Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af bedstefar » 27. apr 2021, 08:44

Der skal i hvert fald hentes en ny højre back/wingback. Pallesen og Børsting er simpelthen ikke gode nok, de smider alt for mange bolde i opspillet og deres indlæg kommer aldrig forbi første mand.

Hollandsk 23 årig spiller fra den anden bedste liga, ser solid ud i det defensive, god afleveringsfod og skud. Kontraktudløb til sommer.

https://www.transfermarkt.com/ilias-bro ... ler/491292
https://www.youtube.com/watch?v=WfFKvX-sIxA

Daniel Anyembe fra Esbjerg kunne også være en mulighed, specielt nu det ikke ser ud til at de rykker op i superligaen. Fysisk monster som flyver frem og tilbage på højresiden.

Kasper Jørgensen fra Lyngby ser også spændende ud, god både defensivt og offensivt. Et teknisk niveau over Palle og Børsting. 21 år med kæmpe potentiale.

Så er der en Tobias Mølgaard fra Vejle, som har spillet en fremragende sæson. Kontraktudløb sommer 22, men har sikkert bedre og større adresser at tage til end os.

Jeg håber Inge ser det samme som mange af os herinde på siden. Pallesen fighter, det elsker jeg ham for, men han er simpelthen bare for dårlig teknisk og derfor skal vi have en ny starter på højresiden. :cheers: :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. apr 2021, 09:01

Gaarde6 skrev:
27. apr 2021, 08:31
bedstefar skrev:
27. apr 2021, 08:00
https://www.brentfordfc.com/news/2021/a ... kopavogur/

Er det nu vi snupper ham? Jeg synes han så spændende ud i de træningskampe sidste år :aabfan:
JA TAK!
Ved godt han nok ikke forstærker os her og nu.
Men han imponerede stort da han var her og vi skal også bruge spillere, som kan sælges videre på sigt.
Jeg forstår ikke, at man ikke hentede ham sidste år. Man vil gerne have unge spillere med salgspotentiale. Desuden ønsker man, at der er konkurrence i truppen.
Intet er da bedre, end at en etableret spiller presses af et ungt talent fremfor en fyldspiller - akkurat som vi havde ønsket med casen Klitten/Ahlmann, hvor førstnævnte så bare har vist sig at være for ringe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 27. apr 2021, 09:38

R Rosenberg skrev:
27. apr 2021, 09:01
Gaarde6 skrev:
bedstefar skrev:

Er det nu vi snupper ham? Jeg synes han så spændende ud i de træningskampe sidste år :aabfan:
JA TAK!
Men han imponerede stort da han var her og vi skal også bruge spillere, som kan sælges videre på sigt.
Jeg forstår ikke, at man ikke hentede ham sidste år. Man vil gerne have unge spillere med salgspotentiale. Desuden ønsker man, at der er konkurrence i truppen.
Intet er da bedre, end at en etableret spiller presses af et ungt talent fremfor en fyldspiller - akkurat som vi havde ønsket med casen Klitten/Ahlmann, hvor førstnævnte så bare har vist sig at være for ringe.
Islændingene krævede en ret stor sum, som normalt ikke er noget AaB smider efter talenter/reserver. Jeg ved ikke om prisen er faldet siden, men tvivler på det.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. apr 2021, 09:55

Overordnet, så skal vi have nogle boldsikre spillere ind. Det skulle vi allerede have hentet da Wieghorst var træner, men nok om ham.

Hagelskjær er god og rolig med bolden, hvilket kommer til at gøre ham til en Marti-favorit (tror jeg).
Derudover hentede man Rufo, ganske vist på en kort kontrakt, men alligevel. Han er også en rimelig boldfast spiller.
Samuelsen er også sikker på bolden. Han mangler bare slutprodukt og eksplosivitet.

Så hvis Marti skal have en fair chance for at få succes med sin spilfilosofi, så skal truppen optimeres på min. 3-4 pladser, og det bliver med nogle boldsikre spillere. Dog er Kamara ikke super boldsikker, men han kan bidrage med andre ting. Spændende om Inge og Marti igen vil byde på ham. Hvis ikke han forlænger med Randers, så skal han vel skydes af til sommer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2021, 10:02

Angriberen, som vi mangler er vel Kenneth Zohore? Aldersmæssigt kan han sælges en gang til. Erfaringsmæssigt i top. Målnæse OK. Dansker, tjek. Teknisk god, tjek. Opspilsdtation, tjek.

