Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 27. apr 2021, 19:31

Mr Gold skrev:
27. apr 2021, 19:24
9000AaB skrev:
27. apr 2021, 18:47
Lidt sladder fra dem jeg kender i AaB - flere spillere er utilfredse med flere ting ude i AaB og har sagt de gerne vil sættes til salg til sommer.
Nogle andre der har hørt det samme?

Det forlyder at det fordi man ikke er enig i trænerens stil - eller manglende på samme - og at de er bange for at hans tidligere assistenter nu os skal komme istedet for Wurtz og Fehrer.

Men kort sagt dem jeg kender derude siger at AaB sejler internt lige nu fordi både Inge, Bælum og træneren fylder for meget og arbejder imod hinanden.

Og så har Fehrer besluttet at smutte 100% lyder det til.
Er slet ik overrasket over det sejler.
For det skøjter rundt.
Marti duer ik, længere er den ik.

Indimellem et lille skridt frem, derefter 5 tilbage!!

Der er ik skyggen af ide i noget som helst af det der foregår.

Frygter det værste. Det ser sort ud.

Glem nu alt om process snak, den holder ik længere!!
Det er trist læsning, men det er nu kun løse rygter, der KAN komme fra et par utilfredse reserver.
MEN jeg har samtidig en fornemmelse af, at Marti ikke sidder så længe endnu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. apr 2021, 19:33

9000AaB skrev:
Lidt sladder fra dem jeg kender i AaB - flere spillere er utilfredse med flere ting ude i AaB og har sagt de gerne vil sættes til salg til sommer.

Det forlyder at det fordi man ikke er enig i trænerens stil - eller manglende på samme - og at de er bange for at hans tidligere assistenter nu os skal komme istedet for Wurtz og Fehrer.

Men kort sagt dem jeg kender derude siger at AaB sejler internt lige nu fordi både Inge, Bælum og træneren fylder for meget og arbejder imod hinanden.

Det har været rygtet flere gange herinde på det seneste.
Det store spørgsmål er jo så hvem der er utilfredse. Personligt kan jeg godt frygte at det er spillere som Ahlmann og Kusk, som jeg absolut gerne vil have med videre. Men førstnævnte har jo ikke forlænget sin kontrakt. Gad vide hvad en Lucas tænker om det hele.
Meget tyder på at man forsøger at gøre kulturen mere "hård" i AaB og det kan sagtens være tiltrængt, men det er vigtigt at det sker i det rigtige tempo og at vi får vores vigtigste AaB spillere med videre. Det skal stadig være AaB det her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. apr 2021, 19:33

gravballe skrev:
27. apr 2021, 17:23
hit666 skrev:
27. apr 2021, 16:30
Vi skal ha en angriber med mål i støvlerne 12-15 på en sæson (det bliver ikke nemt) og en Højer bak der kan lave et indlæg der går forbi den første modstander og rammer en medspiller (det skulle til gengæld være muligt) hvis vi får det så kan der være en fed sæson i vente 🤔
Højre back er første prioritet og så angriberen bagefter. Måske en bedre forsvars spiller i samme omgang. Angriber vil også være lækkert men der skal styr på forsvaret og den højre back først
Jeg synes ikke HB er så presserende. Jeg tror til gengæld vi snart skal kigge imod en ny VB, medmindre Ahlmann forlænger.

Vi mangler virkelig en central midtbane med kvalitet, så holdet ikke falder sammen uden Pedro/Hiljemark.

En central kvalitetsforsvarer efter Okore kunne også være vigtig.

Og en angriber i stedet for Samuelsen som vi absolut ikke skal hente.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. apr 2021, 20:00

Hanga skrev:
27. apr 2021, 19:33
9000AaB skrev:

