtninger.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:33Ahh javel ja. Alle andre har "falske omstændigheder" imens du selvfølgelig sidder på sandhedenBuzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:18Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:06Hvordan var resultaterne lige før han overtog?Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 09:52Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Så vi godt ud i de sidste 3-4 kampe under Feher? Kan du skitsere vores præstation, udtryk og om det gik fremad? Gerne uden falske omstændigheder
Du skrev Cifu overtog en synkende skude... fordi Feher spillede dårligt i 3-4 kampe? Og det gør så at du mener vi ikke bør have så store forventninger til Cifuentes. Jamen fint, hvis du syntes det er et fornuftigt synspunkt. Jeg er uenig og har forklaret hvorfor ovenover.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Jeg tænker, at det forholder sig omvendt. Du investerer alt for meget i debatten og projicerer formentlig egne følelser over på andre.Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:41Øhh, er du indebrændt over et eller andet? Syntes jeg var ret stilfærdig i mine betragtninger.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:33Ahh javel ja. Alle andre har "falske omstændigheder" imens du selvfølgelig sidder på sandhedenBuzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:18Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:06Hvordan var resultaterne lige før han overtog?Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 09:52Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Du skrev Cifu overtog en synkende skude... fordi Feher spillede dårligt i 3-4 kampe? Og det gør så at du mener vi ikke bør have så store forventninger til Cifuentes. Jamen fint, hvis du syntes det er et fornuftigt synspunkt. Jeg er uenig og har forklaret hvorfor ovenover.
Tilbage til udgangspunktet.
Hvis man vil have Cifuentes fyret efter et nederlag, hvor vi lige har haft en stime med 14 point i 7 kampe, så er man idiot. Vil du have ham fytet? Simpelt spørgsmål.
Udover de gode resultater, så har Julgranen lige skitseret en masse andre grunde.