Men han koster nok kassen
- FlæskeFrank

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 27. apr 2021, 10:22

FlæskeFrank skrev:
27. apr 2021, 10:02
Angriberen, som vi mangler er vel Kenneth Zohore? Aldersmæssigt kan han sælges en gang til. Erfaringsmæssigt i top. Målnæse OK. Dansker, tjek. Teknisk god, tjek. Opspilsdtation, tjek.

Han har været ude med lægproblemer 7 gange de sidste to sæsoner. I alt omkring 250-300 dage. Jeg tænker, vi har brug for en spiller, der er mere driftssikker.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 27. apr 2021, 11:10

Ibiza Polar skrev:
27. apr 2021, 10:22
FlæskeFrank skrev:

Han har været ude med lægproblemer 7 gange de sidste to sæsoner. I alt omkring 250-300 dage. Jeg tænker, vi har brug for en spiller, der er mere driftssikker.
Visse, vasse. Det skal nok gå alt sammen. En lang kontrakt til ham........

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 27. apr 2021, 11:20

FlæskeFrank skrev:

Jeg har aldrig været vild med Zohore og ikke mange mål han har scoret i den her sæson. Jeg tror også en Prica scorer 12+ mål næste sæson. Målmandsposten (hvis Rinne bliver solgt) og højre back positionen er der hvor vi skal have nye kræfter ind som det første.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 27. apr 2021, 12:01

Ifht. Valgeir, så lader det ikke til at vi var inde i billedet inden han drog til England - ikke til sidst i hvert fald. Der stod det mellem Brentford og en italiensk serie B-klub.

Man kan læse sig til at englænderne havde signaleret at de gerne ville beholde ham, men i sidste ende droppede det. Han har spillet højre back og højre wingback i skiftevis 3-4-3 og 4-3-3, så på den led er det ikke helt ulig hvad vi spiller.

Unge Santiago Ocampos, som vi også blev sat i forbindelse med, er stadig meget inde og ude af holdet i Israel.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. apr 2021, 12:06

Julgranen skrev:
27. apr 2021, 12:01
Ifht. Valgeir, så lader det ikke til at vi var inde i billedet inden han drog til England - ikke til sidst i hvert fald. Der stod det mellem Brentford og en italiensk serie B-klub.

Man kan læse sig til at englænderne havde signaleret at de gerne ville beholde ham, men i sidste ende droppede det. Han har spillet højre back og højre wingback i skiftevis 3-4-3 og 4-3-3, så på den led er det ikke helt ulig hvad vi spiller.

Unge Santiago Ocampos, som vi også blev sat i forbindelse med, er stadig meget inde og ude af holdet i Israel.
Jeg har ikke set nogen af dem spille, men der er meget, der tæller for Valgeir, synes jeg.
Bl.a. er AaB's sydamerikanske hitrate ikke stor.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 27. apr 2021, 12:15

Julgranen skrev:

AaB afgav flere bud, men de var langt fra hinanden. Det virker til, at den konkrete interesse aftog pænt lang tid inden han røg til Brentford, som du siger. Et meget realistisk gæt er, at han ville koste omkring 3mio i sommers.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. apr 2021, 12:38

Prica22 skrev:
27. apr 2021, 12:15
Julgranen skrev:

AaB afgav flere bud, men de var langt fra hinanden. Det virker til, at den konkrete interesse aftog pænt lang tid inden han røg til Brentford, som du siger. Et meget realistisk gæt er, at han ville koste omkring 3mio i sommers.
Var han lejet af Brentford eller hvorledes? For hvis han ikke er kontraktligt bundet til Kopavogur, så er det jo en anden sag - desuden er der jo i modsat fald kortere tid af kontrakten tilbage, så måske han er billigere nu.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 27. apr 2021, 12:44

R Rosenberg skrev:
27. apr 2021, 12:38
Prica22 skrev:
27. apr 2021, 12:15
Julgranen skrev:

Var han lejet af Brentford eller hvorledes? For hvis han ikke er kontraktligt bundet til Kopavogur, så er det jo en anden sag - desuden er der jo i modsat fald kortere tid af kontrakten tilbage, så måske han er billigere nu.
Han blev lejet af Brentford på deadline day i sommers. Han har kontrakt til oktober 22, så de skal måske snart sælge, hvis de skal have mønt.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 27. apr 2021, 13:34