Det har været rygtet flere gange herinde på det seneste.
Det store spørgsmål er jo så hvem der er utilfredse. Personligt kan jeg godt frygte at det er spillere som Ahlmann og Kusk, som jeg absolut gerne vil have med videre. Men førstnævnte har jo ikke forlænget sin kontrakt. Gad vide hvad en Lucas tænker om det hele.
Meget tyder på at man forsøger at gøre kulturen mere "hård" i AaB og det kan sagtens være tiltrængt, men det er vigtigt at det sker i det rigtige tempo og at vi får vores vigtigste AaB spillere med videre. Det skal stadig være AaB det her.
Selvfølgelig vil en kulturændring medføre nogle clashes og sådan skal det være.
Havde trænerne derimod været en dygtig træner/leder havde spillerne jo kunnet respektere ham. En træner der famler rundt og samtidig kommer med en helt ny ledelesstil kan være helt sikker på at fejle. Det er trids at høre og jeg håber, da det ikke er sandt. Jeg har omvendt ikke svært ved at ofrestille mig det med de symptomer vi ser.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 27. apr 2021, 20:01

Hanga skrev:
Ja, det skal stadig være AaB, men fandme ikke uprofessionelle, hyggeklub-AaB, hvor alt med et ambitionsniveau over middel bliver parkeret i dét der har været et elendigt træningsmiljø, hvor konkurrence er et fy-ord.

Hvis Inge taber det her slag, så kan vi godt opgive at få de resultater vi håber på.
Så er det en endelig manifestation af, at der er for store dele af truppen der er mere end tilfredse med sørgelig middelmådighed.
Der var masser af uro på 2014-holdet, der blev mestre.
Der SKAL være tænding, folk der er utilfredse osv. før det bliver godt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. apr 2021, 20:08

Julgranen skrev:
27. apr 2021, 20:01
Hanga skrev:
Ja, det skal stadig være AaB, men fandme ikke uprofessionelle, hyggeklub-AaB, hvor alt med et ambitionsniveau over middel bliver parkeret i dét der har været et elendigt træningsmiljø, hvor konkurrence er et fy-ord.

Hvis Inge taber det her slag, så kan vi godt opgive at få de resultater vi håber på.
Så er det en endelig manifestation af, at der er for store dele af truppen der er mere end tilfredse med sørgelig middelmådighed.
Der var masser af uro på 2014-holdet, der blev mestre.
Der SKAL være tænding, folk der er utilfredse osv. før det bliver godt.
Jah det kommer an på graden af uroen. Det er ikke ønskværdigt hvis flere af vores bedste spillere vil væk som følge af det. Dér var vi mig bekendt trods alt ikke i 2014, hvor jeg egentlig generelt ikke havde indtryk af den store uro, men jeg ved godt du har hørt historier om det modsatte. Hvis det som sagt er spillere som Ahlmann, Kusk osv., så var de jo også en del af det succesfulde AaB, og bør dermed kende det game.

Der skal helt afgjort rykkes ved ambitionsniveauet, det er jeg helt enig i. Det må også kunne lade sig gøre, og samtidig bevare den "familiære" AaB ånd, som alle tidligere spiller lovpriser og værdsatte højt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 27. apr 2021, 20:16

Det er dog dybt useriøst, når rygtet siger at spillerne er bange for at man vil hente spanske assistenter.
Det har Inge klokkeklart afvist, netop med hensyn til vigtigheden af at have klubfolk i trænerteamet.

Jeg er ved at være lidt træt af de spillere, der ikke bare lukker røven og gør deres arbejde. Nu har der været brok under samtlige trænere de sidste 10 år. Når nogen så lytter til dem, så er der noget helt 3. galt. Imens er der flere af spillerne der er langt fra at levere det de bør på banen.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 27. apr 2021, 20:30

Julgranen skrev:
27. apr 2021, 20:16
Det er dog dybt useriøst, når rygtet siger at spillerne er bange for at man vil hente spanske assistenter.
Det har Inge klokkeklart afvist, netop med hensyn til vigtigheden af at have klubfolk i trænerteamet.

