Superligaen 2020/2021

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 4. maj 2021, 10:52

Yankee skrev:
4. maj 2021, 09:55
9520AaB skrev:
3. maj 2021, 20:49
En ting er at Fischer filmer, men at PO behøver det, det er pinagtig og mangel på klasse i min bog. Når man så tager med i betragtning, at han selv spiller på hold med tudeprins nr 1 i superligaen(Nicolai Poulsen), så er det decideret dumt.
Det demonstrerede i hvert fald hvor AGF-spillernes fokus var til den kamp og det så man jo også tydeligt i første halvleg. De rendte rundt som hovedløse høns og kunne sagtens have fået 1-2 røde kort.
Ja, det er utroligt som en træners opførsel smitter af på bænk, spillere og tilskuere. Der er et enormt fokus på dommeren når AGF spiller, og det kan da godt være at det lægger en smule pres på dommerne, men mest af alt fjerner det spillernes fokus fra det der foregår på banen, og jeg tror ikke på det gør noget godt for præstationerne. Jeg er så glad for at det ikke er stilen i AaB, kan faktisk ikke huske vi har haft en træner, som har haft overdreven fokus på dommernes præstationer?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. maj 2021, 13:00

Pastorius skrev:
4. maj 2021, 10:52
Yankee skrev:
4. maj 2021, 09:55
9520AaB skrev:
3. maj 2021, 20:49
En ting er at Fischer filmer, men at PO behøver det, det er pinagtig og mangel på klasse i min bog. Når man så tager med i betragtning, at han selv spiller på hold med tudeprins nr 1 i superligaen(Nicolai Poulsen), så er det decideret dumt.
Det demonstrerede i hvert fald hvor AGF-spillernes fokus var til den kamp og det så man jo også tydeligt i første halvleg. De rendte rundt som hovedløse høns og kunne sagtens have fået 1-2 røde kort.
Ja, det er utroligt som en træners opførsel smitter af på bænk, spillere og tilskuere. Der er et enormt fokus på dommeren når AGF spiller, og det kan da godt være at det lægger en smule pres på dommerne, men mest af alt fjerner det spillernes fokus fra det der foregår på banen, og jeg tror ikke på det gør noget godt for præstationerne. Jeg er så glad for at det ikke er stilen i AaB, kan faktisk ikke huske vi har haft en træner, som har haft overdreven fokus på dommernes præstationer?
Helt enig. Det passer meget godt til stilen i AGF og har også inficeret alle deres ungdomshold. De går alle sammen og taler om hvor "voldsomt" det hele skal være og den slags.

Det er selvfølgelig et tveægget sværd. På den ene side flytter det fokus væk fra fodboldspillet, hvilket kan give kampe som den vi så i går. På den anden side skaber det noget sammenhold og kampgejst i truppen, som kan flytte bjerge. Og indtil videre har det jo været ganske langtidsholdbart i modsætning til fx José Mourinho, der i mange klubber har kørt lidt samme stil.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 5. maj 2021, 15:43

Lige en opdatering på hvad en eventuel pokalsejr til SønderjyskE vil betyde for vores muligheder for at komme i conference-league.

Hvis de vinder over Randers OG bliver nr. 7, mens vi bliver nr. 8, så skal vi spille mod nr. 4 i to kampe om at komme i det hersens confernce league.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... e-i-europa

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 5. maj 2021, 16:12

Sønderhof skrev:
5. maj 2021, 15:43
Lige en opdatering på hvad en eventuel pokalsejr til SønderjyskE vil betyde for vores muligheder for at komme i conference-league.

Hvis de vinder over Randers OG bliver nr. 7, mens vi bliver nr. 8, så skal vi spille mod nr. 4 i to kampe om at komme i det hersens confernce league.