R Rosenberg skrev:
27. apr 2021, 09:01
Gaarde6 skrev:
bedstefar skrev:

JA TAK!
Det forstår jeg heller ikke, han viste alt det den højre back plads mangler, det eneste han manglede var noget mere fysik, han var for nem at tromle fysisk. Håber Inge strækker sig langt for at hente ham. Han kan blive et rigtig godt salg.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 27. apr 2021, 13:39

FIDEL skrev:
27. apr 2021, 09:55
Overordnet, så skal vi have nogle boldsikre spillere ind. Det skulle vi allerede have hentet da Wieghorst var træner, men nok om ham.

Hagelskjær er god og rolig med bolden, hvilket kommer til at gøre ham til en Marti-favorit (tror jeg).
Derudover hentede man Rufo, ganske vist på en kort kontrakt, men alligevel. Han er også en rimelig boldfast spiller.
Samuelsen er også sikker på bolden. Han mangler bare slutprodukt og eksplosivitet.

Så hvis Marti skal have en fair chance for at få succes med sin spilfilosofi, så skal truppen optimeres på min. 3-4 pladser, og det bliver med nogle boldsikre spillere. Dog er Kamara ikke super boldsikker, men han kan bidrage med andre ting. Spændende om Inge og Marti igen vil byde på ham. Hvis ikke han forlænger med Randers, så skal han vel skydes af til sommer.
Helt enig med de boldsikre spillere. Vi har en tendens til at gå i panik, når modstanderne overfalder os (hvilket de har fundet ud af de skal gøre)

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 27. apr 2021, 16:30

Vi skal ha en angriber med mål i støvlerne 12-15 på en sæson (det bliver ikke nemt) og en Højer bak der kan lave et indlæg der går forbi den første modstander og rammer en medspiller (det skulle til gengæld være muligt) hvis vi får det så kan der være en fed sæson i vente 🤔
AaB AaB AaB AaB

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. apr 2021, 17:23

hit666 skrev:
27. apr 2021, 16:30
Vi skal ha en angriber med mål i støvlerne 12-15 på en sæson (det bliver ikke nemt) og en Højer bak der kan lave et indlæg der går forbi den første modstander og rammer en medspiller (det skulle til gengæld være muligt) hvis vi får det så kan der være en fed sæson i vente 🤔
Højre back er første prioritet og så angriberen bagefter. Måske en bedre forsvars spiller i samme omgang. Angriber vil også være lækkert men der skal styr på forsvaret og den højre back først

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 27. apr 2021, 18:47

Lidt sladder fra dem jeg kender i AaB - flere spillere er utilfredse med flere ting ude i AaB og har sagt de gerne vil sættes til salg til sommer.
Nogle andre der har hørt det samme?

Det forlyder at det fordi man ikke er enig i trænerens stil - eller manglende på samme - og at de er bange for at hans tidligere assistenter nu os skal komme istedet for Wurtz og Fehrer.

Men kort sagt dem jeg kender derude siger at AaB sejler internt lige nu fordi både Inge, Bælum og træneren fylder for meget og arbejder imod hinanden.

Og så har Fehrer besluttet at smutte 100% lyder det til.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. apr 2021, 18:54

9000AaB skrev:
27. apr 2021, 18:47
Lidt sladder fra dem jeg kender i AaB - flere spillere er utilfredse med flere ting ude i AaB og har sagt de gerne vil sættes til salg til sommer.

Det forlyder at det fordi man ikke er enig i trænerens stil - eller manglende på samme - og at de er bange for at hans tidligere assistenter nu os skal komme istedet for Wurtz og Fehrer.

Men kort sagt dem jeg kender derude siger at AaB sejler internt lige nu fordi både Inge, Bælum og træneren fylder for meget og arbejder imod hinanden.

Så længe resultaterne og spillet holder sig på samme høje niveau som i foråret, så går det hele nok :aabfan:

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 27. apr 2021, 19:24

9000AaB skrev:
27. apr 2021, 18:47

Er slet ik overrasket over det sejler.
For det skøjter rundt.
Marti duer ik, længere er den ik.

Indimellem et lille skridt frem, derefter 5 tilbage!!

Der er ik skyggen af ide i noget som helst af det der foregår.

Frygter det værste. Det ser sort ud.

Glem nu alt om process snak, den holder ik længere!!

Låst