Jeg er ved at være lidt træt af de spillere, der ikke bare lukker røven og gør deres arbejde. Nu har der været brok under samtlige trænere de sidste 10 år. Når nogen så lytter til dem, så er der noget helt 3. galt. Imens er der flere af spillerne der er langt fra at levere det de bør på banen.
Helt enig. Det er til at få lange løg af. De tjener kassen og har verdens fedeste arbejde - alligevel skal vi høre rygter om deres piveri.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. apr 2021, 20:44

DenGamleMand skrev:
27. apr 2021, 20:30
Julgranen skrev:

Helt enig. Det er til at få lange løg af. De tjener kassen og har verdens fedeste arbejde - alligevel skal vi høre rygter om deres piveri.
Enig, men det er sikkert bare et par spillere, der ikke har den rette ærgerrighed og ambitionsniveau.
Vi skal have nogle spillere ind med ærgerrighed, og de må gerne være nogle dumme svin.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. apr 2021, 20:50

Man kan jo godt høre et par stykker, der når de bliver interviewet ikke er helt enige med træneren. Det skinner nogenlunde tydeligt igennem.
Det er ikke holdbart, men så er spørgsmålet hvem der vinder den kamp. Hvis den bliver vundet af spillerne, så kommer det til at sejle i mange år fremover.

Der er ingen tvivl om at der bliver rørt rundt i gryden til sommer, og det bliver spændende at se, hvem det er der ryger, når det kommer til stykket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. apr 2021, 20:53

9000AaB skrev:

Korrekt men det er også fordi der foregår en magt kamp. En del af truppen er bag Inge og den vej han pejer og andre er bag fehrer. Fehrer har forsøgt at køre sig selv i stilling og har et par favorit spillere til at modarbejde truppen.

MC forsøger at holde alle inde i varmen.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. apr 2021, 20:56

FIDEL skrev:
27. apr 2021, 20:44
DenGamleMand skrev:
Julgranen skrev:

Enig, men det er sikkert bare et par spillere, der ikke har den rette ærgerrighed og ambitionsniveau.
Vi skal have nogle spillere ind med ærgerrighed, og de må gerne være nogle dumme svin.
Det er ikke bare et par stykker. De er blandt dem der spiller lige pånær sidst. Den ene røg på bænken pga dårlig attitude, den rigtige grund er pga fehrer visker små ting i ørene der ude på sine spillere.

Der er en magt kamp igang hvor nogle spillere sammen med et par andre forsøger at få MC og Inge ud.

Tilbage til hygge klubben hvor alt bare ok bare man var med. Lucas er bag Inge og bælum.. Men de er store spillere på den anden side. Jeg har vidst det længe at jeg næsten bare har lyst til at skrive deres navne offentligt pga de er ved at smadre klubben fuldstændigt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2021, 21:18

Det der med Feher har jeg altså svært ved at tro på. Hvis han virkelig var så modarbejdede ift klubben og dens retning, så var han vel røget ud på røv og albuer for længst.

Jeg tror gerne på, at han ikke er super motiveret til AaB, eller at han ikke har de varmeste følelser for klubben, men hvorfor skulle Inge/Marti beholde en mand der skaber splid, og alligevel har kontraktudløb om små to måneder (ved ikke om den løber til juni eller juli)? Feher er ikke klubmand, eller på anden måde i besiddelse af en status der skulle gøre ham "umulig" at fyre.

Det er muligt, at Feher ønsker at være kalif istedet for kaliffen, men han må vel også have selvindsigt nok til at se det skib være sejlet - i hvert fald i AaB
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. apr 2021, 21:21

gravballe skrev:
27. apr 2021, 20:56
FIDEL skrev:
27. apr 2021, 20:44
DenGamleMand skrev:
Julgranen skrev:

Det er ikke bare et par stykker. De er blandt dem der spiller lige pånær sidst. Den ene røg på bænken pga dårlig attitude, den rigtige grund er pga fehrer visker små ting i ørene der ude på sine spillere.

Der er en magt kamp igang hvor nogle spillere sammen med et par andre forsøger at få MC og Inge ud.

Tilbage til hygge klubben hvor alt bare ok bare man var med. Lucas er bag Inge og bælum.. Men de er store spillere på den anden side. Jeg har vidst det længe at jeg næsten bare har lyst til at skrive deres navne offentligt pga de er ved at smadre klubben fuldstændigt
Jamen, med den info, er det vel ret tydeligt, hvem de er, hvis det er. Kusk, Pallesen, MC (måske).