Hvor læser du, at Europa Playoff-kampen spilles over to kampe? Det plejer kun at være over én kamp, og holdet fra mesterskabsspillet har hjemmebane.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 5. maj 2021, 18:02

Trickster skrev:
5. maj 2021, 16:12
Sønderhof skrev:
5. maj 2021, 15:43

Hvor læser du, at Europa Playoff-kampen spilles over to kampe? Det plejer kun at være over én kamp, og holdet fra mesterskabsspillet har hjemmebane.
Det læser jeg ingen steder. Troede bare det var sådan det var, men nu du nævner det, så kan jeg godt huske at det er over én kamp. :aabfan:

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 5. maj 2021, 22:55

9520AaB skrev:
3. maj 2021, 19:56
jonas386 skrev:
9520AaB skrev:
3. maj 2021, 19:33
Hold kæft hvor er Patrick Olsen pinlig. Ham savner jeg sgu ikke.
Kunne egentlig være sjovt om vi bliver nr 7, og AGF bliver overhalet af FCN.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad siger han?
Viktor Fischer lavede et frispark på ham, PO løb 10 meter væk og begyndte at rulle rundt og skabe sig. For at demonstrere at sådan plejede Fischer at gøre.
Det var ikke engang sjovt, bare decideret pinligt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg synes faktisk, at det er meget sjovt. Altså ikke sådan med tårer ned ad kinderne, men lidt tø hø. Fischer er frygtelig at se på (og faktisk også at høre på/læse om), så hvorfor ikke lave lidt gas med ham?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. maj 2021, 16:25

Fuldstændig absurd afslutning, endnu engang, mellem Lyngby og Horsens. Lyngby var gode i 20 minutter, hvor Horsens igen var ved at smide en tre-måls føring. Lyngby skal vi nok få at se igen snart, hvis de kører samme stil i divisionen til næste år. Horsens er jeg mere tvivlende over for. De falder godt nok hurtigt sammen efter de ellers gør det fint.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. maj 2021, 16:40

jonas386 skrev:
9. maj 2021, 16:25
Fuldstændig absurd afslutning, endnu engang, mellem Lyngby og Horsens. Lyngby var gode i 20 minutter, hvor Horsens igen var ved at smide en tre-måls føring. Lyngby skal vi nok få at se igen snart, hvis de kører samme stil i divisionen til næste år. Horsens er jeg mere tvivlende over for. De falder godt nok hurtigt sammen efter de ellers gør det fint.
Jeg tror Lyngby starter i danmarksserien næste sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 9. maj 2021, 16:45

Men denne gang gik tingene så AaBs vej, og vi bevares vores føring i slutspillet, om end der jo også er pres fra både OB og Vejle nu. Jeg tror nu, det bliver et spørgsmål mellem AaB og SønderjyskE.

Jeg er ret overbevist om, at vi besejrer Horsens næste søndag i Aalborg i et komplet rodet slutspil, hvor 5 af de 6 hold har fået næsten lige mange point. I øvrigt en overraskelse, at netop Lyngby er blevet sat af i den grad. Havde I spurgt mig efter 2-2-kampen i april, ville jeg have karakteriseret Lyngby som slutspillets stærkeste hold.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. maj 2021, 16:47

Pastorius skrev:
9. maj 2021, 16:40
jonas386 skrev:
Det er helt sikkert også en mulighed. Jeg tror indtil videre på, at der findes en løsning på det stadionejerskab, som jeg forstår er en knast for potentielle nye ejere. Jeg tror også på, at de nok skal komme tilbage selv hvis det går galt. Ungdomsafdelingen er stadig af høj kvalitet, så deres spillerrekruttering alene burde sende dem tilbage til 1. division i løbet af et par år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 9. maj 2021, 17:21

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
Det vil være en overraskelse, taget i betragtning, at byggeri af et nyt stadion forventes at blive sendt i udbud inden sommerferien. Friends of Lyngby, som ejer klubben forventes, at være en af byderne.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 10. maj 2021, 17:28

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
Det lyder spændende Pastorius. Er der en ny udvikling vedr. Friends of Lyngby's engagement i klubben?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2021, 18:27

Legum Magister skrev:
10. maj 2021, 17:28
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
Det lyder spændende Pastorius. Er der en ny udvikling vedr. Friends of Lyngby's engagement i klubben?
Jeg havde misset at kommunalbetyrelsen havde sendt stadion i udbud. Havde kun set artiklen et par dage før om et ultimatum fra Friends og Lyngby for at lægge pres på. Så går der nok en sæson mere før de går konkurs.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. maj 2021, 09:15

Spændende med Viborg tilbage i superligaen. Måske er det bare Kenneth Stenild-kampen, men har altid nydt kampene mod Viborg - uforudsigelig men mest glæde.