Men skulle det være rigtigt, er det jo nok et af de første synlige resultater fra Inges hånd, hvis ordene om, at han arbejder for øget professionalisme med øget hårdhed og større krav er sande: Den omstilling fra hyggeklubben AaB, hvor alle er venner, hvor nogle er selvskreven til startopstillingen og det bare handler om at være med, er nok for stor en mundfuld for nogle.
Hvilket også passer fint med, at Lucas er på Inges side - ham har trods alt oplevet den rigtige fodboldverden.
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. apr 2021, 21:22

jonas386 skrev:
27. apr 2021, 21:18
Det der med Feher har jeg altså svært ved at tro på. Hvis han virkelig var så modarbejdede ift klubben og dens retning, så var han vel røget ud på røv og albuer for længst.

Jeg tror gerne på, at han ikke er super motiveret til AaB, eller at han ikke har de varmeste følelser for klubben, men hvorfor skulle Inge/Marti beholde en mand der skaber splid, og alligevel har kontraktudløb om små to måneder (ved ikke om den løber til juni eller juli)? Feher er ikke klubmand, eller på anden måde i besiddelse af en status der skulle gøre ham "umulig" at fyre.

Det er muligt, at Feher ønsker at være kalif istedet for kaliffen, men han må vel også have selvindsigt nok til at se det skib være sejlet - i hvert fald i AaB
Spillerne holder hånden under ham. Men det opgør burde man have taget, da man ansatte MC. Der var han godt på vej til selv at gå men.. Ja.. Lidt snak med nogle spillere der gerne vil have ham som træner og så blev han.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2021, 21:26

Når det er sagt, så kan der ift de spanske assistenter ganske enkelt også være et spørgsmål om at situationen har ændret sig. Hvis AaB står og mangler en eller to assistenter til sommer, så er der vel ikke noget i vejen for at den ene kunne blive en Marti kender i forvejen.

Jeg håber dog også at vi beholder en dansktalende assistent i teamet. Om det så er Würtz eller hvad nu er en anden diskussion. Jeg ville helst, at Würtz blev rykket ned i ungdomsafdelingen og kunne bruge et par år på at udvikle sig som træner. Mit helt generelle indtryk er, at tidligere spillere ofte kan vinde meget på at træde et skridt ned de første par år, og derefter rykke videre til seniorfodbold, når de har afprøvet nogle idéer og set dem forsøgt udført i praksis.

Jeg havde eksempelvis gerne set en konstellation der hed Würtz/Risgaard på U15 eller lignende. Både for at beholde folk i klubben, give dem muligheden for at afprøve trænerfaget og skabe en pipeline af tidligere spillere ind i trænerstaben, og på længere sigt uddanne trænere af højere kvalitet til førsteholdet

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 27. apr 2021, 21:29

Jeg elsker Kusk og hans drive med bolden, Pallesen og børsting er fightere med hjertet på rette sted, men hvis de et en del af uroen i klubben så er det ud. Det er det samtidig os hvis man hedder Andersen, weert osv. Ingen er over klubben. Jeg tager hellere et par år mere med elendige resultater hvis det får det bedste frem i klubben på længere sigt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2021, 21:32

gravballe skrev:
27. apr 2021, 21:22
jonas386 skrev:

Spillerne holder hånden under ham. Men det opgør burde man have taget, da man ansatte MC. Der var han godt på vej til selv at gå men.. Ja.. Lidt snak med nogle spillere der gerne vil have ham som træner og så blev han.
Hvis folk herinde har hørt om den type kultur der beskrives, så er Inge/Marti vel også klar over det. Hvis der virkelig er en type magtkamp bag kulisserne, så undrer det mig at Inge ikke er trådt i karakter. Det kan aldrig være godt for noget, hvis assistenten bare venter på at underløbe sin chef og få ham vippet ud.

Vi skylder trods alt også at give vores trænere de bedste arbejdsbetingelser, og der hører en forsmået assistenttræner bare ikke hjemme.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. apr 2021, 21:36

jonas386 skrev:

Ja, den lyder liiiidt utrolig og ret spekulativ. Det kan jo være det er kilden der er intrigant og har ondt i røven over noget.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 27. apr 2021, 22:06

9000AaB skrev:

Hvad betyder det at Inge, Bælum og Marti arbejder imod hinanden? Er det en mod to eller alle mod alle? Og hvad er de så uenige om, at de ligefrem skulle modarbejde hinanden?
You pay for this?

Låst