De ligner dog en returbillet. Men de har en god blanding unge og gamle og et nyere trænernavn, så der vil nok være noget at se på. Specielt glæder jeg mig til at se Lars Kramer i forsvaret, jeg tror, at han er rigtig god.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. maj 2021, 11:20

FlæskeFrank skrev:
11. maj 2021, 09:15
Spændende med Viborg tilbage i superligaen. Måske er det bare Kenneth Stenild-kampen, men har altid nydt kampene mod Viborg - uforudsigelig men mest glæde.

De ligner dog en returbillet. Men de har en god blanding unge og gamle og et nyere trænernavn, så der vil nok være noget at se på. Specielt glæder jeg mig til at se Lars Kramer i forsvaret, jeg tror, at han er rigtig god.
Set fra et AaB fan perspektiv er det super at have fået både Viborg og Silkeborg op. Det er to fede awayture, som vi forhåbentlig må komme på i næste sæson. Læg dertil at begge har en vis historisk rivalisering med AaB, og at begge byder på gode forhold (stadion, bane osv.). Af egoistiske grunde hernede fra det sydlige Danmark havde jeg dog også gerne taget Esbjerg op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 11. maj 2021, 20:40

Pastorius skrev:
10. maj 2021, 18:27
Legum Magister skrev:
10. maj 2021, 17:28
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
Jeg havde misset at kommunalbetyrelsen havde sendt stadion i udbud. Havde kun set artiklen et par dage før om et ultimatum fra Friends og Lyngby for at lægge pres på. Så går der nok en sæson mere før de går konkurs.
Fair nok. Med al respekt for det engagement, som investorerne hidtil har lagt i Lyngby, kan jeg sagtens se, at du får ret. Der plejer sjældent at gå lang tid mellem bataljerne på de indre linjer i klubben, og så har de det evige problem, at de ikke kan tiltrække nok tilskuere (selv uden Covid-19) til at gøre forretningen rentabel.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 12. maj 2021, 09:46

Legum Magister skrev:
11. maj 2021, 20:40
Fair nok. Med al respekt for det engagement, som investorerne hidtil har lagt i Lyngby, kan jeg sagtens se, at du får ret. Der plejer sjældent at gå lang tid mellem bataljerne på de indre linjer i klubben, og så har de det evige problem, at de ikke kan tiltrække nok tilskuere (selv uden Covid-19) til at gøre forretningen rentabel.
Uden at vide noget om hvad egenfinansieringen er på stadion-delen, så er priserne på byggeretsmeter eksploderet i den seneste periode i Københavns-området.
Der er sådan lige umiddelbart ret mange penge at hente, også selvom de ikke skulle få lov til at maxe ejendomsdelen ud.

Så jeg tror nu nok at de skal få bygget det stadion. Det er lidt en blandet landhandel i Friends of Lyngby, men der sidder da i hvert fald en håndfuld, der har rigeligt med kapital til at holde liv i klubben.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 15. maj 2021, 12:40

OBs nye træner bliver Andreas Alm.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob- ... -af-hcken/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 15. maj 2021, 13:08

Hanga skrev:
15. maj 2021, 12:40
Ham foreslog jeg for nogle år siden til AaB.

Siden da er det gået lidt mere op og ned for ham. Häcken har store millionoverskud pga. Gothia Cup, og har derfor skruet noget op for blusset siden han kom til, men der rygtes om oprør i spillertruppen mod ham under indledningen på denne sæson.

Det må også betyde at de (også) fik en kurv af Gustafsson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 15. maj 2021, 14:03

Julgranen skrev:
15. maj 2021, 13:08
Hanga skrev:
15. maj 2021, 12:40
Ham foreslog jeg for nogle år siden til AaB.

Siden da er det gået lidt mere op og ned for ham. Häcken har store millionoverskud pga. Gothia Cup, og har derfor skruet noget op for blusset siden han kom til, men der rygtes om oprør i spillertruppen mod ham under indledningen på denne sæson.

Det må også betyde at de (også) fik en kurv af Gustafsson.
Er der store overskud at hente fra som arrangør af Gothia Cup, eller hvordan skal det forstås? Smart set af dem i så fald.
Häckens resultater de seneste sæsoner med Häcken er jo ganske pæne, til gengæld er de kommet elendigt fra start i den nye sæson og ligger sidst.

Spændende om han er manden der kan løfte OB. En klub der i endnu større grad end AaB er billedet på en traditionsklub, der er blevet fanget i middelmådigheden og hvor al udvikling lader til at være gået i stå. Det er godt nok længe siden at de har lignet en klub, der skal være med hvor det er sjovt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar